Kätköilykännykkä?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Esku » Ke 07.05.2008 17:11

Jos halvalla haluaa päästä, saada riittävän nopean yhteyden ja 3G-puhelimen, jossa toimii varsin hyvin Opera Mini -selain, mutta ei halua välttämättä kirjoitella kaikkia lokeja ja muutenkin leikkiä puhelimella tullen mennen ja palatessa, selviää alle satasellakin. Mikäli ei ole pakko olla Nokia, vaan kelpaa halpis LG, niin LG:n KU250 on varsin varteenotettava vaihtoehto. Hinta jotain 70 euron luokkaa ja kyllä tuolla tulee ihan hyvin toimeen. Kamerassa ei ole hurraamista, mutta päivänvalossa silläkin saa ihan kelpo kuvia.

Toimii myös puhelimena! :wink:
esku.on(ät)hukassa.com

wagnerpossu
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 07.05.2008 10:21

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja wagnerpossu » To 08.05.2008 13:10

NMS68 kirjoitti:Tuossa laitteessa on kuitenkin yksi melko paha vika: 700 euroa. En haluaisi käyttää kännykkään paria sataa enempää.
Toki tuo maksaa, N95 tai N82 on halvempi ja näppistä lukuunottamatta sisältävät about samat ominaisuudet (paljon paremman kameran)
ja jos miettiin maksavansa ensin 200 kännystä ja sitten 400 GPS laitteesta, niin tuossa paketissa (tai näissä pienemmissä) saaa molemmat
samaan hintaan.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 08.05.2008 19:39

Paitsi erillinen gps-laite ja kännykkä eivät paini edes samassa sarjassa. Kännykkä on tehty puhumiseen ja gps-laite gps-laitteiluun ja mitä kätköilykäyttöön tulee niin itse pärjäsin erittäin hyvin nokia 6600 puhelimella, en tarvinut mitään superhienoja ominaisuuksia mitä uudemmista malleista löytyy, smartcomgps ja bt-gps toimi, muuta ei tarvinut. Kätkötiedotteetkin sai tarvittaessa mukaan puhelimeen iSilolla.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja marko77 » La 05.07.2008 14:25

Mites tuo kätköilykännykkä sopii kätköjen piilottamiseen? Itselläni on N95 käytössä. Sellainen mielikuva vaan on, että joku basicgepsi olisi tarkempi kuin puhelimen oma gepsi..
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 05.07.2008 15:54

Ei pelkällä N95:sella teekään yhtään mitään. Itse käytän n95- luuria johon on asennettu "Geocache navigator"- ohjelma. Ilma sitä ei kannata edes yrittää. Puhelimen oma gps- suunnistus ei mahdollista kun 10 metrin tarkkuuden, koska sinne ei voi syöttää, kun esim. 60° 51.56, eli viimeinen desimaali jää väkisin pois. Olen mielenkiinnosta kokeillut puhelimen omaa softaa kätköillessä ja kun pääsen kymmenen metrin säteelle kohteesta puhelin ilmoittaa "Olet perillä" ja lopettaa opastamisen.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

tillit208
Viestit: 10
Liittynyt: To 10.07.2008 17:37
Paikkakunta: Pyhäntä
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja tillit208 » Pe 11.07.2008 19:21

Onkos mitään ohjelmaa gps-kännyihin (N78) jolla sen sais toimimaan kuten käsi gps:n? Tuon N78:n oma suunnistus ohjelma on kyllä ihan surkea. Mulla on smartgpx, johon lataan kätköt ja josta ne saa myös kätevästi muutettua maamerkeiksi. Nyt pitäs vaan olla joku ohjelma (ei geocache navigator) joka osais lukee noita maamerkkejä, ja jolla löytäs kätkölle vähän paremmin kuin tuolla kännyn omalla ohjelmalla. Toisekseen tuo N78:n ohjelma ei ymmärrä koordinaatteja muodossa: DD mm.mmm.

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Pe 11.07.2008 22:59

Minulla on S60-puhelimessa kätköilysoftana AFtrack. Hyvinä puolina mm. tuki .gpx- ja .loc-tiedostoille. Huonoa käyttöliittymän ensialkuun (ja vieläkin) outo logiikka. Karttojakin tämä ilmeisesti tukisi bittikarttakuvina, mutta en ole viitsinyt opetella kalibroimaan niitä.

Tristan Vox
Viestit: 1
Liittynyt: La 12.07.2008 11:12

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Tristan Vox » La 12.07.2008 11:16

E90 ja Trimble Geocache Navigator on hämmentävän hyvä yhdistelmä. Aiemmin olen käyttänyt Smartcomin softaa, joka sekin oli oivallinen. Varsinaista GPS-laitetta olen kaivannut lähinnä huonossa kelissä tai hankalissa paikoissa jolloin puhelimen kastumis tai rikkoutumisriski on iso.

T: TV

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 08.08.2008 16:13

Olen nyt aloittanu geokätköilyn kun hommasin Sony Ericsson C702 puhelimen jossa on sisäänrakennettu GPS. Ohjelmana olen käyttänyt Track My Journey nimistä ilmaisohjelmaa. Ohjelmaan saa ladattua itse tehtyjä karttoja. Myös kätköt saa helposti ladattua puhelimeen datayhteyden kautta kun tekee ne ensin tietokoneella ohjelman sivuilla. Tarkkuus tuossa gepsissä on metsässä ollut se 10 metriä, avoimella paikalla pari metriä. Varsinaisista navigaattoreista ei ole kokemusta mutta tämäkin ajaa asiansa jotenkuten, ainakin pari kätköä jo löytynyt :D Tähän puhelimeen ei taida olla mitää varsinaisia kätköily ohjelmia olla olemassa kun ohjelmisto pohja on Java.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 08.08.2008 17:47

Tristan Vox kirjoitti:E90 ja Trimble Geocache Navigator on hämmentävän hyvä yhdistelmä.
T: TV
Minulta myös ääni E90 + TGN:lle! Toimii luotettavasti myös vaimon N78:ssa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Pe 08.08.2008 17:50

Haaskalintu kirjoitti: .. Toimii luotettavasti myös vaimon N78:ssa.
.. ja mun N95:ssa :)

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » La 09.08.2008 20:40

Hienosti pelaa tuo GN & N95. Parasta on paperittomuus, maastossa näkee kaikki tiedot (logs, hints, maps) paitsi atribuutit. Hieno softa! Ja field notesilla loggaus.
-Noyboy-
serial cacher

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja tuulis » La 09.08.2008 21:55

Noyboy kirjoitti:Hienosti pelaa tuo GN & N95. Parasta on paperittomuus, maastossa näkee kaikki tiedot (logs, hints, maps) paitsi atribuutit. Hieno softa! Ja field notesilla loggaus.
joo, minäkin olen tykännyt, paitti eri nokialainen on kätösissä.
varsinkin se loggaus, niin on helppoa koneella olessa sitten sitä kautta logata ne kunnolla, ei tartte kaivella millään hakusanoilla kätköä millä olen käynyt,
ja kieltämättä kun on tuo muisti niin lyhyt, niin eipä tahdo illalla muistaa missä on aamusta ollut....

Sillon vain on vähän ankeaa, kun ei ole verkkoa tai virta loppuu niin kuin minulle kävi Kajaanissa hepomäen kirous kätköllä,
kännykkä näytti 12 metirä ja sitten kuului piip piip piip...

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja rp55 » La 09.08.2008 23:50

N95 ja Trimble...on tosi hyvä niin pitkään kun akkua riittää.
On ollut ajatuksissa hankkia pari akkua varalle. Tuo piippaus on niin jokapäiväistä.. .. .. :roll: :roll: :roll:
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 10.08.2008 10:21

Hyvin toimii myös E71+GN. E71:n vakioakku on 1500 mAh eikä siis tyhjene aivan heti.
There's always a cache somewhere

Avatar
backley
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 25.08.2008 17:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja backley » To 28.08.2008 22:13

tillit208 kirjoitti:Onkos mitään ohjelmaa gps-kännyihin (N78) jolla sen sais toimimaan kuten käsi gps:n? Tuon N78:n oma suunnistus ohjelma on kyllä ihan surkea. Mulla on smartgpx, johon lataan kätköt ja josta ne saa myös kätevästi muutettua maamerkeiksi. Nyt pitäs vaan olla joku ohjelma (ei geocache navigator) joka osais lukee noita maamerkkejä, ja jolla löytäs kätkölle vähän paremmin kuin tuolla kännyn omalla ohjelmalla. Toisekseen tuo N78:n ohjelma ei ymmärrä koordinaatteja muodossa: DD mm.mmm.
Itse oon todellinen noviisi lajissa eli viikon (vajaan) pörrännyt kätköjen parissa. Tietoisuus ja kiinnostus on olleet jo pitkään mutta laitteistoa ei. Nyt ostin joku viikko sitten juuri tuon N78:n ja sen myötä sitten lähdin tämän sairauden piiriin. 6 kätköä löytynyt käyttämällä hankalaa menetelmää: ensin kätkö tietokoneella esiin, sitten siellä koordinaattien muutos toiseen muotoon (DMS), tallennus maamerkiksi luuriin ja sitten sen kanssa maastoon. Hankalaa tai vähintääkin työlästä. Tarkkuus kyseenalainen, joskin kun muusta ei oo kokemusta niin ei kai pidä liikaa kritisoida. Mutta sanotaanko nyt että ainakin nettisivujen vihjeet on toistaseks olleet harjaantumattomalle silmälle vähintäänkin tarpeellisia. Tuon ohjelmiston perään tässä itekin kyselen, josko on tietoutta että pelittääkö se Geocache Navigator tuon S60 3rd pohjan kanssa.
________________________________________________________________________________________________
Ulos mailmaha viä, meijä jäljetön diä.
________________________________________________________________________________________________
N78 / Lumia 820

TunturiTiger
Viestit: 144
Liittynyt: To 28.08.2008 21:23
Paikkakunta: Virrat

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja TunturiTiger » To 28.08.2008 22:25

mulla on N73 ja siinä toi geocache navigator. toimii oikeesti hyvin! kätköjen löytäminen on melkein liian helppoa. :D

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Pe 29.08.2008 10:03

Jep. Minulla on N95+TGN ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa mikä jää askarruttamaan on se, että GPS- signaali on hyvin harvoin vihreällä ja keltaisella ollessaan se näyttää vähän minne sattuu. Siinä suhteessa käsi- gps on todennäköisesti luotettavampi.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

tillit208
Viestit: 10
Liittynyt: To 10.07.2008 17:37
Paikkakunta: Pyhäntä
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja tillit208 » Pe 29.08.2008 12:06

backley kirjoitti:Itse oon todellinen noviisi lajissa eli viikon (vajaan) pörrännyt kätköjen parissa. Tietoisuus ja kiinnostus on olleet jo pitkään mutta laitteistoa ei. Nyt ostin joku viikko sitten juuri tuon N78:n ja sen myötä sitten lähdin tämän sairauden piiriin. 6 kätköä löytynyt käyttämällä hankalaa menetelmää: ensin kätkö tietokoneella esiin, sitten siellä koordinaattien muutos toiseen muotoon (DMS), tallennus maamerkiksi luuriin ja sitten sen kanssa maastoon. Hankalaa tai vähintääkin työlästä. Tarkkuus kyseenalainen, joskin kun muusta ei oo kokemusta niin ei kai pidä liikaa kritisoida. Mutta sanotaanko nyt että ainakin nettisivujen vihjeet on toistaseks olleet harjaantumattomalle silmälle vähintäänkin tarpeellisia. Tuon ohjelmiston perään tässä itekin kyselen, josko on tietoutta että pelittääkö se Geocache Navigator tuon S60 3rd pohjan kanssa.
Itse vierastin aluksi tuota Geocache Navigatoria, kun se käyttää GPRS yhteyttä, eikä siirrettävän datan määrästä ole oikein tietoa. Mutta kun ottaa operaattorilta kiinteän datapaketin, ei tarvitse siitä huolehtia. Tuo on kyllä todella hyvä ohjelma, ja toimii mainiosti N78:ssa.

Kätköt saat kätevästi myös maamerkeiksi SmartGPX ohjelmalla. Ne näkyykin sitten Nokia Mapsissa myös. Kätköily mulla tapuhtuukin nykyisin siten, että ensin Nokia Mapsin opastamana autolla mahdollisimman lähelle kätköä, ja sitten kun pitää jalkautua, niin Geocache Navigator käyttöön. Todella kätevää.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja small oaks » Pe 29.08.2008 16:09

Olen viimeikoina tykännyt käyttää smartgpx:n kanssa myös google mapsia, se osaa näyttää hienosti maamerkkeihin saadut kätköt suosikkeina suoraan. Lisäksi kartan mukana tulevat myös ilmakuvat. Käytän lähinnä sellaisena yleissilmäyskarttana kun varsinainen kätköilylaite on garmin 60cx.
Still one more to find!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”