gc.com uudistus

Yleistä keskustelua kätköilystä
tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja tanjuli » Pe 19.08.2011 13:09

arisoft kirjoitti:
Vantaalle ei näytä olevan tulossa enää uusia purkkeja :shock: sen verran huonoa palautetta haaste on saanut: http://coord.info/CX435 :lol:
Tee siitä oikea haaste: tee purkki, joka saa ainakin 5 favoritea.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Geopulut » Pe 19.08.2011 13:23

juhanili kirjoitti:
Geopulut kirjoitti:Parasta olisi kun olisi täppä "älä näytä minulle tätä challenge-puolta", joka poistaisi sen näkyvistä. Laitoin tästä ehdotuksenkin, mutta ammuttiin alas. Buhuu. :mrgreen:

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... challenges
Siitä oli jo toinen aloite (edelleen voimassa) jolla aikalailla ääniäkin:

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... ?ref=title
Kiitos pointterista! Ääni annettu.

Tässä on vahvasti uuden konseptin runnomisen makua. Mitenköhän paljon GS harrastaa käyttäjälähtöistä palvelunkehitystä. Just wondering.. :roll:
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja vvv » Pe 19.08.2011 13:24


Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 19.08.2011 13:32

tanjuli kirjoitti:
arisoft kirjoitti:
Vantaalle ei näytä olevan tulossa enää uusia purkkeja :shock: sen verran huonoa palautetta haaste on saanut: http://coord.info/CX435 :lol:
Tee siitä oikea haaste: tee purkki, joka saa ainakin 5 favoritea.
Kyllä tuo haaste näyttää melko vaativalta jo nykyisellään sillä halukkaita sen suorittamiseen ei ole vielä uskaltautunut yhtäkään. Ainoa peukuttajakin on jo enemmistöä miellyttääkseen muuttanut mielipidettään. Vantaalle ei tosiaankaan kukaan halua lisää kätköjä :lol: eikä kukaan uskalla niitä kohta varmaan tehdäkään jos vaatimustaso on noin kova että vain 5 fav kätköt kelpaa :shock:

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Geopulut » Pe 19.08.2011 13:36

Tää oli loistava. :D

Entäs sellainen challenge, että "anna kolme ääntä challenge-piilotus -ehdotukselle"? :mrgreen:
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja vvv » Pe 19.08.2011 13:39

Geopulut kirjoitti:
Tää oli loistava. :D

Entäs sellainen challenge, että "anna kolme ääntä challenge-piilotus -ehdotukselle"? :mrgreen:
Completed it :)

Luttu
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 14.08.2009 20:51

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Luttu » Pe 19.08.2011 13:46

"This Challenge has been archived and is no longer available. "
Mitähän tuossa oli?

Itse mielenkiinnosta teimme eilen yhden haasteen (CX9D), ja suoritimme yhden (sen "Kiss a frog") nähdäksemme miten systeemi toimii. Kunhan tässä hengitys on hieman tasaantunut, niin gc.comin muutoksesta jäi harmittamaan kaksi asiaa: logien päivämäärien puuttuminen ja Action/Phto Challengen suorittamisen laskeminen kokonaismäärään profiilissa. Molempia vastaan annoimme täydet äänet feedback-foorumilla, ja otin jo "tavaksi" laittaa tänään haettuihin kätköihin logiin päivämäärän tekstikenttäänkin.

Ensiksimainittu kuulemma on jo saanut lupauksen palautua (ne päivämäärät), tosin en itse löytänyt siihen pointteria mistään. Onkohan jollakin ko. linkkiä?

Mikä erikoisinta, niin jo tehty haasteemme on avoin myös meille suorittaa, ja ilmeisimmin myös laskea pistesaldoomme ("Found/Completed").

gnutcha on ihan oikeassa siinä, että nuo haasteet voi olla ihan hauskojakin, mutta niiden sotkeminen geokätköilyyn ei ilahduta. Eihän Waymarkingia ja Benchmarkkien löytämistäkään lasketa "löydöiksi", ja niitäkin olemme molempia koittaneet (miksi muuten sitten Benchmarkeista ei saa löytöä??). Monipuolisuus kunniaan, annetaan aikaa katsoa miten homma toimii, jne, mutta liika asioiden yhdistäminen saman pistetilin alle ei ole mieluisaa. IMHO.

gc.comin etusivulta lainattuna, ensimmäinen fraasi: "Geocaching is a real-world outdoor treasure hunting game".

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 19.08.2011 14:02

Luttu kirjoitti:...
Ensiksimainittu kuulemma on jo saanut lupauksen palautua (ne päivämäärät), tosin en itse löytänyt siihen pointteria mistään. Onkohan jollakin ko. linkkiä?
...
GC.com Release notes
-stebu

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja karppa63 » Pe 19.08.2011 14:53

Nämä uudet "haasteet" eivät kasvata kätkölöytöjen kokonaismäärää vaan näkyvät erillisinä omassa loosterissaan.
Lokkausten edessä olevan avatarin alla ne on kyllä laskettu yhteen mutta tilastoissa ei.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 19.08.2011 14:59

karppa63 kirjoitti:Nämä uudet "haasteet" eivät kasvata kätkölöytöjen kokonaismäärää vaan näkyvät erillisinä omassa loosterissaan.
Lokkausten edessä olevan avatarin alla ne on kyllä laskettu yhteen mutta tilastoissa ei.
Sekin on liikaa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 19.08.2011 15:02

Luttu kirjoitti:
Mikä erikoisinta, niin jo tehty haasteemme on avoin myös meille suorittaa, ja ilmeisimmin myös laskea pistesaldoomme ("Found/Completed").
Itse asiassa tuo oman haasteen suoritusmahdollisuus on tuossa haastehässäkässä se loogisin puoli, ainakin minusta. Jos haastaa toisia johonkin suoritukseen, vaikka esimerkiksi benji-hyppyyn, niin kyllähän itsekin voi ja sopisi haasteeseensa vastata. Muuten nuo haastejutut vaikuttaa vielä aika joutavilta mutta ehkä ne jalostuvat, se roskienkeruuhaastehan oli ihan fiksu.
Kätköstatistiikkaan noita ei toki saisi laskea.

calmari
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 26.07.2010 11:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja calmari » Pe 19.08.2011 15:17

Mun on nyt pakko myöntää, etten ymmärrä tämän haastejutskan aiheuttamaa kuohuntaa. Jos joku nyt innostuu näistä haasteista ja loggaa niitä n+1 kappaletta saaden n+1 loggausta, niin entäs sitten?
Ymmärtääkseni loggausmäärillä ei vieläkään kilpailla, ja jos joku tuota nice-to-know lukua käyttää egonsa buustaamiseen ja pelkää geopippelinsä näiden haasteita loggailevien takia surkastuvan... Ei, ei niin pieniä ihmisiä vain voi olla.

Tätä foorumia kun selailee, käy hyvin nopeasti selväksi, että "oikeita tapoja" kätköillä on just yhtä monta kuin meitä kätköilijöitäkin. Jos joku näistä haasteista tykkää, niin hyvä - jokainen tulee autuaaksi uskostaan, pääasia että harrastuksensa antaa hänelle samaa iloa kuin minulle tai teille muillekin.
Itse en näihin haasteisiin ajatellut sekaantua, vaan jatkan harrastustani juuri niinkuin ennenkin. Ei siis vaikuta minun mopedin ohjaukseen, joten miksi antaa moisen häiritä.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja LQ » Pe 19.08.2011 15:57

Luttu kirjoitti: Mikä erikoisinta, niin jo tehty haasteemme on avoin myös meille suorittaa, ja ilmeisimmin myös laskea pistesaldoomme ("Found/Completed").
Voihan omaa oikeaa kätköäkin logata löydetyksi, jopa monta kertaa... ja tilastoihin sekin menee. Mutta joo voisivat käyttäytyä kuten benchmarkit, tai mennä vielä enemmän piiloon.

Ja miks ihmessä ton pellehomman nimi pitää olla Haaste, se kun on jo vakiintunut termi ihan oikeille kätköille jossa on lokikirjat ja kaikki. Vai onko se suunitelma että ne siirytis jossain vaiheessa uuteen systeemiin sohvalogattaviks???

Pistin jo ennen uudistusta palautetta että tän uuden jutun nimi vois olla jotain muuta ilman Challengesanaa.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja VHI » Pe 19.08.2011 18:04

Geocaching.comin alkaessa muuttua farssiksi alan yhä enemmän ymmärtää niitä maita, joilla on aivan omat kätkösaitit esim. Geopeitus.ee Eestissä.
There's always a cache somewhere

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja FinMaky » Ke 24.08.2011 0:04

Nyt tuli kuittaus Jeremyltä, että laskevat Challenget ja kätköt erikseen, joten meni se perille lopulta. 5300 ääntä sai!

We are working on splitting out cache finds and challenge completion counts. Both will be displayed on the logs unless you have not found a Challenge. In that case the statistics for Challenges won't be shown. This should be done by the end of the week (August 26) (30517)
Jeremy

Jeremy
Admin, Geocaching
Kuva

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » To 25.08.2011 9:30

FinMaky kirjoitti: We are working on splitting out cache finds and challenge completion counts. Both will be displayed on the logs unless you have not found a Challenge. In that case the statistics for Challenges won't be shown. This should be done by the end of the week (August 26) (30517)
Jeremy
Uudistus on nyt tullut voimaan. Challenget ja löydöt erotellaan selvästi.

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja FinMaky » To 25.08.2011 10:18

Ja nyt kun en ole yhtään challengea tehnyt, ei profiilissa näy kuin hymynaama ja tiedoissa muallakaan ei toistaiseksi ole challenget pistäneet silmään. Näin kuittasivat toiseen muutospyyntöön, joka oli, että älä näytä koko challenge roskaa täppä jonnekkin asetuksiin.
Kuva

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 25.08.2011 10:32

Joo, joten jos ei hae yhtään tämmöstä Challengea ei niitä sitten näykään, mutta jos yhdenkin hakee niin sitten alkaa supermies ikoneja vilkkumaan.

Mun mielestä kaikki purkittomat kätkötyypit vois ihan hyvin siirtää tohon challenge luokkaan. Vai mikä ero näillä ei purkillisilla geokätköillä varsinaisesti on näihin challegeihin, jos ei nyt oteta huomioon sitä että purkittomilla kätköillä on joku omistaja. Siis mennään johonkin paikkaan, tutkitaan tai tehdään jotain, tai oteaan valokuva.
Still one more to find!

calmari
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 26.07.2010 11:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja calmari » To 25.08.2011 12:13

small oaks kirjoitti: Mun mielestä kaikki purkittomat kätkötyypit vois ihan hyvin siirtää tohon challenge luokkaan. Vai mikä ero näillä ei purkillisilla geokätköillä varsinaisesti on näihin challegeihin, jos ei nyt oteta huomioon sitä että purkittomilla kätköillä on joku omistaja. Siis mennään johonkin paikkaan, tutkitaan tai tehdään jotain, tai oteaan valokuva.
Mjoo, varovainen kannatus tälle, tosin tällöin myös earthcachet siirtyisivät challenge puolelle. En ole hakenut earthcacheja vielä montaa mutta mitä olen niitä tutkiskellut, erottuvat ne tästä yleisestä kätkömassasta edukseen ja lienevät poikkeuksetta käymisen, näkemisen ja kokemisen arvoisissa paikoissa. Tätä kun vertaa geokätköilyn alkuperäiseen ideaan, tai ainakin siihen miten itse olen sen ymmärtänyt, niin kyllähän nämä kätköjä ovat, toki omalla erikoisella tavallaan.
Varmasti melko monelle näistä paikoista on vain eduksi se, ettei nihin ole väkisin tehty mitään lootaa etsittäväksi. Kyl te tajuatte mitä mä ajan takaa, olettehan kätköilijöitä ja siten fiksua porukkaa.

Hmm... Jos joku hakee esimerkiksi Mt. Everestin huipulla olevan Earthcachen, saa mun puolesta siitä kyllä löydönkin tililleen. :D

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Seq » To 25.08.2011 12:43

Earth lienee oma eliönsä. Olen ymmärtänyt, että ne tarkastetaan ei-paikallisten voimin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”