Locus ja ANT+

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
cranwelli
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.08.2013 9:36

Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja cranwelli » Ke 27.08.2014 14:19

Hei

Nyt olen taas aika heikoilla hangilla vaikka vasta onkin elokuu.

Toivottavasti en turhaan aloittanut uutta topicia mutta hakutoiminto ei ainakaan auttanut.

Olisi tarkoitus hakea yksi kätkö jossa atribuuttina "wireless beacon".
Päädyin siihen, että kyseessä Garminin Chirp. (Tästä jo varmasti huomaa, ettei ole ihan ominta alaa)
Käsigepsini ei tajua noita (Garmin eTrex 20) eikä tietääkseni myöskään C:geo.
Latasin Locuksen (Ilmaisversio) puhelimeen koska sen kuvauksessa oli maininta ANT+ ominaisuudesta ja luulen sen liittymän tuohon Garminin Chirp -laitteeseen. ANT+ apsi ja lisäosa siihen olivat jo valmiiksi puhelimessani.
Olenko yhtään jäljillä?

Jos tämä on mennyt oikein tähän asti, niin onko Locus käyttövalmis kun haen siihen vain ko. kätkön jossa tuo edellä mainittu atribuutti?
Vai tarvitseeko olla se Pro versio tai muuttaa asetuksia?

Jos laitteet toimisivat niin mitä pitää tehdä kätköllä vai riittääkö kun on tarpeeksi liki?
Eli tuleeko tiedot automaattisesti näkyviin vai tarvitseeko sitten vielä ymmärtää esim avata jotain jostain tms.

Puhelimena Samsung Galaxy Note 3.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Vs: Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ke 27.08.2014 14:41

Locuksen toimintavalikossa (3 pistettä vasemmassa ylänurkassa -> Lisää) näyttää olevan ANT+ hallinta. Se auki ja sieltä oikeasta ylänurkasta 3 pistettä josta aukeavasta valikosta geokätkö. Siitä sitten skannaus päälle ja oletetun Chirpin lähelle skannailemaan. Näin luultavasti pelaa. En ole itse testannut.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja stebu » Ke 27.08.2014 17:17

En ole ihan varma, muuta sellainen kuva tuosta Locuksen ant+:sta on, että se olisi pääasiassa kunto ym. sensoreita varten (syke, polkimien kierrosnopeus, lämpötila ym). Toivottavasti olen väärässä, vikkei puhelimeni tuekaan ant+:aa.
-stebu

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja Pete_P » Ke 27.08.2014 17:36

Vaikuttaa siltä että Garminin Chirp toimii Locuksessa: http://help.locusmap.eu/responses/ant_g ... geocaching.

cranwelli
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.08.2013 9:36

Re: Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja cranwelli » Ke 27.08.2014 17:41

Latasin pro versioi Locuksesta kun ANT+ aika oli feeessä rajoitettu 10 minuuttiin. Ainakin ensimmäisen ohjeen mukaisesti löytyy ANT+ asetukset ja sieltä erikseen vielä geokätköily. Katsotaan miten käy, kohta kohti kätköä.

cranwelli
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.08.2013 9:36

Re: Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja cranwelli » Ke 27.08.2014 19:40

Ei onnannut. Sain sieltä ANT+ asetuksista homman yhdistetyksi mutta ilmoitti, että "Devives in range: 0". Kerran puhelin piippasi oudosti mutta kun vilkaisin näyttöä niin ei ollut mitään poikkeuksellista. Voipi olla, etten vaan osannut.

cranwelli
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.08.2013 9:36

Re: Locus ja ANT+

Viesti Kirjoittaja cranwelli » Ke 27.08.2014 20:02

Kuitenkin myös tästä näkyy, että Chirp on yhteensopiva apsiin ja samasta paikasta selviää, että apsi on yhteensopiva Note kolmoseen eli sen puoleen kai olisi pitänyt onnistua.

EDIT! Hienosti toimi Note 3 + Locus Pro + ANT+ + Chirp kun tyhmä Homo sapiens meni vehkeineen oikeaan paikkaan. Toimi itseasiassa niin hienosti, että itse taikurikin hämmästyi omaa temppuaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”