Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Yleistä keskustelua kätköilystä
Metsähiipijä
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 03.03.2009 15:57

Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja Metsähiipijä » Ke 14.10.2009 17:09

Pieni muistutus kisasta, joka on käynnissä vielä kuukauden ajan.

Suomen Latu ja Garmin järjestävät kisan, jonka palkintoina arvotaan neljä Garminin huippu-uutuutta - kosketusnäytöllä ja kameralla varustettua Garmin Oregon 550 GPS-laitetta. Eri puolilla Suomea on julkaistu neljä Garmin geokätköä, joita etsimällä kilpailuun voi osallistua. Jokaisella löydetyllä kätköllä voi osallistua arvontaan. Mitä useamman kätkön on löytänyt, sitä paremmat mahdollisuudet on voittaa. Kisakätköt sijaitsevat Suomen Ladun toimipisteiden läheisyydessä ja ne ovat:
* Garmin Keskuspuisto (Pasila)
* Garmin Oittaa (Espoo)
* Garmin Punkaharju
* Garmin Cold Will (Kiilopää)

Jokaisen kisakätkön kätkökuvauksessa on linkki lomakkeelle, jolla arvontaan osallistutaan. Huom! Osallistua voi vasta kun on löytänyt ja logannut kätkön löydetyksi. Osallistumisaikaa on 15.11. asti ja palkinnot arvotaan heti tämän jälkeen. Voittajien nimimerkit julkaistaan Latu ja Polku -lehdessä 8/2009, joka ilmestyy 7.12. sekä Suomen Ladun ja Garminin verkkosivuilla.

Liiallista kaupallisuutta kavahtaville vielä P.S: Kisasta sovittiin etukäteen sekä geocache.fi ylläpitäjien että myös Groundspeakin kanssa.

- Metsähiipijä

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja piossa » Ke 14.10.2009 21:30

Metsähiipijä kirjoitti: Kisakätköt sijaitsevat Suomen Ladun toimipisteiden läheisyydessä ja ne ovat:
* Garmin Keskuspuisto (Pasila)
* Garmin Oittaa (Espoo)
* Garmin Punkaharju
* Garmin Cold Will (Kiilopää)
Eikö Suomen Ladulla ole muualla toimipisteitä kuin em. paikkakunnilla ? Olisi ollut ihan kiva nähdä näitä Garminin mainospurkkeja muuallakin päin Suomea. Ei varmaan kovin paljon aktiivisuutta olisi vaadittu lisää, että kisaan osallistumisen mahdollistavia purkkeja olisi tehty tasapuolisesti ympäri maata :?: :?:

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja porari » Ke 14.10.2009 23:51

Jopas pitää lähteä kauas esim Seinäjoelta voidakseen osallistua kisaan! Yleensä kilpailujen järjestäminen pitäisi olla tasapuolista kaikille. Kuinkas muut voivat osallistua kilpailuun?

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja FinMaky » To 15.10.2009 9:33

porari kirjoitti:Jopas pitää lähteä kauas esim Seinäjoelta voidakseen osallistua kisaan! Yleensä kilpailujen järjestäminen pitäisi olla tasapuolista kaikille. Kuinkas muut voivat osallistua kilpailuun?
?! Espoon CityMarketissa arvotaan taulutv, miksi minä en voi osallistua ?!
?! Kiasmassa arvotaan käviöiden kesken taulu. Kävin kunnankirjaston näyttelyssä. Miksi minä en voi osallistua ?!

t. Ei vaan joskus tajua
Kuva

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja LQ » To 15.10.2009 14:58

FinMaky kirjoitti:
porari kirjoitti:Jopas pitää lähteä kauas esim Seinäjoelta voidakseen osallistua kisaan! Yleensä kilpailujen järjestäminen pitäisi olla tasapuolista kaikille. Kuinkas muut voivat osallistua kilpailuun?
?! Espoon CityMarketissa arvotaan taulutv, miksi minä en voi osallistua ?!
?! Kiasmassa arvotaan käviöiden kesken taulu. Kävin kunnankirjaston näyttelyssä. Miksi minä en voi osallistua ?!

t. Ei vaan joskus tajua
Lähetä postikortti. :wink:
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
pastirolli
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 15.04.2009 21:49

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja pastirolli » To 15.10.2009 17:12

Tämä arvonta ei taida olla oikein tasapuolinen koska kätköt ovat aseteltu alueellisesti epätasa-arvoisesti. Mitä kätköille tapahtuu kilpailun jälkeen? Tuleeko niistä tavallisia tusinapurkkeja?
www.offipalsta.com -sinne tosimiehet menneet on.

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja PiiSami » To 15.10.2009 18:01

Saako FTF:stä tuplamahikset? :wink:
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja porari » To 15.10.2009 21:40

FinMaky kirjoitti:
porari kirjoitti:Jopas pitää lähteä kauas esim Seinäjoelta voidakseen osallistua kisaan! Yleensä kilpailujen järjestäminen pitäisi olla tasapuolista kaikille. Kuinkas muut voivat osallistua kilpailuun?
?! Espoon CityMarketissa arvotaan taulutv, miksi minä en voi osallistua ?!
?! Kiasmassa arvotaan käviöiden kesken taulu. Kävin kunnankirjaston näyttelyssä. Miksi minä en voi osallistua ?!

t. Ei vaan joskus tajua
Olen varmaan ymmärtänyt väärin. Suomen Latu käsittääkseni on valtakunnallinen järjestö ja Garminiakin myydään joka puolella Suomea. Kilpailun järjestäminen on hyvä idea, mutta väärin toteutettu. Ymmärrän hyvin niitä, jotka ovat pettyneitä siitä, etteivät voi osallistua kisaan,

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 15.10.2009 22:13

porari kirjoitti:
FinMaky kirjoitti:
porari kirjoitti:Jopas pitää lähteä kauas esim Seinäjoelta voidakseen osallistua kisaan! Yleensä kilpailujen järjestäminen pitäisi olla tasapuolista kaikille. Kuinkas muut voivat osallistua kilpailuun?
?! Espoon CityMarketissa arvotaan taulutv, miksi minä en voi osallistua ?!
?! Kiasmassa arvotaan käviöiden kesken taulu. Kävin kunnankirjaston näyttelyssä. Miksi minä en voi osallistua ?!

t. Ei vaan joskus tajua
Olen varmaan ymmärtänyt väärin. Suomen Latu käsittääkseni on valtakunnallinen järjestö
Niin on Citymarketkin ;). Mutta hei, eihän yksittäinen kätkijä pysty Suomen joka kolkkaan purkkia viemään.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 15.10.2009 23:01

pastirolli kirjoitti:Tämä arvonta ei taida olla oikein tasapuolinen koska kätköt ovat aseteltu alueellisesti epätasa-arvoisesti. Mitä kätköille tapahtuu kilpailun jälkeen? Tuleeko niistä tavallisia tusinapurkkeja?
Tasapuolisesti? Joo tuo punkaharju ja kiilopää ovat ihan korvessa ja ne olisi voinut jättää pois. Niiden lähelläkään ei millään laskennallisella perusteella ole kummoistakaan kätköilijätiheyttä.

Varmaan kepulaiset vaativat kohta, että geokätköjä saa tehdä vain johonkin piippolaan joka on keskimäärin kaikista yhtä kaukana. Sama se vaikka suurimmalta osalta kätköilijöistä matkat tulevat pitkiksi tärkeintä on alueellinen tasa arvo :lol:

Alueellinen tasapuolisuus ei kai muualla kuin kepulaisten järjellä tarkoita sitä, että kaikilla on yhtä pitkä matka joka paikkaan. Alueellinen lääkelaitos- ja siltarumpupolitiikka sopii erinomaisen huonosti tämän kaltaiseen harrastukseen. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos susirajan kepulaiset keräätte sponssit kehittyvien korpimaiden suomi ry:ltä ja laitatte vaikka jokaiseen purkkiin ftf-palkinnoksi uusia gepsejä.

Sen vielä kestän Kekkosen ajan kasvattina, että kepu pettää aina, mutta pitääkö sitä aikuisten ihmisten koko ajan vielä itkeä parkua ja valittaakin.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja porari » To 15.10.2009 23:09

EnizBambeniz kirjoitti:
pastirolli kirjoitti:Tämä arvonta ei taida olla oikein tasapuolinen koska kätköt ovat aseteltu alueellisesti epätasa-arvoisesti. Mitä kätköille tapahtuu kilpailun jälkeen? Tuleeko niistä tavallisia tusinapurkkeja?
Tasapuolisesti? Joo tuo punkaharju ja kiilopää ovat ihan korvessa ja ne olisi voinut jättää pois. Niiden lähelläkään ei millään laskennallisella perusteella ole kummoistakaan kätköilijätiheyttä.

Varmaan kepulaiset vaativat kohta, että geokätköjä saa tehdä vain johonkin piippolaan joka on keskimäärin kaikista yhtä kaukana. Sama se vaikka suurimmalta osalta kätköilijöistä matkat tulevat pitkiksi tärkeintä on alueellinen tasa arvo :lol:

Alueellinen tasapuolisuus ei kai muualla kuin kepulaisten järjellä tarkoita sitä, että kaikilla on yhtä pitkä matka joka paikkaan. Alueellinen lääkelaitos- ja siltarumpupolitiikka sopii erinomaisen huonosti tämän kaltaiseen harrastukseen. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos susirajan kepulaiset keräätte sponssit kehittyvien korpimaiden suomi ry:ltä ja laitatte vaikka jokaiseen purkkiin ftf-palkinnoksi uusia gepsejä.

Sen vielä kestän Kekkosen ajan kasvattina, että kepu pettää aina, mutta pitääkö sitä aikuisten ihmisten koko ajan vielä itkeä parkua ja valittaakin.
:roll:

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 15.10.2009 23:19

porari kirjoitti: Suomen Latu käsittääkseni on valtakunnallinen järjestö ja Garminiakin myydään joka puolella Suomea. Kilpailun järjestäminen on hyvä idea, mutta väärin toteutettu. Ymmärrän hyvin niitä, jotka ovat pettyneitä siitä, etteivät voi osallistua kisaan,
Haloo, montako garminia on myyty tuonne asumattomille alueille? vaikka siellä sen olisi ostanut jokainen, että osaa hiihtää kotiinsa, se ei vielä paljon kokonaismyynnissä tunnu.

Suomen Ladun jäsenetkin taitavat kovin olla kehäteiden varsilla, järjestöllä on ulkoilukeskukset oittaalla ja paloheinässä. Kiilopäälläkin on jotain. Voisin kuvitella, että kätköttämällä Suomen Ladun omat paikat Suomen Ladun ihmisillä on parhaat edellytykset kätköjen etsimiseen.

Jos Sellon K-market laittaa kilpailun, jossa palkintona on 24-tölkkiä Lapin Kultaa tai Karhua, niin onko se porilaisten ja lappalaisten syrjintää. Noilla alueillahan ei edes kaljanvalmistus ole pisnestä ja se nyt on kaikista varmin pisnes, mikäli olisi edes jonkinlainen potentiaalinen asiakaskunta.
Melko pikkumoista on valittamien tällaisesta asiasta, ikään kuin se olisi muiden ongelma, että jotkut asuvat ja tallovat hiilijalanjälkiään kaukana ihmisten ilmoilta.
Vali vali :evil:

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 15.10.2009 23:25

porari kirjoitti:
EnizBambeniz kirjoitti:
pastirolli kirjoitti:Tämä arvonta ei taida olla oikein tasapuolinen koska kätköt ovat aseteltu alueellisesti epätasa-arvoisesti. Mitä kätköille tapahtuu kilpailun jälkeen? Tuleeko niistä tavallisia tusinapurkkeja?
Tasapuolisesti? Joo tuo punkaharju ja kiilopää ovat ihan korvessa ja ne olisi voinut jättää pois. Niiden lähelläkään ei millään laskennallisella perusteella ole kummoistakaan kätköilijätiheyttä.

Varmaan kepulaiset vaativat kohta, että geokätköjä saa tehdä vain johonkin piippolaan joka on keskimäärin kaikista yhtä kaukana. Sama se vaikka suurimmalta osalta kätköilijöistä matkat tulevat pitkiksi tärkeintä on alueellinen tasa arvo :lol:

Alueellinen tasapuolisuus ei kai muualla kuin kepulaisten järjellä tarkoita sitä, että kaikilla on yhtä pitkä matka joka paikkaan. Alueellinen lääkelaitos- ja siltarumpupolitiikka sopii erinomaisen huonosti tämän kaltaiseen harrastukseen. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos susirajan kepulaiset keräätte sponssit kehittyvien korpimaiden suomi ry:ltä ja laitatte vaikka jokaiseen purkkiin ftf-palkinnoksi uusia gepsejä.

Sen vielä kestän Kekkosen ajan kasvattina, että kepu pettää aina, mutta pitääkö sitä aikuisten ihmisten koko ajan vielä itkeä parkua ja valittaakin.
:roll:
Jos lainaus on pidempi kuin oma vastine niin kannattaa jättää kommentoimatta. Sitä paitsi typosit tuon ainoankin hymiösi. Tarkoit kai kateellisena alueellistajana tätä :mrgreen:

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Pe 16.10.2009 1:56

pastirolli kirjoitti:Tämä arvonta ei taida olla oikein tasapuolinen koska kätköt ovat aseteltu alueellisesti epätasa-arvoisesti. Mitä kätköille tapahtuu kilpailun jälkeen? Tuleeko niistä tavallisia tusinapurkkeja?
Muistomerkkejä niistä tulee pysyvästi ja ja se kerrotaan historianana merkittävänä asiana Ladun historissa....
Kyllä huomiosi on asiaan mielestäni aiwan sata, ladun muotoilema kisa olisi parasta siellä kiilopäällä viettää.
No tosin tuli mieleen ettäpä jos kävisi log....*virn*

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja salonse » Pe 16.10.2009 12:18

En oikein ymmärrä tätä arvonnan tasapuolisuusvalitusta kätköilijöiden taholta. En ole kuullut jästienkään valittavan, vaikka heillä ei ole osallistumismahdollisuutta. Vai pitäisikö osallistumisehto olla esim. että arvontaan voisi osallistua ilman kätkön löytämistä, jos on Suomen Ladun jäsen tai omistaa Garmin-gepsin tai että on Suomen kansalainen, kunhan lähettää postimaksullisen osallistumiskortin. :roll: :o

Kun katsoo karttaa, on helppo todeta, että kaikilla Suomessa asuvilla on lähimmälle Garmin-kätkölle matkaa "linnuntietä" alle 420 km. Eihän tuo nyt ole mikään kohtuuton matka. Hieman kyllä käy sääliksi Siikajoella asuvia, he kun kuuluvat kauimmaisten joukkoon. Itselläni on matkaa vaivaiset 127,5 km, joten kätköllä poikkeaminen ei tuottane kovin suuria vaikeuksia. :| Tosin harmittaa, jos tulee DNF :mrgreen: .

Vielä näille "Kiilopää-asiantuntijoille". Kannattais varmaan käydä itse paikanpäällä katsomassa, mitä sieltä löytyy. :wink:
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
sparris
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 02.01.2007 15:01
Paikkakunta: Vääksy

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja sparris » Pe 16.10.2009 14:01

EnizBambeniz kirjoitti: Tasapuolisesti? Joo tuo punkaharju ja kiilopää ovat ihan korvessa ja ne olisi voinut jättää pois. Niiden lähelläkään ei millään laskennallisella perusteella ole kummoistakaan kätköilijätiheyttä.
Eikös Suomen Ladun tarkoituksena ole vähän niin kuin edistää liikuntaharrastusta ja kannustaa ihmisiä nousemaan ja lähtemään kotisohviltaan ja -nurkiltaan ulos nauttimaan luonnosta. Ehkäpä nuo syrjäisemmät kätköt ovat sen vuoksi jopa sijainniltaan parempia kuin ne muut. Minun mielestäni kaikki nuo arpajaiskätköt olisi pitänyt tehdä jonnekin mahdollisimman kauas kaupungeista ja kylistä useampien kilometrien metsävaelluksen taakse johonkin luonnonkauniiseen paikkaan. Silloin niissä olisi ollut tyyliä. Nyt kyseessä on vain markkinointikikka, joka ei ainakaan minua innosta yhtään lähteä etsimään noita.

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Garmin geokätkökisa 15.11. asti

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Pe 16.10.2009 15:33

Jos yritys antaa mitä tahansa johonkin arvontaan, se on aina markkinointia. Harvoin, jos koskaan, on sellaista tilannetta, että jotain annettaisiin vain hyvää hyvyyttään ilmaiseksi ilman, että yrityksen/tuotemerkin nimeä ei näkyisi tai saisi selville mistään.

Minun mielestäni tämä oli oivaltava tapa tehdä laitetta kiinnostavaksi ja tunnetuksi potentiaalisten käyttäjien keskuudessa ja arvontaan osallistuminen on tehty mielenkiintoisemmaksi kuin että täyttäisi kupongin netissä. (Silloinhan jopa jästit saattaisivat osallistua! :wink: )

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”