Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja stebu » To 11.12.2014 23:00

Etusivulta katosi uusi mysse http://www.geocaching.com/geocache/GC5E ... nen-kentta
Katosiko löydön myötä vai miksi?
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 11.12.2014 23:36

stebu kirjoitti:Etusivulta katosi uusi mysse http://www.geocaching.com/geocache/GC5E ... nen-kentta
Katosiko löydön myötä vai miksi?
Kätkön julkaisussa on ollut jotain ongelmia. Päivitin nyt datat ja kätkö on taas mukana menossa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 12.12.2014 8:13

haksu10 kirjoitti:
arnevala kirjoitti:Hakutekijöiden muistiin jäämistä on nyt sattunut useamman kerran. Eilen taisin päästä sen verran jäljille, että tapahtui kun tein haun Androidin Chromeselaimella, niin oli tänään eiliset hakukriteerit muistiin. En tiedä mikä voisi tuossa mobiilikäytössä tämän aiheuttaa, mutta tietokoneella hakuja tehdessä ei tätä tuntuisi tapahtuvan.
Ei mitenkään kriittistä, mutta aiheuttaa vähän ihmetystä jos sattuu jotain odottamattomia oletuksia jäämään hakusivulle.
Mitä tulee tähän ongelmaan niin täytyisi ensin jollain pystyä saamaan ongelma ilmenemään. Ainakaan vielä halpatabletin android + chrome ei tätä ongelmaa ole tehnyt mutta jatkan testailua.
Tuttu tilanne. Ei kannata turhia paineita ottaa. Laitoin vaan tuon tiedon miten minulla ilmeni jos olisi saanut toistettua.
S4 Active mulla on ja selain päivitetty aina viimeisimpään versioon.
Kyllähän noita välillä vääriä toimintoja tapahtuu väärän kosketusnäytön tulkinnan vuoksi. Esim. kun yrittää vierittää niin tulkitsee että on klikannut jotain (varsin ikävää yleensä). Mutta jos tuossa on varmennus, niin ei en ole hyväksynyt oletuksen tallettamista.

SarppaN
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 06.11.2013 22:03

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja SarppaN » La 13.12.2014 13:02

Miksi minun .com puolen premium jäsenyys ei näy .fi sivun puolella, vaikka viimeksi eilen olen vahvistanut tietoni?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 13.12.2014 14:18

sarppa1980 kirjoitti:Miksi minun .com puolen premium jäsenyys ei näy .fi sivun puolella, vaikka viimeksi eilen olen vahvistanut tietoni?
Koska geocaching.com:n päästä tulee vastaus "EI" kun koittaa sinun yhteysavaimella pyytää tietoja.

Pyydänkin vielä kerran tekemään tuon vahvistuksen, toivotaan että homma alkaa toimimaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » Su 21.12.2014 12:16

Vielä löytyi rikkinäisiä skandeja. Yritän selittää kun ei oikein linkkiä voi laittaa.
1. Luodaan skandeja sisältävä kätkökori, vaikkapa esimerkkikori nimeltään "Ässä".
2. Avataan kartta ja valitaan kartalta joku kätkö.
3. Lisätään koriin "Ässä".
4. "Lisätty koriin Ässä."
Mielestäni olen nähnyt saman jutun kätkön kuvauksen kautta tehtynä, mutta nyt kun kokeilin, tuli vain ilmoitus "Lisätty", joten ehkä muistan vaan väärin eikä siellä ole ongelmaa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 21.12.2014 14:54

jomadaFIN kirjoitti:Vielä löytyi rikkinäisiä skandeja. Yritän selittää kun ei oikein linkkiä voi laittaa.
1. Luodaan skandeja sisältävä kätkökori, vaikkapa esimerkkikori nimeltään "Ässä".
2. Avataan kartta ja valitaan kartalta joku kätkö.
3. Lisätään koriin "Ässä".
4. "Lisätty koriin Ässä."
Mielestäni olen nähnyt saman jutun kätkön kuvauksen kautta tehtynä, mutta nyt kun kokeilin, tuli vain ilmoitus "Lisätty", joten ehkä muistan vaan väärin eikä siellä ole ongelmaa.
Kiitos huomiosta!

Nyt tämä toivottavasti korjattu, ilman että jossain muussa paikassa olikin taas mennyt lisäyksessä mainittu nimi rikki. Vaikea sanoa mistä kaikkialta tätä härpäkettä kutsutaan :P

Sama ongelma on voinut olla myös kätkökuvauksen puolella. Hämärä mielikuva on että jossain vaiheessa olisin tehnyt sinne muutoksia joiden myötä korilisäystekstille varattua tilaa joutui pienentämään ja vaihdoin käyttöön tuon lyhyen version lisäystiedosta. Mutta voi olla myös että muistan aivan puuta heinää...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

perhetorri
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 05.11.2014 15:14

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja perhetorri » Ti 23.12.2014 12:55

Ei niinkään ääkkösiin liittyvä huomio:

Kun valitsee normaalina käyttäjänä etusivun Kätköt listasta Haastekätköt saa ilmoituksen että se on vain premium jäsenille. Tämä ok.
Mutta tällä sivulla navigaatiosta avautuvista alivalikoista puuttuu otsikoiden taustaväri. Eli Kätköt > josta aukeaa lista otsikolla Kätköt, tästä listan otsikosta puuttuu taustaväri, ja otsikko teksti sekoittuu osittain sivun sisällön teksteihin.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 23.12.2014 13:26

Lokkausmäärät sivulla, http://www.geocache.fi/caches/fincaches ... kk=0&dvu=0 , kun järjestää kätköt löytämäärän mukaan nousevaan järjestykseen, on listan alkupäässä, numerosta 155 eteenpäin 742:n asti, 0:lla löydöllä monia ulkomaisia kätköjä joita väitetään arkistoiduiksi. Tuolla välillä 2 suomaalista kätköä, joista myös tiedot löytyvät. Mistähän tämä, siis näiden oleminen listalla, johtuu? Esimerkiksi numero 155 [GCWG9Z] Lily pond pg, joka sijaitsee malesiassa. Arkistoiduksi väittäminen johtuu tietenkin siitä ettei gc.fi:llä ole noista tietoja.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 23.12.2014 19:09

perhetorri kirjoitti:Ei niinkään ääkkösiin liittyvä huomio:

Kun valitsee normaalina käyttäjänä etusivun Kätköt listasta Haastekätköt saa ilmoituksen että se on vain premium jäsenille. Tämä ok.
Mutta tällä sivulla navigaatiosta avautuvista alivalikoista puuttuu otsikoiden taustaväri. Eli Kätköt > josta aukeaa lista otsikolla Kätköt, tästä listan otsikosta puuttuu taustaväri, ja otsikko teksti sekoittuu osittain sivun sisällön teksteihin.
Kiitos huomiosta!

Yksi väriarvo jäikin ilman määritystä tässä tilanteessa ja niinpä otsikot olivat läpinäkyvät. Nyt pitäisi homman toimia oikein.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 23.12.2014 19:38

TeemuH kirjoitti:Lokkausmäärät sivulla, http://www.geocache.fi/caches/fincaches ... kk=0&dvu=0 , kun järjestää kätköt löytämäärän mukaan nousevaan järjestykseen, on listan alkupäässä, numerosta 155 eteenpäin 742:n asti, 0:lla löydöllä monia ulkomaisia kätköjä joita väitetään arkistoiduiksi. Tuolla välillä 2 suomaalista kätköä, joista myös tiedot löytyvät. Mistähän tämä, siis näiden oleminen listalla, johtuu? Esimerkiksi numero 155 [GCWG9Z] Lily pond pg, joka sijaitsee malesiassa. Arkistoiduksi väittäminen johtuu tietenkin siitä ettei gc.fi:llä ole noista tietoja.
Kiitokset huomiosta! Näiden mukana oleminen johtui luonnollisesti virheestä.

Siivosin kätköjen loggaustyyppimäärätaulusta pois sinne aikoinaan eksyneet ulkomaiset kätköt. Ainakin huhtikuussa 2010 on ollut jokin poikkeus-, bugi- tai muu vastaava tilanne missä ulkomaisia kätköjä onkin kirjautunut lokitietokantaan suomalaisina. Kyseessä todennnäköisimmin on ollut ongelma PQ:lla lisättyjen ulkomaanloggausten käsittelyssä joko geocache.fi:ssä tai vaihtoehtoisesti käyttäjä on tuupannut sisään esim. itse generoidun taikka muuten epäkurantin PQ:n. Näin jälkikäteen asian selvitys olisi kuitenkin sen verran suurempi homma ja sillä ei sinänsä olisi merkitystä joten tarkempaa analyysiä en alkanut tapahtuneen suhteen tekemään.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 23.12.2014 20:16

Juu. Enpä mä mitään tarkempaa tarvii, kunhan ihmettelin mitä noi siellä teki kun huomasin.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ke 24.12.2014 22:26

Hei

Tuollainen, talvikautena haetut saarikätköt näyttänyt, hakulause on muistaakseni aiemmin toiminut.
http://www.geocache.fi/stat/saari.php?l ... h=12,1,2,3

Onko mahdollisesti pilkulla eroteltujen prametrien käyttö hakukentissä poistunut?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 25.12.2014 0:10

Mukkelus kirjoitti:Hei

Tuollainen, talvikautena haetut saarikätköt näyttänyt, hakulause on muistaakseni aiemmin toiminut.
http://www.geocache.fi/stat/saari.php?l ... h=12,1,2,3

Onko mahdollisesti pilkulla eroteltujen prametrien käyttö hakukentissä poistunut?
Tämänkaltaista ominaisuutta ei tilastojen perusosuuteen (kaikki optiot käsittelevä globaali härpäke) ole kirjoitettu vaan kuukausi pitää aina olla täsmälleen yksi numero.

Olen tässä etsinyt tuloksetta keskustelusta, josko tämänkaltainen ominaisuus olisi joskus mainittu. Samoin olen tehnyt kokeita tietokantaan, lukenut tietokannan manuaaleja ja etsinyt netistä onko mahdollisesti olemassa jokin ominaisuus, mitä en tiedä ja mikä mahdollistaisi tietokantakyselyn nykyisellä rakenteella siten että voisikin olla monta kuukauden numeroa pilkuin erotettuna. Tämä kun olisi varsin upea koska muutoin pitäisi optio pilkkoa ja rakentaa tietokantalausekkeeseen mukaan kohta kerrallaan.

En kuitenkaan löytänyt mitään tietoa siitä, että tämänkaltainen ominaisuus olisi ollut olemassa edes tuntemattomana ominaisuutena taikka että tietokantakyselyn lauseke mahdollistaisi ko. asiassa pilkulla erotellut vaihtoehdot.

Mutta... kun asiaa tutkin, etsin ja luin tuli samalla mieleen yksi vaihtoehtoinen toteutustapa tietokantakyselyyn, millä mahdollisesti voisi saada toteutettua tuon pilkkuerotellun version. Niinpä pistin testit käyntiin ja kyllä, nyt kyseinen ominaisuus on olemassa, toivottavasti toimivana. Samalla tekniikalla lisäsin tuon myös vuosivaihtoehtoon.

Eli nyt pitäisi toimia sekä
http://www.geocache.fi/stat/saari.php?l ... h=12,1,2,3
että
http://www.geocache.fi/stat/saari.php?l ... =2011,2013

Toivon mukaan en samalla rikkonut perustoiminnallisuutta... jos niin vanha perusosuus on vielä valmiina palautettavaksi toimintaan. Niin, ja tämä ei toimi yhdistelmäversiona eli ei voi antaa sekä kuukausia että vuosia pilkuin eroteltuina.

Edit: niin, nämä toimivat (jos toimivat :) siis kaikissa tilastokuvissa missä voi antaa joko month- taikka year-tiedon.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja TeemuH » To 25.12.2014 11:03

Joulupukki kävi yön aikana. :D

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » To 25.12.2014 14:12

haksu10 kirjoitti: Tämänkaltaista ominaisuutta ei tilastojen perusosuuteen (kaikki optiot käsittelevä globaali härpäke) ole kirjoitettu vaan kuukausi pitää aina olla täsmälleen yksi numero.
Olen sitten varmaan nähnyt toiveunta.
Mutta hienoa kumminkin että toteutit mahdollisuuden. Iso KIITOS siitä.

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » To 25.12.2014 14:36

Heittelenpä nyt ilmoille kun olen pitkään tällaista miettinyt: Eli onko mahdollista muodostaa tilastokuvia käyttäen lähteenä vain jotain valittua osaa löydetyistä kätköistä? Itsellä ajatuksena siis esim FTF-matriisi, mutta siis ylipäätään niin, että valitsisi vaikka joukon GC-koodeja lähteeksi. Olen pantannut kysymystä siinä pelossa, että Haksu väsäilee pyytämättä tämänkin toiminnon, mutta siis ei todellakaan tarvitse ruveta tällaista erikseen puuhaamaan, kunhan kyselen onko tähän mahdollisuutta jo olemassaolevilla härveleillä. :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 25.12.2014 17:00

jomadaFIN kirjoitti:Heittelenpä nyt ilmoille kun olen pitkään tällaista miettinyt: Eli onko mahdollista muodostaa tilastokuvia käyttäen lähteenä vain jotain valittua osaa löydetyistä kätköistä? Itsellä ajatuksena siis esim FTF-matriisi, mutta siis ylipäätään niin, että valitsisi vaikka joukon GC-koodeja lähteeksi. Olen pantannut kysymystä siinä pelossa, että Haksu väsäilee pyytämättä tämänkin toiminnon, mutta siis ei todellakaan tarvitse ruveta tällaista erikseen puuhaamaan, kunhan kyselen onko tähän mahdollisuutta jo olemassaolevilla härveleillä. :D
Eipä tämänkaltaisen mahdollisuuden toteutusta ole ollut mielessä, ei sitä myöskään ole olemassa härveleissä eikä ainakaan laajemmin tätä ominaisuutta olisi mahdollista toteuttaa koska tätä ei voi heittää perusosuuden globaaleiksi ehdoiksi vaan vaatisi jokaiseen tilastohärveliin poikkeuksien rakentamisen. Osa tilastoista kun muodostuu käyttäjän lokit pohjadatana, osa Suomen kätköt pohjadatana, osa sitten jotenkin muutoin ja toki myös ulkomaanlöydötkin tunkataan mukaan jossain välissä. Kaikki on niin sekavaa koska näitä härveleitä on syntynyt vuosien mittaa eikä vielä ole mitään yhteistä datalähdettä niille. (Edit: vain parit poikkeukset, eli kuukausi ja/tai vuosi sekä julkaistu ennen -ehto, muodostuu kaikille härveleille yhteiseen käyttöön varsinaisessa perusosuudessa).

Toki kaikkea harkitsen mutta tämän ajatuksen suhteen sinänsä olen huuli pyöreänä kun en keksi mihin tarkoitukseen tästä olisi hyötyä. Vaikka koko tilastosysteemin uudelleenrakennus edelleen on se ykkösprioriteetilla oleva niin jotain hyvin tarpeelllisia toiveita voi saada läpi. Kannattaa kuitenkin mahdollisimman tarkkaan selittää asia, eli mikä tilasto, mikä muutos- tai lisäystoive ja mihin sitä tarvitsee eli miksi se olisi tarpeellinen. Aina en pysty visioimaan hyötyjä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja juheja » To 01.01.2015 11:19

Oman kätkön checker-sivua katsoessa on skandit edelleen hiukan kummalliset:

Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 01.01.2015 13:32

juheja kirjoitti:Oman kätkön checker-sivua katsoessa on skandit edelleen hiukan kummalliset:

Kuva
Kiitos huomiosta ja kuvasta, joka selvitti mistä sivusta on oli kyse!

Vieläkin näitä skandiongelmaisia sivuja näköjään putkahtelee. Nyt tämä sivu on fiksattu kuntoon.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”