Mikä älypuhelin?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Su 16.09.2018 0:02

Nyt en näköjään osaa ladata MML:n ilmaista offline-maastokarttaa Nokia 6:n c:geoon, vaikka siihen Samsungiin osasin. On tämä aparaatti sen verran paljon erilainen kuin Samsungin. Mut jospa se vielä jossain vaiheessa onnistuisi. Se olis hyvä maastossa liikkuessa ja sellaisilla alueilla missä ei nettiyhteys jostain syystä toimi. c:geoon kun saa tallennettua offline-käyttöä varten etukäteen kätköjä, ja niitä hakiessa myös offline-kartta olis poikaa.

Paljon on vielä kymysysmerkkejä mulla tään nokialaisen kanssa. :)






,

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 16.09.2018 7:15

ReiKaa kirjoitti:Nyt en näköjään osaa ladata MML:n ilmaista offline-maastokarttaa Nokia 6:n c:geoon, vaikka siihen Samsungiin osasin. On tämä aparaatti sen verran paljon erilainen kuin Samsungin. Mut jospa se vielä jossain vaiheessa onnistuisi. Se olis hyvä maastossa liikkuessa ja sellaisilla alueilla missä ei nettiyhteys jostain syystä toimi. c:geoon kun saa tallennettua offline-käyttöä varten etukäteen kätköjä, ja niitä hakiessa myös offline-kartta olis poikaa.

Paljon on vielä kymysysmerkkejä mulla tään nokialaisen kanssa. :)
,
Sen pitäisi onnistua samalla lailla kuin edellisissä Android puhelimissa. Suuria eroja ei pitäisi olla.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ti 25.09.2018 3:21

Onnistui sittenkin. Panssarisuojalasin onnistuin jo vähän rikkomaan, se maksoi kolmisenkymmentä euroa joten olis tuo saanut vähän pidempään kestää. Mihin lienee kopsahtanut. Hyvin tuntuu akku kestävän, ei tarvitse koko ajan ladata. Kiitoksia vinkeistä.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 25.09.2018 7:42

ReiKaa kirjoitti:Onnistui sittenkin. Panssarisuojalasin onnistuin jo vähän rikkomaan, se maksoi kolmisenkymmentä euroa joten olis tuo saanut vähän pidempään kestää. Mihin lienee kopsahtanut. Hyvin tuntuu akku kestävän, ei tarvitse koko ajan ladata. Kiitoksia vinkeistä.
Jatkossa en välttämättä hankkisi noita näyttösuojia. Ne monesti huonontavat kosketusta ja kun nykyään näissä alkaa olla Gorilla Class sarjan kestäviä laseja jotka kestää naarmuja, iskuja jopa paremmin kuin kalvot.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ti 25.09.2018 7:46

ReiKaa kirjoitti:Nyt en näköjään osaa ladata MML:n ilmaista offline-maastokarttaa Nokia 6:n c:geoon, vaikka siihen Samsungiin osasin. On tämä aparaatti sen verran paljon erilainen kuin Samsungin. Mut jospa se vielä jossain vaiheessa onnistuisi. Se olis hyvä maastossa liikkuessa ja sellaisilla alueilla missä ei nettiyhteys jostain syystä toimi. c:geoon kun saa tallennettua offline-käyttöä varten etukäteen kätköjä, ja niitä hakiessa myös offline-kartta olis poikaa.

Paljon on vielä kymysysmerkkejä mulla tään nokialaisen kanssa. :)






,
¨

Millainen on nokialainen muuten käytössä?
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ti 25.09.2018 19:44

Itse tykkäsin Samsung Xcover SIII:sta enemmän sen pienemmän koon takia ja siksi, että sillä sain nopeammin yläpalkista vetämällä esiin ne siellä olevat valikot (mobiili, bluetooth, taskulamppu, sijainti jne..). Tässä Nokialaisessa pitää pitkään houkutella ennnen kuin saan ne sieltä alas. Tosin vika voi olla tekniikassani tai siinä panssarilasissa. Samsungissa minulla on vain ohut näytönsuoja siinä päällä ja se on toiminut ihan hyvin. Tästä lasistakin tosin sanoivat kaupassa, että se ei häiritse eikä huononna kosketusnäytön käyttöä millään lailla.

Se on hyvä puoli ehdottomasti, että tässä ei ole niitä ylimääräisiä sovelluksia, ja akku on kestänyt mielestäni tosi hyvin.

Kamerasta en ole vielä löytänyt kuvankäsittelyn Rajaa-toimintoa. Liekökäänkö sitä? Se olisi tarpeen. Samoin Samsungissa oleva asetusvaihtoehto hämärässä kuvaamista varten taitaa puuttua Nokian puhelimesta. Toisaalta kuvat ovat ehkä himpun verran parempia kuin Samsungissa.

Eli sanoisinpa niin, että oleellisin ja ehdottomasti paras puoli on tämä akunkesto. Myös tilaa on enemmän. En ole vielä ostanut edes muistikorttia tähän. Valokuvia varten taidan sen kuitenkin ostaa.

Samsung oli jotenkin näppärämpi käyttää. Käytän sitä vielä akunkeston rajoissa ainakin kamerana, ja wlan-yhteydellähän sillä pääsee myös nettiin.

Ai niin, Samsungiin sai silikonikuoret, jotka suojasivat myös noita pistokereikiä. Nokialaiseen luulin ostaneeni samanlaisen, mutta eipä se suojaakaan niitä. Vesisateessa ei siis hirviä sitä pitää. Samsungin kuorissa sai tarvittaessa ne reiän kohdat näppärästi auki, mutta ne sai myös tiiviisti kiinni. Mut koska tämä suojakuori on vähän "tahmeampi" kuin itse puhelin, niin hyvä se on siinä olemassa jottei käsistä karkaa.

Puheluja en ole soittanut tällä uudella kuin kahdesti. Edelleenkin ihka oikean PUHELIMEN virkaa hoitaa tuo muutaman kympin pikkupikkunokialainen, mallia 108. Älypuhelimista ei oo minun mielestä PUHE-limiks. :)

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mikä älypuhelin?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 25.09.2018 20:22

Jos kameran kanssa haluaa hifistellä niin asentaa tämän: https://play.google.com/store/apps/deta ... mera&hl=fi ja ottaa RAW eli raakakuvia. RAW formaatissa on koko kameran kennon tuottama informaatio mukana eli kännykkä ei ole itse päättänyt miten kuvaa muokataan ja pakkaillaan. http://www.digiwiki.fi/fi/index.php?title=RAW Kuvaan itse aina tähän formaattiin jos järjestelmäkamera ei ole mukana.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”