Oregon 300 reittipisteiden syöttäminen tietokoneen kautta?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
ebba
Viestit: 1
Liittynyt: Su 15.03.2009 10:42

Oregon 300 reittipisteiden syöttäminen tietokoneen kautta?

Viesti Kirjoittaja ebba » Su 15.03.2009 10:58

Otsikko on perusongelmani, mutta selvennän sitä hieman: Reittipisteitä osaan siis syöttää näpyttelemällä suoraan laitteen kosketusnäytöltä. Samoin osaan ladata valmiita reittipisteitä tietokoneelta niistä sivustoista joissa on ko. ominaisuus. Mutta on ole vielä löytänyt keinoa syöttää reittipisteiden tietoja suoraan tietokoneen näppäimistöltä tai esim. copy-paste menetelmällä sellaisilta sivustoilta, jotka eivät tue suoraa lataamista. Koen, että tietokoneen näppäimillä on näppärämpi operoida, kuin laitteen omalla kosketusnäytöllä, etenkin, jos syötettäviä reittipisteitä on useita.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Oregon 300 reittipisteiden syöttäminen tietokoneen kautta?

Viesti Kirjoittaja pailakka » Su 15.03.2009 11:00

Onnistuu Garminin MapSource ohjelman avulla, käsittääkseni kyseinen ohjelma tulee laitteen mukana

jvuotila
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 02.01.2009 10:11
Paikkakunta: Janakkala (Tervakoski)
Viesti:

Re: Oregon 300 reittipisteiden syöttäminen tietokoneen kautta?

Viesti Kirjoittaja jvuotila » Ma 30.03.2009 9:41

pailakka kirjoitti:Onnistuu Garminin MapSource ohjelman avulla, käsittääkseni kyseinen ohjelma tulee laitteen mukana
Eipä tule (ainakaan ei tullut minulle). Onneksi minulla on vanhan eTrexin mukana tullut MapSource asennettuna. Ihmetyttää miksi Oregonin mukana ei tule tätä softaa? Voihan sen ladata Garminin sivuilta, mutta eipä sitä pysty asentamaan ilman serialia. Ja tuotetta ei taida pystyä edes ostamaan erikseen.

Kallista Oregonia ei ole ainakaan oheistuotteilla kuorrutettu. Paperimanuaali on jätetty pois ja kaulahihnaakaan ei ole enää raaskittu laittaa mukaan. Tuotteistus on ollut itselle pettymys. Laitteen ominaisuudet on hyvät, mutta jotain pientä napinaa voisi antaa itse laitteestakin. Huonolla signaalilla vanha eTrex Legend HCx:ni on huomattavasti täsmällisempi. Tiheässä metsässä tai vaikkapa kalliojyrkänteiden juurella Oregonin tarkkuus on luokkaa +-20m, kun eTrex on vielä vähintään tuplasti tarkempi. Coloradossa näyttäisi olevan saman valmistajan GPS-piiri kuin eTrex:ssä, Oregonissa on valmistaja vaihtunut.

Avatar
nicitus
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 30.10.2007 20:45
Paikkakunta: Lavia, Satakunta

Re: Oregon 300 reittipisteiden syöttäminen tietokoneen kautta?

Viesti Kirjoittaja nicitus » Ti 31.03.2009 19:50

pailakka kirjoitti:Onnistuu Garminin MapSource ohjelman avulla, käsittääkseni kyseinen ohjelma tulee laitteen mukana
Ja jos ei löyty tuota MapSourcea niin sitten voi ladata jonkun toisen ohjelman netistä.

PekkaR sivuilta voi hakea lisätietoa ja löytyypä sieltä myös linkit mistä ohjelmia voi ladata.

Easy-gps ainakin on ihan hyvä työkalu reittipisteiden syöttöön, eikä maksa mitään.
GSAK on myös hyvä ja sillä pystyy myös muokkaamaan GPX tiedostoja.

Avatar
wonderer
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 01.04.2009 9:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oregon 300 reittipisteiden syöttäminen tietokoneen kautta?

Viesti Kirjoittaja wonderer » Ke 01.04.2009 9:40

jvuotila kirjoitti:
pailakka kirjoitti:Onnistuu Garminin MapSource ohjelman avulla, käsittääkseni kyseinen ohjelma tulee laitteen mukana ....Eipä tule (ainakaan ei tullut minulle). Onneksi minulla on vanhan eTrexin mukana tullut MapSource asennettuna. Ihmetyttää miksi Oregonin mukana ei tule tätä softaa? Voihan sen ladata Garminin sivuilta, mutta eipä sitä pysty asentamaan ilman serialia. Ja tuotetta ei taida pystyä edes ostamaan erikseen.]

Kyllä lataaminen Garminin sivuilta onnistuu. Itse latasin eilen ja siirsin koneelta Oregoniin vapaa-ajan karttoja. Auetakseen edellyttää tosin, että koneella on olemassa aiempia Garminin karttoja. Eli itse MapSourcen serialia ei tarvita.
"Ei kuulosta kovin järkevältä", sanoi Kani.
"Ei", sanoi Puh nöyrästi.
"Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo ääneen. Sitä ennen se kuulosti aivan järkevältä."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”