Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Jos aika riittää
Sorlax
Viestit: 7
Liittynyt: La 20.12.2008 18:03
Paikkakunta: Vaasa

Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja Sorlax » Pe 23.07.2010 12:57

Tsekkerin hot point ominaisuus on mainio, ja naatteihin voi jopa valita North ja East tilalle myös West ja South. Tsekkeri kuitenkin vähät välittää onko N vai S tai onko E tai W. Kaino toivomukseni olisi saada asia korjattua.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 23.07.2010 16:13

Sorlax kirjoitti:Tsekkerin hot point ominaisuus on mainio, ja naatteihin voi jopa valita North ja East tilalle myös West ja South. Tsekkeri kuitenkin vähät välittää onko N vai S tai onko E tai W. Kaino toivomukseni olisi saada asia korjattua.
Korjattu; kiitos huomiosta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 24.07.2010 3:50

haksu10 kirjoitti:
Sorlax kirjoitti:Tsekkerin hot point ominaisuus on mainio, ja naatteihin voi jopa valita North ja East tilalle myös West ja South. Tsekkeri kuitenkin vähät välittää onko N vai S tai onko E tai W. Kaino toivomukseni olisi saada asia korjattua.
Korjattu; kiitos huomiosta!
Mahtaakohan kuumien pisteiden tarkastus toimia tällä hetkellä? Omalla Puoluepampun pakoretki -kätkölläni checkeri antaa vihreää, jos testaan purkin koordinaateilla, mutta kuumat pisteet tuottavat vain yleisen väärän arvauksen viestin, eikä haluttua kuuma piste -viestiä.

Testaisin vielä tarkemmin, mutta olen tällä hetkellä kännykän nettiselaimen varassa, ja testaaminen on hieman kömpelöä. Liikaa spoilaamatta voin kertoa, että kätkön otsikkokoordinaattien pitäisi osua kuumaan pisteeseen.

Jos kuumat pisteet toimivat testauksistani huolimatta, olen sählännyt jotain itse.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja rixu » La 24.07.2010 8:31

Koitin Pampun otsikkonaateilla, antoi virheen että meni väärin. Eli ei taida toimia.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » La 24.07.2010 9:01

Kokeilin kätköni 1246 kuumalla pisteellä ja se toimi aivan oikein.

Sorlax
Viestit: 7
Liittynyt: La 20.12.2008 18:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja Sorlax » La 24.07.2010 9:27

Vai yli tuhannen pisteen testiajot tehty? :)
Kokeilin yhdellä pisteellä ja toimi mainiosti. Tosin kartalle piste tuli itään, kun piti tulla länteen.

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja PiiSami » La 24.07.2010 10:00

Eilen Pampun boguspiste osui kuumaan pisteeseen, mutta äsken kokeillessani se ei toiminut.
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 24.07.2010 10:16

Sorlax kirjoitti:Vai yli tuhannen pisteen testiajot tehty? :)
Kokeilin yhdellä pisteellä ja toimi mainiosti. Tosin kartalle piste tuli itään, kun piti tulla länteen.
Pääsin koneen ääreen ja pystyin näkemään, mihin piste menee kartalla. Tein uuden kuuman pisteen S80 00.000 W10 00.000, enkä saanut osumaa siihen. Checkerin kartan mukaan testasin pistettä N80 00.000 E10 00.000 eli jossain menevät etumerkit sekaisin. Mysteerin kannalta tärkein kuuma piste toimii ainakin omistajan testitilassa, mutta hämmästyttävää kyllä, en saa otsikkokoordinaattien mukaista kuumaa pistettä toimimaan (Eduskunnan lisärakennus, koordinaatit Suomessa, eli sillä planeetan neljänneksellä, jonne kaikki testit näyttävät vievän). Ilmeisesti piste on kuitenkin jossain vaiheessa toiminut, sillä siinä on tilaston mukaan neljä osumaa.

Checkerin sivulla määrittelemäni kuumien pisteiden koordinaatit näyttävät edelleen olevan oikein, mutta jostain syystä vain osa niistä tuntuu toimivan. Tilasto näyttää osumien määrän vain kolmeen ensimmäiseen, vaikka määriteltyjä kuumia pisteitä on enemmän.

Varsinaisten loppukoordinaattien tarkistus näytti toimivan. Olen myös melko varma, että mysteeriä rakentaessani testasin kaikki kuumat pisteet ja ne toimivat silloin.

Toivottavasti näistä havainnoista on apua virhettä haksulle virhettä jäljitettäessä.

Edit: Testasin kaikki kuumat pisteet ja vain ensimmäinen näyttää toimivan, kun testasin testitilassa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 24.07.2010 12:27

Sorlax kirjoitti:Kokeilin yhdellä pisteellä ja toimi mainiosti. Tosin kartalle piste tuli itään, kun piti tulla länteen.
Karttakorjaus täytyy vielä tehdä; siinä(kään) en tietty ole huomioinut näitä lisättyjä NSEW -hössöjä.
NMS68 kirjoitti:Pääsin koneen ääreen ja pystyin näkemään, mihin piste menee kartalla. Tein uuden kuuman pisteen S80 00.000 W10 00.000, enkä saanut osumaa siihen. Checkerin kartan mukaan testasin pistettä N80 00.000 E10 00.000 eli jossain menevät etumerkit sekaisin. Mysteerin kannalta tärkein kuuma piste toimii ainakin omistajan testitilassa, mutta hämmästyttävää kyllä, en saa otsikkokoordinaattien mukaista kuumaa pistettä toimimaan (Eduskunnan lisärakennus, koordinaatit Suomessa, eli sillä planeetan neljänneksellä, jonne kaikki testit näyttävät vievän). Ilmeisesti piste on kuitenkin jossain vaiheessa toiminut, sillä siinä on tilaston mukaan neljä osumaa.

Checkerin sivulla määrittelemäni kuumien pisteiden koordinaatit näyttävät edelleen olevan oikein, mutta jostain syystä vain osa niistä tuntuu toimivan. Tilasto näyttää osumien määrän vain kolmeen ensimmäiseen, vaikka määriteltyjä kuumia pisteitä on enemmän.

Varsinaisten loppukoordinaattien tarkistus näytti toimivan. Olen myös melko varma, että mysteeriä rakentaessani testasin kaikki kuumat pisteet ja ne toimivat silloin.

Toivottavasti näistä havainnoista on apua virhettä haksulle virhettä jäljitettäessä.

Edit: Testasin kaikki kuumat pisteet ja vain ensimmäinen näyttää toimivan, kun testasin testitilassa.
Hyötyä oli ja nyt checkerin kuumat pisteet toimii oikein.

Selkeästi pitää lähimmän 10 vuoden tähtäimeen laittaa viimein kesäloma, niin väsynyttä ja järjettömin ajatusvirhein varustettua koodia syntyy. Nyt oli jäänyt NSEW -tarkastuksesta pois kerroin jolla oikean kuuman pisteen arvot otetaan joten niitä tarkastettiinkin aina ensimmäisen kuuman pisteen arvoihin (ja toki omassa testikätkössä on kaikkien kuumien pisteiden arvot N/E joten vikaa ei sitten huomannut).

Nyt siis kuumien pisteiden tarkastus on kunnossa ja alan tutkimaan kartalla näyttämistä sekä tilaston vain 3 ekaa -bugia... jatkoa seuraa...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja LQ » La 24.07.2010 12:53

Vielä hienosäätöä... jos^H^H^Hkun syöttää turvakoodin väärin, niin n/s e/w valinnat vaihtuu automaagisesti N/E "oletukseksi", vaikkei olisi toivottavaa.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 24.07.2010 14:13

lq kirjoitti:Vielä hienosäätöä... jos^H^H^Hkun syöttää turvakoodin väärin, niin n/s e/w valinnat vaihtuu automaagisesti N/E "oletukseksi", vaikkei olisi toivottavaa.
Tämä fiksattu, kiitos huomiosta!

Myös kartan pitäisi nyt osata näyttää pisteet oikein kaikilla NSEW -kombinaatioilla.

Tilastoissa näkyy nyt kaikki kuumien pisteiden osumamäärät.

Tämän päivän tarkastusyritysten kellonajoissa on heittoa koska kantamuutoksien myötä päivämäärät korruptoituivat.

Tästä iltapäivästä (klo 13:00 tms.) eteenpäin yrityksistä tallennetaan myös NSEW -tieto; se oli unohtunut kokonaan tallentaa joten vanhemmissa on aina N/E.

Pyydän ilmoittamaan mahdollisista vielä eteen tulevista ongelmista ja olen kiitollinen mikäli joku vielä testailee checkeriä; itse en vikoja enää löydä mutta se ei valitettavasti kerro sitä etteikö niitä olisi.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 24.07.2010 14:53

haksu10 kirjoitti:
lq kirjoitti:Vielä hienosäätöä... jos^H^H^Hkun syöttää turvakoodin väärin, niin n/s e/w valinnat vaihtuu automaagisesti N/E "oletukseksi", vaikkei olisi toivottavaa.
Tämä fiksattu, kiitos huomiosta!

Myös kartan pitäisi nyt osata näyttää pisteet oikein kaikilla NSEW -kombinaatioilla.

Tilastoissa näkyy nyt kaikki kuumien pisteiden osumamäärät.

Tämän päivän tarkastusyritysten kellonajoissa on heittoa koska kantamuutoksien myötä päivämäärät korruptoituivat.

Tästä iltapäivästä (klo 13:00 tms.) eteenpäin yrityksistä tallennetaan myös NSEW -tieto; se oli unohtunut kokonaan tallentaa joten vanhemmissa on aina N/E.

Pyydän ilmoittamaan mahdollisista vielä eteen tulevista ongelmista ja olen kiitollinen mikäli joku vielä testailee checkeriä; itse en vikoja enää löydä mutta se ei valitettavasti kerro sitä etteikö niitä olisi.
Kiitos korjauksista. Yritän päästä testaamaan myöhemmin illalla ja kerron sitten, toimiiko kaikki oikein.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 26.07.2010 1:20

NMS68 kirjoitti:Kiitos korjauksista. Yritän päästä testaamaan myöhemmin illalla ja kerron sitten, toimiiko kaikki oikein.
Testailin ja katselin muiden osumia kartalla. Minusta checkeri näyttää nyt toimivan kuten pitääkin.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tsekkerin hot point määritykset

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 29.09.2010 19:10

Yritin keksiä mistä tuo chekkerin demossa oleva "hot spot" systeemi löytyy mutten löytänyt chekkerin määrittelysivulta sitä. Saisiko linkin "Hacking GeoCheker" dokumenttiin? Tai vihjeen miten tuo toiminto ilmestyy näkyville. En ole chekkeriä koskaan käyttänyt mutta nyt tuli hyödyllinen ajatus mieleen miten tuota hot spottia voisi käyttää apuna kätkössä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tsekkerin hot point määritykset

Viesti Kirjoittaja stebu » Ke 29.09.2010 19:53

arisoft kirjoitti:Yritin keksiä mistä tuo chekkerin demossa oleva "hot spot" systeemi löytyy mutten löytänyt chekkerin määrittelysivulta sitä. Saisiko linkin "Hacking GeoCheker" dokumenttiin? Tai vihjeen miten tuo toiminto ilmestyy näkyville. En ole chekkeriä koskaan käyttänyt mutta nyt tuli hyödyllinen ajatus mieleen miten tuota hot spottia voisi käyttää apuna kätkössä.
Tee testikätkö ja liität siihen Haksun checkerin. Sieltä aika "syvältä" kartan alta löytyy paikka 10 hotspotille.
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tsekkerin hot point määritykset

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 29.09.2010 20:09

stebu kirjoitti:
arisoft kirjoitti:Yritin keksiä mistä tuo chekkerin demossa oleva "hot spot" systeemi löytyy mutten löytänyt chekkerin määrittelysivulta sitä. Saisiko linkin "Hacking GeoCheker" dokumenttiin? Tai vihjeen miten tuo toiminto ilmestyy näkyville. En ole chekkeriä koskaan käyttänyt mutta nyt tuli hyödyllinen ajatus mieleen miten tuota hot spottia voisi käyttää apuna kätkössä.
Tee testikätkö ja liität siihen Haksun checkerin. Sieltä aika "syvältä" kartan alta löytyy paikka 10 hotspotille.
Jep, lisäsin maininnan myös checkerin etusivun lomakkeen yhteyteen että hallinnasta löytyypi lisäoptioita kuten kuumat pisteet.

Kuumien pisteiden määrä itse asiassa on lähes rajaton, kun niitä on 10 lisännyt tulee tallennuksen jälkeen lisää ruutuja käyttöön (jos kaikki toimii oikein :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Tsekkerin hot point osumat

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Su 27.02.2011 12:02

Nuo kuumien pisteiden tilastointi näkyy hyvin kätkön tekijälle ihan pistekohtaisesti eriteltynä. Mutta ulkopuolinen ei saa tästä parenpaa tietoa. Jos ei olisi kovin iso homma saada tuohon surunaamaan näkymään vain todella ohi menneet ja olisi lisää sopiva naama ja laskurilukema näihin kuumiin pisteisiin osumista. Kuumien pisteiden yhteismääräosumat olisi sopiva.

Pienin lisäys olisi lisätä vain lukema kuumiin pisteisiin osumista yhteensä.

Tässä on vähän oma lehmä ojassa, kun on suunnitteilla mysteeri, jonka kuumiin pisteisiin osumista voi paljon päätellä miten edetään ratkaisun kannalta.
Kätkön tekijähän voi tätä seurata nytkin tarkasti, mutta yleisesti olisi hyvä tietää tuo kuumiin pisteisiin osumien yhteismäärä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 27.02.2011 12:14

Minullakin on ollut pitkään pöydällä mysteeri, jossa olisi kiva saada näkyviin osumamäärä jokaiselle kuumalle pisteelle.

Nehän voisi tehdä vaikka omilla kuvalinkeillään jolloin ne voi lisätä tarvittaessa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tsekkerin hot point N/S ja E/W valinnat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 27.02.2011 14:33

Ensimmäinen pikarääpäisy kuumiin pisteisiin osumisista on taulukko, joka löytyy omistajan hallintasivun koodeista (jotka näkyy kun klikkaa ne esiin siitä "Näytä kätkökuvaukseen liitettävät koodit" -palkista)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Checkerin hot point

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 28.02.2011 17:03

Tuli postiin seuraava viesti:

date (päiväys) 27. helmikuuta 2011 16.55
aihe Geocache.fi geocheckerissä oikea ratkaisu [GC2BDDK]

Joku sai oikean tuloksen geocache.fi -sivuston geochecker-palvelussa!

Kätkö: [GC2BDDK] Poliittinen vankila

Tämä on hämmästyttävää, kun en ole tehnyt checkeriä tähän ollenkaan enkä löytänyt muunkaan tekemää checkeriä???



Sitten tuosta hot point asiasta:

GeoChecker - Koordinaattitarkastus sivulla on koodeja
Tekstilinkit tarkastukseen
Vierailijatietopalkki
Vierailijatietopalkki linkityksellä tilastosivulle
Kuvalinkki tarkastus näillä kahdella naamalla
Kuvalinkki "Painike" ilman tietoja (tilastointi)
Kuvalinkki "Näkymätön" (tilastointi)

Nämä löysin ja tietysti itse saa katsottua kaikista kuumista pisteistä käyntimäärät, mutta samalla tällä sivulla näkyvät kaikki tiedot kuumista pisteistä, joten sitä ei voi käyttää yleiseen jakeluun.

Eli täällä hetkellä itse saan tutkittua kaikki tarpeellisen kuumista pisteistä.

Yleisesti näytettäviksi kaipaisin erikseen
- oikein osumien määrä
- väärin menneiden määrä, joissa ei ole kuumiin pisteisiin osumia mukana
- kuumiin pisteisiin osumat yhteensä
- eriteltyinä kuumien pisteiden kuumapiste-valintoihin yhteensä osumat
- eriteltyinä kuumien pisteiden väärin viesti-valintoihin yhteensä osumat

Näistä "kuvakkeista" voisi sitten itse näyttää halutut asiat

Tietysti tuo entinen oikein ja väärin menneiden osumien kuva on perusratkaisussa, joissa ei ole kuumia pisteitä, on hyvä.

Tällä hetkellä olevilla näytöillä pärjään hyvin itse, mutta nämä lisäykset toisivat yleiseen käyttöön lisää tietoa näihin kuumiin pisteisiin osumista.

Sitten kun Haksu10 huomaat, ettei sulla olekkaan mitään mietittävää, voit vaikka pähkäillä tätä, eli ei ole kiirettä, mutta tällaisia mietteitä syntyi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”