Etrex Legend Hcx kumisuojus ongelma

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
geohansu
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 05.06.2009 8:32

Etrex Legend Hcx kumisuojus ongelma

Viesti Kirjoittaja geohansu » Su 22.01.2012 8:57

Laitteen kumisuojahan pursuilee kuumassa melko runsaasti. Parin liimailuyrityksen jälkeen tulin siihen tulokseen että kumiosa on ollut ehkä epäkurantti jo valmistusvaiheessa, joten koko kumisuojus irti ja alapäästä lyhensin sitä saksilla ja liimasin kumiliimalla hässäkän takaisin-Toimii! ja pysyy.

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Etrex Legend Hcx kumisuojus ongelma

Viesti Kirjoittaja artomak » Su 22.01.2012 11:22

Omani teki samaa. Sain takuuna uuden :D
aina jotain hukassa

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: Etrex Legend Hcx kumisuojus ongelma

Viesti Kirjoittaja Diksi » Su 22.01.2012 13:49

Sama ongelma täälläkin. Lähetin takuuhuoltoon ja takaisin tuli täysin uusi masiina. Mikä sinällään kiva kun edellisen näytössä ikäviä hankaumia. Toisella kerralla pistettiinkin suojakalvo tuoreeltaan kiinni :)

nallewaari
Viestit: 9
Liittynyt: To 09.07.2009 21:54

Re: Etrex Legend Hcx kumisuojus ongelma

Viesti Kirjoittaja nallewaari » Pe 13.07.2012 15:51

:( mulla kans ihan velliä koko kumi....

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: Etrex Legend Hcx kumisuojus ongelma

Viesti Kirjoittaja Diksi » Pe 13.07.2012 18:26

Mikäli takuu voimassa niin ei muuta kuin takuuhuoltoon. Todennäköisesti tulee tuliterä versio tilalle. Itsellä kävi näin ja uuden kumisuojus pysynyt nyt toista vuotta hienosti kiinni. Olisivatko vaihtaneet 'liimaa' :) Tuo on tyyppivika ja varsin moni Legenda mennyt vaihtoon. Eli vaikka olisi takuu juuri mennytkin umpeen, niin kannattaa kitistä, voivat vaikka heltyäkin. Ainoinaan kun itse selvittelin mitä tehdä/mitä muut olivat tehneet, törmäsin useisiinkin kirjoituksiin joissa käyttäjät olivat itse liimailleet. En suosittele kuin siinä tapauksessa että takuu on jo ummessa. Kumisuojus on nimenomaan suojus, sillä ei ole merkittävää tekemistä laitteen vesitiiveyden kanssa. Sen sijaan väärällä liimavalinnalla saatat syövyttää ne oikeat tiivisteet. Mutta nämä omia mielipiteitä. Varmaan löytyy tee-se-itse vaihtoehdonkin kannattajia vaan miksi kikkailla jos menee takuuseen?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”