Löydöt ennen rekisteröitymistä

Yleistä keskustelua kätköilystä
mpetas
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.09.2012 16:10

Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja mpetas » Su 28.07.2013 21:57

Oltiin pari viikkoa sitten Espanjassa ja piipahdettiin myös Gibraltarilla. Etsimme molemmista maista yhden kätkön niin, että meidän tyttäret olivat mukana hakemassa/löytämässä. Mutta sinne tuli vain meidän perheen loggaus, ei eriillistä heille. Heti reissun jälkeen he saivat "sytöt" eli rekisteröityivät geokätköilijöiksi ja rupesivat innolla etsimään purkkeja Suomesta. Nyt tietysti harmittaa, etteivät aloittaneet sitä jo paria viikkoa aikaisemmin, nyt olisi pari ulkomaan löytöäkin napattu.

Yritin etsiä keskusteluista ohjetta, mutta en löytänyt. Miten kätköilysäännöt mahtavat tämmöiseen tapaukseen sanoa? Eli voiko logata geocaching.com:iin vaikka nimeä ei erikseen niissä kätköissä ole? Vai menikö se vain nyt ohi?

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja Prynde » Su 28.07.2013 23:00

Mun käsittääkseni voi logata, ilmoittaa vaan loggauksessa millä yhteisnimimerkillä on logattu logivihkoon.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ma 29.07.2013 10:14

Sama käsitys kuin Pryndellä. Yleensä näissä on taidettu menetellä niin (mutua) että on kirjattu lokkaukseen lisäksi lause: "Lokattu aikaisemmin nimimerkillä XYZ."

Arnyk

Avatar
jazzaplot
Viestit: 98
Liittynyt: To 28.06.2012 19:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja jazzaplot » Ma 29.07.2013 10:44

Omilla kätköillä noin on jonkin verran tapahtunut, ja sammakon keskustelujenkin mukaan se on ihan OK. Kannattaa merkitä kuten Arnyk mainitsi ja laittaa päivämääräksi se löytöpäivä, niin pysyy historia oikeana. Melko pahansuopa kätkönpitäjä saa olla, jos ei logia hyväksy.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Ma 29.07.2013 10:48

Aiheeseen liittyen. Jos on käynyt virtuaali/earth kätköllä ennen kätköilyn aloittamista, mutta kykenee suorittamaan annetun tehtävän, niin onko ok logata noita pois? Itse olen käynyt aika monessa maassa ennen kätköilyä ja joskus katselin, että muutamia earth/virtual kätköjä voisi yrittää logata, mutta en sitten ole jaksanut alkaa kokeilemaan.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ma 29.07.2013 11:35

Mileleo kirjoitti:Aiheeseen liittyen. Jos on käynyt virtuaali/earth kätköllä ennen kätköilyn aloittamista, mutta kykenee suorittamaan annetun tehtävän, niin onko ok logata noita pois? Itse olen käynyt aika monessa maassa ennen kätköilyä ja joskus katselin, että muutamia earth/virtual kätköjä voisi yrittää logata, mutta en sitten ole jaksanut alkaa kokeilemaan.
En itse keksi, miksei niin voisi tehdä, jos tosiaan kaikki kuvauksessa annetut ehdot täyttyy. Mutta jos kätkö on julkaistu vasta sen jälkeen kun itse olet käynyt paikalla, niin silloin ehkä loggaus ei ole mahdollista, koska päivämääräksi kuitenkin pitäisi laittaa se oikea, milloin siellä on käynyt ja ennen julkaisua olevat löydöt ei kuulosta omaan korvaan ainakaan sallituilta. Vaikka FBA-löytöjä voi tehdä fyysisissä purkeissa, niin virtuaaleista en tiedä. Waymarkingissa sen sijaan olen nähnyt loggauksia jostain 80-luvultakin :P

mpetas
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.09.2012 16:10

Re: Löydöt ennen rekisteröitymistä

Viesti Kirjoittaja mpetas » Ma 29.07.2013 13:36

Laitetaan siis loggaus annettujen neuvojen mukaan. Luulenpa, että vastaus miellyttää vaikka eivät ole tienneet (vielä) minun tätä muilta kysyneenkään. Taisivat pitää menetettynä tilaisuutana. :)
Kiitokset!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”