Jatkoa Colorado 300 ohjauspyörä tarpeisiin

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
geomalmi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 22.05.2009 14:03

Jatkoa Colorado 300 ohjauspyörä tarpeisiin

Viesti Kirjoittaja geomalmi » Ke 29.03.2017 19:15

Hei Jatkan uudella otsikolla Colorado 300 ohjauspyörän varaosakeskustelua.
Minun uskollisesta Coloradsta kumi kuivui ja se pyörivä keskiö pääsi irti. Samalla ilmeisesti katosi ne pienet metallipalat(4 kpl) jotka on keskipyörän jalkojen päissä. Oletan että ne reagoivat pohjan pintaan ja saavat sitten aikaan valintapuussa siirtymisen. Painannusreunat sivuilla toimivat edelleen koska pohja reagoi suoraan painamiseesn.
Onko kellään kokemuksia 'omista' korjausversioista. Yritin jo pienillä laakerikuulilla mutta se ei onnistunut. Oletan että ne kadonneet metalliosat olivat mangneettisia ja sen vuoksi kiertäessään satulan kehää saivat aikaan prosessin siirtymisistä.
Colorado on hyvin palvellut ja en millään haluaisi päästää siitä irti. Vaikka joskushan on luovuttava hyvistäkin asioista kuten nuoruus ja terveys mutta uteliaisuus "häläpyörän" toiminnasta pani vielä yrittämään.
Josko joku Garmin ammattilainen voisi valaista minua asian tiimoilta, kiitos.
Eli Onko mitään toivoa enää?

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Jatkoa Colorado 300 ohjauspyörä tarpeisiin

Viesti Kirjoittaja Tervas » To 30.03.2017 8:26

Vain yksi niistä tapeista on magneettinen. Olen onnistunut tekohegittämään omaani liimaamalla keskiosan renkaanpaikalla (ennen sai joka huoltamolta, polkupyöräliikkestä ainakin pitäisi löytyä). Leikkasin paikan keskelle reijän, voisi toimia ilman k.o. reikääkin
Ohjauspyörä.jpg
Ohjauspyörä.jpg (19.58 KiB) Katsottu 836 kertaa
Tässä näytetään, kuinka pärjätään kokonaan ilman pyörää (kokeilin, toimii, mutta ei oikein minun makuuni).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
geomalmi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 22.05.2009 14:03

Re: Jatkoa Colorado 300 ohjauspyörä tarpeisiin

Viesti Kirjoittaja geomalmi » To 30.03.2017 20:53

Kiitos vinkistä ja kiitos myös sivustojen ylläpitäjille jotta näitä avunpyyntöjä ja neuvoja on mahdollisuus vastaanottaa. :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”