Garmin 60 Cx:n reittipistekansiot

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
heikkiuu
Viestit: 28
Liittynyt: Su 28.01.2007 21:20

Garmin 60 Cx:n reittipistekansiot

Viesti Kirjoittaja heikkiuu » Pe 27.07.2007 21:53

No nyt on tullut koekäytettyä yhteistilauksessa saatua Garminia. Logiikkani ei riitä enkä käyttöohjeesta ole löytänyt vastausta ongelmaani. Miten gepsissäni saadaan talletettua kätköpisteitä kansioon Geokätkö? Kun talletan pisteitä esim Geocaching.com sivuilta ne menevät aina kansioon Reittipisteet. Siellä kuitenkin haluan säilyttää muita reittipisteitä, joita tarvitsen muussa toiminassa enkä halua niitä käsitellä tyhjentäessäni lataamani ja käymäni kätköt kansiosta uusia varten. Vastaus on varmasti ilmeinen, mutta ikä ilmeisesti tekee tepposet tällaiselle ikämiehelle.
heikkiuu
javascript:emoticon(':?:')
Question

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Viesti Kirjoittaja pailakka » Pe 27.07.2007 22:53

Ainakin omassani eTrexissä kätköille pitää laittaa ikoniksi suljettu aarrearkku (itse asiassa halutut ikonin voi määrittää asetuksista) jotta se näkyisy Geokätköjen kansiossa.

Kun sieltä asettaa kätkön haettavaksi näyttää laite suunnan sekä lisätietoja kätköön ja kun painaa löydetty-nappia niin laite tekee automaattisesti merkinnän kalenteriin ja siirtyy etsimään lähintä löytämätöntä kätköä.

Näin siis eTrexissä, luulisin että 60Cx toimii samalla tavalla

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PekkaR » La 28.07.2007 11:46

Tietääkseni kaikki reittipisteet ovat gepsissä samassa "kansiossa". Geokätköiksi gepsi tunnistaa GC-alkuiset pisteet, mutta nekin siis ovat samassa tallennuspaikassa.

Toinen tapa siirtää pisteitä gepsiin on käyttää kiinnostavia paikkoja eli POIta. Ilmaisella POI Loader -ohjelmalla saa esim. GPX-tiedoston pisteet ladattua gepsiin. Tällä tavoin saisi lajiteltua kätköt erikseen: jemmat POIna, muut paikat reittipisteinä. Uusi POI-tiedosto aina korvaa edellisen.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Geovius » Su 29.07.2007 17:34

Annan ääneni tuolle aarrearkku ikonin käytölle sillä tavoin minä ainakin saan itse naputtelamani pisteet ilmaantumaan Geokätköjen puolelle.

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PekkaR » Su 29.07.2007 18:14

Geovius kirjoitti:Annan ääneni tuolle aarrearkku ikonin käytölle sillä tavoin minä ainakin saan itse naputtelamani pisteet ilmaantumaan Geokätköjen puolelle.
Totta, kyllä se siitä kuvakkeesta riippuu mitkä pisteet näkyvät geokätköluettelossa. Olen muuttanut omassa gepsissä asetukset silleen, että geokätköluettelossa ovat ne pisteet joiden kuvakkeena on vihreä perusjemman ikoni.

Kätköt eivät kuitenkaan siirry omaan kansioon vaan ovat samassa paikassa kuin muutkin reittipisteet. Geokätkötoiminnolla saa halutessaan tallennettua jemman löytöpäivän gepsin kalenteriin. En ole sitä käyttänyt, hyöty tuntuu vähäiseltä.

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Su 29.07.2007 21:34

Täällä on aihetta sivuavia ohjeita, miten garminiin saa kätköt tutuille kuvakkeille.

Poronpotku
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 31.07.2007 2:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Poronpotku » Pe 12.10.2007 12:34

Tähän väliin typerä kysymys, mutta en nyt löytänyt tähän nyt vastausta... Haluaisin siis kerralla kaikki Suomen kätköt GPS:ääni. Minkä muodon (gpx, wpt) tiedoston / tiedostot siirrän PekkaR:n kätköilylistalta http://personal.inet.fi/hima/pekkar/too ... cachet.htm Garmin GPSmap 60CSx:ään. Ja miten, yksityiskohtaiset ohjeet voisivat auttaa muitakin aloittelijoita? MapSourcella en sitä osannut tehdä, se ei tunnistanut gpx-muotoa. Etukäteen kiittäen, ohjeista tai linkistä ohjeeseen. Ja miten tehdä vanhojen, jo olemassa olevien kätköjen kanssa, tuleeko nyt sitten tuplina?

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Pe 12.10.2007 12:51

En ole mikään spesialisti, mutta itse käytän GSAK-ohjelmaa ja se on tällaiselle vähän mökelömmällekin aivan ymmärrettävä. Ilmaisversio alkaa jonkin ajan päästä viivytellä, itse ostin tuon rekisteröinnin niin toimii hyvin. Tuohon 60:seen mahtuu muistaakseni "vain" 500 kätköä kerrallaan, mutta GSAKilla on helppo määrittää mitkä kätköt gepsukkaansa milloinkin haluaa. GSAKilla on helppo siirtää myös muita formaatteja esim. TomTomiin tai Ozi Exploreriin.
Kuten aiemmin monasti on todettu, ei ole typeriä kysymyksiä, mutta vastauksista en ole niin varma :roll:

Poronpotku
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 31.07.2007 2:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Poronpotku » Pe 12.10.2007 12:58

Täytynee tuota GSAKia harkita, kun kaikki sitä aina kehuvat. Tosiaan, enhän minä oikeastaan Suomen Kaikkia kätköjä tarvitse, vaan vain niitä, missä päin liikun.

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Pe 12.10.2007 14:14

Itse käytän GSAK:n kanssa tätä.

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=3172

Kaikki suomen kätköt mahtuu garminiini helposti. Ainoa miinus tuossa on se, että käsittääkseni noita ei pysty muokkaamaan millään. Eli jos kyseessä on multi yms. niin koordit pitää hakata laitteeseen "erikseen".

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Pe 12.10.2007 18:27

lpohjala kirjoitti:Ainoa miinus tuossa on se, että käsittääkseni noita ei pysty muokkaamaan millään. Eli jos kyseessä on multi yms. niin koordit pitää hakata laitteeseen "erikseen".
Jos multin välipisteet ovat childeinä, niiden pitäisi putkahtaa Garminiin mukaan. Jos ne eivät löydy gsakista, ei ole dataa, jota voisi siirtyä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”