Kätkön siirto?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Eleele
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 13.01.2009 15:52
Paikkakunta: Tampere

Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja Eleele » Su 22.03.2009 12:41

Olen tässä miettinyt että jos on tehnyt kätkön ja se on julkaistu. Ja sitten huomaa että paikka ei olekkaan hyvä. Vaikka että jotain jästiä häiritsee se tai se on liian jästiherkkä, kätkö on jästitty monta kertaa ym... Pienen siirron voi varmaan tehdä päivittämällä koordinaatit. Mutta jos kyse on esim 20m-100m siirrosta? Pitääkö julkaisijalta varmistaa että lähellä ei ole muita kätköjä tai muuta estettä vai arkistoida kätkö ja esittää uutta kätköä? Vai onko jotain muuta tapaa hoitaa asia. Mielestäni tämä ongelma saattaa olla yleinen joten onko tähän joku erillinen nappula ym?

Kiitos avusta jo näin etukäteen! :)

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja el2 » Su 22.03.2009 13:01

Itse heittelisin julkaisijalle viestiä ja sitä kautta päivitys pyyntöä oikeiksi koordeiksi. Ensimmäisenä en miettisi kätkön arkistoimista ja uuden perustamista lähistölle.
haittaaks se

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 22.03.2009 13:20

Eleele kirjoitti:Olen tässä miettinyt että jos on tehnyt kätkön ja se on julkaistu. Ja sitten huomaa että paikka ei olekkaan hyvä. Vaikka että jotain jästiä häiritsee se tai se on liian jästiherkkä, kätkö on jästitty monta kertaa ym... Pienen siirron voi varmaan tehdä päivittämällä koordinaatit. Mutta jos kyse on esim 20m-100m siirrosta? Pitääkö julkaisijalta varmistaa että lähellä ei ole muita kätköjä tai muuta estettä vai arkistoida kätkö ja esittää uutta kätköä? Vai onko jotain muuta tapaa hoitaa asia. Mielestäni tämä ongelma saattaa olla yleinen joten onko tähän joku erillinen nappula ym?

Kiitos avusta jo näin etukäteen! :)
Mielestäni 20 metrin siirron voi tehdä aivan itsekin. En muista, mikä tarkka raja oli, mutta kannattaa joka tapauksessa kokeilla, antaako gc.com siirtää kätköä omatoimisesti tarvitsemasi määrän. Jos ei, niin meiliä vaan kätkötarkastajalle.
Tosin ainakin ennen yhteydenoton tarkastajaan saattoi kiertää muuttamalla kätkön koordinaatteja vähän kerrallaan, koska gc.com laski muutoksen aina edellisistä naateista. Olin jostain release notesista lukevinani, että tämä aukko on tukittu. Tosin FBA-aukotkin on virallisesti tukittu. ;)

Eleele
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 13.01.2009 15:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja Eleele » Su 22.03.2009 13:25

Kiitos ohjeista! :!: Oikein sai ihmetellä kun kirjoitti viestin, lähti suihkuun ja takaisin niin kaksi vastausta jo ja kaikki tarvitsemat tiedot! :D :lol: Hyvää palvelua;)

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja rp55 » Su 22.03.2009 18:04

Suuremmat siirrot kannattaa sopia kätkötarkastajan kanssa ettei "osu" toinen liian liki. Pikku siirrot olen kyllä hoidellut itsenäisesti. en lähtisi siirtelemään pikkuhiljaa jollen ole varma että lähellä on vaikka mysteerin loppupiste. Täällä maalla se on helppoa kun sitäpaitsi lähes kaikki kätkön on "omakustanteita" :lol:
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma 23.03.2009 11:23

eilolma kirjoitti:Itse heittelisin julkaisijalle viestiä ja sitä kautta päivitys pyyntöä oikeiksi koordeiksi. Ensimmäisenä en miettisi kätkön arkistoimista ja uuden perustamista lähistölle.
Kyllä myös arkistoimista ja uuden perustamista voi harkita tapauksesta riippuen.

Joskus on käynyt niin, että jo aikasemmin löytämääni kätköä on siirretty tarkastajan avustuksella jopa muutamia satoja metrejä. Paikan muutoksen myötä kätkön luonne on muuttunut täysin. Kätkö on siis kuin uusi niille jotka ovat löytäneet "saman" kätkön aiemman version. En oikein haluaisi logata kahta löytöä saman kätkön sivulle, vaikka olenkin löytänyt selkeästi kaksi eri kätköä.

En nyt mainitse mikä kätkö minulla oli tässä mielessä. Kumpikin paikka oli ehdottomasti käymisen arvoinen.

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Su 27.06.2010 19:17

Oma mysteerini "The mystery of the FTF-hunters" on siirtymässä muutaman kilometrin. Päivitin loppupisteen koordinaatit. Mitenkäs nuo nyt sitten ilmoitetaan kätkötarkastajalle? Laitanko viestiä jollekulle tietylle vai onko tarkastajilla jotain "yleistä" osoitetta, johon voi laittaa päivityspyynnön?

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Kätkön siirto?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Su 27.06.2010 19:20

Jaa, juuri kirjoittaessa olikin kätkötarkastaja tullut töihin :D . Joten laitoin viestiä hänelle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”