Kompassin kalibrointi

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Paveli
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 17.04.2015 19:57

Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Paveli » Su 12.07.2015 10:55

Hei, Osaisiko joku neuvoa, mitä pitäisi tehdä. Olen hakenut kätköjä puhelimessa olevan ohjelman avulla. Ihmettelin, kun mieheni löysi kätköt katselemalla ja itse menen kännykkäni kanssa aina sivuun. Hoksasin, että kompassi pitäisi varmaan päivittää. Olen nyt yrittänyt päivitystä eri paikoissa ja eri aikoina. Sovellus ei edes yritä päivittää, vaan pyytää siirtymään kauemmas sähkölaitteista (tms.) ja yrittämään uudelleen. Olen päivittänyt sovelluksen sekä poistanut ja ladannut uudelleen. Ei auta. Puhelimeni on Samsung. Olisiko teillä ideoita asian korjaamiseen?

Jagroan
Viestit: 8
Liittynyt: Su 29.06.2014 19:25

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Jagroan » Su 12.07.2015 11:44

Onhan puhelimessasi varmasti kompassi ominaisuus olemassa? Tarkempi puhelimen malli auttaisi ratkaisemaan tuon kysymyksen. Joskus kun luurissa ei ole kompassia, toimii sovellus miten sattuu. Jotkin sovellukset ottavat suunnan viimeisimpien gps koordinaattien kulkusuunnasta, mutta tämä tyyli on melko epätarkka kun aletaan geokätköä paikallaan etsiä. Lähestymiseen tuollainenkin "kompassi" toimii.
Kuva Geocaching with Nokia Lumia 520 and Geocaching Plus/Maastokartat

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 12.07.2015 11:57

Kompassi pitää usein kalibroida tällä sovelluksella: https://play.google.com/store/apps/deta ... tus2&hl=fi

Avatar
Goljander
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 29.06.2009 11:00

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Goljander » Ma 13.07.2015 11:36

Kokeileppa soittaa numeroon *#0*#
ja valitse sitten "sensor"

(Useissa) Samsungin luureissa löytyy mm. tälläinen "ominaisuus"

https://www.youtube.com/watch?v=DFI25OcHkNg

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 13.07.2015 16:23

Goljander kirjoitti:Kokeileppa soittaa numeroon *#0*#
ja valitse sitten "sensor"

(Useissa) Samsungin luureissa löytyy mm. tälläinen "ominaisuus"

https://www.youtube.com/watch?v=DFI25OcHkNg
Kiitos! Aina oppii jotain uutta nippelitietoa :)
-stebu

Paveli
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 17.04.2015 19:57

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Paveli » Ti 14.07.2015 11:10

Puhelin on Galaxy S4. Soitin "nroon", kovasti siellä numerot pyörivät, mutta kai minun olisi pitänyt jotain osata tehdä. Sama juttu tuon ladattavan ohjelman kanssa: latasin ja käynnistin. Numerot vaihtuvat, mutta kai siinäkin minun pitäisi osata tehdä jotain, jotta kalibrointi onnistuisi. Tavallista kompassia en omista, jos sitä jotenkin tarvittaisiin. Voi pöh.

Ladattavasta ohjelmasta löysin kohdan "kalibrointi". Pyörittelin kännykkää, mutta ei tullut mitään ilmoitusta, että kalibrointi olisi valmis/onnistunut.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 14.07.2015 11:20

Paveli kirjoitti:Puhelin on Galaxy S4. Soitin "nroon", kovasti siellä numerot pyörivät, mutta kai minun olisi pitänyt jotain osata tehdä. Sama juttu tuon ladattavan ohjelman kanssa: latasin ja käynnistin. Numerot vaihtuvat, mutta kai siinäkin minun pitäisi osata tehdä jotain, jotta kalibrointi onnistuisi. Tavallista kompassia en omista, jos sitä jotenkin tarvittaisiin. Voi pöh.

Ladattavasta ohjelmasta löysin kohdan "kalibrointi". Pyörittelin kännykkää, mutta ei tullut mitään ilmoitusta, että kalibrointi olisi valmis/onnistunut.
Jos käytit Gps Status sovellusta se ei ilmoita kalibroinnin valmistumisesta.

Paveli
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 17.04.2015 19:57

Re: Kompassin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Paveli » Ti 14.07.2015 11:28

Ok. Käytin tuota ladattavaa ohjelmaa, joka mainittiin tuossa aikaisemmin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”