Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Yleistä keskustelua kätköilystä

Kantani tähän haasteeseen on:

Olen jo suorittanut ehdot
2
2%
Kiinnostaa ja aion ottaa haasteen vastaan jos haaste julkaistaan
18
16%
Ei kiinnosta enkä aio suorittaa
91
82%
 
Ääniä yhteensä: 111

Avatar
gnutcha
Viestit: 274
Liittynyt: Ke 18.11.2009 22:19
Paikkakunta: Turku

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja gnutcha » Pe 22.11.2013 21:34

Laitettiin keskimmäinen, koska ollaan varmaan suoritettu tuo, mutta ei Suomen kanssa. Joka tapauksessa tykätään tällaisista haasteista. Tosiasia kuitenkin on, että välimatkanahan tuollainen haaste ei ole sen kummempi, kuin että pitäisi saada saman vuorokauden aikana kätkö ihan Etelä-Suomesta ja pohjoisimmasta Lapista :wink: Suomen pituus kun on sitä luokkaa, että samalla vaivalla ajaisi Euroopassa aika monta maata (joku 6-7 melko helposti) hyvin taktikoimalla samassa ajassa. Toki hankalampi tapaus, jos Suomi on mukana, kun täällä eristyksessä ollaan, mutta hyvin mahdollinen haaste silti.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » La 23.11.2013 6:51

Asia kiinnostaa, mutta en varmaankaan milloinkaan suorittaisi sitä. Tuo Suomen mukana olo yhtenä maana rajoittaa tätä ja samalla vaikeuttaa paljon. Toisaalta jos sitä ei vaadittaisi, olisi homma paljon helpompi. Tuo vaatimus 10-20 haasteen ehdot täyttänyttä kyllä ihmetyttää!! Tässä on yksi esimerkki vähän vaativammasta maahaasteesta. http://coord.info/GL4EX30A On kertynyt 14 maata vuorokauden aikana - siinä olisi haastetta.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » La 23.11.2013 10:38

Eipä tuollainen haaste henkilökohtaisesti kamalasti liikettä aiheuta, mutta tänään kun lotossa tulee voitettua miljuunia, olisi tavoitteena karauttaa 6 maanosaa saman vuorokauden aikana....onko se mahdollista, se on sitten sen ajan murhe :twisted:

...saattaahan olla, että siinä samalla tuokin haaste täyttyypi :?:

10-20 potentiaalisen suorittajan rajaa taas pidän järkevänä, sillä onhan se hyvä miettiä haastetta toteuttaessaan, tekeekö haasteen joka on haettavissa vai haasteen jota ei kukaan viitsi edes yrittää hakea. Onhan se tekijällekin kivampi, jos kätköllä joku käykin :|
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
Kulpakko
Viestit: 260
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » La 23.11.2013 12:59

ei vastattu mitään, koska kiinnostaa, mutta ei ole mahdollista suorittaa ellei tule nykyvoittoja huomattavasti suurempaa lottovoittoa... Sellanen 4 nollaa lottovoittojen perään, pilkun vasemmalle puolelle, niin sitten ilman muuta!

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 23.11.2013 13:16

Oikeastaan ihan hyvä että haasteen läpimenoon vaaditaan 10-20 muutakin joilla on haaste suoritettuna, se vähentää noiden keulimishaasteiden tekemistä radikaalisti ja pitää edes jonkun laisen järjen näissä haastekätköissä.
Fortuna Favet Fortibus

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 03.12.2013 15:58

Ei kiinnosta ja siihen vaikuttaa aika moni syy.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 03.12.2013 22:41

Ketjusta katosi viestejä bittiavaruuteen, ketjun jako epäonnistui EVO-syistä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ti 03.12.2013 22:42

Tais olla jo niin rasvaista juttua, että piti ottaa reippaamman puolinen rollback :lol:
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 03.12.2013 23:03

cossu2 kirjoitti:Tais olla jo niin rasvaista juttua, että piti ottaa reippaamman puolinen rollback :lol:
Njoo, itse asiassa päivitin loppujen lopuksi koko keskustelualueen uusimpaan versioon :P

Mun niin piti torkkua sohvalla tautia pois mutta sitten Hirvikärpäsen aiheuttama suuri draama tunteutui luuritse minut herättämään, sitten olin niin äkäinen että vire oli sopiva siivota ketjua, sitten ryssin kaiken, sitten päätin päivittää jos ryssiminen johtui bugista (todellisuudessahan aivot on nyt 0% teholla mutta en nyt tässäkin asiassa voi olla syntipukki, vaikka kaikkihan toki on aina mun syytä...)

</avautuminen>
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 04.12.2013 19:52

Sen verran siivottu tätäKIN ketjua että alkuperäinen kysymyskin on jo hävinnyt tai ainakaan se ei minulle auennut. Itsellenikään ei ole oikein auennyt vaatimus siitä että jollakin määrällä porukasta pitää olla haaste suoritettuna jotta se voidaan hyväksyä. (varmaankin taas joku suomisääntö)

Sitähän kannattaa ottaa yhteyttä Viron ja Ruotsin tarkastajiin myös ja kysellä josko haasteen bokuksen voisi järjestää pois suomesta ja hyväksyttää haaste siellä, loppupurkki sitten suomeen sopivalle paikalle. Ainakin Ruotsissa luovuus on yksi asia jota tarkastajat eivät ole halunneet kätköilijöistä kitkeä.

Itse en näe mitään ongelmaa vaikeista haastekätköistä, olkoon se sitten kuinka vaikea tahansa.

Jykk€

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.12.2013 20:08

Jykk€ kirjoitti:Sen verran siivottu tätäKIN ketjua että alkuperäinen kysymyskin on jo hävinnyt tai ainakaan se ei minulle auennut.
Näköjään myös lapsi meni pesuveden mukana. MikkoR siis aloitti ketjun viestillä:
MikkoR kirjoitti: Niin, käväisin viime talvena Saksassa hakemassa auton. Samalla reissulla omaksi huvikseni kokeilin, onnistuuko päivässä neljä maata, joista yksi on Suomi. Onnistui, hiukan oli tiukka aikataulu Kööpenhaminan lentokentällä lentojen välissä, mutta ehdin. Maat siis Suomi, Tanska, Saksa ja Hollanti. Ilman kiirettä laivalle olisi viideskin ollut ihan helppo.

Nytpä syksyllä ajattelin kyhäistä tästä haasteen. Kuvaus kasaan, purkki piiloonsa ja jonoon odottamaan hyväksyntää. Ei mennyt kuitenkaan kuin Strömsössä. Homma karahti "appeal" -osuuteen, eli nyt pitäisi todistaa, että haasteella on riittävästi kiinnostavuutta. Tätä tarkastuslautakunta tutkii sillä, että pitäisi löytyä 10-20 jo saman tempun suorittanutta (mikä vaatimus perustuu sääntöjen tulkintaan, ei suoraan sääntöön ja on siis mielestäni täysin, sanonko mistä, no en sano ja siitä voidaan kinastella jossain muualla). Yhden "kolme maata päivässä" -haasteen lokit luin läpi ja sieltä löytyi kaksi, jotka olivat maininneet käyneensä myös neljännen ja yksi niistä neljästä oli Suomi. Se ei kuitenkaan tarkastukselle riitä. Omasta mielestäni mikä tahansa haaste saa aikaan liikettä ja vaikka olisi miten pervo vaatimus tahansa, niin aina löytyy niitä, jotka hommaan lähtevät. No, se siitä ja sitten asiaan.

Oletko mahdollisesti suorittanut jo tämän vaatimuksen, eli neljä lokkausta päivässä, kaikki eri maasta ja yksi niistä Suomi? Kaikki kätkötyypit lasketaan. Jos et, niin aiotko ottaa haasteen vastaan? Vai eiko kiinnosta ollenkaan? Kerro mielipiteesi äänestämällä.

Jospa tällä keinolla saisi todistettua tai tyrmättyä haasteen kiinnostavuutta. En muutakaan keinoa keksi, vai laittaisinko jokaiselle henk.koht. viestin... ??? :shock:
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 04.12.2013 20:24

Monet haasteista on sellaisia että ne ovat mielessä mutteivat varsinaisen suorituksen alaisena. En ole ihan varma onko tämä jo suoritettu mutta jos ei niin menisi samaan osastoon eli pitkään muistiin. Kun seuraavan kerran tulee asiaa esim. Eurooppaan voisi reittiä sovitella tähän sopivaksi. Mielestäni ihan validi haaste eikä todellakaan mitenkään vaikea. Monet Mysteereihin liittyvät haasteet paljon vaikeampia. Ja kun Eurooppaan pääsee edullisimmillaan n.50€ en pidä tätä rahankaan suhteen mitenkään tekemättömänä.

Kokonaisuutta ajatellen on tavallaan sääli että suomen tarkastajat vetävät yhtäköyttä siitä millaisena kätköily täällä halutaan pitää. (säännöt ja niiden oma tulkinta-->suomisäännöt)
Aikaa sitten on olut nähtävissä että kätköilyssä on omia "ala kulttuureitaan" jotka ihan hyvin mahtuvat samaan porukkaan eivätkä aiheuta omilla touhuillaan häiriöitä naapureille. Jotenkin näkisin niin että jos jonkun tapa kätköillä on esim. pelkästään haastekätköt ja niistäkin kiehtoo vain ne haastavimmat niin annettaisiin heillekkin harrastamisen ilo.

Ihan oikeasti se ei ole meiltä keltään pois jos Turkuun tärähtää 2000päivän putki haaste?? Jos sillä saadaan porukkaan kourallinen onnellisia ihmisiä niin miksi ei? Ihan nauretavaa jos tämä oikeasti johtaa siihen että pitää käydä tekemässä haasteet naapuriin.

Jykk€

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.12.2013 20:29

Mainittakoon että ketjun otsikko on "Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?" ja keskustelualueen sääntöjen mukaisesti tulee pysyä aiheessa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 04.12.2013 21:27

Haastekätköistä ja niiden julkaisusta/julkaisematta jättämisestä voi jatkaa keskustelua tuolla vanhasssa langassa: Kuka määrittelee millaisia haastekätköjä suomessa saa tehdä? :!:
Fortuna Favet Fortibus

MikkoR
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.02.2010 22:25

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja MikkoR » La 07.12.2013 12:47

Tämä äänestys ei ole enää aktiivinen, joten voi täräyttää vaikka lukkoon tai poistaa koko lätinän.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » La 07.12.2013 19:46

"Haastekätkö"?... voisihan sitä jalostaa ehkä määrästä pois ja perehtymisen suuntaan. Minä mitään tiedä haastekätköistä, mutta tuli vain ensimmäisenä mieleen, että jostain määrästä kyse kiertää maisemassa vähintäänkin 100km keräten purkkeja tietty määrä.
Itse voisin tehdä "haastekätkön" jossa tietyllä perholla pitää saada kala ja se kuvattava jolloin saa loppukordinaatit.. . Kuka moisesta tykkäisi on vain arvailujen varassa, itse tosin voisin kokeilla sellaista haastetta suorittaa! :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Haastekätkögallup, ota kantaa kiinnostaako?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 08.12.2013 2:13

MikkoR kirjoitti:Tämä äänestys ei ole enää aktiivinen, joten voi täräyttää vaikka lukkoon tai poistaa koko lätinän.
Laitan ketjun aloittajan pyynnöstä tämän lukkoon.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä”