Reissaajan panttaaminen

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Pe 12.08.2016 10:39

Jouko kirjoitti:Juu, ei ole deadlinea ja karenssinkin voi pitää, mutta eikö ne kuitenkin kannattaisi kirjata sille päivälle, jona ne on nähnyt? Muuten käy helposti, kuten nyt, että kuittaat nähneesi reissarin, joka on ajat sitten kadonnut. Jos ei päivää muista, niin kännykän kuvasta se yleensä löytyy.
Totta.
Kuva

Avatar
Boit
Viestit: 5
Liittynyt: Su 02.11.2014 22:33

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Boit » To 18.08.2016 23:01

Entäs mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa:

Poimin viime syksynä australialaislähtöisen kolikon Suomesta ja vein sen Japaniin. Osallistuin Tokiossa miittiin ja annoin sen sikäläiselle kätköilijälle käteen. Hänellä oli (ja on edelleen) hieman toistasataa löytöä eri puolilta maailmaa, omistaa yhden kulkijankin ja vaikutti tietävän mitä kolikolle pitää tehdä - mutta eipä tehnyt. Pariin kuukauteen hän ei tehnyt mitään, ei ottanut kolikkoa minulta, ei vastannut viesteihin eikä edes kirjautunut sisään. Muutaman viikon kuluttua kirjoitin kolikon logiin noten, että se ei ole oikeasti enää minulla vaan tällä nimimerkillä.

Tämän vuoden puolella hän on näemmä logannut muutaman kätkön mutta ei edelleenkään vastaa viesteihin. Kolikko roikkuu yhä virtuaalisesti minun kädessäni.

Omistaja on australialainen reviewer. Hänelle olen lähettänyt yhden viestin, ei vastausta. Groundspeakilta taisi kerran tulla joku muistutus että älä haudo sitä, mutta minkäs voin. Pudotanko kolikon johonkin missä se ei oikeasti ole, esim. siihen miittiin jossa siitä oikeasti luovuin, tai omaan kätkööni jotta voin merkitä sen kadonneeksi? Vai annanko vain roikkua?

Boit

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 19.08.2016 8:27

Boit kirjoitti:Entäs mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa:

Poimin viime syksynä australialaislähtöisen kolikon Suomesta ja vein sen Japaniin. Osallistuin Tokiossa miittiin ja annoin sen sikäläiselle kätköilijälle käteen. Hänellä oli (ja on edelleen) hieman toistasataa löytöä eri puolilta maailmaa, omistaa yhden kulkijankin ja vaikutti tietävän mitä kolikolle pitää tehdä - mutta eipä tehnyt. Pariin kuukauteen hän ei tehnyt mitään, ei ottanut kolikkoa minulta, ei vastannut viesteihin eikä edes kirjautunut sisään. Muutaman viikon kuluttua kirjoitin kolikon logiin noten, että se ei ole oikeasti enää minulla vaan tällä nimimerkillä.

Tämän vuoden puolella hän on näemmä logannut muutaman kätkön mutta ei edelleenkään vastaa viesteihin. Kolikko roikkuu yhä virtuaalisesti minun kädessäni.

Omistaja on australialainen reviewer. Hänelle olen lähettänyt yhden viestin, ei vastausta. Groundspeakilta taisi kerran tulla joku muistutus että älä haudo sitä, mutta minkäs voin. Pudotanko kolikon johonkin missä se ei oikeasti ole, esim. siihen miittiin jossa siitä oikeasti luovuin, tai omaan kätkööni jotta voin merkitä sen kadonneeksi? Vai annanko vain roikkua?

Boit
Minä tuuppaisin kolikon sinne miittiin.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Su 30.10.2016 9:18

Yli 6 vuotta kadoksissa ollut geokolikkoni Tram 96 to St. Kilda Beach löytyi kirpputorilta :mrgreen: ...Ei kovin kaukana katoamispaikaltaan.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Eino_Mies
Viestit: 47
Liittynyt: To 23.05.2013 18:37

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Eino_Mies » Ma 31.10.2016 0:39

Viime päivinä olen kokenut iloisia yllätyksiä asian tiimoilta, nimittäin kaksi travel bugiani lähti liikkeelle, vaikka toinen oli yli vuoden jonkun "panttaajan" käsissä, ja toinenkin lähes vuoden. Taisin parin kuukauden jälkeen lähettää viestillä kehotuksen reissaajan eteenpäin viemiseksi mutta eivät vastanneet mitään. Olin jo miltei unohtanut nämä, kunnes äskettäin huomasin että reissarit ova yhä "hengissä". Norjassa Jäämeren rannalla tehtiin juuri yksi droppaus ja toinen oli päätynyt Etelä-Englannista Alankomaihin. Jess!! :)

teppo42
Viestit: 35
Liittynyt: Su 18.06.2017 20:45

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja teppo42 » Ke 21.06.2017 20:06

Olen itse aloitteleva kätköilijä, mutta tuossa männäviikolla tilasin itselleni ja emännälle geokolikot sillä ajatuksella että niitä laitettaisiin kiertoon joskus. Vaan tässä tätä ketjua (ja muitakin) lukiessani huomaan taas kerran että harrastuksesta riippumatta, ne harrastavat ihmiset on niitä samoja aivottomia kusipääihmisiä kuin kaikkialla ja kaikissa muissakin harrastuksissa. Ei vaan osata tai viitsitä tai mitävaan. Joten taidan pitää kolikon itselläni muistona ja varoituksena.

Valitettavasti taas kerran kuvittelin löytäneeni jonkun ihmisryhmän joka erottuisi edukseen kaikista muista ihmisistä (tähän kätköilyyn kun liittyy luonnossa liikkumista ja käden taitoja ja erätaitoja ja jopa roskien keräilyä) mutta eipä näköjään. Sigh. :(

jaoch
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 14.04.2015 13:12

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja jaoch » To 22.06.2017 0:48

Meitä on moneen junaan ja jotku vielä lisäksi asemalla notkuu.

Kolikostahan voi panna kiertoon kopion, jos sitä ei halua missään nimessä kadottaa. Tälläisia kopioita olen muutaman nähny. Voipi itte väsätä tai kaipa niitä jostain kaupasta saapi ostettuaki.

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » To 22.06.2017 15:29

teppo42 kirjoitti:Olen itse aloitteleva kätköilijä, mutta tuossa männäviikolla tilasin itselleni ja emännälle geokolikot sillä ajatuksella että niitä laitettaisiin kiertoon joskus. Vaan tässä tätä ketjua (ja muitakin) lukiessani huomaan taas kerran että harrastuksesta riippumatta, ne harrastavat ihmiset on niitä samoja aivottomia kusipääihmisiä kuin kaikkialla ja kaikissa muissakin harrastuksissa. Ei vaan osata tai viitsitä tai mitävaan. Joten taidan pitää kolikon itselläni muistona ja varoituksena.

Valitettavasti taas kerran kuvittelin löytäneeni jonkun ihmisryhmän joka erottuisi edukseen kaikista muista ihmisistä (tähän kätköilyyn kun liittyy luonnossa liikkumista ja käden taitoja ja erätaitoja ja jopa roskien keräilyä) mutta eipä näköjään. Sigh. :(
En menisi yleistämään harrastajia kusipäiksi foorumikeskustelujen perusteella. Ihmiset unohtelee, kadottaa, on huolimattomia, sairastelee, lopettaa harrastamisen, on kaikin tavoin inhimillisiä. Kätköjä myös jästitään, luonnonvoimat ja eläimet tuhoaa niitä, ja kolikot ja TB:t voi kadota samoin kuin kätköt.

Itsekin olen laittanut omia matkalaisia kiertoon ja taitaa olla niin että kaikki niistä on jossain vaiheessa kadonnut tai jäänyt jonkun hallintaan tietämättömäksi ajaksi, mutta sitä ennen matkalaisia on saattanut liikuttaa LUKUISA MÄÄRÄ kätköilijöitä, jotka ovat osanneet toimia oikein, ja joille matkalaiseen törmääminen on ollut kiva osa harrastusta. SUURI KIITOS siis heille. :D

Vaikka harrastukseen suhtautuu intohimoisesti ja suurella sydämellä, ei kannata ottaa liian vakavasti asioita joihin ei itse voi vaikuttaa.

Hyvää juhannusta!

ragdolls12
Viestit: 12
Liittynyt: La 14.12.2013 23:01

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja ragdolls12 » To 22.06.2017 23:26

teppo42 kirjoitti:Olen itse aloitteleva kätköilijä, mutta tuossa männäviikolla tilasin itselleni ja emännälle geokolikot sillä ajatuksella että niitä laitettaisiin kiertoon joskus. Vaan tässä tätä ketjua (ja muitakin) lukiessani huomaan taas kerran että harrastuksesta riippumatta, ne harrastavat ihmiset on niitä samoja aivottomia kusipääihmisiä kuin kaikkialla ja kaikissa muissakin harrastuksissa. Ei vaan osata tai viitsitä tai mitävaan. Joten taidan pitää kolikon itselläni muistona ja varoituksena.

Valitettavasti taas kerran kuvittelin löytäneeni jonkun ihmisryhmän joka erottuisi edukseen kaikista muista ihmisistä (tähän kätköilyyn kun liittyy luonnossa liikkumista ja käden taitoja ja erätaitoja ja jopa roskien keräilyä) mutta eipä näköjään. Sigh. :(

Itse kierrätän suurimman osan kolikoista itse mukanani. Yksi taitaa olla nyt kierrossa jossakin päin. Lisäksi olen hankkinut muutaman travel bugin (tai travel tagin) ja laittanut ketjuun jonkun pienen esineen. Sitä voi samalla lailla seurata kuin kolikoita. On hauska seurata missä kulkee ja yrittää kääntää loggausta jostain aivan oudosta kielestä. Yksi esim. päätyi Islantiin ja sieltä sitten jonnekin Keski-Eurooppaan.
Itselleni on tullut vastaan reissaajia jotka ovat lähteneet liikenteeseen 2004 joten kyllä ne kiertävät.

Hauskoja kätköilyhetkiä

OutoHeppu
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.04.2022 14:24
Paikkakunta: Lohja

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja OutoHeppu » Ti 26.04.2022 10:20

Ei liity ihan suoraan otsikkoon mutta en tälle pikaisella hakemisella parempaakaan ketjua löytynyt.

Eli aloitin kätköilyn 3/28/2004 mutta jostain syystä ensimmäisen kätköni kerkisin hakemaan hetki perään 2007.
Muistaakseni seuraavan kätkön kohdalla kävi sekä huono, että hyvä tuuri eli löysin jonkinlaisen reissaajan joka minulla oli
tarkoitus siirtää johonkin seuraavaan kätköön mutta onnistuin tämän hukkaamaan oli ilmeisesti tippunut taskusta tms. homma
tietysti aloittelevaa kätköilijää ärsytti ja hävetti niin paljon, että harrastus jäi "hetkeksi" jäihin ja seuraavan kätkön hainkin
jo tänä vuonna...

Miten minun pitäisi toimia tämän hukkuneen reissaajan kanssa? Pitäisikö se jotenkin merkitä hävinneeksi ja saanko tästä
hukkaamisesta kovinkin pahasti piiskaa ja raipaniskuja täällä kätköilijöiden piirissä? Olen syvästi pahoillani tästä mokastani.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 26.04.2022 15:52

OutoHeppu kirjoitti:
Ti 26.04.2022 10:20
Ei liity ihan suoraan otsikkoon mutta en tälle pikaisella hakemisella parempaakaan ketjua löytynyt.

Eli aloitin kätköilyn 3/28/2004 mutta jostain syystä ensimmäisen kätköni kerkisin hakemaan hetki perään 2007.
Muistaakseni seuraavan kätkön kohdalla kävi sekä huono, että hyvä tuuri eli löysin jonkinlaisen reissaajan joka minulla oli
tarkoitus siirtää johonkin seuraavaan kätköön mutta onnistuin tämän hukkaamaan oli ilmeisesti tippunut taskusta tms. homma
tietysti aloittelevaa kätköilijää ärsytti ja hävetti niin paljon, että harrastus jäi "hetkeksi" jäihin ja seuraavan kätkön hainkin
jo tänä vuonna...

Miten minun pitäisi toimia tämän hukkuneen reissaajan kanssa? Pitäisikö se jotenkin merkitä hävinneeksi ja saanko tästä
hukkaamisesta kovinkin pahasti piiskaa ja raipaniskuja täällä kätköilijöiden piirissä? Olen syvästi pahoillani tästä mokastani.
Jos vielä tiedät reissaajan koodin/nimen voit ilmoittaa sen hävinneeksi ja samalla myös sen omistajalle. Bugi pitäisi näkyä profiilisi tiedoissa jos olet merkannut sen mukaan otettavaksi silloin aikoinaan etkä ole merkannut sitä sen jälkeen uudelleen.

OutoHeppu
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.04.2022 14:24
Paikkakunta: Lohja

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja OutoHeppu » To 28.04.2022 18:36

Vingeri kirjoitti:
Ti 26.04.2022 15:52

Jos vielä tiedät reissaajan koodin/nimen voit ilmoittaa sen hävinneeksi ja samalla myös sen omistajalle. Bugi pitäisi näkyä profiilisi tiedoissa jos olet merkannut sen mukaan otettavaksi silloin aikoinaan etkä ole merkannut sitä sen jälkeen uudelleen.
Valitettavasti ainoa tieto mikä minulla tuosta reissaajasta on tämä ""Lauro de Freitas, Brazil" Unite for Diabetes Travel Bug" TB1ARX7.
Onko tämä TB1ARX7 se koodi mitä tarkoitat?

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » To 28.04.2022 19:58

OutoHeppu kirjoitti:
To 28.04.2022 18:36
Vingeri kirjoitti:
Ti 26.04.2022 15:52

Jos vielä tiedät reissaajan koodin/nimen voit ilmoittaa sen hävinneeksi ja samalla myös sen omistajalle. Bugi pitäisi näkyä profiilisi tiedoissa jos olet merkannut sen mukaan otettavaksi silloin aikoinaan etkä ole merkannut sitä sen jälkeen uudelleen.
Valitettavasti ainoa tieto mikä minulla tuosta reissaajasta on tämä ""Lauro de Freitas, Brazil" Unite for Diabetes Travel Bug" TB1ARX7.
Onko tämä TB1ARX7 se koodi mitä tarkoitat?
Kolikon omistaja näyttäisi olevan ____Unite for Diabetes joka on käynyt viimeksi sivuilla 2006. https://www.geocaching.com/track/detail ... er=TB1ARX7
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 28.04.2022 20:20

Salaneuvos kirjoitti:
To 28.04.2022 19:58
OutoHeppu kirjoitti:
To 28.04.2022 18:36
Vingeri kirjoitti:
Ti 26.04.2022 15:52

Jos vielä tiedät reissaajan koodin/nimen voit ilmoittaa sen hävinneeksi ja samalla myös sen omistajalle. Bugi pitäisi näkyä profiilisi tiedoissa jos olet merkannut sen mukaan otettavaksi silloin aikoinaan etkä ole merkannut sitä sen jälkeen uudelleen.
Valitettavasti ainoa tieto mikä minulla tuosta reissaajasta on tämä ""Lauro de Freitas, Brazil" Unite for Diabetes Travel Bug" TB1ARX7.
Onko tämä TB1ARX7 se koodi mitä tarkoitat?
Kolikon omistaja näyttäisi olevan ____Unite for Diabetes joka on käynyt viimeksi sivuilla 2006. https://www.geocaching.com/track/detail ... er=TB1ARX7
Ja kyseisellä käyttäjällä on kyseistä travel bugia 19998 kpl liikkeellä joten en usko, että huomaa edes kaivata tuota...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja mikkeri » To 28.04.2022 21:14

Noita diabetes-bugeja oli reilusti liikkeellä, kun alottelin harrastuksen '07 alkukuukausina. Se oli joku kampanja, ja olettaisin et tuo käyttäjä on niitten liikkellelaittoa varten tehty. Ei siis varmasti huomaa yhen bugin puuttumista.

OutoHeppu
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.04.2022 14:24
Paikkakunta: Lohja

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja OutoHeppu » To 28.04.2022 21:25

haksu10 kirjoitti:
To 28.04.2022 20:20
Salaneuvos kirjoitti:
To 28.04.2022 19:58
OutoHeppu kirjoitti:
To 28.04.2022 18:36
Vingeri kirjoitti:
Ti 26.04.2022 15:52

Jos vielä tiedät reissaajan koodin/nimen voit ilmoittaa sen hävinneeksi ja samalla myös sen omistajalle. Bugi pitäisi näkyä profiilisi tiedoissa jos olet merkannut sen mukaan otettavaksi silloin aikoinaan etkä ole merkannut sitä sen jälkeen uudelleen.
Valitettavasti ainoa tieto mikä minulla tuosta reissaajasta on tämä ""Lauro de Freitas, Brazil" Unite for Diabetes Travel Bug" TB1ARX7.
Onko tämä TB1ARX7 se koodi mitä tarkoitat?
Kolikon omistaja näyttäisi olevan ____Unite for Diabetes joka on käynyt viimeksi sivuilla 2006. https://www.geocaching.com/track/detail ... er=TB1ARX7
Ja kyseisellä käyttäjällä on kyseistä travel bugia 19998 kpl liikkeellä joten en usko, että huomaa edes kaivata tuota...
Kiitoksia Vingeri, haksu10, Salaneuvos ja mikkeri Ehkäpä pääsin siis tällä kertaa säikähdyksellä tämän bugin hukkaamisesta :-D

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 28.04.2022 21:42

Nuo TB:t ovat ymmärtääkseni kaikki saman nimimerkin alla ja sittemmin jaeltu ympäri maailmaa halukkaille. Tämä tuli postitse minulle niinkuin ekasta logista voi huomata. Tämä on ollut minulla seurannassa alusta alkaen ja totesin aikoinaan sen, että liike lakkasi. Ja nyt selvisi syykin.
Eipä päässyt lätkä perille eikä edes kovin pitkälle, mutta hyvä oli saada selville tämän kohtalo :D
Joskus olen itsekin hukannut reissaajan ja muistan hyvin, kuinka harmitti, mutta sain omistajalta synninpäästön ja jatkoin harrastusta.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

OutoHeppu
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.04.2022 14:24
Paikkakunta: Lohja

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja OutoHeppu » Pe 29.04.2022 11:22

mikko&sira kirjoitti:
To 28.04.2022 21:42
Tämä on ollut minulla seurannassa alusta alkaen ja totesin aikoinaan sen, että liike lakkasi. Ja nyt selvisi syykin.
Eipä päässyt lätkä perille eikä edes kovin pitkälle, mutta hyvä oli saada selville tämän kohtalo :D
Eikä tarvinnut edes kauaa odotella, että sait tietää mitä sille kävi :-D
Joskus olen itsekin hukannut reissaajan ja muistan hyvin, kuinka harmitti, mutta sain omistajalta synninpäästön ja jatkoin harrastusta.
Saankos minä synninpäästön nyt tuon hukkaamisesta vai pistänkö harrastuksen takaisin jäähylle? ;-D

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » La 30.04.2022 14:22

Älä hyvä ihminen lannistu tästä. Syntisi on sovitettu :)
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Reissaajan panttaaminen

Viesti Kirjoittaja Zergei » La 30.04.2022 14:46

Ei, ei, kyllä nämä asiat pitää käsitellä miittikäräjillä. "Laavun takana on tilaa" kuten sanonta kuuluu... :D :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”