Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
asaama
Viestit: 50
Liittynyt: To 12.08.2010 18:45

Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja asaama » To 12.08.2010 19:04

Kaksi 8-vuotiasta geolasta ovat värkänneet todella hienon kouluaan esittelevän kätkön. Kätkötarkastaja ehdottaa sen sijoittamista toiseen paikkaan, kauemmaksi koulusta ja päiväkodin ulkoilualueesta. Mallikelpoinen piilokin on kuitenkin lasten itse keksimä eikä kunnon kokoista kätköä varmasti parempaan paikkaan saisi. En siis haluaisi aiheuttaa pojille pettymystä, vaan saada jemman julkaistua sellaisenaan. Mielestäni paikka ei luonnossa ole ihan niin huono kuin miltä paperilla/kartalla näyttää. Ja onhan kätköjä olemassa koulujen välituntialueilla, leikkipuistoissa ja vaikka missä. Tämä kuitenkin on ns. joutomaalla.

Olen vasta muutaman kuukauden kätköillyt, enkä tunne pitkän linjan harrastajia. Kysyn siis täällä nöyrästi, voisiko joku ystävällinen turkulainen käydä tarkastamassa poikien kätkön ja antaa kommenttinsa paikasta?

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja jule100 » To 12.08.2010 19:43

Vaikuttaa hieman kummalliselta , varsinkin kun teillä näyttää olevan löytöjä noinkin paljon. Laita naatteja tulemaan gc.comin profiilin kautta , niin ihmetellään lisää. Netissä olevilla kartoilla pitäisi nähdä jo aika paljon paikan luonteesta. :D

asaama
Viestit: 50
Liittynyt: To 12.08.2010 18:45

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja asaama » To 12.08.2010 20:05

Kiitos avuntarjouksesta. Laitan sinulle viestiä kunhan saan nukutettua mukulat.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 12.08.2010 20:19

asaama kirjoitti:Kaksi 8-vuotiasta geolasta ovat värkänneet todella hienon kouluaan esittelevän kätkön. Kätkötarkastaja ehdottaa sen sijoittamista toiseen paikkaan, kauemmaksi koulusta ja päiväkodin ulkoilualueesta.
Tässä minun täytyy nyt olla ymmärtäväisempi sitä tarkastajaa kohtaan. Vaikka koulu on poikien oma koulu, niin herättää paljon häiriötä jos ulkopuoliset (kätköilijät) etsivät kätköä kouluaikana - ja myös sen ulkopuolella. Jokainen voi kuvitella opettajan / rehtorin ajatukset jos yksinäinen 30-40 -vuotias mieshenkilö hiippailee koulun läheisyydessä mukanaan laite joka muistuttaa kameraa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja jule100 » To 12.08.2010 21:06

Epäilyttävää kyllä ja olihan aiheesta pitkä ketjukin tässä jonkin aikaa sitten.
Olisiko niin kätkötarkastajien ja kätköntekijöiden kannaltakin helpompi , että koulujen , päiväkotien ja leikkipuistojen ympärille asetettaisiin jonkinlainen "suojavyöhyke" , jonka sisälle ei saa luoda kätköä? Vai onko tarkastajilla olemassa jo jokin ohjenuora aiheesta?
Ei sinällään , mutta kätköjä tipahtelee silloin tällöin juuri epäilyttäviin paikkoihin . Siis ainakin joskus tälläiset hyväksytään ja ilmeisesti joskus ei. :lol:

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja jakari65 » To 12.08.2010 21:15

Oliskos nyt kyse kuitenkin siitä, että alle 161m säteellä on esim. mystin tai multin loppupiste???
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

asaama
Viestit: 50
Liittynyt: To 12.08.2010 18:45

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja asaama » To 12.08.2010 22:01

Kiitos kaikille että otatte kantaa tapaukseeni

Kätkötarkastaja perusteli siirtopyyntöään samantyyppisesti kuin Haaskalintu ja lisänä mainitsi sen, että kätköt koulun läheisyydessä jästitään usein. En siis usko, että kysymys olisi liian lähellä olevasta multin tai mysteerin loppupisteestä. Vai voisiko olla, että hän ei halunnut paljastaa tätä minulle?

Olen neljän lapsen äiti ja opettaja. Mietin juuri tuota 30-40 vuotiasta miestä ja tulkitsin silti paikan olevan ok. Olen etsinyt paljon arveluttavammissa paikoissa kätköjä ja miettinyt juttua silloinkin.

Nyt spoilaan poikien julkaisemattoman kätköpaikan kun kerron, että kätkö sijaitsee todella lähellä koulurakennusta, mutta välissä on useampi metri jyrkännettä ja betoniaitaa ylöspäin. Koulun ja aidan välissä olevalla muutaman metrin takapihalla ei juuri koskaan kukaan liiku ja oppilaat eivät saa sinne välitunnilla mennä. Koulun ikkunat ovat jossain korkeuksissa. Voisinkin yrittää käydä ikkunoista urkkimassa, voiko kätköpaikkaa sijaintinsa ja puiden vuoksi edes nähdä ikkunoista ja se siis on selkeästi aidan toisella puolella. Tämä sanotaan kätkökuvauksessakin.

Päiväkodin ulkoiluaitaus (ei siis itse päiväkoti) sen sijaan sijaitsee "samalla tasolla" kätkön kanssa. Kätkön ja aitauksen välissä on runsaasti näköestettä, mutta kätköalueelle menon kyllä leikkipihalta huomaa. Tämän vuoksi kuvauksessa kehoitin etsimään kätköä 17 jälkeen tai viikonloppuna. Nyt tuli mieleen, että pienen päiväkodin henkilökunnallehan voisi käydä kätköstä kertomassa.

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja yrko » To 12.08.2010 23:12

asaama kirjoitti: Nyt spoilaan poikien julkaisemattoman kätköpaikan kun kerron, että kätkö sijaitsee todella lähellä koulurakennusta, mutta välissä on useampi metri jyrkännettä ja betoniaitaa ylöspäin. Koulun ja aidan välissä olevalla muutaman metrin takapihalla ei juuri koskaan kukaan liiku ja oppilaat eivät saa sinne välitunnilla mennä. Koulun ikkunat ovat jossain korkeuksissa. Voisinkin yrittää käydä ikkunoista urkkimassa, voiko kätköpaikkaa sijaintinsa ja puiden vuoksi edes nähdä ikkunoista ja se siis on selkeästi aidan toisella puolella. Tämä sanotaan kätkökuvauksessakin.
Tuossahan sitä ristiriitaa onkin. Haaskalinnun tapaan annan ymmärrykseni kätkötarkastajalle. Sanot itsekin, että kätkö todella lähellä koulurakennusta. Sen tarkastaja näkee kartasta. Sitten vasta-argumentit jyrkänne, betoniaita ja liikkumiskielto ovat niitä paikallistietoja, joita tarkastaja ei näe/tiedä.

Paikka sinänsä voi olla parempi, kuin moni jo julkaistu koulukätkö, mutta käytettävissä olevilla tiedoilla tarkastaja ei sitä tiedä.
Voisiko valokuvin todistaa, ettei paikka ole niin paha, miltä kartasta katsoen ehkä näyttää?

Itse olen enempi metsähiipijä, enkä näin innolla odota uutta kätköä, mutta aihe sinänsä on kiinnostava.

asaama
Viestit: 50
Liittynyt: To 12.08.2010 18:45

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja asaama » To 12.08.2010 23:31

Minä myös ymmärrän tarkastajan toiminnan täysin. Näin kuuluukin tehdä. En ole lainkaan loukkaantunut tai syytä häntä mistään. Tottakai vastasin hänen noteensa ja kerroin samat argumentit kuin tässäkin. Odotan hänen vastaustaan.

Aloitin tämän ketjun pyytääkseni jotakuta ehkä minua kokeneempaa kätköilijää käymään kätköllä ja vahvistamaan sen, että paikka on parempi luonnossa kuin paperilla. Jospa sitten pojat saisivat kätkönsä. Aihe vaan on vähän rönsyillyt... Valokuvatkin olivat hyvä idea. Kiitos.

Avatar
wood
Viestit: 59
Liittynyt: Su 24.12.2006 7:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja wood » Pe 13.08.2010 1:03

asaama kirjoitti:Päiväkodin ulkoiluaitaus (ei siis itse päiväkoti) sen sijaan sijaitsee "samalla tasolla" kätkön kanssa. Kätkön ja aitauksen välissä on runsaasti näköestettä, mutta kätköalueelle menon kyllä leikkipihalta huomaa. Tämän vuoksi kuvauksessa kehoitin etsimään kätköä 17 jälkeen tai viikonloppuna. Nyt tuli mieleen, että pienen päiväkodin henkilökunnallehan voisi käydä kätköstä kertomassa.
Sekin kannattaa vielä muistaa että kaikki eivät aina lue kuvausta ennen kätkölle menoa. Ja jos jossain välissä lukevat, niin kehoitukset saatetaan ohittaa kehoituksena, varsinkin nuo kellonaikaan liittyvät asiat.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 13.08.2010 10:15

jule100 kirjoitti:Ei sinällään , mutta kätköjä tipahtelee silloin tällöin juuri epäilyttäviin paikkoihin . Siis ainakin joskus tälläiset hyväksytään ja ilmeisesti joskus ei. :lol:
Mielestäni riippuu huomattavasti tarkastajasta.

asaama
Viestit: 50
Liittynyt: To 12.08.2010 18:45

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja asaama » Ma 16.08.2010 22:28

Enpäs olisi uskonut, että pieni avunpyyntöni aikaansaa kovasti keskustelua ja kiinnostusta. Nyt kun uteliaita kuitenkin on, kerron sitten episodin lopputuloksenkin.

Kiitos tarkastajan oikean toiminnan, pojat saivat kätkönsä paikasta josta sen voi kuka vaan häpeilemättä hakea. Ja parempi näin. On se kuitenkin poikien oma kätkö, vaikka uusi paikka aikuisen valvovan silmän alla etsittiinkin.

Nyt en voi enää kätkösivun kautta tarkastajan kanssa viestitellä. Siltä varalta, että tästä viesti hänelle välittyy: Tämä pentujaan puolustava leijonaemo pyytää anteeksi aiheuttamaansa vaivaa ja kiittää hyvästä palvelusta.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 16.08.2010 22:50

Voit kyllä lähettää tarkastajalle viestejä tavallisella tavalla koska siellä näkyy se käyttäjätunnus. Näin olen jopa saanut vastauksiakin.

Itse en ole oikein perillä vielä siitä milloin viestit tarkastajille alkujaan menevät. Meneekö ne pelkästään siihen lokiin ja tarkastaja sitten lukee sen siitä lokista. Jotkut ovat maininneet tehneensä jotain ennakkovarmistuksia. Miten tarkastajan saa edes selville ennenkuin kätkön julkistaa itse?

asaama
Viestit: 50
Liittynyt: To 12.08.2010 18:45

Re: Tarvitsisin kätkön arvioijaa Turussa

Viesti Kirjoittaja asaama » Ma 16.08.2010 23:22

No niinpä tietysti. Näinpä teenkin. Kiitos Arisoft.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”