Kalliokiipeilykurssi

Yleistä keskustelua kätköilystä

Osallistuisin geokätköilijöille suunnatulle kiipeilykurssille, jos

se maksaisi korkeintaan 10€ / hlö
2
8%
se maksaisi korkeintaan 15€ / hlö
5
20%
se maksaisi korkeintaan 20€ / hlö
18
72%
 
Ääniä yhteensä: 25

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 22.09.2009 18:31

Olisikohan tälle tilausta?
Onko muuten nimesi jo täällä?

thejoni
Viestit: 52
Liittynyt: Su 01.03.2009 15:10

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja thejoni » Ti 22.09.2009 18:38

Itse en menis vaikka olis ilmainen, kallionpäälle "pitäisi" päästä jonkin "takaoven" kautta.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ti 22.09.2009 18:41

Jos kurssi olisi hyvä, voisi se maksaa selvästi enemmänkin. Yhden päivän kurssista tuo 20€ olisi varmaan ihan ok.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
-ZoSo-
Viestit: 23
Liittynyt: Su 06.04.2008 16:28

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja -ZoSo- » Ti 22.09.2009 18:58

Mikä ettei. Ei olisi edes kovin paha hinta tuo parikymppiä.
Vaikka voihan sitä toisaalta etsiä itsekin lähimmän kallion ja kiivetä ilmaiseksi. :D

Avatar
Dentaurus
Viestit: 38
Liittynyt: Su 01.03.2009 9:51
Paikkakunta: Hamina

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja Dentaurus » Ti 22.09.2009 19:34

Aikomus on opetella jollain aikavälillä laskeutumiskiipeilyä köysien kanssa, ja asia on myös jossain määrin mulla vireillä. Olis nimittäin hieno paikka kiipeilykätkötettävks, mutta todennäkösesti en osallistuis missään yli sadan kilsan päässä olevalle yhden päivän ryhmäkurssille. Joten asia on näin gallupin näkökulmasta mulla vähän niin ja näin. Onneks tältä kaakonkulmaltakin löytyy opetusta aiheeseen, vaikken vielä hinnoista tiedä, mutta olen valmis maksamaan reilusti enemmän, jos saan yksityisopetusta kuten aikomus on.
"Etsin, kunnes löydän sun. En lopettaa vois kuitenkaan..." lauloi Aron Markkukin jo 70-luvulla ;)

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja MooseM » Ti 22.09.2009 22:19

Olisikohan tarkempi infopläjäys paikallaan? Kyllähän nyt kallioilla kuka vaan osaa kiipeillä ilman kurssiakin :)

qu1d
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.10.2008 20:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja qu1d » Ti 22.09.2009 22:41

Hintaa tärkeämpiä tekijöitä saattavat usein olla sijainti ja ajankohta.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 22.09.2009 23:14

MooseM kirjoitti:Olisikohan tarkempi infopläjäys paikallaan? Kyllähän nyt kallioilla kuka vaan osaa kiipeillä ilman kurssiakin :)
Joo, jos tietäisin jotain :D Juttelin tossa Metsähiipijän kanssa, ja se kertoi tutustuneensa sellaiseen kiipeilykouluttajaan (tais olla köysien varassa laskeutumista mikäli en ihan väärin muista) ja ne oli kahdestaan ideoinut kurssia, joka olisi erityisesti kätköilijöille suunnattu. Hinnastakaan en mitään tiedä, kokeilin vaan kepillä jäätä löytyykö kiinnostusta. Mutta Metsähiipijä kertonee lisää - ja jos ei kerro niin pommittakaa sitä gc.comin kautta. Vaikutti päivällä oikein innostuneelta.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
pocotipo
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 13.05.2008 21:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja pocotipo » Ke 23.09.2009 0:42

Edullisilta nuo hinnat kuulostavat, johan pelkkä kurssimateriaali maksaa yleensä sen pari-kolmekymppiä! Jos seinällä harjoitellaan, sekin yleensä maksaa jotain. Seurat järjestävät jäsenilleen ihan edullisiakin peruskursseja, mutta olenpa nähnyt niistä veloitettavan satasiakin. Toki tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.. Lyön vaikka vetoa, että jos näin edullisesti pääsen kiipeilykurssille, joudun sen perässä kalliilla matkustamaan toiselle puolelle Suomea :?

Mitä soveltamista siinä tuohon hintaan on, senkun käy vaan läpi sekä seinä-, että kalliokiipeilykurssit! :D Useimmat aloittavat seinältä, ja siirtyvät sitten vasta ulos. Itse tein toisinpäin, mutta niinhän minä kaiken yleensäkin.. :oops: Alkeet on yleensä helpompi opettaa sisätiloissa, eipä tarvitse sitten niin paljon säätää siellä vesisateessa jyrkänteen reunalla. Eikä kiipeilykursseilla (toivottavasti) kuitenkaan kauheasti "sovelleta", aika tarkkaan SKIL kouluttajien koulutuksia kontrolloi (ja perii niistä sikakalliin hinnan!). Tarkista vaan, että kyseessä on oikeasti auktorisoitu kiipeilyohjaaja (KO) tai kalliokiipeilykouluttaja (KKK), pelkkä KTO ei riitä! Kyseessä kuitenkin on juttu, joka voi väärin opetettuna tai huolimattomasti tehtynä viedä ihmisen hengen!

Mulla on itselläkin KTO 1 ja 2 käytynä, kertauksen vuoksi pariinkin kertaan. Auktorisointikokeen jälkeen se riittäisi juurikin niihin kalliolta laskeuttamisiin ja köysiratakivaan, mutta ei todellakaan opettamaan kiipeilyä!

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja FinMaky » Ke 23.09.2009 8:27

Jos on kätköilijöille osoitettu kurssi, niin yksi lisäkohta voisi olla puihin kiipeily turvallisesti.
Kuva

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Kalliokiipeilykurssi

Viesti Kirjoittaja MooseM » Ke 23.09.2009 18:38

Varsinainen kiipeily ei kovasti kiinnosta,mutta tuo lasketuminen köyden varassa sekä siihen liittyviin varusteisiin,tekniikoihin ja välineisiin tutustuminen kyllä.Monethan tuon ovat opetelleet itsekin,mutta siinä saattaa tulla niitä kuuluisia kantapääjuttuja vastaan.
Eli jos kurssi sisältää ym. juttuja olen tällä viestillä ilmoittautunut mukaan,maksoi mitä maksoi :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”