Löytömäärät eivät täsmää

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Löytömäärät eivät täsmää

Viesti Kirjoittaja juhanili » Pe 25.05.2012 10:15

haksu10 kirjoitti:
taaru kirjoitti:
gsea kirjoitti:Morot!
Ihmettelin tässä aiemmin comin ja fin löytömäärieni eroa. Aina sillointällöin ihan mielenkiinnosta olen asiaa osaltani, saamieni tämän palstan ystävällisten neuvojen avulla, yrittänyt selvittää, vaikka tämä nyt ei mikään maankaatoasia mullekaan ole ollut. Sain selvitettyä, että lukemat menevät synkroonista 2200 löydön jälkeen. Olen useimpiin kuittauksiini liittänyt aina maininnan täysistä satasista. Pikkuhiljaa olen vertaillut comin ja fin tietoja ja kumma kyllä en eroavaisuuksia löytänyt?? Fi oli nyt yhden pykälän jäljessä tilastoissa. Teinpä eilen kokeeksi yhden tarkoituksellisen tuplakuittauksen 2200 jälkeen comiin ja nyt näyttävät luvut olla kohdallaan. Tätä kirjoittaessani en ole vielä tuplaa comin puolelta poistanut. Taidanpa jättää sen kuitenkin voimaan fin puolelle???
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Ok, tokihan tuollaisella säätämisellä saa tilastot sekaisin. Aika turhaa ihmetellä eroavaisuuksia täällä, jos itse tarkoituksellisesti sekoittaa lisää. Joskus ei vain voi auttaa, jos autettava ei luota saamaansa apuun...
Juuh, taaru on vallan oikeassa. Joku tilasto toki voi näyttää oikeaa lukemaa kikkailemalla mutta toisissa, joissa tietokantakyselytekniikka on eri, tuplaloggaus hylkääntyy ja niissä taasen numerot ovat varmasti väärässä.

Tässä olen nyt toista tuntia tutkinut gsea:n tilastoja löytämättä mitään erikoista. Kysymys onkin: mikä tilasto menee synkroonista, kerro vaikkapa sen kuvan/tilaston/jonkun muun nimi/osoite/joku tunniste jolla pystyn näkemään tämän ongelman sekä tietoa mikä tarkalleen on pielessä. Kuvan nimikään kun ei riitä ellen tiedä mikä siinä pielessä on, en ajankäytöllisesti pysty selaamaan tuhansien lokien tekstejä koittaen salapoliisityöllä keksiä, mikä on pielessä :(

Mainitsen vielä että tilasto-ongelmissa kannattaa kertoa mistä tilastosta on kyse ja muutenkin mahdollisimman tarkka ja laaja selitys. Vaikka itse useimmiten en ehdi näitä selvittämään (käyttäjiä on tuhansia ja yhdenkin tilasto-ongelman selvitys voi ottaa tunteja) niin joskus pakottaudun asiaa selvittämään. Mutta usein myös joku sivuston käyttäjistä pystyy antamaan apua, varsinkin jos on tiedossa sivu/kuva millä väärä tieto ilmenee.
gsea:lla on gc.com:n mukaan Tanskasta 22 löytöä mutta gc.fi:n mukaan 21. Jospa gsea itse selvittäisi mikä Tanskan löytö puuttu gc.fi:stä. Ihan ensiksi pq:n ajaminen uusiksi voisi olla hyvä idea.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytömäärät eivät täsmää

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 25.05.2012 13:21

Tähän ketjuun liittyen tarkennan, että jos virstanpylväissä väärät kätköt osuvat tasalukemiin niin:

- Ensin kannattaa ajaa My Finds PQ sisään jolloin lokeihin saadaan järjestyksen kertova id-numero

Mutta jos järjestys on vieläkin väärä niin oikeastaan ainoa mahdollinen selitys on:

- Kätköjä ei ole logattu löytöjärjestyksessä. Virstanpylväät muodostuvat kun lokit järjestetään päivämäärän mukaan, ja saman päivän sisällä olevat loggausjärjestyksen mukaan (eli gc.comin antaman ylöspäin juoksevan loki-id-numeron mukaan).

Ratkaisu:

- Tilastosivulla virstanpylvästilaston yhteydessä on lauseesta "jos muu ei auta voit editoida lokien järjestystä tästä." linkki manuaalieditointiin joka on karu härveli (koska paljoa käyttöä härvelille ei ole useimpien logatessa löytöjärjestyksessä). Karulla härvelillä voi kuitenkin järjestellä halutun päivän loggaukset haluamaansa järjestykseen ja virstanpylväät siten kohdalleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”