GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Jos aika riittää
Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Ti 11.09.2012 23:29

TeemuH kirjoitti:Jaa, lokeja lukemalla selviää että ilmeisestikin juuri tuo geochecker on lisätty vasta FTF:n jälkeen, joten ratkaisua ei kuulu etsiä checkeriä pommittamalla.
No jaa... :D . Itse olen tuon kätkön ratkaissut (avustuksella) ja täytyy sanoa, että vaikka mitä ideoita syntyi ratkoessa. Että en ihmettele, vaikka chekkeriä joutuisikin pommittamaan milloin milläkin ajatuksella (myös sen oikean idean keksimisen jälkeen).

Tästä tuli mieleen "kauhun skenaario"-ajatus eli "mikä on liikaa"? Itse ainakin olen chekkereitä pommitellut useamman kerran lyhyin aikavälein, kun on koittanut tarkistaa kaikenlaista. Kääks, jos tili menisi lukkoon kriittisellä hetkellä...

Eli: mikä on liikaa? (mistään automaattisista tarkastuskoneista minulla ei ole hajuakaan eli sellaisia en käytä, joten voiko omilla toimilla saada bannauksen aikaan?)

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 12.09.2012 0:18

T/K kirjoitti:Teen vielä sen kolmannen virheen ja jatkan tätä keskustelua. Ensimmäinen oli se että aloin käyttämään ko. palvelua ja toinen ole kysyä palvelun tuottajalta neuvoa, sillä Kiven alla Oy:n asiantuntijoiden mielestä asiakkaat ovat lukutaidottomia ja tyhmiä, mutta palataan vielä itse ongelmaan….
Mielestäni kätköjen omistajien pitäisi tuntea paremmin GeoChecker palvelua säännöt, jos kätköjen ratkaisemisen yhteydessä syyllistyy palvelun väärinkäyttöön.
Asiakkaat? Mielestäni asiakkuus vaatisi jonkinlaisen korvauksen maksamista hyödykkeestä ja mielestäni tämän geocache.fi sivun käyttäminen on ihan ilmaista ja perustuu alkujaan Haksun haluun tehdä suomenkielinen kätköilysivusto... Ja Haksu ei siten ole mikään HelpDesk...

Se Premium- jäsenyysmaksu menee gc.com:ille ihan muualle, jos se on maksusi palvelusta (palvelu on silloin gc.com:in premium-palvelut)

korjatkaa, jos olen väärässä tai lähiaikoina nämä asiat ovat oleellisesti muuttuneet

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 12.09.2012 1:43

barlow39 kirjoitti:Asiakkaat? Mielestäni asiakkuus vaatisi jonkinlaisen korvauksen maksamista hyödykkeestä ja mielestäni tämän geocache.fi sivun käyttäminen on ihan ilmaista ja perustuu alkujaan Haksun haluun tehdä suomenkielinen kätköilysivusto... Ja Haksu ei siten ole mikään HelpDesk...
Asiakkuus ei suoranaisesti liity maksamiseen. Vaikka kirjaston asiakkaat maksavatkin myöhästymissakkoja niin ajoissa palauttavatkin henkilöt ovat kirjaston asiakkaita.

Mitä tulee tuohon mysteeriin niin sen idea oli lopulta nopeasti keksittävissä niin varmaksi, että chekkeri on tarpeeton, mutta idean muuttaminen numeroiksi on epäonnistunut sikäli, että ratkoja ei voi tietää muuten kuin kokeilemalla päättömästi chekkerissä erilaisia ideoita kunnes ehkä joku niistä toimii. Ensimmäinen yritykseni ei onnistunut enkä uskalla enempää kokeilla :lol: .

Jos tuossa mysteerissä ei olisi chekkeriä, niin ratkoja voisi olettaa, että oikean ratkaisun tunnistaa vääristä jollain hyvällä periaatteella, mutta chekkerin lisäys vihjaa siihen että tässä mennään ihan tuurilla. Tämä kai kuuluu sarjaan "Lisään chekkerin FTF:n jälkeen" eli suositaan lähellä asuvaa kaveria kunnes hän on löytänyt kätkön ja sitten vasta houkutellaan muut apajille.

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja taaru » Ke 12.09.2012 1:54

Mielestäni on aivan turhaa narista geochekerin turvatoiminnosta, ellei ole rohkeutta ja rehellisyyttä kertoa yksityiskohtaisesti, kuinka on geocheckeriä käyttänyt ennen kuin turvatoiminto on aktivoitunut. On hyvin vaikeaa uskoa, että se olisi tapahtunut ilman mitään syytä. Haksu10 varmasti osaisi kertoa, mistä on kyse, mutta hyvien tapojen mukaisesti ei paljasta tällaisia asioita julkisesti.

Mietin vain, että mahtaakohan aktivoituminen liittyä lauseeseen "Olen kokeillut kotona, töissä, kännykällä ja tabletilla." Jos oikein ymmärsin, niin geochekeriä on käytetty monella koneella vuorotellen. Eipä sellainen tunnu kovin reilulta toiminnalta.

Omien kätköjeni geocheker-tiedoista olen huomannut, että checkeriä pommitetaan välillä järkyttävällä tahdilla. Tämän vuoksi olen vähentänyt tarkistusyritysten määrää useimmilla kätköilläni. Periaatteessa kuitenkin haluan, että mysteerin ratkaisijalla on jonkinlainen käsitys ratkaisusta, eikä se perustu pelkästään arpomiseen. Yhden numeron selvittäminen chekerin avulla ei niin kauhean vakavaa ole, mutta sellainen järjestelmällinen numeroiden kokeileminen tuntuu ikävältä, koska silloin ajatuksella tehty mysteeri menettää merkityksensä.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 12.09.2012 1:59

arisoft kirjoitti:
barlow39 kirjoitti:Asiakkaat? Mielestäni asiakkuus vaatisi jonkinlaisen korvauksen maksamista hyödykkeestä ja mielestäni tämän geocache.fi sivun käyttäminen on ihan ilmaista ja perustuu alkujaan Haksun haluun tehdä suomenkielinen kätköilysivusto... Ja Haksu ei siten ole mikään HelpDesk...
Asiakkuus ei suoranaisesti liity maksamiseen. Vaikka kirjaston asiakkaat maksavatkin myöhästymissakkoja niin ajoissa palauttavatkin henkilöt ovat kirjaston asiakkaita.
Ahaa. Kirjasto ym. palvelut ovat ilmaisia. Se on vaan se kunta tai valtio joka maksaa nää yleishyödylliset palvelut. Ne rahathan kai tulee jostain vaan...
Multa ainakin kerätään aika iso tukku rahaa vuosittain ns. veroina. Mut niitä maksamattomillehan ne palvelut kai on "ilmaisia"

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 12.09.2012 2:11

barlow39 kirjoitti:
arisoft kirjoitti:
barlow39 kirjoitti:Asiakkaat? Mielestäni asiakkuus vaatisi jonkinlaisen korvauksen maksamista hyödykkeestä ja mielestäni tämän geocache.fi sivun käyttäminen on ihan ilmaista ja perustuu alkujaan Haksun haluun tehdä suomenkielinen kätköilysivusto... Ja Haksu ei siten ole mikään HelpDesk...
Asiakkuus ei suoranaisesti liity maksamiseen. Vaikka kirjaston asiakkaat maksavatkin myöhästymissakkoja niin ajoissa palauttavatkin henkilöt ovat kirjaston asiakkaita.
Ahaa. Kirjasto ym. palvelut ovat ilmaisia. Se on vaan se kunta tai valtio joka maksaa nää yleishyödylliset palvelut. Ne rahathan kai tulee jostain vaan...
Multa ainakin kerätään aika iso tukku rahaa vuosittain ns. veroina. Mut niitä maksamattomillehan ne palvelut kai on "ilmaisia"
Ei kaikki maksa veroja mutta ovat silti kirjastossa asiakkaita. Kirjaston asiakkuus ei liity siihen mitä ihminen on tehnyt elämässään vaan siihen meneekö hän kirjastoon lukemaan ja lainaamaan.

Ja se, ettei maksa mitään, ei tarkoita sitäkään, etteikö käyttöehtoja joutuisi silti nuodattamaan. Jos mysteerin tekijä on laittanut liian vähän yrityksiä mysteeriin, niin että ratkoja joutuu odottelemaan turhaan, niin ei mahda mitään. Itsellekin on joku tällainen tapaus tullut vastaan sillä seuraamuksella, että se on saanut jäädä ratkaisematta, kunnes olen saanut jonkin tarkentavan spoilerin, esim. loppukoordinaatit, joiden avulla on helpompi arpoa oikea lukema chekkeristä ulos.

Eri ihmiset hakevat erilaisia asioita. Joku toinen saattaa pitää jännittävänä odotella 10 minuuttia kunkin yrityksen jälkeen ikäänkuin sakkona. Joku toinen taas voi pitää sitä kiusallisena ja joku kolmas saattaa keksiä että mysteerissä tarkoitus onkin ohittaa chekkerin suojaukset :( .

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 12.09.2012 3:09

Pitäkää tunkkinne, meikäpoika kuittaa loppuunpalaneena itsensä tästä paskasta.

Toivottavasti uusi paskanniskaankerääjä löytyy pian koska vanha api sulkeutuu ja sen myötä tän paskasivuston datansaanti, kiire voi tulla tehdä uudet systeemit valmiiksi sille, joka tulee tilalleni pilkkahinnalla pilaamaan terveytensä / mielenterveytensä.

Hakatkaa checkeriä kuinka huvittaa, EVVK.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 12.09.2012 3:14

arisoft kirjoitti:
barlow39 kirjoitti:
arisoft kirjoitti:
barlow39 kirjoitti:Asiakkaat? Mielestäni asiakkuus vaatisi jonkinlaisen korvauksen maksamista hyödykkeestä ja mielestäni tämän geocache.fi sivun käyttäminen on ihan ilmaista ja perustuu alkujaan Haksun haluun tehdä suomenkielinen kätköilysivusto... Ja Haksu ei siten ole mikään HelpDesk...
Asiakkuus ei suoranaisesti liity maksamiseen. Vaikka kirjaston asiakkaat maksavatkin myöhästymissakkoja niin ajoissa palauttavatkin henkilöt ovat kirjaston asiakkaita.
Ahaa. Kirjasto ym. palvelut ovat ilmaisia. Se on vaan se kunta tai valtio joka maksaa nää yleishyödylliset palvelut. Ne rahathan kai tulee jostain vaan...
Multa ainakin kerätään aika iso tukku rahaa vuosittain ns. veroina. Mut niitä maksamattomillehan ne palvelut kai on "ilmaisia"
Ei kaikki maksa veroja mutta ovat silti kirjastossa asiakkaita. Kirjaston asiakkuus ei liity siihen mitä ihminen on tehnyt elämässään vaan siihen meneekö hän kirjastoon lukemaan ja lainaamaan.

Ja se, ettei maksa mitään, ei tarkoita sitäkään, etteikö käyttöehtoja joutuisi silti nuodattamaan. Jos mysteerin tekijä on laittanut liian vähän yrityksiä mysteeriin, niin että ratkoja joutuu odottelemaan turhaan, niin ei mahda mitään. Itsellekin on joku tällainen tapaus tullut vastaan sillä seuraamuksella, että se on saanut jäädä ratkaisematta, kunnes olen saanut jonkin tarkentavan spoilerin, esim. loppukoordinaatit, joiden avulla on helpompi arpoa oikea lukema chekkeristä ulos. .
Tuo kirjastovertaus kyllä mielestäni ontuu edelleen. Kun on kuitenkin olemassa se valtio tai kunta (siis yllätys yllätys, me Suomen kansalaiset!), joka nämä palvelut maksaa, jotta kaikilla olisi mahdollisuus käyttää ko. palvelua eli siis mahdollisuus "mennä kirjastoon lukemaan ja lainaamaan". Progressiivisella verotuksella vielä niin, että enemmän tienaavat maksaa enemmän näistä palveluista (niin ja taitaa siitä työttömyyskorvauksesta ym. menevän vähän veroakin). Ja kirjastosta et voi lainata, ellei omista kirjastokorttia ym. jolla saa lainausoikeuden (palvelua ei voi käyttää anonyyminä) ja samalla hyväksyy sopimuksen ja lupaa noudattaa käyttöehtoja (mm. maksaa sakkomaksuja). Eli asiakkuus ilman rahaa perustuu osapuolten tekemään sopimukseen...

Tottakai käyttöehtoja pitää noudattaa, mutta jos sivusto perustuu vapaa-ehtoiseen työhön ja tekijä(t) määrittelevät ehdot, ei käyttäjillä luuluisi juurikaan olevan varaa vaatia jotain (lisä)palvelua (tai miksei vaikka korvauksia) tai ihmettelevän ja arvostelevan julkisesti palvelua."Mut kun mä haluun, että mä löydän tän kätkön heti ja mulle ei ainakaan saa laittaa mitään esteitä ja sehän on vaan kiusantekemistä ja mitä se hei haittaa, jos mä nyt meen vähän sääntöjä rikkoen, miks just mua rangaistaan, enhän mä nyt oo mitään vakavaakaan tehny, ja miks ei mun s-postiin vastata ... Äitiiii, isot pojat kiusaa..." Kaupan edessä on invapaikka, niin "mitä se haittaa, jos mä nyt autoni jätän siihen ja äkkiä käyn kaupassa". Tuttua?

Mihin checkeriä tarvitaan? Mihin ratkaisussa sitten on kiire? Ai, niin: "mulle kaikki heti..."

Omalta osaltani täältä tähän..

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja taaru » Ke 12.09.2012 3:45

haksu10 kirjoitti:Pitäkää tunkkinne, meikäpoika kuittaa loppuunpalaneena itsensä tästä paskasta.

Toivottavasti uusi paskanniskaankerääjä löytyy pian koska vanha api sulkeutuu ja sen myötä tän paskasivuston datansaanti, kiire voi tulla tehdä uudet systeemit valmiiksi sille, joka tulee tilalleni pilkkahinnalla pilaamaan terveytensä / mielenterveytensä.

Hakatkaa checkeriä kuinka huvittaa, EVVK.
Asiaa (sukulaisen ominaisuudessa) sivusta seuranneena on alkanut vaikuttaa siltä, että haksu10:n on todellakin aika ottaa erätauko geocache.fi:stä. Mitä enemmän hienoja ominaisuuksia on tehty, niin sitä enemmän löytyy valitettavaa. Eikö ihmiset todellakaan tajua, että koko sivusto on tehty kätköilyä helpottamaan, eikä vaikeuttamaan? Joskus voi olla hyvä luopua jostain, jotta oma olotila paranee. Oletan, että haksu10 parhaillaan hioo systeemejä uutta dataliittymää varten. Ehdoitan, että kun se työ on valmiina, niin hän ottaa vuorotteluvapaata geocache.fi:stä ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Sitä ennen voidaan laittaa lomittaja hakuun.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ke 12.09.2012 7:26

JyNu kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Lara pasttati tarke sannaretta ulkoarta nohet pi uggikaa ihan sama modoroterkki mitä kirjoittaa nouheraa trakesto willaus koska kukaan kmerta koodero upsansaa ei lue ohjeita kerfan xydeeer taikka edes kaspow qreet checkkerin painikkeen plewwy takser houder tekstiä jossa on duufaa luppa olen lukenut ja jewla ungarede tsaukor hyväksynyt käyttöehdot mroo aggaga vaan kyselee qwertyksetys jumalerto maililla ja keskustelussa jukkauspalmer gnuuantil miksi ei voi dazza ublau tarkastaa homeronlontos perkes ratkaisuaan puheloinaretsos ibbumatorarot nable!
Voisiko saada sellaisen toiminnon gc.fi -puolelle, että keskusteluketjujen vastauksille voisi antaa favo pisteen? Annan FP:lle tälle vastaukselle välittömästi, kun se on tehty mahdolliseksi.
Sponsrointia lisätty :D

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ke 12.09.2012 7:31

Black_Island kirjoitti:Eli: mikä on liikaa?
Annetun tarkistusmäärän ylitys. Esim. 11 tarkistusta jos määrä on 10 tarkistusta 2h sisään.
Ainakin ennen ylitys oli helppo tehdä vain palaamalla backspacella edelliseselle sivulle, joka antoi muutaman extra yrityksen.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 12.09.2012 8:26

barlow39 kirjoitti:Tuo kirjastovertaus kyllä mielestäni ontuu edelleen. Kun on kuitenkin olemassa se valtio tai kunta (siis yllätys yllätys, me Suomen kansalaiset!), joka nämä palvelut maksaa, jotta kaikilla olisi mahdollisuus käyttää ko. palvelua eli siis mahdollisuus "mennä kirjastoon lukemaan ja lainaamaan".
Ei pidä kuvitella että chekkeri pyörii pyhällä hengellä eikä kukaan ole maksanut sen olemassaolosta mitään. Itse asiassa valtio, eli veronmaksajat, kuten asian esitit, on sekin luullakseni osallistunut chekkerin kustannuksiin maksamalla suurelta osin mm. Haksun koulutuksen. Eli vaikka tongit kuinka syvälle, löytyy aina vastaesimerkki.
barlow39 kirjoitti:Eli asiakkuus ilman rahaa perustuu osapuolten tekemään sopimukseen...
Raha ei asiaan liity, mutta sopiminen saattaa liittyä. Sopiminen voi olla luonteeltaan myös hiljaista, joten asiakkuus voi syntyä ilman kirjallistakin sopimusta. Esim. juoppoputkan asiakkaat eivät talteenottoaan kirjallisesti hyväksy millään muotoa, mutta heidät valitaan sinne asiakkaiksi kaikesta huolimatta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Asiakas

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 12.09.2012 10:09

sjm kirjoitti:Arvoisa arisoft, tämä on ehkä toinen kerta ikinä kun viitsin tälle palstalle mitään kirjoittaa.
Olisiko hyvä kuitenkin lukea itse ne kirjoitukset, joihin viittaa, eikä vain luottaa sokeasti johonkin "linkkiin" ennenkuin lankeaa kolmannen kerran kirjoittamaan asian vierestä? Kirjoitit myös hyvin loukkaavaan sävyyn, joten odotan anteeksipyyntöä. Käräjöimään en kuitenkaan ryhdy.
- Keskustelussa tulee noudattaa hyvää käytöstä.
- Provosointi eli pyrkimys omilla mielipiteillään tai kommenteillaan aiheuttaa pahennusta on kielletty.
- Loukkaava, syyttävä, vihamielinen, epämoraalinen tai lainvastainen keskustelu on kielletty.
sjm kirjoitti:Oletko muuten sponsoroinut?
En tiedä onko siihen enää jatkossa aihetta jos sääntöjä rikkovat kirjoituksesi saavat jäädä esille. Tätä kutsutaan kansankielessä "kukkarolla äänestämiseksi".
Viimeksi muokannut arisoft, Ke 12.09.2012 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sjm
Viestit: 4
Liittynyt: La 08.08.2009 19:40
Paikkakunta: Siuro

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja sjm » Ke 12.09.2012 11:47

Joo, anteeksi. Olen vilpittömän pahoillani vatipäistä, jotka istuvat pelisilmänsä päällä.
Pällit ojennus.

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ke 12.09.2012 12:00

Olin kesällä lukenut 700-sivuisen kirjan mysteeriä varten, ja noukkinut kirjasta useamman kymmenen verran tietoa naattien laskemiseksi. Olin lähdössä kyseiseen kaupunkiin lomamatkalle, ja mysteeri oli tarkoitus kirjata nimiin reissun aikana.

Checkerissä oli rajoitus tarkistuksille, 2 tarkastusta 24 tunnin aikana. Naatteihin tarvituista (sanotaan nyt vaikka) 30 eri faktasta mielestäni vain yhteen tai kahteen jäi epävarmuutta.

Edellisenä päivänä (siis lähtöä edeltävänä) kokeilin kaksi kertaa ilman tulosta, syynä olivat laskuvirheet mallia 3+5=9 joten checkeri näytti punaista. Seuraavana päivänä kokeilin epävarmoista muodostetuilla kahdella eri vaihtoehdolla, jälleen punaista.

Tässä kohdassa aikataulu tuli ongelmaksi, olin lähes varma että checkerin avulla olin sulkenut väärät pois, ja minulla ovat oikeat naatit, kuten olivatkin. Yritys1: kirjauduin koneelle pojan tunnuksilla, ja kun yritin tarkistaa naatteja turvatoiminto aktivoitui. Yritys2: kirjauduin toisen pojan tunnuksilla vaimon älypuhelimella .comiin ja jälleen kätkön checkerissä turvatoiminto aktivoitui.

En tuosta tuolloin (jos nytkään) ymmärtänyt tuon taivaallista, mitään pommituksia en ole harrastanut eikä kiinnosta, mutta tuossa kohdassa ihmettelin että mihinkä rikokseen nyt olen syyllistynyt :D Tein kuitenkin vielä Yrityksen3: Sähköpostia kätkön omistajalle, ja hän oikeat naatit nähtyään ystävällisesti ehkä vartin viestini jälkeen "näytti vihreää" ja kertoi vielä aivan olennaisen asian checkerin viestistä, mitä ilman en kätköä koskaan olisi käsiini saanut.

Tässä siis yksi Taarun mainitsema "rehellinen ja avoin" tapahtumaketju jossa turvatoiminto on aktivoitunut. En tuolloin tai nytkään ollut vihainen tai katkera tai huonoon "palveluun" pettynyt, enemmänkin hämmästynyt, ja nyt kun tätä ketjua ja ohjeita olen lukenut, ymmärrän miksi tuo toiminto aktivoitui. Se, että se aktivoitui oikeilla naateilla oli harmillinen juttu ja huonoon ajankäyttöön liittyvä, mutta kiitos kätkön omistajan sain kuin sainkin kätkön haettua.

Pidän .fi sivustoja aivan loistavana palveluna, sponsoroin toimintaa aina kun mahdollista ja Haksu on saanut panoksestaan globaaliakin tunnustusta. En usko että foorumin rakkikoirat edustavat "yleistä mielipidettä", ja sanotaan nyt tässä vielä että en tässä tarkoita ketään kommentoijaa erityisesti, vaan tätä lieveilmiötä joka näyttää tänä päivänä olevan ajan henki netissä laajemminkin.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ke 12.09.2012 12:29

Helovirta kirjoitti:Yritys1: kirjauduin koneelle pojan tunnuksilla, ja kun yritin tarkistaa naatteja turvatoiminto aktivoitui. Yritys2: kirjauduin toisen pojan tunnuksilla vaimon älypuhelimella .comiin ja jälleen kätkön checkerissä turvatoiminto aktivoitui.
Turvatoiminnon aktivoituminen lienee yleisempi ongelma miltä vaikuttaa. Vaikka tuossa Helovirran tapauksessa yritettiin "kiertää" hieman järjestelmää, niin nuohan eston täyttymisen ehdot toteutuvat ilmeisen helposti aivan tahattomassakin käytössä.

- Henkilö käyttää checkeriä työkoneeltaan päivän päätteeksi juuri ennen kotiin lähtöä. Kotona (aikarajan puitteissa?) henkilö kokeilee ratkaisua jälleen. => Lukkoon. 1 käyttäjätunnus , 2 eri IP:tä.
- Perheellä on vain yksi tietokone ja yksi liittymä. Perheen vaimo kokeilee ratkaista mysteeriä ja myöhemmin perheen isä kokeilee ratkaista mysteeriä. => Lukkoon. 2 käyttäjätunnusta, 1 IP.

Ei kai tämä nyt näin voi olla? :?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 12.09.2012 12:59

jule100 kirjoitti:Ei kai tämä nyt näin voi olla? :?
Kyllä se voi ilmeisesti noin olla ja monella muullakin tapaa, mutta en näe ongelmaa mitenkään chekkerin toimintalogiikkaan liittyvänä. Eri mysteereissä on erilaisia syitä käyttää chekkeriä. Jos ratkaisuvaihtoehtoja on hyvin vähän tai chekkerin ainoa tarkoitus on vain varmistaa muutenkin selvä vastaus, voi chekkeriin laittaa hyvin vähän arvauksia pitkällekin ajalle. Sen sijaan jos mysteeri on epämääräinen ja on odotettavissa paljon harhapolkuja, kannattaa laittaa chekkeriin hyvin paljon arvauksia hyvin lyhyessä ajassa, niin että uusien ideoiden arvausmäärän raja ei käytännössä tule vastaan eikä sen vuoksi ainakaan turhia hälytyksiä käynnistellä.

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja MooseM » Ke 12.09.2012 13:04

Eiköhän tämä narina nyt jo ala riittää! Vanhoina hyvinä aikoina tsekkerinä toimivat omat jalat ja ne toimivat edelleen,moitteettomasti.Naatit vain koneeseen ja maastoon,kyllä siellä äkkiä selviää oliko ratkaisu oikea vai väärä!
Ehdotankin että vuodeksi 2013 suljetaan kaikki tsekkerisysteemit,liikuta tekee kaikille hyvää :lol: :lol: :lol: :lol:

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ke 12.09.2012 13:20

MooseM kirjoitti:Eiköhän tämä narina nyt jo ala riittää! Vanhoina hyvinä aikoina tsekkerinä toimivat omat jalat ja ne toimivat edelleen,moitteettomasti.Naatit vain koneeseen ja maastoon,kyllä siellä äkkiä selviää oliko ratkaisu oikea vai väärä!
Ehdotankin että vuodeksi 2013 suljetaan kaikki tsekkerisysteemit,liikuta tekee kaikille hyvää :lol: :lol: :lol: :lol:
Ylipainoisena en voi muuta kuin kannattaa tätä ideaa, mutta kuten esimerkistäni kävi ilmi, joskus sen kätkön löytäminen ei ole mahdollista ilman checkeriä kun siellä annetaan jotain lisätietoa tai jopa lisätehtäviä - ehkäpä bruteforcettamisen ehkäisemiseksi. Jos tähän päädyttäisiin, olisi siis lukuisia mysteerejä päivitettävä ja muutettava. Huomattavasti helpompaa olisi se, että oikeat naatit piilotettaisiin vihjeeksi, vähän suoraviivaisempi checkeri siis käyttöön :roll: :mrgreen: :roll:

No niin, nyt olen näiden kahden viestin myötä antanut aktiivisen kuvan itsestäni, joten takaisin töiden pariin.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: GeoChecker turvatoiminto aktivoituu

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ke 12.09.2012 14:14

Helovirta kirjoitti:Ylipainoisena en voi muuta kuin kannattaa tätä ideaa, mutta kuten esimerkistäni kävi ilmi, joskus sen kätkön löytäminen ei ole mahdollista ilman checkeriä kun siellä annetaan jotain lisätietoa tai jopa lisätehtäviä - ehkäpä bruteforcettamisen ehkäisemiseksi.
Tähän pitäisi kyllä puuttua.
Itseäni ainakin kaivertaa vielä yksi kätkö jonka koordinaatit tuli ratkaistua mutta eihän sitä purkkia niistä koordinaateista löytynyt.
Chekkerin avulla sitten selvisi, että joo ratkaisu oli oikea mutta kätkö ei olekkaan näissä koordinaateissa vaan toisissa tarkemmissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”