Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja jupilli » Su 16.03.2008 22:53

Heips taas,

Länsirannan kieliriitoihin en suurin surminkaan halua sekaantua kun en tuosta Paremmasta Suomalaisesta Äidinkielestä ole koskaan oppinut pitämään. Irvinaamat saivat minut kantaa ottamaan ja se lienee tullut tehtyä.

Kannatan siis edelleen värikkäitä, monisanaisia, vaikkapa murteellisiakin lokituksia palkkioiksi kätköjen piilottajille. Samalla voi toki kertoa kätkön kunnosta tai matkan vaiheista tai löytäjien mielialoista tai perhesuhteista tai mistä nyt kukakin haluaa kertoa ja lukijoitaaan ilahduttaa .
Korostan sitä että luultavasti jokainen piilottaja kuitenkin ilahtuu pitemmästä kirjauksesta enemmän, joka kerta
Terveisin Kätköilyvaari !!

Gold-digger
Viestit: 46
Liittynyt: La 30.12.2006 14:03

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Gold-digger » Ma 17.03.2008 0:28

Hei!

Minua taas on alkanut ärsyttämään nämä viimeaikaiset kätköjen ja kätköilijöiden "laatuvaatimukset".
Tutkailin pikkasen noita "irvinaamoja", ja eteen tuli kätköilijä, joka on hyvin nuori pikku tyttö.
Kannustavaa laittaa aloittelevalle kätköilijälle noinkin väkeviä palautteita hänen loggauksestaan, vaikkei se tyydytäkään kätkön tekijää.
Jotenkin tuntuu, että tällaisilla keskusteluilla mitä viime aikoina on käyty kätköjen laatuvaatimuksista ja nyt sitten loggauksista, taidetaan karkoittaa monta innokasta aloittelijaa pois tästä mukavasta harrasteesta.

G-d

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 17.03.2008 1:54

Gold-digger kirjoitti:Hei!

Minua taas on alkanut ärsyttämään nämä viimeaikaiset kätköjen ja kätköilijöiden "laatuvaatimukset".
Tutkailin pikkasen noita "irvinaamoja", ja eteen tuli kätköilijä, joka on hyvin nuori pikku tyttö.
Kannustavaa laittaa aloittelevalle kätköilijälle noinkin väkeviä palautteita hänen loggauksestaan, vaikkei se tyydytäkään kätkön tekijää.
Jotenkin tuntuu, että tällaisilla keskusteluilla mitä viime aikoina on käyty kätköjen laatuvaatimuksista ja nyt sitten loggauksista, taidetaan karkoittaa monta innokasta aloittelijaa pois tästä mukavasta harrasteesta.
Hyvin sanottu. Jokainen kuittaa niin kuin parhaaksi näkee. Yritän kirjoittaa itse vähintään pari lausetta, mutta välillä on kiire, eikä ole aikaa ruveta vääntämään tekstiä, mutta kätköt pitää silti saada tuoreeltaan kuitattua nettiin.

Enemmän minua mietityttää se, miksi jotkut kuittaavat vain lokikirjaan, mutta eivät nettiin, selvästi ovat aktiivisia kätköiljöitä, joilla on omiakin kätköjä. Tai jättävät vain nootin matkalaisten siirtelystä, vaikka selvästi ovat kätköllä ensimmäistä kertaa. Mutta eipä tuostakaan mitään haittaakaan ole.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Ma 17.03.2008 7:41

Minäkin kävin läpi tämän keskustelun aloittaneen viestin pohjalta kätköloggaukset ja huomasin saman. Kyllä jokaista kätköilijää pitää kunnioittaa ja vapautta saada päättää tyylinsä täytyy pitää rikkautena eikä paheena.

Mielipiteitä on tietenkin ja niistä voidaan aina keskustella. Itse käytän harkiten hymiöitä mutta tämä tapa koskee vain itseäni ja kunnioitan muita tyylejä tasavertaisina niin kauan kuin itse saan kirjoittaa vapaasti omalla tyylilläni.
Kuva

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ma 17.03.2008 7:50

piossa kirjoitti:allekirjoittaneelle on ohimoilla nähtävissä pienet sarven alut silmäiltyään enemmän kuin useampia kätkökuvauksia / loggauksia, jotka on kirjoitettu VAIN toiselle kotimaisella. Jos haluaa käyttää länsinaapurimme murretta, niin eikö olisi aiheellista myös käyttää myös rinnan suomea / englantia :?: Näin myös muualta päin Suomea rannikolle tuleville annettaisiin mahdollisuus ymmärtää mitä kuvauksessa / logikirjoituksissa kirjoitetaan.
Ruotsin kielen asemaan puuttuminen on tosiaan kuin heittäisi palavan tulitikun ruutitynnyriin :wink:

Vaikka se kuinka ärsyttäisi, niin eiköhän jokainen kätköilijä saa käyttää loggauksissaan äidinkieltään tai muuta sellaista kieltä, mitä haluaa.

Sen sijaan suomalaisten kätköjen kätkökuvaukset toivoisin ensi sijaisesti suomeksi tarpeen mukaan täydennettynä englannin kielisellä käännöksellä. Vaikka itselleni ei jälkimmäinen ole isokaan ongelma, monelle muulle se voi olla. On turhaa tehdä kielikysymyksellä turhia esteitä kotimaisen purkin löytämiselle. Maassa maan tavalla ja kielellä.

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja piossa » Ma 17.03.2008 8:23

hhuikuri kirjoitti: Sen sijaan suomalaisten kätköjen kätkökuvaukset toivoisin ensi sijaisesti suomeksi tarpeen mukaan täydennettynä englannin kielisellä käännöksellä.
Tietääkseni tätä rannikkoseutua ei ole ainakaan vielä Ruotsille myyty joten eikö täällä olevissa kätköissä pitäisi olla yhtenä kielenä suomen kieli ja vaihtoehtoisena joko sitten englanti (tai sitten ruotsi) :D :D
hhuikuri kirjoitti: On turhaa tehdä kielikysymyksellä turhia esteitä kotimaisen purkin löytämiselle.
Tätä juuri yritinkin tuoda esille, ettei toisella kotimaisella tehdyt kuvaukset tai loggaukset koituisi esteeksi ruotsinkieltä taitamattomille.
hhuikuri kirjoitti: Maassa maan tavalla ja kielellä.
:wink:
Viimeksi muokannut piossa, Ma 17.03.2008 12:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ma 17.03.2008 8:45

Kaakkois-Suomessa epävirallinen toinen kotimainen kieli on venäjä. :)
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 17.03.2008 9:31

NMS68 kirjoitti:Enemmän minua mietityttää se, miksi jotkut kuittaavat vain lokikirjaan, mutta eivät nettiin, selvästi ovat aktiivisia kätköiljöitä, joilla on omiakin kätköjä. Tai jättävät vain nootin matkalaisten siirtelystä, vaikka selvästi ovat kätköllä ensimmäistä kertaa. Mutta eipä tuostakaan mitään haittaakaan ole.
Tiedän että on kätköijliöitä jotka ei loggaa lainkaan nettiin, eikä siinäkään oikeastaan mitään väärää ole, kun nämäkin "tapaukset" kyllä ilmoittavat huoltotarpeesta jos on. Itse kyllä loggaan, mutta yritän logata järjestyksessä kuten myös esimerkiksi Jouni Jurmukin. Matkalaisten liikuttelut kuittaan nettiin mahdollisimman pian. Joten kärsivällisyyttä NMS68, kyllä sinne Mustanpuron paluulle ilmestyy löytöloki, kunhan ensin saan viime vuoden löydöt kuitattua... Ja jotenkin tässä ketjussa on ilmaistu sellainen mielipide ettei olisi hyvä homma, jos nyt vain paukuttelisin nettiin sata hymynaamaa. JJ:n loggaustasolle en pysty, mutta niitä tarinoita on mukava lueskella, vaikei hänkään ole vielä tainnut päästä logituksissaan tämän vuoden puolelle.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Ma 17.03.2008 11:25

Vältän käyttämästä sellaista ilmaisua, että jokin "ärsyttäisi" tässä hienossa ilmaisessa harrastuksessa.

Kuitenkin, hieman tylsänä pidän saman jorinan pasteamista moneen logiin. Jossain välillä 3..n huomaa, ettei siinä tarinassa muutu mikään, ja tähänastisetkin lukemiset olivat ensimmäisen login jälkeen turhaa toistoa. Lukemisen kannalta nopeampi olisi "Päivän x/xxx, TFTC/TNLN!" -tyylinen typistetty kuittaus, jos muuta oleellista sanottavaa ei ole.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 17.03.2008 13:43

Tätä ketjua luettuani, huomasin sen, minkä olen jo tiennytkin. Sen, että mielipiteitä on yhtä monta kuin on niiden ilmaisijoitakin.
Meitä suomalaisia on reilut 5 miljoonaa, eikä meitä millään saa sopimaan "samaan muottiin".
Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, jotkut kaikesta ja jotkut eivät mistään. Kuten yleensä, niin kätköilyssäkin oikean ja väärän erotteleminen on vaikeaa, suorastaan mahdotonta.

Huomasin noita lukiessani, että olen urallani taatusti sortunut noihin kaikkiin ärsytystä aiheuttaneisiin tekoihin, irvinaamoihin, lyhyisiin lokkauksiin pelkillä lyhenteillä, copypasteen, mainintoihin helppoudesta yms.
Onneksi mukana on muutama pitempisanainenkin teksti.

Se, mitä itse tulee kirjoiteltua, on sen hetkisestä fiiliksestä kiinni. Joskus jaksaa ja joskus ei. Varsinkin kun työn alla on pidemmän retken loggaukset, käy helposti niin, ettei se runovaltimo jaksakaan suoltaa íhan jokaiseen pitkää stooria.
Itse en malta tehdä kuten lq ja JJ vaan kaikki on saatava käsistä pois mahdollisimman nopeasti. Se on hienoa, että esim Jouni jaksaa ja viitsii nähdä vaivaa (onkohan se vaiva?) omien retkiensä kuvailemiseksi. Niitä on kerrassaan hauska lueskella.

Suvaitsevaisuus on hyve, jota ei tämänkään hauskan ja leikkimielisen ulkoiluharrastuksen kanssa sovi unohtaa. Tarkoitushan on tuottaa itselle ja kanssaharrastajille mukavia hetkiä ja elämyksiä. Osana tätä on hyväksyä se, että emme kaikki ole sanaseppoja (tai emme halua olla).
Kun kätkölokeja lueskelee, perkillepantavaa on se, että niitä lyhyitä ja ärsytyskynnyksen ylittäviä on sittenkin kokolaikka vähän, joten ei anneta niiden muodostaa myrskyä vesilasiin.

Luokittelun hyviin ja huonoihin kätköihin voisi myös muotoilla mielummin muotoon erilaiset kätköt. Kätköjen lajittelu eri laatuluokkiin on sekin kovin yksilöllistä. Esim. minulle kaikki ne kätköt, jotka olen löytänyt, ovat olleet hyviä ja ne joita en vielä ole löytänyt, niistä osa toivottavasti muuttuu hyviksi (=löydetyiksi). Eiväthän ne kaikki tietenkään ole aiheuttaneet samanlaisia elämyksiä, mutta sen verran lapsellinen olen edelleen, että löytämisen riemu on tallella.

Jatketaan edelleen hymyssä suin purkkien piilottamista ja etsimistä, jookos!
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

jemann + avec
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 05.01.2007 8:46
Paikkakunta: Suolahti

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja jemann + avec » Ma 17.03.2008 14:27

Gold-digger kirjoitti:Hei!
Minua taas on alkanut ärsyttämään nämä viimeaikaiset kätköjen ja kätköilijöiden "laatuvaatimukset".
Hyvin sanottu siellä takarivissä. Mielipiteitä on niin moneksi, että yksimielisyyttä laadun olemusesta tuskiin koskaan tulee ja ei tarvitse tullakaan. Voihan sitä tietysti mielipiteitä vertailla ja keskustelua varten nämä foorumit on oletettavasi tehty. Se taas potuttaa, että lähdetään laatimaan jotain laatutaulukkoja tyyliin laadukas loggaus on vähintään yyy merkkiä, laadukkaalle kätkölle on käveltävä vähintään zz kilometriä, rasian tulee olla vähintään tilavuudeltaan xx litraa ja niin edelleen ja niin edelleen. Ollaan niin tohkeissaan siitä omasta näkemyksestä, ettei muisteta sitä, että harrastajia on se muutama tuhat lisää ja kaikilla on omasta mielestään se paras ja oikea tapa harrastaa ja käsitykset kätköjen hyvyydestä ovat sitten aivan jotain muuta.

Niin ja tähän alkuperäiseen aiheeseen, tuskin sitä hymynaamaa pottuiluna tarvii ottaa. Joskus ei tosiaan vaan juttua irtoa ja pitkän reissun jälkeen jos on suuri määrä logattavaa, niin en minä ainakaan ihan joka kätkön kohdalle kamalan lennokasta tarinaa keksi. Olen varmaan itsekin syyllistynyt ärsyttävien lyhteiden ja hymiöiden käyttämiseen, mutta ei sieltä niiden takaa ole tarkoitus mitään piiloviestejä laittaa.

Ugh, olen avautunut. Peace. ;)

avekki
En ole eksyksissä - vielä.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ma 17.03.2008 14:41

Gold-digger kirjoitti:Tutkailin pikkasen noita "irvinaamoja", ja eteen tuli kätköilijä, joka on hyvin nuori pikku tyttö.
Kannustavaa laittaa aloittelevalle kätköilijälle noinkin väkeviä palautteita hänen loggauksestaan, vaikkei se tyydytäkään kätkön tekijää.G-d
Oivoi! Ilkeä ja julma sikajack kiusaa lapsiparkaa! Hyi sikajack!

Tämä ihmelapsi on kuitenkin onnistunut tekemään itselleen tunnarin ja aktivoimaan sen ja nyt hän aivan itsekseen ja ominpäin kätköilee ja vieläpä lokkailee kätköjään. Kunnioitettava suoritus jolle ei voi muutakuin kumartaa! Vähintäänkin hän on siis luku- ja kirjoitustaitoinen ja mitä ilmeisimmin ainakin sen verran kielitaitoinenkin että englanninkielisen gc.com -sivuston käyttö onnistuu. Jotenkin nämä monet taidot vaan hupskeikkaa häviävät siinä vaiheessa kun tulee lokin kirjoittamisen paikka.

Vai mahtaisiko sittenkin isiliini tai äityli tai jokin muu varttuneempi henkilö ihan sillee itsibitsi himppurimppusen auttaa näissä hommissa?

Mitä tulee lokkauksen pituuteen, se on tietenkin jokaisen oma asia. Jos palaatte takaisin viestiin, jolla aloitin tämän ketjun, puhuin irvinaamalokkausten minussa herättämistä tunteista. Tunteisiini minulla on oikeus ja niistä kertomiseen myös, oletan. Olkoon lokkaajana siis vaikkapa herttainen pikku saparopää (jota julma sikajack tässä mitä ilmeisimmin jälleen nöyryyttää ja kiduttaa), minua edelleenkin kyrsii rankasti nähdä lokkauksena vain pelkkä irvinaama.

Jos sitten tarkastellaan, mitä lokkauksen tekemiseen tarvitsee tehdä: (siis sen jälkeen kun on kirjauduttu gc.comiin tai johonkin mobiilipalveluun)
1) on osattava etsiä kätkön kuvaus esille (gc) tai yksilöidä se waypointilla tms (mobiili)
2) on klikattava lokimerkinnän tekemiseksi (gc)
3) on valittava lokin tyyppi (gc ja mobiili)
4) on kirjoitettava loki (gc ja mobiili)
5) on lähetettävä loki eteenpäin (gc ja mobiili)

Melkoisesti on siis joka tapauksessa nysvättävä, jotta lokimerkinnän saisi aikaiseksi. Ihanko oikeasti tuossa neloskohdassa parin sanan kirjoittaminen irvinaamaan tarvittavien merkkien sijasta on se täysin ylivoimainen osuus?

Jos ollaan porukalla liikkeellä, en ensinkään pahoita mieltäni jos joku valitaan uhrautumaan porukan puolesta ja kirjoittamaan se mitä kätköstä on sanottavaa. Muut voivat sitten omissa lokeissaan ilmoittaa lyhykäisesti olleensa porukassa mukana (xx:n kanssa). Tällaisessakin tilanteessa tosin arvostaisin vaikka kuinkakin lyhyttä sanallista ilmoitusta siitä että on oltu porukassa (sen xx:n kanssa). Lueskelen varsinaisen kommentin sitten siitä xx:n lokista ... Irvinaamaa en oikein tällaisessakaan tapauksessa ymmärrä.

Taidan olla tiukkapipoinen ja kontrollinhaluinen kätköilynatsi? Viattomien pikkulapsien julma kiusaaja nyt joka tapauksessa ...
//geonovice sikajack

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ma 17.03.2008 14:54

sikajack kirjoitti:Tämä ihmelapsi on kuitenkin onnistunut tekemään itselleen tunnarin ja aktivoimaan sen
Eihän siinä mitään vaikeaa ole, kun käytössä on varsin hyvä suomenkielinen opas "Älä ryhdy geokätköilijäksi, tai lue ainakin tämä ohje ennen sitä" :wink:

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ma 17.03.2008 15:43

sikajack kirjoitti:
Gold-digger kirjoitti:Taidan olla tiukkapipoinen ja kontrollinhaluinen kätköilynatsi? Viattomien pikkulapsien julma kiusaaja nyt joka tapauksessa ...
Onneksi minun ei tarvinnut tätä sanoa vaan hoksasit sen itsekin. :wink: Ja lisäsin perään vielä yhden "irvinaaman".

Gold-digger
Viestit: 46
Liittynyt: La 30.12.2006 14:03

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Gold-digger » Ma 17.03.2008 16:06

Geovius kirjoitti:
sikajack kirjoitti:
Gold-digger kirjoitti:Taidan olla tiukkapipoinen ja kontrollinhaluinen kätköilynatsi? Viattomien pikkulapsien julma kiusaaja nyt joka tapauksessa ...
Onneksi minun ei tarvinnut tätä sanoa vaan hoksasit sen itsekin. :wink: Ja lisäsin perään vielä yhden "irvinaaman".
Joo geovius nyt on näköjään pannut sikajckin sanat suuhuni.

... minä siirryn kätköilemään ja jätän teidät tänne foorumiin "keskustelemaan...
Rattoisia hetkiä näppäimistön ääressä..

G-d

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 17.03.2008 17:02

lq kirjoitti:Tiedän että on kätköijliöitä jotka ei loggaa lainkaan nettiin, eikä siinäkään oikeastaan mitään väärää ole, kun nämäkin "tapaukset" kyllä ilmoittavat huoltotarpeesta jos on. Itse kyllä loggaan, mutta yritän logata järjestyksessä kuten myös esimerkiksi Jouni Jurmukin. Matkalaisten liikuttelut kuittaan nettiin mahdollisimman pian. Joten kärsivällisyyttä NMS68, kyllä sinne Mustanpuron paluulle ilmestyy löytöloki, kunhan ensin saan viime vuoden löydöt kuitattua... Ja jotenkin tässä ketjussa on ilmaistu sellainen mielipide ettei olisi hyvä homma, jos nyt vain paukuttelisin nettiin sata hymynaamaa. JJ:n loggaustasolle en pysty, mutta niitä tarinoita on mukava lueskella, vaikei hänkään ole vielä tainnut päästä logituksissaan tämän vuoden puolelle.
Ei kiirettä. Kiinnitti vain huomion, kun matkalaiset katosivat, mutta mitään lokimerkintää ei tuossa vaiheessa ainoalla kätkölläni ollut. Paitsi tietysti purkin lokikirjassa.

Avatar
Anneli
Viestit: 7
Liittynyt: Su 25.03.2007 20:46

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Anneli » Ma 17.03.2008 18:19

hhuikuri kirjoitti: Eihän siinä mitään vaikeaa ole, kun käytössä on varsin hyvä suomenkielinen opas "Älä ryhdy geokätköilijäksi, tai lue ainakin tämä ohje ennen sitä" :wink:
Näitä juttuja lukemalla saa kyllä hyvän rokotuksen geokätköilyn tautia vastaan :twisted:

terv. geokätköilytauolle lähtevä
Anneli

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ma 17.03.2008 19:28

Kukin loggaa miten haluaa. Jos logeilla olisi joku minimipituus tai määrätty tyyli niin siitä olisi säännöissä kyllä mainittu. Mutta älkääpä ihmiset turhaan provoilko täällä tai lähtekö provoamiseen mukaan. Pidetään keskustelu asiallisena.

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja tuulis » Ke 02.04.2008 22:47

Minusta on mukava lukea pitkiäkin tarinoita.
Kunhan ne on jäsennelty, eikä vaan kirjoitettu yhteen pötköön ( nimim; melkein lukihäiriöinen).
Nyt talvella, kun ollaan sairasteltu olen viihdyttänyt itseäni mm. lukemalla kätköjen kuvauksia ja lokkauksia.

Itsellä on ollut sellainen periaate, että yritän kirjottaa muutakin kuin sanan löytyi!
Pelkästään
hymiöitä en jotenkin osaa lokkauksissa viljellä.
Lapset lokkaa sitten vaan ilmottamalla olleensa mukana, mutta se varmaan ala-aste ikäisille
suotakoon. Olen tosin miettinyt, että ajan myötä lapset saa kirjottaa selitykset ja äiti vaan tuumaa
olleensa mukana. Vaikka mukana oloahan se nykyäänkin usein on, kun joku lapsista menee edellä gps;n kanssa
ja minä tulen viimeisenä. :)

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja jupilli » Ke 02.04.2008 23:13

tuulis kirjoitti: Olen tosin miettinyt, että ajan myötä lapset saa kirjottaa selitykset ja äiti vaan tuumaa
olleensa mukana. Vaikka mukana oloahan se nykyäänkin usein on, kun joku lapsista menee edellä gps;n kanssa
ja minä tulen viimeisenä. :)
Jos sinä tuulis saat houkuteltua lapsosiasi kirjoittamaan omia kokemuksiaan lokeihin tai nettilokkauksiin olet varmaan onnistunut kkasvarramaan heitä oikeaan suuntaan. Monet kätköilijät kyllä arvostavat kokemuksiaan mutta ovat kovin ujoja kehumaan niitä lokeissa joka on todella iso vahinko. Kerrotut hienot kokemukset varmasti lisäisivät aktiivisuutta ja olisin väittämässä että nuorien kätköilijöiden kirjaukset ovat aina tuoreita ja erilaisia, innostavia kaikille lukijoille.

Itse en ole onnistunut jälkikasvuni aktivoinnissa ollenkaan hyvin, mutta mullapa onkin jo seuraava sukupolvi koulutuksessa ja paikkaamassa vaarin vanhentuneita näkemyksiä niin että heti kun kirjallisia paineita ilmenee.......
Terveisin Kätköilyvaari !!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”