Oma sijainti vaihtuu itsekseen

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Rexodus
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 04.10.2016 10:15

Oma sijainti vaihtuu itsekseen

Viesti Kirjoittaja Rexodus » Ti 18.04.2017 12:16

En löytänyt haulla vinkkejä tähän, joten kysäisen.
Sijainti .fi:ssä on alkanut vaihtua itsekseen listaamieni sijaintien toisena olevaan vaikka olen sen monta kertaa vaihtanut ensimmäiseen. En ole keksinyt mikä sen voisi aiheuttaa, en mielestäni millään härvelillä avaa mitään suoraa urlia mikä sen voisi tehdä (voisiko edes...) tms. Apuja?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Oma sijainti vaihtuu itsekseen

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 18.04.2017 15:58

Rexodus kirjoitti:En löytänyt haulla vinkkejä tähän, joten kysäisen.
Sijainti .fi:ssä on alkanut vaihtua itsekseen listaamieni sijaintien toisena olevaan vaikka olen sen monta kertaa vaihtanut ensimmäiseen. En ole keksinyt mikä sen voisi aiheuttaa, en mielestäni millään härvelillä avaa mitään suoraa urlia mikä sen voisi tehdä (voisiko edes...) tms. Apuja?
Noin teknisesti / koodillisesti mikään härvelini ei sijaintitietoa päivitä ilman käyttäjän toimenpidettä. Sijaintitiedon päivityksen tekee yksi simppeli härveli, mihin ei ole tullut muutoksia varmaan vuosiin. Eli teoriassa sulkisin pois sivuston virheen, joskin kun allekirjoittanut koodaa niin kaikki on mahdollista... :P


Tuo sijannin vaihto tapahtuu helposti ja huomaatta koska siitä ei mitenkään viestillä ilmoiteta.

Sinänsä vahingossa tapahtuva sijainninvaihto (sormi / hiiri osuu väärään paikkaan) tuntuisi myös epätodennäköiseltä jos vaihto tapahtuu aina tuohon toisena olevaan sijaintiin.

Niinpä todennäköisin mieleen tuleva vaihtoehto on jossain luuraava linkki / kirjanmerkki missä on vaihtokäsky mukana. Sijaintitiedon vaihto on kyllä mahdollista suoralla urlilla, tyyliin: https://www.geocache.fi/?changelocation=2

Katso siis laitteista / kirjanmerkeistä ettei missään ole tuota maagista changelocation -tietoa mukana. Url voi olla muulle sivulle kuin etusivulle, koska vaihto onnistuu joka sivulta, mutta url päättyy kuitenkin tuohon komentoon changelocation=2


Ilmoittele jos tästäkään ei ole apua. Sitten koitan keksiä jonkun keinon napata tieto sinun sijainnin vaihtumisesta ja mitä silloin tapahtuu.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Rexodus
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 04.10.2016 10:15

Re: Oma sijainti vaihtuu itsekseen

Viesti Kirjoittaja Rexodus » To 20.04.2017 14:10

Jonkun härvelin omavaltaista toimintaa minäkin epäilin. Sellaista vaan en meinannut mistään löytää. Onneksi kuitenkin aloin nyt töissä asiaa vielä penkomaan ja satuin tsekkaamaan työluurin selaimen urlit ja siellähän se syyllinen sitten lymysi. Olen joskus ilmeisesti työluurilla vaihtanut sijainnin ja se nyt haluaa tarjota tuota vaihtokäskyllistä urlia kun aloittaa kirjoittamaan geocache.fi enkä sitä meinannut huomata kun se näyttää sopivasti vaan urlin alun index.php:n asti.

Thanks!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Oma sijainti vaihtuu itsekseen

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 20.04.2017 14:58

Rexodus kirjoitti:Jonkun härvelin omavaltaista toimintaa minäkin epäilin. Sellaista vaan en meinannut mistään löytää. Onneksi kuitenkin aloin nyt töissä asiaa vielä penkomaan ja satuin tsekkaamaan työluurin selaimen urlit ja siellähän se syyllinen sitten lymysi. Olen joskus ilmeisesti työluurilla vaihtanut sijainnin ja se nyt haluaa tarjota tuota vaihtokäskyllistä urlia kun aloittaa kirjoittamaan geocache.fi enkä sitä meinannut huomata kun se näyttää sopivasti vaan urlin alun index.php:n asti.

Thanks!
Vallan hienoa että ongelma ratkesi!

ja kiitos kiitoksesta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”