"oikeus" löytää ja logata kätkö

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 30.07.2012 18:34

rtl kirjoitti:Pöh. Jos loggaan löytämäni kätkön, niin onhan se eri juttu kuin se että "loggaat" kätkön jota et edes ole käynyt hakemassa.
Kyllähän se keuliminen pahaa mieltä aiheuttaa ihan logityypistä riippumatta. Mutta ainakin minulle note kätkön ratkaisusta on monta kertaa arvokkaampi juttu kuin pelkkä osuma chekkerissä. Avautukoon nyt SE kätköntekijä, joka on mielensä pahoittanut siitä, että kätkölleen joku keulija onnistuneesta ratkaisustaan on noten laittanut ennenkuin on sitä etsinyt.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 30.07.2012 18:47

Ei mitään kilpajuoksua mihinkään... jo vain. :lol:
Mihin se mysteerin ratkaisemisen into häviää yllättäen, jos joku saa tsekkeriin osuman? Eikö se purkki/mysteeri ole se tärkein, vai onko tilastoiden kaunistaminen kuitenkin se tärkein asia?
Entä miksi ihmeessä pitää tehdä ylipäätään mysteeri, jos siittä jakelee vinkkejä liukuhihnalta tuosta vain heti kun joku kysyy. Annatteko loppunaatit jos niitä suoraan kysyn?

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja juheja » Ma 30.07.2012 19:00

jule100 kirjoitti:Ei mitään kilpajuoksua mihinkään... jo vain. :lol:
Mihin se mysteerin ratkaisemisen into häviää yllättäen, jos joku saa tsekkeriin osuman? Eikö se purkki/mysteeri ole se tärkein, vai onko tilastoiden kaunistaminen kuitenkin se tärkein asia?
Entä miksi ihmeessä pitää tehdä ylipäätään mysteeri, jos siittä jakelee vinkkejä liukuhihnalta tuosta vain heti kun joku kysyy. Annatteko loppunaatit jos niitä suoraan kysyn?
Ei kai se ratkaisuinto mihinkään häviä, mutta sen verran kilpailuvietti voi vaikuttaa, että saattaa priorisoida jonkun muun asian tuon kätkön löytämisen edelle, tapauskohtaisesti tietysti. FTF:n mahdollisuus nyt vaan nostaa sen verran vireystasoa, että jossain tilanteessa tunti-pari vähemmän unta ei paljon tunnu, tai joku turhanpäiväinen TV-ohjelma saa jäädä väliin. Mutta jos ei ole ensimmäinen, niin yhtä hyvin voi sitten käydä purkilla vaikka ensi viikolla, kun on vapaa iltapäivä.

Mitä tulee vinkkien jakelemiseen liukuhihnalta, niin itse ainakin jakelen vinkkejä sen verran kuin kysyjä vaan pyytää, yksi toisensa jälkeen. Jos ei millään ratkea ja sitten kysyjä pyytää vielä loppunaattejakin, niin saattaisinpa ne myös antaa... mutta turha kuvitella, etteikö olisi mahdollista ko. kysyjän loggauksen jälkeen laittaa note, jossa kerrotaan annetun avun määrä, jos kysyjä itse ei asiasta mitään "huomaa" mainita.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ma 30.07.2012 19:02

Voiko muuten tehdä mysteerin jossa kätkökuvauksessa on jokin lajin ulkopuolisen ry:n tilinumero ja vinkkinä 10€
Kun raha napsahtaa tilille, napsahtaa naatit meiliin? Tällä voiskin sitten keulia ihan kunnolla. Treili joka esittelee erillaisia rahamaariä summan aina tuplaantuessa kun treili etenee.
Siitä aika nopeasti vois päätellä kellä keulii parhaiten.

Jykk€

Ps. Tämä oli sitten sarkasmia, todettakoon se tässä ettei ketään ala aivastelemaan.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 30.07.2012 19:11

Jykk€ kirjoitti:Voiko muuten tehdä mysteerin jossa kätkökuvauksessa on jokin lajin ulkopuolisen ry:n tilinumero ja vinkkinä 10€
Kun raha napsahtaa tilille, napsahtaa naatit meiliin? Tällä voiskin sitten keulia ihan kunnolla. Treili joka esittelee erillaisia rahamaariä summan aina tuplaantuessa kun treili etenee.
Siitä aika nopeasti vois päätellä kellä keulii parhaiten.

Jykk€

Ps. Tämä oli sitten sarkasmia, todettakoon se tässä ettei ketään ala aivastelemaan.
Arvaa vaan, onko tuollaista mietitty... :D

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 30.07.2012 19:20

jule100 kirjoitti:Entä miksi ihmeessä pitää tehdä ylipäätään mysteeri, jos siittä jakelee vinkkejä liukuhihnalta tuosta vain heti kun joku kysyy. Annatteko loppunaatit jos niitä suoraan kysyn?
Minulta ei ole koskaan kysytty naatteja muuten kuin ratkaisun varmistusmielessä niin en tiedä. Itseltäni ei ole kysytty suoraan edes muiden tekemien mysteereiden loppunaatteja, mutta tiedän, että muilta on jotain joskus yritetty kysellä. Asiaanhan ei pysty mitenkään vaikuttamaan ilman turhan mutkikkaita järjestelyjä, joten en ole päätäni tuolla seikalla juuri vaivannut. Naattien sijaan olen kyllä kerran opastanut kätköilijöitä henkilökohtaisesti eräälle mysteeripurkilleni kertomatta naatteja :roll: . Mutta silloin ehdotin sitä itse, koska kukaan ei tiennyt, että purkki olisi lähistöllä.

Ratkaisujen ja löytäjen välinen suhde on aika iso. Eräässä mysteerissäni on käytännössä varmaa, että sen on ratkaissut yli 80 henkilöä. Mutta löytöjä on kirjattu vain 40 ja näistäkin osa on muiden mukana löydön kirjannut. Erityisesti tänä kesänä olen pannut merkille, että mysteereitä tunnutaan ratkovan selvästi enemmän kuin mitä purkkeja etsitään. En osaa tätä laittaa täysin näiden putkihaasteiden syyksi, mutta tätä menoa näyttää siltä, että mysteereissä ratkominen alkaa olla pääasia eikä se purkki. Vähän löydettyjä purkkeja on saatettu pitää pienen löytömäärän perusteella erityisen vaikeina vaikka chekkerissä tilanne näyttää olevan täysin toinen.

Olin aiemmin aika lailla samaa mieltä kuin rtl, että mysteeri on hieman epäonnistunut, jos se pitää chekkeristä varmistaa. Pikku hiljaa olen tullut kuitenkin toisenlaisiin ajatuksiin juuri edellisisestä syystä johtuen. Tekijän kannalta, ilman jonkinlaista chekkeriä, ei enää saa tietää, onko mysteeriä ratkottu onnistuneesti vai ei. Ratkojan kannalta, ilman chekkeriä, ratkoja ei saa tietää, onko ratkaisu oikein, koska purkkia ei välttämättä tule kumminkaan etsittyä. Peli meneekin vähän sellaiseksi, että jotkut hakee purkkeja, olivat ratkoneet mysterin tai ei, ja toiset ratkovat mysteereitä ja hakevat purkin vain jossain erikoistapauksessa kuten FTF-jahdissa.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ma 30.07.2012 19:21

Niin onkohan sellaisia missään. Jos johonkin kätköön laittais vaikka 5000€ rahaa kiinni ja vois laskea että se on niin mahtava juttu että kaikki laittais sen lokkaamiseen vaikka 5€ niin sillä+hyvällä mielikuvituksella vois saada aika elämyksen aikaan versus pesemätön voi pukki jossakin kivijalassa joita myös on tullut lokkailtua.
Maksullisuushan ei ole oikeintehtynä sama kuin ALR. Hmmm...

Jykk€

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » Ma 30.07.2012 19:37

Näkeekö mysteerikätkön piilottaja, ketkä ovat tarkistaneet (oikean) ratkaisun tsekkerissä? Ei ole vielä tullut mieleen kysyä vinkkiä, vaikka jotkut mysteerit ovat jo harmaita hiuksia aiheuttaneetkin :)

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja juheja » Ma 30.07.2012 19:42

TuSaPiKu kirjoitti:Näkeekö mysteerikätkön piilottaja, ketkä ovat tarkistaneet (oikean) ratkaisun tsekkerissä? Ei ole vielä tullut mieleen kysyä vinkkiä, vaikka jotkut mysteerit ovat jo harmaita hiuksia aiheuttaneetkin :)
Ei näe, näkee vain ID-numeron, josta ei voi päätellä yhtään mitään (paitsi miten monta hutia ja milloin sama yrittäjä on tehnyt :P )

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Ma 30.07.2012 19:44

jule100 kirjoitti:Ei mitään kilpajuoksua mihinkään... jo vain. :lol:
Mihin se mysteerin ratkaisemisen into häviää yllättäen, jos joku saa tsekkeriin osuman? Eikö se purkki/mysteeri ole se tärkein, vai onko tilastoiden kaunistaminen kuitenkin se tärkein asia?
Entä miksi ihmeessä pitää tehdä ylipäätään mysteeri, jos siittä jakelee vinkkejä liukuhihnalta tuosta vain heti kun joku kysyy. Annatteko loppunaatit jos niitä suoraan kysyn?
Meinasin juuri kirjoittaa samanlaisen vastauksen kuin juheja. Jaa - näköjään kirjoitankin enkä vain meinannut :lol: .

Ei se ratkaisemisen into sinänsä häviä, mutta kiire häviää, kun FTF on mennyt. Toki hakemattomaan mysteeriin noten kirjoittaminen "ratkottu" on myös sitä omakehua, mutta silti mielestäni enemmänkin infoa muille ratkojille ja mysteerin laatijalle. Itseäni ainakin kiinnostaisi, että kuka on oman mysteerini ratkonut. Nyt tulee vaan sähköpostia, että "joku sai chekkerissä oikean tuloksen". Itse ainakin arvostan sitä, että joku kirjoittaa ratkoneensa mysteerini, vaikkei sitä ikinä edes hakisi.

Miksi mysteeri? Koska ne on kivoja :D . Ei se mielestäni ratkaisun arvoa vähennä, jos saa vinkkiä ja sitten keksii, miten se ratkotaan. Matikanopettajana ajatus siitä, ettei saisi neuvoa on aika käsittämätön. Mikähän olisi 15-vuotiaan reaktio, kun hän kysyy apua vaikeaan tehtävään ja minä vastaisin, että "ratko keskenäs, en aio auttaa" :lol: . No joo, eihän tämä nyt ihan sama asia ole, mutta ei se silti ratkaisun arvoa vähennä. Aina on kiva oppia uutta :).

Itse tykkään ratkoa mysteereitä ja niitä on varmaan sata hakematonta ratkottuna ympäri Suomen. Haen, jos osuu matkan varrelle ja joitakin en varmaan ikinä pääse hakemaan. Joihinkin olen kysellyt vinkkejä, jotkut on ratkottu kaverin kanssa yhdessä ja jotkut on ihan avuitta onnistuneet (näitä varmaan suurin osa).

Minua ei haittaa, vaikka joku suoraan spoilaisi kaverilleen jonkun mysteerini loppunaatit. Purkki on kuitenkin tehty haettavaksi. No, siitä kyllä pahastuisin, jos joku laittaisi tänne keskustelupastalle kaikkien mysteerieni loppunaatit kaiken kansan nähtäväksi :lol:. Itse en suoraan loppunaatteja (ainakaan heti) antaisi, vaan koittaisin keksiä aina vaan parempia vinkkejä ratkaisuun. Ihan vain siitä syystä, että mysteerien ratkominen on kivaa ja eihän se ole kivaa, jos se tradiksi muuttuisi :).

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 30.07.2012 20:29

Erään Tilhiparven jäsenen synttärin innoittamana arvottiin erään miitin osallistujien kesken vinkkejä Tilhi-mysteihin (yksi mysti per onnekas -- termi "onnekas" onkin tässä yhteydessä erityisen sopiva, koska ei niiden ratkominen kuulemma kovin viihdyttävää touhua ole). Voittajan annettettiin valita seuraavista vaihtoehdoista:
1) "Ei kiitos, en pidä siitä, että mysteereihin jaellaan vinkkejä." Tässä tapauksessa mahdollisuus siirtyy varavoittajalle.
2) "No, anna nyt joku lyhyt vinkki, joka ei kaikkea spoilaa."
3) "Tuhti vinkki olis kiva."
4) "Kerro alusta saakka, miten mysti kuuluis ratketa."
5) "Mua ei erityisemmin kiinnosta mystin ratkaisutapa, anna vaan ne naatit."
6) "Anna naatit ja kerro, miten ja minne purkki on piilotettu."
:shock: :roll: :twisted: :arrow:

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Ma 30.07.2012 20:55

Tilhet kirjoitti:Erään Tilhiparven jäsenen synttärin innoittamana arvottiin erään miitin osallistujien kesken vinkkejä Tilhi-mysteihin (yksi mysti per onnekas -- termi "onnekas" onkin tässä yhteydessä erityisen sopiva, koska ei niiden ratkominen kuulemma kovin viihdyttävää touhua ole). Voittajan annettettiin valita seuraavista vaihtoehdoista:
1) "Ei kiitos, en pidä siitä, että mysteereihin jaellaan vinkkejä." Tässä tapauksessa mahdollisuus siirtyy varavoittajalle.
2) "No, anna nyt joku lyhyt vinkki, joka ei kaikkea spoilaa."
3) "Tuhti vinkki olis kiva."
4) "Kerro alusta saakka, miten mysti kuuluis ratketa."
5) "Mua ei erityisemmin kiinnosta mystin ratkaisutapa, anna vaan ne naatit."
6) "Anna naatit ja kerro, miten ja minne purkki on piilotettu."
:shock: :roll: :twisted: :arrow:
Siis kai tämä vinkkien jakelu oli kuitenkin teidän itsenne tekemä? Tai jos ei, niin teiltä ainakin kysyttiin lupa? :roll:

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 30.07.2012 21:23

Black_Island kirjoitti: Siis kai tämä vinkkien jakelu oli kuitenkin teidän itsenne tekemä? Tai jos ei, niin teiltä ainakin kysyttiin lupa? :roll:
Juu, toki oli omaa tekeleistöä.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja pehku » Ma 30.07.2012 22:13

arisoft kirjoitti:näyttää siltä, että mysteereissä ratkominen alkaa olla pääasia eikä se purkki.
Minulle se on aina ollut niin, että mysteerissä nimenomaan se mysteeri on Se Juttu. Ratkaisun jälkeenhän kätkö on vain erivärinen tradi kartalla ja haetaan sitten, kun sen ohi mennään.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 30.07.2012 23:13

pehku kirjoitti:
arisoft kirjoitti:näyttää siltä, että mysteereissä ratkominen alkaa olla pääasia eikä se purkki.
Minulle se on aina ollut niin, että mysteerissä nimenomaan se mysteeri on Se Juttu. Ratkaisun jälkeenhän kätkö on vain erivärinen tradi kartalla ja haetaan sitten, kun sen ohi mennään.
Voisi olla hyvä siirtyä käytäntöön, että maastomysteerit on multeja ja sohvamysteerit kysymysmerkkejä. Nyt nimittäin jää maastomysteerit helposti käymättä kun niitä ei erota muista kartalla. Mysteeriksi multin saattaa joutua tekemään vaikka siksi, että sen ratkominen vaatii nettiyhteyden.

Mantis_
Viestit: 23
Liittynyt: Su 13.06.2010 22:35

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Mantis_ » Ma 30.07.2012 23:25

Palatakseni tuohon alkuperäiseen ketjun aloitukseen, niin on se jännä juttu että kaikille ei ole vielä edes se selvää, että ei kätköä voi logata löytyneeksi jollei saa kätköä käsiinsä eli siis nimeä ei löydy logista. Sitten tullaan valittamaan notella että miksi ei muka hyväksytä löytöloggausta 8)

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ti 31.07.2012 3:00

arisoft kirjoitti:Ratkaisujen ja löytäjen välinen suhde on aika iso. Eräässä mysteerissäni on käytännössä varmaa, että sen on ratkaissut yli 80 henkilöä. Mutta löytöjä on kirjattu vain 40 ja näistäkin osa on muiden mukana löydön kirjannut. Erityisesti tänä kesänä olen pannut merkille, että mysteereitä tunnutaan ratkovan selvästi enemmän kuin mitä purkkeja etsitään. En osaa tätä laittaa täysin näiden putkihaasteiden syyksi, mutta tätä menoa näyttää siltä, että mysteereissä ratkominen alkaa olla pääasia eikä se purkki. Vähän löydettyjä purkkeja on saatettu pitää pienen löytömäärän perusteella erityisen vaikeina vaikka chekkerissä tilanne näyttää olevan täysin toinen.
Pikainen tarkistus kertoi, että minulla on ratkaistuna kahdeksan sinun mysteeriäsi, joita en ole vielä käynyt kuittaamassa. Epäilen, että yksi niistä on tuo, jossa arvelet olevan yli 80 käytännössä varmaa ratkaisijaa. Sen olen ratkaissut kahdesti, sillä halusin testata, pystynkö ratkaisemaan sen nopeammin, sillä listalla oli hämmästyttävän nopeita ratkaisuja.
Olin aiemmin aika lailla samaa mieltä kuin rtl, että mysteeri on hieman epäonnistunut, jos se pitää chekkeristä varmistaa. Pikku hiljaa olen tullut kuitenkin toisenlaisiin ajatuksiin juuri edellisisestä syystä johtuen. Tekijän kannalta, ilman jonkinlaista chekkeriä, ei enää saa tietää, onko mysteeriä ratkottu onnistuneesti vai ei. Ratkojan kannalta, ilman chekkeriä, ratkoja ei saa tietää, onko ratkaisu oikein, koska purkkia ei välttämättä tule kumminkaan etsittyä. Peli meneekin vähän sellaiseksi, että jotkut hakee purkkeja, olivat ratkoneet mysterin tai ei, ja toiset ratkovat mysteereitä ja hakevat purkin vain jossain erikoistapauksessa kuten FTF-jahdissa.
Minä olen ratkonut joukon mysteereitä, joita en ole ehtinyt käydä kuittaamassa. Mysteereitä voi ratkoa, kun on vähän ylimääräistä aikaa, mutta kaupungin toisella laidalla olevalle kätkölle lähteminen ei olekaan niin yksinkertaista, kun on perhettä ja pieniä lapsia, työkiireitä ja kulkuvälineenä joukkoliikenne tai polkupyörä. Ratkotut mysteerit on tarkoitus käydä kuittaamassa sitten joskus, kun on aikaa tai muuten asiaa kätkön suuntaan. Esimerkiksi viime viikolla kävin kuittaamassa erään tamperelaismysteerin, jonka olen ratkaissut tammikuussa 2011, sillä sattumalta Tampereella jäi kulkuvälineen vaihdossa pari tuntia luppoaikaa.

Chekkeri ei tietääkseni kerro, kuka chekkauksen teki, joten osumien määrä ei kerro aivan tarkasti, kuinka moni on mysteerin ratkaissut. Jos aiemmasta ratkaisusta on kovin paljon aikaa, olen joskus tehnyt uuden chekkauksen pelkästään tarkistaakseni, että purkki on edelleen samoissa koordinaateissa kuin ensimmäisellä tarkistuksella. Kaikki eivät valitettavasti kerro kätkökuvauksessa, jos purkki vaihtaa paikkaa.

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Polku- » Ti 31.07.2012 13:06

pehku kirjoitti:
arisoft kirjoitti:näyttää siltä, että mysteereissä ratkominen alkaa olla pääasia eikä se purkki.
Minulle se on aina ollut niin, että mysteerissä nimenomaan se mysteeri on Se Juttu. Ratkaisun jälkeenhän kätkö on vain erivärinen tradi kartalla ja haetaan sitten, kun sen ohi mennään.
Itse pitkälti samoilla linjoilla. Helppoja mysteerejä on kiva ratkoa, kun on sopivasti aikaa, ja hakea sitten, kun sattuu lähistöllä olemaan. Hankalammista mysteereistä (niitä en ole kovin montaa ratkonutkaan) on toki kiva hakea purkki pian, sillä näyttäähän se hyvältä tilastoissa, vaikka niillä ei niin hirveästi väliä olisikaan. Ihan vaikka haasteiden kannalta :)

Kyllä mä ainakin tykkään, että mun mysteereihin vaikka notella kirjoitetaan ensimmäiset ratkaisut, jotta tietää sen olevan oikein tehty. Ja varsinkin ensimmäisellä kerralla se, että "Vau. Joku tosiaankin on kiinnostunu mun mysteeristä." :P
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Ke 01.08.2012 1:18

arisoft kirjoitti: Olin aiemmin aika lailla samaa mieltä kuin rtl, että mysteeri on hieman epäonnistunut, jos se pitää chekkeristä varmistaa. Pikku hiljaa olen tullut kuitenkin toisenlaisiin ajatuksiin.
Täältä suurensuuri peukutus chekkereille! Toinen nimeni on "laskuvirhe" ja kolmas "typotus" eli olisi oikeasti kiva, jos ne naatit voisi tarkistaa :D . Turhaa chekkeriä ei ole olemassakaan, vaikka ratkaisu olisikin päivänselvä. Jos taasen naatit eivät ole kovin tarkat, niin ainahan siihen voi lisätä säteen oikeaan ratkaisuun?

Olen itse typotuksen seurauksena päätynyt keskelle merta (tämän virheen tajusin attribuuteista) ja keskelle nokkospuskia shortseissa (en tajunnut...). Eli please niitä chekkereitä myteereihin ja jos ei tiedä, miten se lisätään, niin kysykää apua :) .

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: "oikeus" löytää ja logata kätkö

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ke 01.08.2012 10:41

Black_Island kirjoitti:
arisoft kirjoitti: Olin aiemmin aika lailla samaa mieltä kuin rtl, että mysteeri on hieman epäonnistunut, jos se pitää chekkeristä varmistaa. Pikku hiljaa olen tullut kuitenkin toisenlaisiin ajatuksiin.
Täältä suurensuuri peukutus chekkereille! Toinen nimeni on "laskuvirhe" ja kolmas "typotus" eli olisi oikeasti kiva, jos ne naatit voisi tarkistaa :D . Turhaa chekkeriä ei ole olemassakaan, vaikka ratkaisu olisikin päivänselvä. Jos taasen naatit eivät ole kovin tarkat, niin ainahan siihen voi lisätä säteen oikeaan ratkaisuun?

Olen itse typotuksen seurauksena päätynyt keskelle merta (tämän virheen tajusin attribuuteista) ja keskelle nokkospuskia shortseissa (en tajunnut...). Eli please niitä chekkereitä myteereihin ja jos ei tiedä, miten se lisätään, niin kysykää apua :) .
Totaalisesti samaa mieltä :)

Arnyk

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”