Ulkomaisten kätköjen haku

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
kosh63
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.07.2008 9:53
Paikkakunta: Littoinen

Ulkomaisten kätköjen haku

Viesti Kirjoittaja kosh63 » Ma 25.08.2008 8:19

Huomenta!

Olen loppuviikosta menossa vähän etelämmäs työreissulle. Ajattelin, että jos vaan kävisi niin hyvin, että olisi vähän omaa aikaa, voisi katsastella sikäläistä kätkötarjontaa. Yritin hakea kätköjä tämä sivuston Kätköt/Kartta ja listaukset -osiosta, mutta hakutuloksena oli puhdas 0 kpl.

Onko siis näin, ettei tällä haulla voida hakea kuin Suomessa julkaistuja kätköjä.

Kiitos kuuluu siitä huolimatta ylläpidolle/kehittäjälle hyvin toimivasta ja tarpeellisesta sivustosta (myös haun osalta).

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille!

- Tomppa -

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Ulkomaisten kätköjen haku

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ma 25.08.2008 8:23

Geocache.fi:n kautta löytyvät vain suomalaisten kätköjen tiedot.

Ulkomaisten (toki myös kotimaisten) kätköjen tietoja voit etsiä geocaching.com:in haulla:
http://www.geocaching.com/seek/

Myös tuolla saa kätköt haettua googlen kartalle.

kengu
Viestit: 1
Liittynyt: Su 05.09.2010 22:37

Re: Ulkomaisten kätköjen haku

Viesti Kirjoittaja kengu » Ti 05.10.2010 13:15

Milläs työkaluilla erilaisten attribuutten tms. määreiden kanssa ulkomaisten kätköjen haku onnistuu. En tuolta gc.comista ole löytänyt, vaikka kuinka olen etsinyt. Lienee jossain piilossa tai sitten pitää vaihtaa työkaluja. Suosituksia? Kun on hyvään tottunut (gc.fi) niin eihän sitä osaa ilman edes toimia.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Ulkomaisten kätköjen haku

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ti 05.10.2010 15:20

Hiukka varmaan riippuu siitä, missä muodossa kätkösi haluat. Itse teen ulkomaille lähdettäessä Queryn ko. alueen niistä kätklöistä, jotka haluan hakea (kätkötyyppi, vaikeustaso, attribuutit jne.). Ko. GPX-muotoisen tiedoston saa sitten kätevästi ladattua mun GPS:ään (Garminin Oregon). Tuhannen kätkön haku ja talletus laitteelle kestää yleensä vain pari minuuttia. Toki kätköluettelon saa auki esim GSAK:llakin.

Olen myös sitä mieltä, että Geocache.fi-sivuston hakukone on mukavampi käyttää, mutta ulkomaisten reissujen kohdalla olen tuolla Query-systeemillä pärjännyt ihan hyvin.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Ulkomaisten kätköjen haku

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 05.10.2010 15:48

kengu kirjoitti:Milläs työkaluilla erilaisten attribuutten tms. määreiden kanssa ulkomaisten kätköjen haku onnistuu. En tuolta gc.comista ole löytänyt, vaikka kuinka olen etsinyt. Lienee jossain piilossa tai sitten pitää vaihtaa työkaluja. Suosituksia? Kun on hyvään tottunut (gc.fi) niin eihän sitä osaa ilman edes toimia.
Ulkomaisia kätköjä voi hakea attribuuttien ja muiden ominaisuuksien mukaan pocket queryjen avulla. Yksityiskohtaiset ohjeet englanniksi löytyvät täältä. Mainittakoon, että uuden queryn saa tehtyä nopeasti suoraan gc.comin kätkökartalta sen sijaan, että näpyttelisi keskipisteen käsin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”