Multin tekeminen

Apua kätköihin liittyen
jvainio
Viestit: 22
Liittynyt: La 12.09.2015 8:11

Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja jvainio » Ti 26.04.2016 17:51

Nopea pikkukyssäri: kuinka kaukana multin aloituspiste pitää olla muista kätköistä? Voinko aloittaa multin alle 160m päässä sijaitsevasta tradista? Ois aivan megahieno paikka multin alotuspisteelle, mutta sen vieressä (n 100m päässä) on tradikätkö ja toisella puolen myöskin noin 100m päässä erään multin loppupiste...

Olen kyllä nähnyt tradin vieressä olevan multin aloituspiste. Alle 100m päässä.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ti 26.04.2016 18:00

jvainio kirjoitti:Nopea pikkukyssäri: kuinka kaukana multin aloituspiste pitää olla muista kätköistä? Voinko aloittaa multin alle 160m päässä sijaitsevasta tradista? Ois aivan megahieno paikka multin alotuspisteelle, mutta sen vieressä (n 100m päässä) on tradikätkö ja toisella puolen myöskin noin 100m päässä erään multin loppupiste...
Riippuu ihan siitä, minkälainen on suunnittelemasi alkupiste. Mikäli aiot viedä sinne itse jotakin, saturaatioraja on 161 metriä. "Jotakin" kattaa laatan, teipin, tussauksen, kaiverruksen, kaiken.

Mutta jos käytät hyväksesi aloituspisteellä valmiina olevia asioita, saturaatiorajaa ei ole. Näinhän on usein toimittu nk. laskumultien kohdalla eli jostakin valmiiksi paikalla olevasta pitää laskea tai arvioida jotakin.

Zergei
Viestit: 443
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ti 26.04.2016 18:05

Juu, eli kaikkiin fyysisiin pisteisiin pätee 161 metrin sääntö. (Wherigo-pisteetkin taidetaan laskea fyysisiksi...) Virtuaalisissa pisteissä joihin et ole itse lisännyt mitään ei päde mitkään rajoitteet.

Avatar
zuge
Viestit: 120
Liittynyt: La 17.09.2011 20:03

Re: Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja zuge » Ti 26.04.2016 20:28

Zergei kirjoitti:Juu, eli kaikkiin fyysisiin pisteisiin pätee 161 metrin sääntö. (Wherigo-pisteetkin taidetaan laskea fyysisiksi...) Virtuaalisissa pisteissä joihin et ole itse lisännyt mitään ei päde mitkään rajoitteet.
Wherigo-pisteethän on useimmiten virtuaalisia, paitsi jos sinne maastoon on tosiaan jotain vienyt, mutta Wherigon kätköpurkkiin tietty normaali 161 metrin sääntö pätee.

Zergei
Viestit: 443
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ke 27.04.2016 7:51

Jahas, eli taas olen ymmärtänyt ohjeet väärin :)

jvainio
Viestit: 22
Liittynyt: La 12.09.2015 8:11

Re: Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja jvainio » Ke 27.04.2016 14:04

No se mun ajattelema paikka ei sitten käy. Löyisin toisen paikan joka näyttäisi olevan kartan mukaan vapaa. Oisko se mahdollista kysyä ja selvittää tarkastajalta onko se vapaa ennenkuin sinne vie kätköpurkin? On sen verran haastava paikka jotta ei viittis ihan turhan takia sinne rymytä :)

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Multin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 27.04.2016 14:39

jvainio kirjoitti:Löyisin toisen paikan joka näyttäisi olevan kartan mukaan vapaa. Oisko se mahdollista kysyä ja selvittää tarkastajalta onko se vapaa ennenkuin sinne vie kätköpurkin?
On hyvinkin mahdollista.

1) Anna kätkölle kätkökuvauksessa nimeksi SATURAATIOTARKISTUS
2) Laita kätkön koordinaateiksi se piste, minkä tarkistamista kaipaat.
3) Kirjoita joko kuvaukseen tai tarkastajaviestikenttään vielä varmuuden varalta jotain tyyliin "Tämä kätkö ei ole vielä valmis, haluan vain selvittää onko paikka vapaa."
4) Laita kätkö julkaisujonoon.

Ehtiessään tarkastaja huomaa kätkön julkaisjonosta, katsastaa saturaatiotilanteen, antaa vastauksensa ja pääsääntöisesti huolehtii vielä kätkön pois julkaisujonosta (eli "disabloi" sen).

Jos haluat samalla tarkistuttaa useamman pisteen, kuten esimerkiksi multikätkön alku-, väli- ja loppupisteet, niin veikkaan hyväksi käytännöksi sitä, että teet niistä normaalit waypointit, kuten valmiiseenkin kätköön tekisit ja tähdennät esim. kuvauksessa tai tarkastajaviestissä, että haluat tarkistuttaa jokaisen pisteen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”