Kadonnut Garmin Oregon 600
Kadonnut Garmin Oregon 600
Tänään 6.9. liki puolenpäivän aikaan Vesilahdella kätköltä "Ei mennyt niinku Rämsöössä" (GC55BBK) lähtiessä kävi klassisesti. Kepsi jäi auton katolla kera lokkauskynän. Jonkin matkaa ennen seuraavaa kätköä "Masontien Kaksoset" (GC53F5H) Nokian puolella havahduin kun kepsi ei ollutkaan käden ulottuvilla. Äkkiä siis takaisin edelliselle kätkölle, josta kävellen ko. Peräkorventie Rämsööntielle asti vaan kepsistä ei havintoa. Kynä kyllä löytyi Peräkorventien ja Rämsööntien risteyksestä. Etsintää tuli jatkettua ajaen vielä reittiä Rämsööntie, Piimäsjärventie ja Vuorelantien, jossa olin havahtunut kepsin puutteeseen. Hukassa siis toistaiseksi. Toivottavasti joku löytää tai on löytänyt ja haluaa vielä laitteen palauttaa. Nimi taisi olla enne tässäkin tapauksessa...
Re: Kadonnut Garmin Oregon 600
Onnellinen loppu toheloinnille. Paikallinen traktorimies oli melkein ajanut yli vaan kuitenkin huomannut ja korjannut talteen. Kaikeksi onneksi kepsi on vielä kunnossakin kun löytäjän tyttären mies oli sitä kalareissullaan testannut Odottelen saavani laitteen postitse jokusen päivän kuluttua.
Kiitos kaikille Rämsöön teitä ja tienposkia katseilla haravoinneille kätköilijätovereille.
-lub
Kiitos kaikille Rämsöön teitä ja tienposkia katseilla haravoinneille kätköilijätovereille.
-lub
Ai niin. Vielä tapauksessa oli opetuskin, ainakin itselleni. Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.
Minulla ei ollut. Löytäjätaho tavoitti kuitenkin minut loytotavara.com -sivuston ilmoituksen
kautta. Olisin näinä päivinä soitellut myös alueen löytötavaratoimistoihin vaan ihan en kerennyt.
-lub
Minulla ei ollut. Löytäjätaho tavoitti kuitenkin minut loytotavara.com -sivuston ilmoituksen
kautta. Olisin näinä päivinä soitellut myös alueen löytötavaratoimistoihin vaan ihan en kerennyt.
-lub
Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
//geonovice sikajack
Sama systeemi Coloradossani: aloitusnäytössä näkyy "My owners phone number is +35840...", lisäksi paristokotelon sisällä dymotarra samalla tiedolla.sikajack kirjoitti:Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut
Kas, sama tekstitiedosto näemmä löytyi myös Dakota 20:sta. Enpä kyllä tiedä, olisinko tajunnut ikinä mennä muokkaamaan sitä, ellen olisi nyt täältä lukenut kyseisestä toiminnosta. Dymotarroja olen kyllä lykännyt masiinan täyteen tässä näiden muutaman päivän aikana, kun olen tuon gepsin omistanut. Hyvä, että täältä löytyi tämäkin vinkki!
Kun tuli mieleen niin kaivoinpa keskustelun arkistoja, ja löysin mitä etsinkin.
Nimittäin kun tarroja laittaa gepsiin, niin kannattaa huomata ettei tuki mahdollista ventilaatioaukkoa ("paineentasaus") taikka ainakin lentokoneessa voipi tulla "mukavia" muutoksia laitteeseen
Nimittäin kun tarroja laittaa gepsiin, niin kannattaa huomata ettei tuki mahdollista ventilaatioaukkoa ("paineentasaus") taikka ainakin lentokoneessa voipi tulla "mukavia" muutoksia laitteeseen
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
sikajack kirjoitti:Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
Kiitos tästäkin, oli näemmä Oregon 300 samanlainen tekstitiedosto, ei tarvinnut kirjoittaa ilman välilyöntejä. Nyt on tiedot kepsissä jos sattuu häviämään.
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'
Puhuin kylläkin kirjoittamisesta ilman kappaleenvaihtoja (entereitä). Välilyöntien käyttämättömyydestä en sanonut halaistua sanaa ...kiero kirjoitti:Kiitos tästäkin, oli näemmä Oregon 300 samanlainen tekstitiedosto, ei tarvinnut kirjoittaa ilman välilyöntejä. Nyt on tiedot kepsissä jos sattuu häviämään.
//geonovice sikajack
Kyllä tuon Oregoninkin (ja kaiketi muidenkin Garmineiden) pitäisi ymmärtää max 5 rivisen tekstin. Itselläni Coloradossa on juurikin siten ja ihan hyvin pelittääsikajack kirjoitti:Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
http://garminoregon.wikispaces.com/Basic+Operations ja sieltä kohdat B7 ja B9.
Mulla ois kans toi Oregon 300, mutta en kyllä löytäny startup.txt tekstitiedostoa. Lisäsin sellasen, mutta ei toimi. Missä se tarkalleenottaen pitäisi olla?kiero kirjoitti:sikajack kirjoitti:Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
Kiitos tästäkin, oli näemmä Oregon 300 samanlainen tekstitiedosto, ei tarvinnut kirjoittaa ilman välilyöntejä. Nyt on tiedot kepsissä jos sattuu häviämään.
/garmin/ -hakemistosta. Tuki lisättiin v3.20 päivityksen myötä.tinsku kirjoitti:Mulla ois kans toi Oregon 300, mutta en kyllä löytäny startup.txt tekstitiedostoa. Lisäsin sellasen, mutta ei toimi. Missä se tarkalleenottaen pitäisi olla?kiero kirjoitti:sikajack kirjoitti:Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
Joo, mulla on varmaan vanhempi versio. Liekkö sitä voi päivittää? Ja jos voi, niin saiskohan pikkasen neuvojaPete_P kirjoitti:/garmin/ -hakemistosta. Tuki lisättiin v3.20 päivityksen myötä.tinsku kirjoitti:Mulla ois kans toi Oregon 300, mutta en kyllä löytäny startup.txt tekstitiedostoa. Lisäsin sellasen, mutta ei toimi. Missä se tarkalleenottaen pitäisi olla?kiero kirjoitti:sikajack kirjoitti:Laitteen omassa muistissa (minulla hakemistossa GarminOregon 650 t/Garmin) on tekstitiedosto startup.txt jonka sisältö tulostetaan ruudulle jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Editoitavissa ihan vaikka wintoosan muistiolla kun gepsi on piuhalla tietsikassa kiinni. Minulla on siellä sekä kätköilijänimi, että oikea nimi ja yhteystiedot. Ainoa knoppi tuossa on, että teksti täytyy kirjoittaa putkeen ilman rivinvaihtoja (tai kappaleenvaihto se nykyään on nimeltään). Tiedostoa ilmeisesti luetaan ekaan kappleenvaihton saakka. Se kyllä rivittyy itsekseen gepsin ruudulle.-lub kirjoitti:Yhteystiedot olisi hyvä olla laitteessa.-lub
No voihan, kyllä täällä aina näköjään oppii uutta. Myös mun Oregon 450ssä oli tuo tiedosto ja sinne lisäilin mun nimimerkin / oikean nimen, puh.numeron ja sähköpostin. Ennestään mulla oli dymolla kirjoitettu puh.nro liimattuna laitteen sivulle.
~Don't worry, be happy!~
Täältä voi ladata ohjelman, jolla Garminin GPS:n päivitys onnistuu.