Eli ei mennä poistelemaan ilman kunnon perusteita. Ja nimi kirjassa on oikeutus lokkaukseen.
Arnyk
Minä kyllä poistaisin login jos joku laittaisi logiin pelkän pisteen kätkölle http://coord.info/GC2XGZGArnyk kirjoitti:Mihis ajatukseen porukat päätyi? Itsellä on tullut nyt kahteen kätköön samalta henkilöltä pelkän pisteen sisältävä lokkaus.
Ajattelin pistää poistoon perustelujen kanssa. Olen laittanut ko. henkilölle viestiä, mutta ei ilmeisesti ole lukenut tai halunnut ymmärtää.
Arnyk
Juuri näin! Tietääkseni ainut luvallinen syy poistaa kätköilijän loggaus on tapaus, jossa loggaus on feikkiloggaus. Olenpa itsekin poistanut loggauksia, koska niitä purkkeja ei ole löydetty tai kirjoitettu nimeä logivihkoon. Kun tämä kätköilysäkki on kasvanut, on myös sen ******* ja mädän määrä lisääntynyt, jotka harrastavat tätä feikkihommaa. Sillä joka rehellisesti löytää purkin ja kirjoittaa nimen logiin, on täysi oikeus kirjoitta nettiloggaukseen mitä haluaa. Löytö on löytö, kun nimi on purkissa olevassa logivihkossa. Nettiloggaushan ei ole edes mikään pakollinen toiminto.jule100 kirjoitti:Mielestäni lokkauksia ei saa poistaa vain siksi, että kyseinen lokkaus ei mielytä kätkönomistajaa.
Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:oggee kirjoitti:No entäpä sitten nämä sankarit, jotka loggaavat nettiin, mutteivät ole käyneet koko kätköllä? Tästä esimerkkinä olkoon TreMichLan, jolla on yli 3700 löytöä. Kaverini Fi.c kävi pari päivää sitten hakemassa hyllylle purkkinsa Snadi VIP, jonka TreMichLan oli logannut. No eipä sitä nimeä sieltä lokistä kyllä löytynyt, joten Fi.c poisti login, niin kuin kuuluukin. Tänään itse sitten tarkastin omat kätköni sivuilta, ja kun löysin omasta Tätilä-kätköstäni loggauksen, niin ajattelin mennä sitten hakemaan purkin talviteloille kun kerta pitää hakea jokatap. ja samalla tarkastaa, onko sama tyyppi käynyt purkilla ollenkaan. Enkä hirveästi yllättynyt, kun taaskaan ei nimeä näkynyt. Lieköhän väärentänyt kaikki 3784 löytöäänIhan uskomatonta toimintaa...
Suosittelen kaikkia tarkastamaan omat kätkönsä ko. kätköilijän varalta!
Olin hidas...vihtis83 kirjoitti: Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:
http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=2916
Ja tässä olisi uusin huijariepäily, kannattaa tarkastaa: http://www.geocaching.com/profile/?guid ... 4b504f43a1vihtis83 kirjoitti:Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:oggee kirjoitti:No entäpä sitten nämä sankarit, jotka loggaavat nettiin, mutteivät ole käyneet koko kätköllä? Tästä esimerkkinä olkoon TreMichLan, jolla on yli 3700 löytöä. Kaverini Fi.c kävi pari päivää sitten hakemassa hyllylle purkkinsa Snadi VIP, jonka TreMichLan oli logannut. No eipä sitä nimeä sieltä lokistä kyllä löytynyt, joten Fi.c poisti login, niin kuin kuuluukin. Tänään itse sitten tarkastin omat kätköni sivuilta, ja kun löysin omasta Tätilä-kätköstäni loggauksen, niin ajattelin mennä sitten hakemaan purkin talviteloille kun kerta pitää hakea jokatap. ja samalla tarkastaa, onko sama tyyppi käynyt purkilla ollenkaan. Enkä hirveästi yllättynyt, kun taaskaan ei nimeä näkynyt. Lieköhän väärentänyt kaikki 3784 löytöäänIhan uskomatonta toimintaa...
Suosittelen kaikkia tarkastamaan omat kätkönsä ko. kätköilijän varalta!
Jaahas, kiitoksia, pitääpä lukaista tuo.vihtis83 kirjoitti: Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:
Ja vielä kirjaimen, jotta sieltä ei löyty kymmentä pistettä yms...artomak kirjoitti:Monilla keskustelufoorumeilla on 10 merkin limitti, ennen kun viestin saa postattua. Voisi sopia hyvin loggauksiinkin.
Minäkin olen joskus tietämättömyytäni lokannut pisteellä koska, found it tulee lokkaukseen itsestäänraturat kirjoitti:Viime aikoina on lisääntynyt lokkauksissa kk tai pelkkä piste. Nyt tuli eteen ensimmäinen täysin tyhjä lokkaus. Olen ymmärtänyt että puhelinsovellusten kautta on mahdollista lokata myös tyhjän. Ja kuulinpa sellaisestakin uudesta kätköilijästä joka ei tiennyt sellaista sivustoa olevankaan kuin geocachin.com jonka kautta voisi lokkauksen suorittaa.
Itse laitoin tyhjän lokkaajalle viestiä että kävisivät kirjoittamassa edes kiitos kätköstä. Eivät heti ymmärtäneet että pitäisi purkissa olevan kätkölokin lisäksi kirjoittaa myös nettiinkin jotain. Neuvoin vastaisuudessa kirjoittelemaan.
Onko tämä nyt suuntaus johon täytyy purkkien tekijänä vain mukautua?
Ja etsijänä hyväksyä että viimeiset 5 lokkausta voivat olla tyhjiä joten niistä on turha mitään vinkkiä etsiäkään?
Surullista jos näin, itse tykkään sekä lukea että kirjoittaa. Aina ei pitkää tarinaa jaksa mutta pelkkä kiitos kätköstä (joka sekin olisi parempi kuin kk tai piste!) tuntuu aika lattealta.
Nyt voisivat KK, pisteen ja tyhjän lokkaajat osallistua keskusteluun. Ettekö itse selaile lokeista vinkkejä tai onko teistä purkin omistajina tämä käytäntö ihan jees?
Onko "qwertyasdf" parempi kuin "kk"?Seq kirjoitti:Ja vielä kirjaimen, jotta sieltä ei löyty kymmentä pistettä yms...artomak kirjoitti:Monilla keskustelufoorumeilla on 10 merkin limitti, ennen kun viestin saa postattua. Voisi sopia hyvin loggauksiinkin.