Janitismus kirjoitti:Olen C:geoon ennenkin koittanut offline maastokarttaa laittaa, mutta enpä ole onnistunut.. enkä onnistunut vieläkään edes tämän ohjeen ja kuvan avulla, homma kaatuu siihen kohtaan kun C:geon asetuksista pitäisi valita offline-karttojen polku selaamalla. En saa sieltä valikosta ollenkaan muistikorttia näkyviin? Onko buginen ohjelma vai mitä nyt en tajua, huoh?.
ExTechOp kirjoitti:Voin valita kartan ihan normaalisti, mutta kuva jää puutteelliseksi näyttäen vain katujen (ja rautateiden) ääriviivat, talot sun muut yksityiskohdat puuttuvat:
Kalvoapina kirjoitti:Hyvä Galapalos! Rautalangasta väännetyt ohjeet. Ainakin omassa luurissa (Sony Xperia Ultra) lähti toimimaan moitteetta. Ja jos hyppii edestakaisin Google Mapsin ja tämän välillä, riittää että kerran valitsee kyseisen kartan ulkoasun. Sen jälkeen muistaa automaattisesti. Jos käyttää rinnalla vielä muitakin offline-karttoja, niin se saattaa hieman sekoittaa.. Kiitos!
Edit: Ja tässä tapauksessa tiedostot tallennettiin muistikortille. Saattaa olla, että varsinkaan vanhemmissa laitteissa ei se sisäinen muisti piisaa. Mutta kellä laitteet antaa myöden niin suosittelen!
ansu75 kirjoitti:Mä sain noi kartat jo kertaalleen toimimaan mutta nyt ei enää näy kuin valkoista, ei ees noita viivojaen oo mielestäni mitään muuttanut, paitsi mahdollisesti cgeoon on voinut tulla päivitys, sekö tuon rikkoi?
Galapalos kirjoitti:Mulla näyttää juurikin tuolta, jos ei ole valinnut sitä kartan ulkoasua oikeaksi. Eli kolme pistettä sieltä "valitse kartan ulkoasu" ja sieltä pitäisi löytyä se XML file, minkänimiseksi sen mahdollisesti on muuttanut
Jos sinulla on C:geon järjestelmä asetukista valittu "Mapsforge beta as default" päälle (kun mainitsit noita maspforgen kattoja käytetelleen ja joissain tapauksissa tuo pitää laittaa päälle että ne toimii)
Jos tuo asetus on päällä, niin sitten pitää käyttää karttateemafilua peruskartta.zip.
Suhina kirjoitti:ansu75 kirjoitti:Mä sain noi kartat jo kertaalleen toimimaan mutta nyt ei enää näy kuin valkoista, ei ees noita viivojaen oo mielestäni mitään muuttanut, paitsi mahdollisesti cgeoon on voinut tulla päivitys, sekö tuon rikkoi?
C:geo versio 2016.11.05 ainakin pelittää tänään ihan hyvin.
tipitii kirjoitti:Asentelin mtk_suomi31.img karttaa ja peruskartta_v3.zip. Asensin sen kuvan ja ohjeen mukaan. Löydän sen muistikortilta ja saan näkymään ne Ofline-karttojen polku ja Karttateemojen polku kohdalla nimellä Maastokartta. Mutta en saa niitä näkymään karttaa CGeossa enkä karttaluettelossa.
tipitii kirjoitti:Yritin ladata tätä mtk_suomi.map. Mutta -Sivustoon ei saada yhteyttä.-
Paluu Laite- ja ohjelmistoapua
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa