Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Su 12.08.2012 9:18

Jo jonkin aikaan on .comin ja .fi karttojen käyttö Chromella ollut hankalaa, oikeastaan mahdotonta. Kuvailen tässä mistä on kyse, ja kysymys kuuluu että (a) onko muilla samanlaisia ongelmia ja (b) onko mitään tehtävissä (voiko selaimen asetuksissa esim. olla jotain vikaa) selaimen vaihtamisen lisäksi?

.comin kartassa kursorin vienti kätkön kuvakkeen päälle ei johda mihinkään, kätkön kuvausta ei saa avattua. Kun kursoria liikuttelee kartalla, kätkön nimiä välähtelee satunnaisissa paikoissa, mutta vain sekunnin murto-osan verran. Toisinaan kursori aktivoi väärän kätkön nimen kuvakkeen kohdalla, mutta ei aukaise sitäkään. Myöskään kartalla liikkuminen ei toimi, kartan raahaaminen ei onnistu, zoom-in/out ja kaksoisklikkauskohdistus on ainoa tapa liikkua kartalla.

.fi kartalla raahaus ja kartalla liikkuminen onnistuu, ja kursorin vienti kuvakkeen päälle näyttää kätkön tiedot sivupalkissa kuten pitääkin, mutta kun yritän avata kätkön sivua johtaa klikkaus reittipisteen asettumiseen kartalla johonkin kuvakkeen lähelle. Jos tyhjennän reittihaun, sama toistuu.

Kaikki edellä mainittu toimii koneessani normaalisti Firefoxilla, mutta kun muuten olen tottunut käyttämään Chromea niin tämä asiantila sapettaa kohtuullisesti. En ole ihan varma, mutta minusta tilanne on ollut tämä jostain viime keväästä asti.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Viesti Kirjoittaja finnranger » Su 12.08.2012 10:04

Minulla on Crome 21.0.1180.75 m käytössä eikä mitään ongelmia, ei com'in eikä fi'n puolella.

Piriformis
Viestit: 104
Liittynyt: Su 19.02.2012 19:41

Re: Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Piriformis » Su 12.08.2012 10:08

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... =33&t=3498

tuolla kirjoittelin samantyyppisestä ongelmasta. olen nykyisin tehnyt sitten niin että avaan haksun kartan ja sieltä klikkaan kätkökuvauksen auki gc.comiin, mulla tämä toimii hyvin ainakin toistaiseksi.

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Su 12.08.2012 14:35

finnranger kirjoitti:Minulla on Crome 21.0.1180.75 m käytössä eikä mitään ongelmia, ei com'in eikä fi'n puolella.
Sama versio, mutta mikään ei toimi.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Su 12.08.2012 14:36

Piriformis kirjoitti:http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... =33&t=3498

tuolla kirjoittelin samantyyppisestä ongelmasta. olen nykyisin tehnyt sitten niin että avaan haksun kartan ja sieltä klikkaan kätkökuvauksen auki gc.comiin, mulla tämä toimii hyvin ainakin toistaiseksi.
Minulla se haksun kartan kätkökuvaus ei aukea kartasta, vain listauksesta - joten Firefox on se ainoa järkevä ratkaisu toistaiseksi.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Ongelmia Chromen karttojen kanssa

Viesti Kirjoittaja jule100 » Su 12.08.2012 17:39

Kartta ongelma on ollut aika pitkään jo. Jossakin vaiheessa tilanne normalisoitui, mutta sitten alkoivat taas ongelmat. Googlen karttapohjalla tilanne on toivoton. Tällä hetkellä pohjana on MapQuestin kartta ja jos ikonista ei tule ollenkaan kätkön nimeä, niin ylös alas zoomaus korjaa tilanteen hetkellisesti.
Käytössä Chrome 21.0.1180.75 m

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”