Munzee

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja jviirret » Su 01.12.2013 6:11

vihtis83 kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
VHI kirjoitti:Tarrat tulee jenkkilästä noin viikossa ja liima niissä on hyvää ainakin yli nollan lämpötiloissa.
Mun tilauksesta on tänään jo kaksi viikkoa, onkohan muilla kokemuksia toimitusajasta. Milloin kehtaa alkaa kyselemään tilauksen perään?
Mulla tais kestää sen (ainakin) pari viikkoa että premiumilätkä tuli postissa, Hollannista tulee alle viikossa.
Nyt tilauksesta reilusti yli kuukausi eikä vieläkään ole tarrat saapuneet. Olisi ehkä kannattanut ennen tilausta löytää tuo Hollannin kauppa.
No, saipa noilla lohdutus palkinnoksi saaduilla virtuaali munzeilla liki parisataa pistettä, eikä tarvinnut koneelta hievahtaakkaan :D

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja rp55 » Su 01.12.2013 11:01

Suomesta sain tarrat kahdessa (2) päivässä !
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja rp55 » La 14.12.2013 13:16

Naarassusi kirjoitti:Pakko tulla avautumaan, että en oo kyllä yhtään tyytyväinen. En saanut skannattua koodia, kun sellaisen löysin ja kokeilin eri kulmia ja valaistusta, mutta ei. FTF meni sitten toiselle henkilölle.

Sen lisäksi se jostain syystä käsitti, kun yhtä yritin omalle paikkakunnalle piilottaa, että olisin deployannut sen mun KOTIINI ja nyt se ei suostu antamaan sijoittaa sitä 152,5 metriä kauemmaksi kodista. Ärr. Olin siis sijoittamassa sitä sinne piiloon, kun yritin deployata.

Että joo, kätköily on kyllä hauskempaa, kun lokiin saa nimen satoi tai paistoi, eikä se oo muusta kiinni, kuin siitä löytääkö itse kätköä vai ei. Kätkön piilottamisesta ei sen sijaan oo kokemusta - vielä.

Ei lisännyt luottamusta elektroniikkaa kohtaan. Ei sillä, meinasin kyllä vielä kokeilla.
Minkäslaatuinen kamera sinulla on kännykässä? Sekin voinee vaikuttaa asiaan, kokemusta on. Itselläni lähin oma muntsi on noin 30 metrin päässä kotinaateista!
Sieltä ohjelmasta tulee kyllä välillä kaikenlaista ihme erroria ym. Ei ole vielä ihan viimosen päälle viilattu ohjelma. Yhtä muntsia ei anna laittaa ollenkaan "maailmalle" ? Myöskään ohjelman vieritys kännykässä ei toimi haluamallani tavalla. Onhan tätä gc...comin ohjelmaakin viilailtu harva se vuosi. Aina löytyy parannettavaa, joskus huonompaankin suuntaan :-O
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja jviirret » Pe 20.12.2013 15:36

jviirret kirjoitti:
vihtis83 kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
VHI kirjoitti:Tarrat tulee jenkkilästä noin viikossa ja liima niissä on hyvää ainakin yli nollan lämpötiloissa.
Mun tilauksesta on tänään jo kaksi viikkoa, onkohan muilla kokemuksia toimitusajasta. Milloin kehtaa alkaa kyselemään tilauksen perään?
Mulla tais kestää sen (ainakin) pari viikkoa että premiumilätkä tuli postissa, Hollannista tulee alle viikossa.
Nyt tilauksesta reilusti yli kuukausi eikä vieläkään ole tarrat saapuneet. Olisi ehkä kannattanut ennen tilausta löytää tuo Hollannin kauppa.
No, saipa noilla lohdutus palkinnoksi saaduilla virtuaali munzeilla liki parisataa pistettä, eikä tarvinnut koneelta hievahtaakkaan :D
Nyt tarinalla onnellinen loppu. Tein uuden "valituksen" sähköpostiin ja lupasivat tehdä uusinta lähetyksen. Tänään tuo uusi lähetys sitten tuli ja oli tilattujen lisäksi nippu erikoisMunzee arkkeja mukana. Ihan hyvä mieli jäi, vaikka tilauksesta ehti kulua yli 2kk...

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » Pe 20.12.2013 15:53

Meinaatko jviirret laitella niitä tänne kotikulmille ? :D
DNF

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja jviirret » Pe 20.12.2013 16:30

Jos1978 kirjoitti:Meinaatko jviirret laitella niitä tänne kotikulmille ? :D
Enköhän, yks kerrallaan ku käy pyörällä viemässä eri puolelle kylää niin tulee hyvää liikuntaa pitkäksi aikaa ;)

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » Pe 20.12.2013 16:38

Selevempi homma... :D
DNF

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » To 26.12.2013 20:48

Kukahan suomentais nämä: http://www.munzee.ukcanals.net/typesofmunzee.html

Vasta tänään älysin, että kaikki munzeet eivät olekaan pelkkiä tarroja... :oops:

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja stebu » To 26.12.2013 22:50

ReiKaa kirjoitti:Kukahan suomentais nämä: http://www.munzee.ukcanals.net/typesofmunzee.html

Vasta tänään älysin, että kaikki munzeet eivät olekaan pelkkiä tarroja... :oops:
Auttaisikohan toi:

Perusmuntsi, vihreä

Punainen muntsi, löysit sen jo

Oma muntsi, harmaa

Kultainen muntsi premium (maksaville) jäsenille

Timanttimuntsi, kallis, mutta paljon pinnoja

Businessmuntsi, jonkin sortin promootiotarra

Mysteerimuntsi, mysteerinä on montako pinnaa siitä saa

Vikatilassa oleva muntsi (keltainen), ei luultavasti paikallaan

Motellimuntsi, sieltä saa huoneita ja paljon pinnoja (M)

Virtuaalimuntsi, kunhan on siellä päin (n. 90m), ei QR-tarraa

VirtuaaliMysteeriMuntsi, kuten virtuaali, mutta pinnoja saa 5...50

Quiz (tietokilpailu), muntsin voi muuttaa tietokilpailuksi, jolloin löytäjä saa pinnoja sen mukaan kuinka mones arvaus kysymykseen osui oikeaan. Voi olla tarra tai virtuaali

NFC-muntsi, tarviit NFC-kännykän (Near Field Communication) eli viet kännykän riittävän lähelle muntsia (alle metri varmaankin)

Sociaalimuntsi, siitä saa 0 (nolla) pinnaa, löytyy yleensä foorumeilta tai ko henkilön profiilista

Speciaalimuntsi, juhlistaa jotain, esim Munzeen 2v synttäriä, joulua tms. Singahtaa olemassaolevan perusmuntsin päälle, sen voi napata riippumatta siitä onko perusmuntsin jo löytänyt vai ei.
Nyt on liikkeellä 12 tyyppiä jouluspesiaaleja vuoden loppuun asti.
-stebu

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Pe 27.12.2013 20:17

KIITOS.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ti 25.02.2014 0:28

pitkulainen kirjoitti:http://munzee.dfx.at/

Tuolta muuten voi ladata munzeet gpx tiedostona gepsiin alueittain. Itse latasin kaikki Suomen munzeet locukseen.


edit: suora linkki muzee suomi http://munzee.dfx.at/munzee.php/t=g/own ... unzees.gpx
Voisko joku tehdä tänne suoran linkin em. sivulle, mut semmoisen, jossa olisi vain esimerkiksi Keski-Suomen ja Lapin munzeet. Eli Savosta alkaen ylöspäin..

Itse en osannut.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 25.02.2014 1:02

ReiKaa kirjoitti:
pitkulainen kirjoitti:http://munzee.dfx.at/

Tuolta muuten voi ladata munzeet gpx tiedostona gepsiin alueittain. Itse latasin kaikki Suomen munzeet locukseen.


edit: suora linkki muzee suomi http://munzee.dfx.at/munzee.php/t=g/own ... unzees.gpx
Voisko joku tehdä tänne suoran linkin em. sivulle, mut semmoisen, jossa olisi vain esimerkiksi Keski-Suomen ja Lapin munzeet. Eli Savosta alkaen ylöspäin..

Itse en osannut.
Koitappa kohtaa: "Polygon search". Sieltä saa hiirellä napsutella kartalta haluamansa alueen.

Avatar
kimi1979
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 02.08.2013 16:56

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja kimi1979 » To 27.02.2014 20:31

Tulipa tätäkin kokeiltua. Puhelimeen latasi softan ja kävelyllä kävin nappaamassa ensimmäisen.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » To 27.03.2014 2:20

pitkulainen kirjoitti:http://munzee.dfx.at/

Tuolta muuten voi ladata munzeet gpx tiedostona gepsiin alueittain. Itse latasin kaikki Suomen munzeet locukseen.


edit: suora linkki muzee suomi http://munzee.dfx.at/munzee.php/t=g/own ... unzees.gpx
Toimiiko tämä vielä, Munzee-sivuston uudistumisen jälkeenkin? Olin huomaavinani, että se ei ladannut ihan uusimpia muntseja.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Vs: Munzee

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » To 27.03.2014 7:07

ReiKaa kirjoitti:
pitkulainen kirjoitti:http://munzee.dfx.at/

Tuolta muuten voi ladata munzeet gpx tiedostona gepsiin alueittain. Itse latasin kaikki Suomen munzeet locukseen.


edit: suora linkki muzee suomi http://munzee.dfx.at/munzee.php/t=g/own ... unzees.gpx
Toimiiko tämä vielä, Munzee-sivuston uudistumisen jälkeenkin? Olin huomaavinani, että se ei ladannut ihan uusimpia muntseja.
Ei toimi enää :(

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja jviirret » To 27.03.2014 11:04

Latais tuo kännykkäsofta muistiinsa nuo munzeet. Pari kertaa käynyt niin, että olen lähtiessä katsonut paikkoja ja kun pääsee paikanpäälle ohjelma ei löydä yhtään 200km:säteeltä. Tarran voi kyllä lukea vaikkei softan kartalla näykkään, mutta eihän niitä paikkoja nyt ulkoa montaa muista :( Molemmilla kerroilla häiriö kesti ainakin puoli tuntia.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » La 29.03.2014 2:23

jviirret kirjoitti:Latais tuo kännykkäsofta muistiinsa nuo munzeet. Pari kertaa käynyt niin, että olen lähtiessä katsonut paikkoja ja kun pääsee paikanpäälle ohjelma ei löydä yhtään 200km:säteeltä. Tarran voi kyllä lukea vaikkei softan kartalla näykkään, mutta eihän niitä paikkoja nyt ulkoa montaa muista :( Molemmilla kerroilla häiriö kesti ainakin puoli tuntia.
Entä jos sammutat puhelimen GPS:n vähäksi aikaa ja laitat sitten uudelleen päälle?

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja jviirret » La 29.03.2014 10:52

ReiKaa kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Latais tuo kännykkäsofta muistiinsa nuo munzeet. Pari kertaa käynyt niin, että olen lähtiessä katsonut paikkoja ja kun pääsee paikanpäälle ohjelma ei löydä yhtään 200km:säteeltä. Tarran voi kyllä lukea vaikkei softan kartalla näykkään, mutta eihän niitä paikkoja nyt ulkoa montaa muista :( Molemmilla kerroilla häiriö kesti ainakin puoli tuntia.
Entä jos sammutat puhelimen GPS:n vähäksi aikaa ja laitat sitten uudelleen päälle?
Tuota en ole kokeillut, mutta koko puhelimen sammuttaminen ei auttanut. Paikantaa kyllä ihan oikein, mutta ei vain löydä munzeita. Sitten vain yhtäkkiä lataa ne. Sama "ominaisuus" ollut kahdessa eri puhelimessa, mutta nyt nettisivujen päivityksen jälkeen ei onneksi enään kertaakaan. Tosin eipä tuosta muutoksesta ole vielä montaa viikkoa aikaa...

Janitismus
Viestit: 78
Liittynyt: Ma 19.03.2012 19:39

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Janitismus » La 05.04.2014 18:15

Facebookista löytyy yhteisö suomalaisille munzeilijoille nimellä: Munzee Finland

miisa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 19.07.2009 13:04

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja miisa » Ma 14.04.2014 20:11

Osaako joku selittää miten muntsi-ohjelmassa toimii kello? Olin laittanut itselleni settings sivulle aikavyöhykkeeksi GMT +2 (Kaliningrad, South Africa) ja pistänyt kartalla merkin kotipaikalleni Suomessa. Puhelimen muntsi-ohjelma ilmoittaa kuitenkin löytöni kaksi tuntia myöhemmäksi kuin oikeasti olen paikalla käynyt. Nyt kun vaihdoin aikavyöhykkeeksi GMT (London, Lisbon...) niin puhelimen ohjelma näyttää sen oikean ajan Suomessa, jolloin kävin muntsin skannaamassa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”