SmartGPX 0.9.7 ja Nokia 9300

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
Pupe
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 18.06.2007 9:54

SmartGPX 0.9.7 ja Nokia 9300

Viesti Kirjoittaja Pupe » Su 20.07.2008 12:36

Mooron

Tuolla yhdistelmällä laitoin Nokian puhelimeen kaikki kätköt suomesta (yli 5700 silloin) ja yhdistelmä toimi muuten hyvin, mutta sairaan hitaasti. Rivejä pääsi selaamaan ja jne. Poistin tämän ison tiedoston ja päätin ladata GC:n sivuilta Pocket Querylla 500 lähintä kätköä jonka jälkeen laitoin ne puhelimeen. Nopeutta tuli huomattavasti lisää mutta kun selaan kätköjä niin aina 19 rivin jälkeen tulee ilmoitus Ohjelma suljetaan SmartGPX, syykoodi EIKCTL ja syynumero 42! Molemmat tiedostot ovat noita gpx-loppuisia

Osaisikohan joku kertoa, missä mentiin metsään.

Pupe

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: SmartGPX 0.9.7 ja Nokia 9300

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 20.07.2008 13:19

Dimi (SmartGPX:n devloperi) on innokas kaveri auttamaan ja korjaamaan joten häneltäkin voi kysellä jos ongelma ei tunnu selviävän. Sähköpostiosoite löytyy SmartGPX:n sivuilta.
Kuva

cista
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 27.05.2008 21:32

Re: SmartGPX 0.9.7 ja Nokia 9300

Viesti Kirjoittaja cista » Su 20.07.2008 18:28

En osaa kertoa ratkaisua, mutta kerrottakoon sen verran, että meillä samaohjelma (ja versio) toimii ilman isompia ongelmia Nokia 9300:ssa. Mulla kätköjä on ladattu 501 kappaletta(ladattu ensin yhdestä isosta tiedostosta ja sitten tietokantaa on päivitetty muutamalla yksittäisellä gpx tiedostolla). Itse olen järjestänyt kätköt "nearest"-painikkeella ja sen jälkeen kätköjä selatessa ei ainakaan ilmene mainitsemaasi ongelmaa.

Tosin muutaman kerran satunnaisesti ohjelma on kaatunut ja ilmoittanut virheestä, mutta ei onneksi säännöllisesti.

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: SmartGPX 0.9.7 ja Nokia 9300

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Su 20.07.2008 19:41

Pupe kirjoitti:Tuolla yhdistelmällä laitoin Nokian puhelimeen kaikki kätköt suomesta (yli 5700 silloin) ja yhdistelmä toimi muuten hyvin, mutta sairaan hitaasti.
Minulla on täsmälleen sama yhdistelmä ja mukana samoin kaikki Suomalaiset kätköt. Äskettäin reissun päällä ohjelma päätti olla toimimatta (meni täysin jumiin tekemättä yhtään mitään), joten purkit piti etsiä gepsin maasto/vaikeus -tiedoin. Nyt ohjelma toimii taas hyvin, vaikken ole sille mitään korjaustoimenpiteitä tehnytkään.

Kätkökuvauksen hakemiseen menee 2-4 sekuntia, mutta kun se on ruudulle tullut, sitä voi vierittää näytöllä ilman mitään viiveitä. Itse käytän ohjelmaa siten, että gepsin kartalta nappaan etsittäväksi lähimmän tai muuten haluamani kätkön ja etsin kuvauksen kätkön nimen perusteella SmartGPX:stä (jostain syystä waypointilla etsiminen johtaa poikkeuksetta virheeseen ja ohjelman sulkeutumiseen).

Avatar
Pupe
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 18.06.2007 9:54

Re: SmartGPX 0.9.7 ja Nokia 9300

Viesti Kirjoittaja Pupe » Ma 21.07.2008 11:20

Mooron

Vika löytyi? ja se oli joko käyttäjän vika tai GSAK:n vika. Eli tein eilen PQ:n 500 lähimmästä kätköstä ja kun tuo PQ tuli mailiin, avasin GSAK:n ja latasin tuon 500 kätköä omaan databaseen jonka jälkeen lisäsin mukana tulleet 104 kait lähinnä parkkipaikkojen koordinaatteja. GSAK lisäsi ne noiden 500 kätkön lisäksi l. *.gpx tiedosto näytti 604 kätköä. Tämän kun siirsi Nokiaan ei tuo SmartGPX toiminut. Tänään tein uuden kyselyn ja sain samat tiedostot mailiin. Ei muuta kuin GSAK jälleen auki mutta nyt GSAK lisäsikin nuo parkkipaikat ns. child waypointeiksi l. tiedostossa on nuo 500 kätköä ja parkkipaikkojen koordinaatit näkyvät tekstiosassa. Tämä tiedosto toimii SmartGPX:ssä hyvin, ei enää kaatuilua...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”