Kartan Zoomaus

Jos aika riittää
mackoivu
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 03.09.2013 14:50

Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja mackoivu » Pe 06.12.2013 10:48

Pettääkö muisti, vai oliko aikaisemmin niin, että karttaa pystyi zoomaamaan hiiren rullalla? Nyt ei jostain syystä toimi muutoin kuin zoomauspalkin plussalla. Vai mahtaako olla meikäläisen hiiressä vika...

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Pe 06.12.2013 10:54

mackoivu kirjoitti:Pettääkö muisti, vai oliko aikaisemmin niin, että karttaa pystyi zoomaamaan hiiren rullalla? Nyt ei jostain syystä toimi muutoin kuin zoomauspalkin plussalla. Vai mahtaako olla meikäläisen hiiressä vika...
Eiköhän rullalla pitäisi voida tsuumata. Mulla Lenovon läppärissä "tatti" ja kolmas hiirennappula välillä päättää toimi hypernatesta käynnistämisen jälkeen väärin (ilmeisesti jotain ongelmia ajurien kanssa). Homma korjaantuu ainakin tässä kun käynnistää koneen uudestaan.

mackoivu
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 03.09.2013 14:50

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja mackoivu » Su 08.12.2013 21:05

Kiitos viestistä. Jos kuitenkin jatkan tähän perään vaikkei siis taidakaan olla ohjelmiston vika

Mulla toimii hiiren rulla joka puolella muualla netissä, mutta ei Geocache.fi sivun kartassa. Osaatteko veikata missä on vika tai mitä pitäisi tehdä? Hiiren ohjaimen tarkistin ja sille ei löydy uudempaa versiota. Muuta en tähän hätään keksi

Avatar
Hiltsu
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.10.2010 21:53

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja Hiltsu » Ma 09.12.2013 6:11

Minulla lakkasi myös gc.fi ja gc.com puolen karttojen zoomaus hiiren rullalla noin 1-2 viikkoa sitten, mutta esimerkiksi googlen kartta kyllä zoomautuu. Vika alkoi silloin kun tuli viimeisin massiivisempi päivitys win7:lle, eli kyse on ilmeisesti Internet Exploren bugista :?: , itsellä versio on 11 ja käyttis siis win7.

Mutta no hätä, vaihdoin Firefoxin oletus selaimeksi ja kaikki pelaa taas normaalisti sillä puolen. Muutenkin IE alkoi tökkimään monella muullakin sivustolla, joten oli jo aikakin vaihtaa oletus selainta.

Eli voisiko sinulla olla sama ongelma?

mackoivu
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 03.09.2013 14:50

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja mackoivu » Ma 09.12.2013 14:39

Aikataulu ainakin sopii, joten varmaan tässä vika. Kiitos

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » Ke 11.12.2013 21:05

IE11 -päivityksen jälkeen näyttäisi siltä, että karttoja ei enää saa zoomattua hiiren vieritysrullalla. Com-puolella vastaava vielä toimii, ja muilla selaimilla. Onkohan mitään tehtävissä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 11.12.2013 23:20

G.Ala-Puho kirjoitti:IE11 -päivityksen jälkeen näyttäisi siltä, että karttoja ei enää saa zoomattua hiiren vieritysrullalla. Com-puolella vastaava vielä toimii, ja muilla selaimilla. Onkohan mitään tehtävissä?
Tästä olikin jo oma ketjunsa joten siirsin asian.

Mutta oletan että on tehtävissä esim:
- Valitus selaimen valmistajalle
- Selaimen vaihto
- Muuta, mitä: _________________ (itse en keksi)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 11.12.2013 23:25

haksu10 kirjoitti:- Muuta, mitä: _________________ (itse en keksi)
Yksi vaihtoehto tuli vastaan:

It works if in IE11's developer tools (F12) you set User Agent string as "IE10".
-Open link (http://gmaps-samples.googlecode.com/svn ... llzoom.htm)
-Attempt to zoom in/out with scroll wheel (doesn't work).
-Open developer tools (F12)
-Switch to "Emulation tab"
-Change User Agent string as "IE10" (page refreshes)
-Attempt to zoom in/out with scroll wheel (works).
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » Pe 13.12.2013 17:03

Näyttäisi toimivan myös yhteensopivuustilassa, eli täytyy lisätä sivusto tänne: Työkalut - Yhteensopivuusnäkymän asetukset
Testaillaan vielä, tuleeko sitten vastaan jotain muita ongelmia.

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » Su 15.12.2013 0:04

Yhteensopivuustilassa näyttäisi sitten taas olevan ongelmaa näkymän sijoittelussa.
Sieppaa.JPG
Sieppaa.JPG (54.91 KiB) Katsottu 3020 kertaa

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kartan Zoomaus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 14.01.2014 3:00

Geocache.fi:n kätkökartalle on nyt lisätty purukumilla hiirirulla -zoomauksen toiminta myös Internet Explorer 11 -selaimessa. Purukumilla siksi ettei ongelmaa ole korjattu minkään tahon (M$?) toimesta.

Purkan ei pitäisi olla hajoittanut mitään muuta kun vain simppeli (ja toivottavasti vain IE 11-selaimeen kohdistuva) purkka vaadittiin.

Kartan avautuessa näkyvään infotekstiin on lisätty maininta siitä, että kartan toimivuus IE 11-selaimella on epävarmaa selaimen ominaisuuksista johtuen sekä kuvaus itse havaitsemistani parista eri sekoilusta. Mahdollista on että koneeni on jo liian hidas tälle M$:n Varsin Mahtavan Potentiaalin (VMP) omaavalle selaimelle mutta samaa vikaa voi toki ilmentyä myös muilla käyttäjillä.

Kartan toimivuusongelmille IE 11:n kanssa on oikeastaan vaikea tehdä muuta kuin todeta "vaihda selainta". Sinänsä selaimessa näyttäisi olevan aiemminkin IE -selainten historiassa nähty ominaisuus, että ellei selain saa sivua / jotain tiettyä haluamaansa vastinetta xx millisekunnin kuluessa se päättää että "ei sitten näytetä mitään järkevästi". Toki joku muukin sukkiin sekaantuminen voi olla kyseessä.

Seuraavaksi koitankin palata takaisin IE 10:n käyttäjäksi jos jollain saan tämän IE 11:n pois, koko kone on täysin sekaisin, valvontaohjelman sivujen refresh aiheuttaakin niiden aukeamisen alkuperäisen ohjelman sijaan uuteen IE -ikkunaan joten tämä kone spämmin lailla aukoo koko ajan uusia ja uusia IE 11-selainikkunoita... tekisi mieli sanoa suoraan mitä mietin IE 11 -selaimesta mutta kun tätä viestiä voi lukea nuoremmatkin lukijat ;)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”