Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Rimaju
Viestit: 41
Liittynyt: Su 04.10.2009 15:05
Paikkakunta: Nokia

Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Rimaju » Ti 02.02.2010 13:22

Tuli mieleeni, kuinka yleistä on nimetä sivustoille toinen kätköilijä suosikikseen/kaverikseen? Itse olen kätköillessäni tutustunut aika moneen kanssakätköilijään ja kohtaamiset ovat olleet poikkeuksetta varsin tuttavallisia,tai ystävällismielisiä :D , mutta en ole nimennyt sivustoille ainakaan vielä ketään kaverikseni. Mikä on oma kokemuksenne ystäväksi-nimeämisen yleisyydestä? Kieltäytyisitkö pyynnöstä puolitutun kysyessä, vai onko oma kynnyksesi kysyä kaveriksi korkealla? Miten olet tutustunut ja ollut tekemisissä nimeämiesi kanssa?

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 02.02.2010 14:05

RiMaJu kirjoitti:Tuli mieleeni, kuinka yleistä on nimetä sivustoille toinen kätköilijä suosikikseen/kaverikseen?
Enpä tunne asiaa enkä siis ole nimennyt. Mitä käytännön seurauksia nimeämisestä on?

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja MikaS » Ti 02.02.2010 14:46

finnranger kirjoitti:
RiMaJu kirjoitti:Tuli mieleeni, kuinka yleistä on nimetä sivustoille toinen kätköilijä suosikikseen/kaverikseen?
Enpä tunne asiaa enkä siis ole nimennyt. Mitä käytännön seurauksia nimeämisestä on?
helppo seurata kavereitten lokkauksia, saa yhdellä haulla kaikki nippuun. En kyllä muuta etua/haittaa keksi äkkiseltään.

Mika

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ti 02.02.2010 15:22

Silloin, kun tämä ominaisuus geocaching.comiin tuli, niin tietysti tuli pari kaveria nimettyä. Sitten eräänä päivänä joku täysin tuntematon amerikkalainen halusi liittyä kaverikseni, koska hänellä on suomalaiset sukujuuret :shock: !
Tunsin tilanteen kiusalliseksi, joten disabloin Friend requestit. Groundspeakin foorumilla on tästä ominaisuudesta keskusteltu silloin tällöin ja lopputulema lienee sellainen, että ehkä joskus on mahdollista esim. ladata kaverin löytämät kätköt PQ:na tai saada sähköposti-ilmoitus hänen loggauksistaan. Ainoa minimaalinen ilo näistä ystävistä on se, että Your Friends -sivulta näkee nopeasti statsit tai voi lähettää sähköpostia. Your account details -sivulta näkee myös, koska kyseiset kaverit ovat viimeksi olleet sivustolla aktiivisena.
Geocache.fi -sivuston suosikkikätköilijät-toiminto on kertaluokkaa paremmin toteutettu. Ja mikä mainiointa, siinähän ei lupia tarvitse kysellä niiltä, kenet haluaa suosikikseen nimittää :D

RiMaJu kysyi vielä, että kieltäytyisitkö puolitutun kaveripyynnöstä. Vastaus on, että kenties. Ongelmaa ei kuitenkaan enää ole, kun olen tämän featuren disabloinut. :wink:

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 02.02.2010 15:23

MikaS kirjoitti:helppo seurata kavereitten lokkauksia, saa yhdellä haulla kaikki nippuun. En kyllä muuta etua/haittaa keksi äkkiseltään.
Eikös tuo 'Suosikit' tee tuon saman? Kaipa tuossa jotain muuta täytyy olla takana, ei kai samaa asiaa olla tehty kahteen kertaan?

Avatar
kosh63
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.07.2008 9:53
Paikkakunta: Littoinen

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja kosh63 » Ti 02.02.2010 15:39

Olen itse nimenyt kavereiksi tyyppejä, joiden kanssa olen muutekin tekemisissä, eli kätköily ei ole ainoa asia joka yhdistää. Kavereita, joita olen tuntenut kauan ennen kun kätköily oli edes keksitty, elämänkumppani, työkaveri...

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 02.02.2010 15:55

Mulla on suosikeissa noi lähimmät kätköilykaverit juurikin sen takia, että on helppo seurata niiden loggauksia.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ti 02.02.2010 16:11

Jaahas mulla ei ole kavereita. Ei näköjään kavereita täältäkään. :(
Se siitä yhteisöllisyydestä :?

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti 02.02.2010 16:54

Mulla on CG.comin puolella yksi frendi. En tunne kaveria ollenkaan. Jonkun hänen uuden kätkönsä kanssa oli jotain pientä säätöä menossa. Hän lähetti minulle friend requestin. Vähän kummastelin sitä, mutta hyväksyin kuitenkin. Oikeastaan epäilen, että hänellä oli tarkoitus lähettää vain sähköpostia (send e-mail), eikä kaveripyyntöä (send friend request). Muistaakseni linkit oli nimetty jotenkin tuohon tyyliin silloin. :)

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 02.02.2010 23:36

Yksi puolalaistyttö lähetti minulle taannoin kaveripyynnön ja koska profiilissa oli kuva hyvin nätistä neitosesta, hyväksyin pyynnön oitis.
Mitään käsitystä minulla ei edelleenkään ole siitä, miksi hän haluaa olla kaverini.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 02.02.2010 23:47

ne .com:in kaverilistat on kyllä maailman turhimpia.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Rimaju
Viestit: 41
Liittynyt: Su 04.10.2009 15:05
Paikkakunta: Nokia

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Rimaju » Ke 03.02.2010 7:45

mikko&sira kirjoitti:Yksi puolalaistyttö lähetti minulle taannoin kaveripyynnön ja koska profiilissa oli kuva hyvin nätistä neitosesta, hyväksyin pyynnön oitis.
Mitään käsitystä minulla ei edelleenkään ole siitä, miksi hän haluaa olla kaverini.
:lol: ...Päivä alkoi hyvin kun luki jutun!

Jos hakuammuntaa ei oteta huomioon, niin omasta mielestäni olisi pikemminkin päivän piristys jos joku tapaamani henkilö kaveriksi kysyisi. Turhaa tai ei, kukin taas tavallaan. Aivan niin hyviä kavereita kuin erään tv-sarjan Jarno Ahma ja Alpo kurkinen ei tarvitsisi mielestäni kuitenkaan olla. "Jarski my friend" :D

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Ke 03.02.2010 8:03

mikko&sira kirjoitti:Yksi puolalaistyttö lähetti minulle taannoin kaveripyynnön ja koska profiilissa oli kuva hyvin nätistä neitosesta, hyväksyin pyynnön oitis.
Mitään käsitystä minulla ei edelleenkään ole siitä, miksi hän haluaa olla kaverini.
Hän lähetti kaveripyyntönsä väärälle Mikolle :wink:
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko nimennyt kaverikätköilijöitäsi?

Viesti Kirjoittaja MikaS » To 04.02.2010 5:52

finnranger kirjoitti:
MikaS kirjoitti:helppo seurata kavereitten lokkauksia, saa yhdellä haulla kaikki nippuun. En kyllä muuta etua/haittaa keksi äkkiseltään.
Eikös tuo 'Suosikit' tee tuon saman? Kaipa tuossa jotain muuta täytyy olla takana, ei kai samaa asiaa olla tehty kahteen kertaan?
Puhuin tietenkin .fi suosikkikätköilijöistä, noista .com:in kavereista en ole keksinyt mitään järkevää lisäarvoa (vaikka samojahan ne ovat molemmilla saiteilla). Sorry kun sekotin.

Mika

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”