Taas tuplaloggauksista

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
paavop
Viestit: 39
Liittynyt: Su 28.04.2013 17:41

Taas tuplaloggauksista

Viesti Kirjoittaja paavop » La 07.01.2017 18:37

Minulla on alkanut tulla tilastoihin poikkeuksellisen paljon tuplaloggauksia viimeisen kahden kuukauden aikana. Onko samaa vaivaa muilla? Olen niitä sinnikkästi poistanut ne .comin että .fi puolelta. Onko muuten niin, että molemmista pitää poistaa nuo tuplaloggaukset erikseen?
SOngelmani on se, että kun poista fi puolelta tuplat ja katson tilannetta seuraavana päivänä listalla on taas ne samat tuplat, jotka olin jo kerran siivonnut? Mistä tämä johtuu ja miten tästä kuisallisesta asiasta pääsisi eroon? Com puolella sentään tuplien poisto "säilyy".

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Taas tuplaloggauksista

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 07.01.2017 18:49

paavop kirjoitti:Minulla on alkanut tulla tilastoihin poikkeuksellisen paljon tuplaloggauksia viimeisen kahden kuukauden aikana. Onko samaa vaivaa muilla? Olen niitä sinnikkästi poistanut ne .comin että .fi puolelta. Onko muuten niin, että molemmista pitää poistaa nuo tuplaloggaukset erikseen?
SOngelmani on se, että kun poista fi puolelta tuplat ja katson tilannetta seuraavana päivänä listalla on taas ne samat tuplat, jotka olin jo kerran siivonnut? Mistä tämä johtuu ja miten tästä kuisallisesta asiasta pääsisi eroon? Com puolella sentään tuplien poisto "säilyy".
Riittää että poistat ne lokit .comin puolelta. .fi hakee ne loggaukset .comista.

Lue tämä: http://www.geocache.fi/terms/faq.php?hili=deleted_found

Arvatenkin loggaat puhelimella? Se lähettää helposti loggaukset useampaa kertaan jos yhteys on huono, silloin se ei saa kuittausta siitä että loggaus menee perille (vaikka meneekin). Loggaa kätköt tietokoneella niin ei tule tuplaloggauksia.

paavop
Viestit: 39
Liittynyt: Su 28.04.2013 17:41

Re: Taas tuplaloggauksista

Viesti Kirjoittaja paavop » La 07.01.2017 21:18

Teen kyllä loggaukset pääsääntöisesti tietokoneella. Aika pitkään tuntuu kestävän tuo tietojen päivittyminen .fi sivuille. Poistin tuplaloggausksia muutama viikko sitten ja edelleen ne näkyvät .fi sivulla tuplalaoggauslistassa. Olin poistanut ne myös tuosta fi puolelta, mutta jostain ne taas sinne ilmestyivät?
Katsotaan nyt katoavatko ne listalta joskus? Jos tuo .fi tuplaloggaus tieto (siis korjausten osalta) päivittyy näin hitaasti niin se harmi, kun tuo työkalu olisi muuten mainio tuplaloggausten tarkistuskeino.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Taas tuplaloggauksista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 07.01.2017 22:34

Yleinen pikainfo tuplaloggauksista:

- Geocaching.com -sivustolta poistetut suomalaiset lokit, joiden loggauspäivämäärästä on alle 3 kuukautta, poistuvat geocache.fi -sivustolta yleensä muutaman vuorokauden sisällä poistosta.
- Yi 3 kuukautta vanhat poistetut lokit poistuvat huomattavasti hitaammassa aikataulussa (muutama viikko).
- Lokit voi poistaa myös itse Geocache.fi:stä lokiseurannan kautta.
- Poistettu loki ei tule takaisin, ellei se ole edelleen olemassa Geocaching.com:ssa. Mikäli niitä ilmestyy takaisin, ne ovat siis edelleen Geocaching.com:ssa olemassa.
- Geocache.fi on syytön siihen, jos tuplaloggauksia tulee. Niistä voi Geocaching.com:n suuntaan valittaa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”