Kätköt ulkomailla

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja Lauja » To 03.11.2011 19:05

Mulla on tapana hakea kätköjä tuolla 'näytä 50 lähintä kätköä' ja jos etsin jostain muualta haen siitä haulla tai vain isonnan karttaa ja valitsen jonkun muun paikan Suomessa ja haen siitä. No miten tuo ulkomailta haku tapahtuu? com-sivuilla voi hakea maalla ja alueella. Mutta miten voi tarkentaa hakua esim. tiettyyn Kanarian saareen?

oggee
Viestit: 36
Liittynyt: Su 31.07.2011 14:24

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja oggee » To 03.11.2011 19:08

Siitä seek a cache-boksista löydät alimpana linkin "Or, search with Google Maps." Mene sinne. Toimii samalla tavalla kuin maps.google.fi.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja Lauja » To 03.11.2011 19:11

Jesh, miten mä en tota huomannu :)
Kiitos!

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja Lauja » To 03.11.2011 19:21

Emmä kyllä osaa tota käyttää. Miten mä siihen karttaan saan haettua ne kätköt? Olen valinnut kätköjen tyypit, jotka haluan, mutta miten ne saa kartalle?

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » To 03.11.2011 19:26

Tapoja on monia. Yleissilmäyksen saa helposti vain asettamalla perushakuun Country "Spain" ja State/Province "Islas Canarias". Listalta klikkaa minkä vain kätkön ja sen kuvauksesta edelleen "Geocaching.com Google Map". Sitten vain zoomailee ja siirtelee kartan halutun saaren kohdalle.
Jos linkki toimii, tästä pääset Teneriffalle: http://www.geocaching.com/map/beta/defa ... -16.583167

Kätkön lataamiseen täytyy opetella käyttämään gc.com Pocket Queryjä (valkosipulit ja ristit piiloon, kiitos). Itse valitsisin halutun saaren keskeltä jonkin kätkön ja käyttäisin saaren summittaista sädettä maksimietäisyytenä. eli Teneriffan tapauksessa queryn kriittiset asetukset näyttäisivät tältä. Scrollaa kuvaa alaspäin, niin näet tuon etäisyysasetuksenkin:
Liitteet
Tenerife.jpg
Tenerife.jpg (23.86 KiB) Katsottu 4410 kertaa
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » To 03.11.2011 21:57

Hide & seek a cache -> seek a cache... by address: canary islands, spain ja ok. Sitten siellä ihan ylhäällä koordinaattien vieressä paina nappia "map this location"

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 04.11.2011 8:18

Käytä tuota Mikkozzz:n linkistä avutuvaa karttaa, zoomaile oikea saari näkyviin ja paina vasemmasta alareunasta linkiä "Save as a pocket query".
Saat valmiin PQ -pohjan, jossa hakukriteerinä koordinaatit ja etäisyys.
Muuta hakuehtoja mielesi mukaan ja muista valita minä viikonpäivänä haluat sen ajetuksi.
Lopuksi alalaidasta "Submit information"
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

miisa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 19.07.2009 13:04

Re: Kätköt ulkomailla

Viesti Kirjoittaja miisa » Ma 28.12.2015 17:02

Yritin löytää sopivaa valmista viestikejua, mutta en löytänyt, joten pistänpä tähän. Sain sähköpostia Etelä-Afrikasta. Josko joku MEGA-matkailu-porukka haluaa suunistaa ensi syksynä Kapkaupunkiin, niin toivoisivat osallistumisilmoituksia jo nyt. Minä en tuonne asti varmaankaan tuolloin pääse. Näinkin näitä Mega-statukseen riitäviä loggauksia näköjään kerätään.

"Hiya
The CT guys have asked me to contact some local geocachers who have not logged for Mega (or who have family / spouse/ partner / other logins that can be used).
They need to get to 500 Will Attend logs to get Mega status from Groundspeak.
A Will Attend log is NOT binding on you – but it will help to get them to the magic figure. And it will be great to see you there if you can make it!
At the moment they are close to 450, so every log from now on helps.
Please go here: http://coord.info/GC5YRDE Cape Town 2016
And do a Will Attend log for yourself (if not already done) and your family members who have geocaching accounts.
If you do not have family logins yet, please seriously consider creating them, finding a few caches on their behalf and doing a Will Attend log. 
Many thanks – this is really appreciated!!
Marius & Cathy
The Huskies"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”