Paras gps kätköilyyn

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 16.07.2015 19:11

Minä hankin juuri kännykkälleni sopivan pyörätelineen, joka on vedenkestävä ja myös irroitettava. Nyt sadekaan/kännykän putoaminen ei haittaa. Suosittelen! Kännykkää voi käyttää vaikka se on kotelossa. Akunkesto hoituu vara-akulla jotka maksavat alta 30 euron halvimmillaan.

Tämänlainen: http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/ind ... ts_id=3416

Gidran
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 27.10.2014 21:56

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja Gidran » Pe 17.07.2015 11:59

Koskis kirjoitti:Itse hylkäsin nyt etrex30n koska mielestäni jotakuinkin samaan hintaan saatava gpsmap64s oli huomattavasti paremman oloinen. Hintaa enemmän, mutta ajoittain saa Saksasta tarjouksessa 219e, joka tuosta laitteesta aika edullinen.
Tämähän vaikuttaa pätevältä vaihtoehdolta myös, varsinkin jos osuu (edes lähes) tuohon hintaan silmään.

MeRe
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.07.2015 8:13

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja MeRe » Pe 17.07.2015 18:04

Garmin GPSMAP 64s näyttäisi olevan tarjouksessa 249€
https://varuste.net/Garmin+GPSMAP+64s+j ... ?_tu=56163

Avatar
ruotsla
Viestit: 65
Liittynyt: Su 28.12.2008 8:31
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja ruotsla » Pe 17.07.2015 19:02

Minä saattaisin sinun asemassasi tarttua tuohon Garminin 64s:n tarjoukseen.
Meillä on ollut niin Garmin 62st kuin Garmin 650st, joista tämä nykyinen 64st on ehdottomasti paras.
650 "heikkous" meidän käytössä oli kosketusnäyttö, etenkin talvella ja fillaroitaessa. Nappulapainikkeet ovat mukavempia käyttää ajon aikana ja hanskat kädessä.
Kaikkihan ne tarkkoja ovat merkistä ja mallista riippumatta, 64 ehkäpä Glonassin ansiosta ujosti tarkempi, mutta sehän on hyvinkin suhteellista kun purkkeja pudotellaan ihan mihin sattuu keskiarvoja mittaamatta ja paikkaa kartasta tarkistamatta :roll:
Elämässä on paljon muutakin kuin sen nopeuttaminen - Livet är här och nu!

Avatar
weellu
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 28.12.2007 14:46

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja weellu » Pe 17.07.2015 19:51

Omat arvioni olen naputellut blogiini niin Garmin Oregon 650:stä kuin eTrex 30x:stä. Myös Garmin GPSMAP 62:sesta on kokemuksia ja varsin mukava sekin on. Uskoisin myös GPSMAP 64:n olevan siis varsin hyvä GPS kätköilykäyttöön. Lähinnä valinta on tosiaan kosketusnäytön ja nappien välillä - kummasta itse pitää enemmän. Se selviää ehkä vain hypistelemällä GPS:ää kaupassa tai lainaamalla kaverilta.
Itsellä kyllä sekä kosketusnäyttö että napit toimivat myös talvikäytössä hyvin, enkä ole kokenut kumpaakaan mitenkään ongelmalliseksi. Molemmissa laitteissa on hyvä flow käyttöliittymässä kätköilykäyttöön, kunhan GPSMAP:n nappien kanssa pääsee sinuiksi. Se on mielestäni ensiarvoisen tärkeää. GPSMAPissa on hitaampi prossu ja kartan kanssa operointi on hieman hitaampaa, mutta ei niin hidasta kuin eTrexissä. eTrexiä en ehkä muutenkaan nyt hankkisi, koska Garmin on uutisoinut julkaisevansa uudet kosketusnäytölliset eTrexit. Ne tulevat myyntiin vielä tämän kesän aikana. Niiden hinta on jossain x-sarjan eTrexien ja Oregonien välimaastossa. Mutta niiden julkistuksella voi toki olla vaikutuksia vanhempien gepsien hintoihin. Tai sitten ei.
61°23° Tampere - www.6123tampere.com - geokätköilyblogi

Gidran
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 27.10.2014 21:56

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja Gidran » La 18.07.2015 12:38

weellu kirjoitti:Omat arvioni olen naputellut blogiini niin Garmin Oregon 650:stä kuin eTrex 30x:stä.
Huomattu ja luettu jo aiemmin, kiitos! Ja tuon varuste.netin tarjouksen bongasin itsekin viestin lähettämisen jälkeen, ja itse asiassa GPSmap 64s lähti sitten pienen empimisen jälkeen tilaukseen. Pitäisi saapua juuri sopivasti ennen kesälomaa :)

Sumiainen
Viestit: 4
Liittynyt: Su 12.04.2015 20:57

Re: Paras gps kätköilyyn

Viesti Kirjoittaja Sumiainen » Ma 20.07.2015 14:20

Itsekin tässä gpsää katellut ja mettinyt mikäs on kannattavin ostos. Kiinnostavimmat olivat ainakin oregon 600 ja gpsmap 64s. Toki etrexitkin houkuttelevat, mutta en tiedä mikä on sitten kannattavin ja parhain ostos. Tässä sitten kokemattomana vertailemaan näitä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”