TB "matkamittarina"

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
JJOH64
Viestit: 19
Liittynyt: To 17.10.2013 12:03

TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja JJOH64 » Su 08.12.2013 11:43

Aktivoin TB:n ja tarkoitukseni on kuljettaa sitä mukanani kätköilyreissuilla ns. "matkamittarina" eli "dipata" sitä löytämiini kätköihin. Ennen kyseisen TB:n aktivointia olen löytänyt 59 kätköä. Joudunko käymään uudelleen :shock: :? :) esim. Rovaniemeltä ja Jyväskylästä löytämilläni kätköillä, jotta saisin nuo 59 mukaan matkamittariin? Painaako tässä tapauksessa enemmän tarkoituksenmukaisuus vai "puhdasoppisuus"?

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Su 08.12.2013 13:43

En näe mitään syytä, mikset voisi TB:tä dippailla jälkikäteen. Ei sillä ole väliä, onko TB ollut silloin olemassa vai ei. Eihän se keneenkään muuhun mitenkään vaikuta. Ei niihin kätköihin eikä muihin kätköilijöihin. Eli anna mennä vaan :)

Jaana&Wimma
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 08.10.2013 20:19

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja Jaana&Wimma » Su 08.12.2013 14:11

JJOH64 kirjoitti:Aktivoin TB:n ja tarkoitukseni on kuljettaa sitä mukanani kätköilyreissuilla ns. "matkamittarina" eli "dipata" sitä löytämiini kätköihin. Ennen kyseisen TB:n aktivointia olen löytänyt 59 kätköä. Joudunko käymään uudelleen :shock: :? :) esim. Rovaniemeltä ja Jyväskylästä löytämilläni kätköillä, jotta saisin nuo 59 mukaan matkamittariin? Painaako tässä tapauksessa enemmän tarkoituksenmukaisuus vai "puhdasoppisuus"?
Mulla on 'matkamittari', ei välttämättä maailman viisain ajatus. Alkaa hirvittään kun katsoo kuinka paljon niitä kilometrejä kertyy... (Vaikka niistä osa onkin muun liikkeelläolon sivutuotteita.) Jos menee jonnekin niin ainahan sitä yhden... ;D

JJOH64
Viestit: 19
Liittynyt: To 17.10.2013 12:03

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja JJOH64 » Su 08.12.2013 14:42

Ei minua suuret luvut pelota. Autoonikin tulee piakkoin 300 000 km täyteen :) Ja ne Rovaniemen ja Jyväskylän purkit tuli logattua juurikin työmatkoilla. Ei tullut lähdettyä yhdelle (tai useammalle), kun tuli lähdettyä yhdelle 8)

Tebari
Viestit: 31
Liittynyt: To 30.05.2013 12:41

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja Tebari » Su 08.12.2013 19:08

Itse hommasin hihamerkin seuranta koodilla ja käytin sen virtuaalisesti kaikilla käydyillä purkeilla.
Aika homma siinä oli käydä muuttamassa yli 500 lokia(samalla tuli löydettyä yksi tupla lokkaus :?: ), jos jonkun mielestä tein väärin niin suuttukoot :roll: .
Itselleni haluan kerätä tietoa paljonko on tullut matkattua linnuntietä purkilta toiselle.

JJOH64
Viestit: 19
Liittynyt: To 17.10.2013 12:03

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja JJOH64 » Su 08.12.2013 20:24

Kiitos kommenteista. Pieni urakka tuli tehtyä ja mittarissa on tällä hetkellä vasta 1590,7 km.

Avatar
Kapum
Viestit: 10
Liittynyt: La 09.11.2013 20:21

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja Kapum » Su 08.12.2013 21:38

Kätköltä kätkölle -matka selviää myös esim. project-gc:n omien tilastojen kohdalta "Total cache-to-cache distance" http://project-gc.com/Profile/ProfileStats . Itselläni luku kasvoi huimasti USA:n reissun myötä! :P
Edit: Saisikohan tästäkin aikaan haasteen? :wink:
Liitteet
image.jpg
image.jpg (270.55 KiB) Katsottu 5946 kertaa

JJOH64
Viestit: 19
Liittynyt: To 17.10.2013 12:03

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja JJOH64 » Su 08.12.2013 22:38

Kiitos vinkistä. Tietoa on näköjään tarjolla, kun vaan tietää mistä etsiä :)

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja pipsa » Su 16.03.2014 0:46

ongelma tässä jälkeenpäin dippailussa lienee ainoastaan se, että logiin tulee merkintä, että sitä on editoitu. ainakin aiemmin joissain haasteissa oli kielto, että hyväksytä logeja joita on editoitu jälkikäteen.
en tiedä onko tämä ketjun aloittajalle ongelma ja onko tuo kielto enää voimassa? mutta itse olisin halunnut tehdä samaa, mutta tuo on toistaiseksi estänyt tämän.
tai sitten mä en vaan osaa? (siis tehdä sitä dippausta niin etteikö logiin tulisi editointi merkintä)
- pipsa -

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja Giliad » Su 16.03.2014 1:45

pipsa kirjoitti:ongelma tässä jälkeenpäin dippailussa lienee ainoastaan se, että logiin tulee merkintä, että sitä on editoitu.
Tämän voi välttää kirjoittamalla sopivalle päivämäärälle noten, jolla visitoi TB:n. Noten voi poistaa välittömästi jolloin sen olemassaolosta ei jää muita jälkiä kuin sähköposti omistajalle ja mahdollisille watchlistilla oleville.

Noten poistaminen ei siis poista TB:n visitointilokia. Se on täysin erillinen loki, jota ei (hassua kyllä) voi muulla tavoin luoda. Note on tietysti vain yksi vaihtoehto. Edelleen, hassua kyllä, TB:n voi visitoida vaikka DNF -lokillakin jos niikseen tulee :wink:

Avatar
-Kimmo-
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 28.01.2009 1:48
Paikkakunta: Kokkola

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja -Kimmo- » Ma 17.03.2014 17:07

pipsa kirjoitti:tai sitten mä en vaan osaa? (siis tehdä sitä dippausta niin etteikö logiin tulisi editointi merkintä)
Minulla on myös sellainen koodilla varustettu hihamerkki varusterepussani ja olen käyttänyt samaa tapaa kuin Gilliad neuvoi silloin kun kirjasin lätkälle aiemmin kertyneitä kilometreja. Elikkä tein noten ja käytin samalla reppua kätkössä, jonka jälkeen poistin merkinnän koska pidän km kirjaa ainoastaan omaksi ilokseni. Nyt kun "kirjanpito" on ajantasalla, teen repun dippauksen tietysti samalla kun loggaan löydön.

Jenkkien statistiikkasivuilta saa pelkät kokonaiskilometrit vähemmälläkin vaivalla, mutta haluan aina joskus katsoa minkälainen "himmeli" on kertynyt kartalle.

SarppaN
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 06.11.2013 22:03

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja SarppaN » Ti 18.03.2014 11:14

Itselläni matkamittarina toimii avaimenperä, jossa seuranta koodi, kun avaimet tuppaa olemaan aina mukana kun kotosalla ei ole. :)

Sitten vähän aihetta liipaten kysyisin teiltä, joilla on project-gc:n taulukot on käytössä, että millainen viime tilastoistoissa teillä on? Itse latasin nuo äsken käyttöön ja viimeisin päivitys on listoilla viime kuun loppuun. Päivittyykö ne kuukauden välein vai tiheämmin?

Avatar
Kapum
Viestit: 10
Liittynyt: La 09.11.2013 20:21

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja Kapum » Ti 18.03.2014 12:54

sarppa1980 kirjoitti:Itselläni matkamittarina toimii avaimenperä, jossa seuranta koodi, kun avaimet tuppaa olemaan aina mukana kun kotosalla ei ole. :)

Sitten vähän aihetta liipaten kysyisin teiltä, joilla on project-gc:n taulukot on käytössä, että millainen viime tilastoistoissa teillä on? Itse latasin nuo äsken käyttöön ja viimeisin päivitys on listoilla viime kuun loppuun. Päivittyykö ne kuukauden välein vai tiheämmin?
Niiden pitäisi päivittyä viikon välein. Mulla on nyt 14.3. tilastot. Paitsi Project-gc:n sponsoreilla päivittyy joka päivä.

SarppaN
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 06.11.2013 22:03

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja SarppaN » Ti 18.03.2014 21:00

Ok. Täytyypä seurata. Kiitos tiedosta.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja pehku » Ti 18.03.2014 23:00

Giliad kirjoitti:Edelleen, hassua kyllä, TB:n voi visitoida vaikka DNF -lokillakin jos niikseen tulee :wink:
Eihän tuossa ole mitään hassua: Kätköilijä löytää kätkön mutta purkissa olevasta kynästä on terä poikki ja oma kynä unohtui edelliselle purkille. Hän ei siis saa kirjoitettua nimeään paperiin, mistä seuraa DNF, mutta koska paikalla on käyty, kulkija voidaan merkata kätköllä käyneeksi.

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: TB

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 19.03.2014 0:40

pehku kirjoitti:
Giliad kirjoitti:Edelleen, hassua kyllä, TB:n voi visitoida vaikka DNF -lokillakin jos niikseen tulee :wink:
Eihän tuossa ole mitään hassua: Kätköilijä löytää kätkön mutta purkissa olevasta kynästä on terä poikki ja oma kynä unohtui edelliselle purkille. Hän ei siis saa kirjoitettua nimeään paperiin, mistä seuraa DNF, mutta koska paikalla on käyty, kulkija voidaan merkata kätköllä käyneeksi.
Jos itse olisi tuossa tilanteessa, niin en DNF:ää loggaisi vaan noten. Olisinhan löytänyt purkin :) Notella merkkaa, että seuraavalla reissulla kynä mukana. Jos en löytäisi, loggaisin DNF, mutta TB mielestäni vieraili kätköllä (tai ainakin lähellä, purkkiinhan sitä ei tarvii laittaa). Ja tolla TB:llä saa sit kätköilykilometrejä myös DNF:stä...

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: TB "matkamittarina"

Viesti Kirjoittaja pipsa » To 20.03.2014 22:35

noniin eli mä en siis vaan osannu :) note auttaa, kiitos selvennyksestä :)

taitaa olla joku ilta mulla kilometri talkoot :D
- pipsa -

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”