Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 05.10.2008 9:46

haksu10 kirjoitti:Kännyosuudessa näkyy aina muut kätköilijät tarkassa sijainnissa ellei softasta ole piilotilaa kytketty päälle; tämä softa kun pyrkii olemaan myös sosiaalinen ote kätköilyyn eli tarjota tapaaamisia muiden hullujen kanssa jossain kiven alla jne; mutta piilotilaakin toki voi käyttää; mietitään jos tähänkin pitää jokin www-pohjainen valinta vielä lisätä.
Sosiaalisuus on mukavaa, mutta minulla on sellainen tunne että lähes jokainen ihminen haluaa päättää itse siitä miten, ja kenen kanssa, haluaa olla sosiaalinen. Saattaa myös olla että sellaista järjestelmää jossa tuon asian säätely ei ole mahdollista/helppoa ei ollakaan sitten halukkaita jatkossa käyttämään, puhumattakaan että siitä haluttaisiin maksaa jotakin. Ainakaan tällä hetkellä en itse halua ottaa etsintäkäyttöön tuottetta joka esittelee samalla liikumistani webissä.

Kirjoitan tästä siksi että toivoisin nyt kehityksessä olevan palvelun tarjoavan kehittäjilleen myöhemmin myös tuloja. Kun linjauksia yksityisyyden hallinnan suhteen tehdään, kannattaa mielestäni tarkoin harkita ettei alkuvaiheessa pudoteta kelkasta potentiaalisia maksajia. Sellaisten takaisin saamiseen kun jouduttaisiin myöhemmin panostamaan moninkertaisesti enemmän kuin tällä hetkellä kun alkuinnostus on vielä päällä.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 05.10.2008 10:17

Nokia N70 ilman GPS:ää.

Softa asentui hyvin. Kun käynnistän sen, Trackonfly-ikkuna aukeaa ehkä sekunniksi mutta kaatuu sitten ilman mitään virheilmoitusta tms. En keksi muuta syytä kuin GPS:n puuttumisen, virheilmoitusten lisääminen varsinkin betaan olisi hyvä (mikäli tässä nyt softa stoppaa itse itsensä).
Kuva

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 05.10.2008 10:22

team_rmma kirjoitti:Nokia N70 ilman GPS:ää.

Softa asentui hyvin. Kun käynnistän sen, Trackonfly-ikkuna aukeaa ehkä sekunniksi mutta kaatuu sitten ilman mitään virheilmoitusta tms. En keksi muuta syytä kuin GPS:n puuttumisen, virheilmoitusten lisääminen varsinkin betaan olisi hyvä (mikäli tässä nyt softa stoppaa itse itsensä).
No nythän mä vasta hokasin että toisessa säikeessä käytiinkin jo asiaa läpi ja N70 ei ole tuettujen mallien joukossa.
Kuva

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 05.10.2008 11:52

Minulla ainakin näkyy kätkökuvauksen lopussa vihje cryptaamattomana ennen logeja. Tämäkin taitaa pieni bugi olla? Niin ja kätköjen koko näyttäisi olevan aina micro.

Tweeties
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:36

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Tweeties » Su 05.10.2008 12:41

Hienolta softalta vaikuttaa! Muutamia huomioita jatkokehitystä varten:

Karttoja varten voisi olla käytössä suurempi cache, jonka sijainnin (puhelimen muisti tai muistikortti) ja koon voisi säätää itse. Kun käytössä ei ole kiinteähintaista kännydataliittymää, voisi olla kätevä ladata haluamansa kartat etukäteen WLAN-yhteydellä ja sitten purkkeja etsiessä datayhteyttä käytettäisiin lähinnä vain muiden kätköilijöiden sijaintien päivittämiseen ja viestittämiseen.

Jo löydetyksi logatut kätköt näkyivät edelleen näytöllä. Saako niitä poistettua jotenkin muuten kuin valitsemalla "Reset all" tai poistamalla niitä yksitellen? Mitä kaikkea tuo resetti poistaa? Toivottavasti ei kuitenkaan jo ladattuja karttoja.

"Reset all" toiminto poisti kaikki kätköt, mutta ei nollannut oikeassa yläkulmassa näkyvää kätköjen kokonaismäärää. Kätköjen lataaminen uudelleen vain kasvatti tuota kokonaismäärää.

Softassa voisi olla "vaihda verkkoyhteyttä" -toiminto siltä varalta, että saapuu WLAN-verkkon ääreen. Nyt softa pitää käynnistää uudelleen, jos haluaa vaihtaa yhteyttä (ellei yhteys sitten katkea). Noh, tämä on pikkujuttu...

Kartalla näkyy todella vanhoja kätköilijöiden sijainteja. Voisiko tuon säätää näyttämään vain esim. viimeisen tunnin aikana päivitetyt sijainnit?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 05.10.2008 13:31

samaa mieltä yksityisyyden suojasta Mukkeluksen kanssa. Stealth mode pitäisi olla oletusarvona ja jos oman sijainnin haluaa muille näyttää se pitäisi vääntää rautalangasta, tyyliin "sijaintisi näkyy myös vaimollesi, pomollesi, ulosottomiehellesi, tv-lupatarkastajalle, sekä sille ärsyttävälle räkänokalle jota kiusasit ala-asteella ja joka on hautonut kostoa kaikki nämä vuodet. Haluatko siis kaikesta huolimatta näyttää sijaintisi kartalla, yes/no?"

Muutama hajanainen ajatus:

- onko mahdollista saada samanlainen iso kompassi kuin TGN:ssa? Se voisi vaikka aktivoitua kätkön ollessa alle 50m päässä tai jotenkin muuten käyttäjän aktivoimana

- onko mahdollista laittaa joku ääniefekti kun saapuu chat message.

- kokeilin trackonflyta äsken, ja koko ruutu pölähti täyteen avatareja, haaskalintu_1, haaskalintu_2. Jne... Osa niistä oli yli 1000min vanhoja "haamuja" eilisestä.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 05.10.2008 13:42

jemann + avec kirjoitti:Pohdittiin sellaista, että sekoittaako systeemiä esim noiden chat-viestien osalta, jos kahdella laitteella on samaan aikaan sama nimimerkki kirjautuneena järjestelmään.
Hmm, betassa on tällä hetkellä tilanne se ettei se tue kahta samaa nimimerkkiä vaan käsittelee näitä yhtenä. Niinpä esimerkiksi chattiviesti pamahtaa siihen luuriin kumpi ensinnä ottaa yhteyden sitten chattiviestin lähetysvaiheeseen saapumisen.

Näin yleisesti totean että järjestelmä tulee toimimaan (jossain vaiheessa) siten ettei kahta samannimistä voi olla kirjautuneena. Tällöin nimimerkin loppuun lisätään _nro (malli, malli_1, malli_2) erottamaan nimimerkit toisistaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 05.10.2008 13:44

Tweeties kirjoitti:Kartalla näkyy todella vanhoja kätköilijöiden sijainteja. Voisiko tuon säätää näyttämään vain esim. viimeisen tunnin aikana päivitetyt sijainnit?
Tätä nyt pyritty fiksaamaan (aikaraja 3 h) mutta tarkastan / korjaan lisää kunhan pääsee tässä paremmin asian kimppuun.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 05.10.2008 14:10

Tänään olen testannut softaa "maastossa" eikä minulla juuri ole softan suhteen valittamista. Luuri E71. Lähestymiskompassi pelasi OK purkkeja lähestyttäessä. Itselleni riittävät softan ominaisuudet jo nyt, mutta jos lisää jotain tulee niin otetaan hymyillen vastaan mitä ylhäältä annetaan :) Hyvää työtä joka tapauksessa jo nyt, kiitokset!!!
There's always a cache somewhere

Avatar
Solax
Viestit: 21
Liittynyt: To 15.05.2008 8:34
Paikkakunta: Turenki

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Solax » Su 05.10.2008 16:15

Tämä vaikutti niin mielenkiintoiselta, että sain sykäyksen hankkia premium-jäsenyyden mitä jo kauan arponut. :D Äsken pienellä kävelylenkillä käytiin ihmetteleen ominaisuuksia ja hyvin pelaa E90:llä. Varsinaista kätköjen etsintää ei vielä testattu, mutta muuten vaikuttaa todella hyvältä!

Käyttöliittymällisesti jäin kaipaamaan progress baria, josta tietäisi että softa tekee jotain (hakee kätkötietoja, satelliitteja, toisia kätköilijöitä yms.). Innolla jään odottamaan mitä uutta vielä tuleekaan. Jatkakaa hienoa työtä!

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja rixu » Su 05.10.2008 18:42

No hitto, just tämmöstä ohjelmaa kaipailin tuossa eilen kun mökillä mietin jos etsisi lähiseutujen kätköjä. Tositoimissa pitää testata asap, mutta ainakin kuivaharjoittelulla asentui ja löysi ihmisiä ja kätköjä hienosti omassa E71:ssä :)

-rixu

yakke
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 30.09.2008 16:03

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja yakke » Su 05.10.2008 18:59

Aivan loistava ohjelma, tässä on juuri niitä ominaisuuksia joita olen jäänyt Geocache Navigatorilta kaipaamaan!

Tässä muutamia kehitysideoita (olen testannut Nokia E71 -puhelimella):

1. Kätkön sijainnin osoittava kompassi on mielestäni toteutuksellisesti hyvä mutta jotain voisi tehdä sen herkkyydelle kun se tuntuu ainakin itselläni pomppivan edestakaisin hyvässäkin GPS-signaalissa.

2. Kartan bufferi voisi olla hieman isompi jos mahdollista. Tämä helpottaisi esim. Zoomaamista edes ja takaisin, jolloin laitteen ei aina tarvitsisi hakea karttaa uudelleen.

3. Jonkinnäköinen progress -ilmaisin olisi hyvä, jolloin käyttäjä tietäisi että mitä ohjelma on tekemässä (noutamassa kätköjen tietoja, käyttäjien tietoja, jne...)


- Yakke

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 05.10.2008 19:50

Mainittakoon kun hankala on ollut löytää: Puhelimesta muistiin merkityt kätköt pääsee näkemään oikean yläkulman käyttäjäinforuudun Trackonfly -linkistä, suora osoite http://www.geocache.fi/user/tof.php

Kyseiselle sivulle pyrin saamaan aikaan muutakin Trackonfly -juttua; nyt siellä näkyy myös 10 viimeisintä saapunutta chatviestiä (jos sellaisia joku on lähettänyt sinulle).

Muistiin merkityt kätköt (ainakin toistaiseksi) täytyy erikseen lähettää palvelimelle ohjelmasta jotenkin näin Kätköt -> Näytä merkityt -> Lähetä palvelimelle

Ai niin, ja itselläni ei ole ohjelmaa tukevaa puhelinta joten vaikka kartalla minut välillä näkeekin niin tieto on testidataa; sijainti pidä paikkaansa ja myöskään chatviestit eivät saavu perille.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Su 05.10.2008 20:23

VHI kirjoitti:Tänään olen testannut softaa "maastossa" eikä minulla juuri ole softan suhteen valittamista. Luuri E71. Lähestymiskompassi pelasi OK purkkeja lähestyttäessä.
Samanlaisella testailin. Tuntuu olevan hyvinkin käyttökelpoinen ohjelma. Mutta on minulla toki muutama huomio (satunnaisessa järjestyksessä):

1) Kätkökuvaukset ja lokimerkinnät näyttävät ajoittain olevan yhtä pötköä. Ilmeisesti kaikki kappalejaot, rivinvaihdot ja vastaavat eivät näy samoin kuin netissä.

2) Voidakseen käyttää muita ohjelmia, Trackonfly pitää sulkea, koska muuten se ainakin minun puhelimessani hyppää uudelleen päällimmäiseksi. Onko sen tarkoitus toimia niin? Se on harmillinen ominaisuus, jos haluaa välillä käydä vilkaisemassa netistä esimerkiksi karttapaikan karttaa. Selitinkö riittävän epäselvästi?

Jos siis painan puhelimessa talonkuvaa, pääsen pois ohjelmasta, mutta kun käynnistän toisen ohjelman, se ei pysy näkyvillä, vaan Trackonfly hyppää noin seitsemän sekunnin kuluttua päällimmäiseksi. Tästä syystä en oikein voinut testailla samaan aikaan TGN:ää ja TOF:ia, jotka ovat molemmat uusia tuttavuuksia.

3) Saako jostain näkyville paikannuksen tarkkuuden? Entä koordinaatit?

4) TGN:ssä on ihan näppärän oloinen mahdollisuus kirjata löydöt alustavasti maastossa. Sellainen olisi kiva tässäkin ohjelmassa, mutta mahtaakohan olla mahdollinen käytännössä. Iso apu olisi jo mahdollisuus tehdä lista retken löydöistä ja DNF:stä, vaikkapa niin, että listalla olisivat järjestyksessä merkityt kätköt ja tieto siitä, oliko kyseessä löytö vai DNF, kätkön GC-koodi ja nimi.

5) Kuten muutkin, toivoisin, että karttoja olisi muistissa enemmän, jotta niitä ei tarvitse zoomatessa latailla jatkuvasti uudestaan.

6) Mahdollisuus perua löytömerkintä olisi hyvä olemassa. Onnistuin sähläämään yhden kätkön löydetyksi, enkä saanut hymynaamaa katoamaan, vaikka yritin ladata tiedot uudestaan. Myös mahdollisuus merkitä DNF olisi tarpeen.

Testailut jatkuvat.

Avatar
Solarflare
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:42
Paikkakunta: Stadi

Yksityisyyden määrittely

Viesti Kirjoittaja Solarflare » Su 05.10.2008 22:23

Mukkelus kirjoitti:Sosiaalisuus on mukavaa, mutta minulla on sellainen tunne että lähes jokainen ihminen haluaa päättää itse siitä miten, ja kenen kanssa, haluaa olla sosiaalinen.
Jos asiaa tarkemmin ajattelee, stealth-mode on hyvä juttu oletuksena, jos ja vain jos se tarkoittaa myös sitä, ettei stealth-moden käyttäjä näe muita kuin täydellisessä public-tilassa olevia käyttäjiä. Muutenhan siitä tulee käytännössä stalker-mode.

Jopa siis niin, että jos olen laittanut asetukseksi premium-käyttäjät tai geocache.fi:hin rekisteröityneet, ohjelma jättäisi näyttämättä sijaintini sellaisille ihmisille, jotka haluavat pysyä syystä tai toisesta itse piilossa. Itse preferoisin oman sijainnin piilottamista juuri niiltä, jotka eivät halua kertoa missä itse ovat. Tämä toiminee aika helposti kahteen suuntaan?

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Yksityisyyden määrittely

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 05.10.2008 22:37

Solarflare kirjoitti:
Mukkelus kirjoitti:Sosiaalisuus on mukavaa, mutta minulla on sellainen tunne että lähes jokainen ihminen haluaa päättää itse siitä miten, ja kenen kanssa, haluaa olla sosiaalinen.
Jos asiaa tarkemmin ajattelee, stealth-mode on hyvä juttu oletuksena, jos ja vain jos se tarkoittaa myös sitä, ettei stealth-moden käyttäjä näe muita kuin täydellisessä public-tilassa olevia käyttäjiä.
Noin sen juuri pitäisikin olla. Uskon että itse käyttäisin palvelua tilassa "Näytä vain kätköt".

hellmanit
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.12.2006 1:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja hellmanit » Su 05.10.2008 22:50

Pikaisen kuivatestin perusteella ohjelma vaikuttaa hyvin kiinnostavalta. Pitää yrittää ehtiä huomenna kokeilla käytännössä.
-osku

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja teameimi » Su 05.10.2008 23:04

Nyt (julkaistu 05.10.2008 22:40) olisi versio 0.91 tarjolla, imaise tästä

Muutoshistoria versio 0.91:
- Kompassin neula ei pompi vaan osoittaa tarkemmin menosuuntaan.
- Kompassi skaalautuu ruudun koon mukaan.
- Attribuutit lisätty kätkökuvaukseen.
- Karttabufferin koko tuplattu hyvän pakkauksen ansiosta.
- Ohjelman siirtyessä taustalle, se ei itsestään hyppää takaisin päälle.
- Pikkukorjauksia.

EI vielä tarjolla: Seuraaviin versioihin tulossa (Kiitoksia palautteista, ne kaikki luetaan!):
- Paikannuksen tarkkuus ja omat koordinaatit näkyviin
- Karttabufferin koon parempi hallinta (laitteen vapaan muistin mukaan)
- Field noteissa hymynaaman lisäksi mahdollisuus syöttää tekstiä ja dnf:iä.
- Kätkökuvauksen parempi visualisointi

Kiitoksia erinomaisen hyödyllisestä palautteesta kaikille Beta-testaajille!

Show jatkuu....
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 05.10.2008 23:33

Haaskalinnun hajanaisia haaveita:

- Koska haen kätköt aina "tuoreena" netistä, olisi kiva että se "hae 30 lähintä kätköä" olisi vähän helpommin saavutettavissa. Nyt nappuloita pitää painaa seitsemän kertaa (olettaen, että se 30 kätköä on laitettu jo valmiiksi oletusarvoksi.) Jospa vaikka nappulalla 7 tai 9 voisi olla tällainen "makro"funktio? Tai sitten trackonfly saisi luvan hakea lähimmät 30 kätköä automaattisesti kun on liikenteessä. Tämä helpottaisi kovasti ex tempore -kätköilyä.

On hyvä asia, että kätköt saa myös importattua trackonfly:hin GPX-formaatissa, mutta jos se GPX-tiedosto on vähänkin vanha niin voi olla esim. joku kätkö hyllyllä, josta ei ole tietoa. Siksi tämä netin yli lataaminen on suosikkini.

Tänään vaimon kanssa testailtiin sitä seuraamisjuttua webbisivulta. (tulin keikalta Espoosta Itä-Helsinkiin) Hyvin kuului toimivan, ukkeli oli loikkinut kehä ykköstä pitkin kuten pitikin. On tämä nykytekniikka sitten vaan hienoa!!! 8)
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 06.10.2008 0:01

Tuli pari utopistista ajatusta mieleen.
-Maastokartta taustakarttana. MML antaa ainakin internet tabletin käyttöön tuota ladattavaksi verkon yli. Miksi ei tässäkin.
-Luulisi, että tuo wherigo joskus taipuu tähänkin alustaan.

Sitten muutama ihmetyksen aihe.

-Mitähän nuo t ja d arvot tekee kätköilijöiden perässä? Muuttuuko kulloisen sijainnin mukaan:)
-Kuinka perun kätkön navgointi toiminnon (asetettu kohteeksi), muutenkuin palauttamallla alkuasetukset tai valitsemalla jonkun toisen kätkön ?
-Oletus kotipaikka oli mainio. Sain kyllä vaihdettua
Still one more to find!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”