Jolla ja kätköily

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » To 12.12.2013 1:21

Tulipas hankittua Jolla-kännykkä ja asensin siihen Locuksen + kartta tweakin + Geocaching4Locus lisäpalikan. Hyvin pelaa. Karttapohjaksi voi valita aika monta erilaista alkaen maanmittauslaitoksen maastokartoista OSM karttoihin. Kätköt latautuu livenä tai tarvittaessa. Enpä vielä maastossa ole kokeillut, katsotaan jos viikonloppuna ehtii.

Mielenkiintoinen laite. Kannattaa kyllä tarkkaan lukea arvostelut ja keskustelupalstat että sopiiko laite omaan käyttöön.

thestormer
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 11.06.2010 17:36

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja thestormer » To 12.12.2013 12:55

Minun Jollani saapui eilen, on tosiaan mielenkiintoinen laite, mutta akun kesto vaikuttaa olevan vähän huono, ja softa ei ole ihan vielä valmis, mutta senhän jo tiesinkin :) Minäkin asensin nyt Locuksen + lisäpalikat, näyttää toimivan hyvin, lähin hakematon kätkö on noin 30km päästä joten en vielä päässyt tositoimiin, mutta haetut lähikätköt ja omat kätköt löytyi ainakin heti.

Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » Ma 16.12.2013 1:01

Hyvinhän tuo Locus tuntuu pelaavan ihan tuota ääninavigointia myöden. Tosin kätköille en ehtinyt. Testasin tänään myös WhereYouGo appsia ( Google Playstä) ja sehän pelasi hienosti. En ollut näitä ennen kokeillutkaan kun N9:iin ja N900:een en löytänyt appsia. Testasin sen verran että kuljin tuon Megabus wherigon läpi. Kätköä en päässyt loggaamaan, joku toinen päivä sitten.

Hauska konsepti tuo Wherigo.

thestormer
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 11.06.2010 17:36

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja thestormer » Ma 16.12.2013 8:41

Miten sait WhereYouGo:n asennettuna Jollaan? Kun käyn Google Play -kaupan WhereYouGo sivulla ja listaan laitteitani siellä, niin Jollasta se sanoo näin: Unknown_Jolla_bionic, Tätä kohdetta ei voi käyttää laitteellasi. Olen myös kokeillut Munzee appin, sitä pystyin asentamaan, mutta se ei sitten löydä kameraa Jollassa.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 16.12.2013 9:18

Mäkin sain whereyougo;n asentumaan. Taisin löytää apk tiedoston sen kehittäjän sivulta. http://code.google.com/p/android-wherey ... =0.6.0.apk
Google playn saa kyllä toimimaan, jos kikkailee hieman dev moodin kanssa. http://www.jollatides.com/2013/11/29/jo ... ogle-play/
Itse en tota vielä kokeillut vaan olen joitain ohjelmia asennellut google playsta tällä tavalla. http://havaintoja.info/blogi/googleplay
Eli pc:llä ja sitten esim. dropbox ohjelman avulla. Android dropbox asentaa ohjelman kun tiedostoa Jollassa klikkaa. Dropboxin avulla saan myös nuo wherigo pelit tallennettua oikeaan hakemistoon Jollassa. Eli siirrän kasetit pc:llä Dropboxiin ja Jollassa Dropbox osaa tallentaa tiedostot tarvittavaan hakemistoon.
Still one more to find!

thestormer
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 11.06.2010 17:36

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja thestormer » Ma 16.12.2013 9:47

small oaks kirjoitti:Google playn saa kyllä toimimaan, jos kikkailee hieman dev moodin kanssa. http://www.jollatides.com/2013/11/29/jo ... ogle-play/ .
Juuri tuolla tavalla olen saanut Google playn toimimaan, mutta aika moni ohjelma ei toimi, eikä esimerkiksi WhereYouGo löydy ollenkaan sen kautta. Google playn sivuilta sitä appia löytyy, mutta silloin tulee se viesti että on Unknown_Jolla_bionic käytössä. Täytyy seuraavaksi kokeilla APK downloaderia :)

Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » Ma 16.12.2013 13:33

thestormer kirjoitti:
small oaks kirjoitti:Google playn saa kyllä toimimaan, jos kikkailee hieman dev moodin kanssa. http://www.jollatides.com/2013/11/29/jo ... ogle-play/ .
Juuri tuolla tavalla olen saanut Google playn toimimaan, mutta aika moni ohjelma ei toimi, eikä esimerkiksi WhereYouGo löydy ollenkaan sen kautta. Google playn sivuilta sitä appia löytyy, mutta silloin tulee se viesti että on Unknown_Jolla_bionic käytössä. Täytyy seuraavaksi kokeilla APK downloaderia :)
Olikohan se sitten kuitenkin niin että siirsin vaan APK:n Android laitteesta Jollaan ja siitä sitten asensin? Tässä on tullut niin paljon säädettyä ja kokeiltua tuon luurin kanssa että vähän muistikin pätkii :D Mulla on jokatapauksessa Jollassa Google Play, 1Mobile, Yandex ja Amazon apps store asennettuna ja lisäksi olen siirrellyt noita APK:ta suoraan Android-laitteesta.

thestormer
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 11.06.2010 17:36

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja thestormer » Ma 16.12.2013 14:01

Minäkin sain WhereYouGo:n toimimaan lataamalla APK:n suoraan kehittäjän sivulta. APK downloader on näköjään ollut vähän liiankin suosittu, siellä pyydetään nyt lahjoituksia että saisivat palveluun riittävän paljon kaistaa ja levytilaa :)

No olisiko tietoa miten saa Munzee ohjelman toimimaan? :D

Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » Ma 16.12.2013 14:08

thestormer kirjoitti:Minäkin sain WhereYouGo:n toimimaan lataamalla APK:n suoraan kehittäjän sivulta. APK downloader on näköjään ollut vähän liiankin suosittu, siellä pyydetään nyt lahjoituksia että saisivat palveluun riittävän paljon kaistaa ja levytilaa :)

No olisiko tietoa miten saa Munzee ohjelman toimimaan? :D
Yksi Jollan Alien Dalvik-Android ympäristön nykyisistä puutteista on se että kameraan eivät Jollaan asennetut Android appsit pääse käsiksi. Sama ongelma pätee myös erilaisiin taskulamppuappseihin jotka käyttää salamavaloa. Toivottavasti korjaantu tulevissa päivityksissä.

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja jviirret » Ma 16.12.2013 17:37

thestormer kirjoitti:Minäkin sain WhereYouGo:n toimimaan lataamalla APK:n suoraan kehittäjän sivulta. APK downloader on näköjään ollut vähän liiankin suosittu, siellä pyydetään nyt lahjoituksia että saisivat palveluun riittävän paljon kaistaa ja levytilaa :)

No olisiko tietoa miten saa Munzee ohjelman toimimaan? :D
Tuota palvelua käyttää varmasti moni muukin, joka haluaa Playsta ohjelmia mutteivat luovuttaa tietojaan Googlelle.
Munzee ei toimi edes Android puhelimessa jos siinä ei ole googlen tunnukset asennettuna. Käyttää paikantamiseen googlen sijaintitietoa ja karttana googlen karttoja :(

Jukka

Avatar
SkyFly84
Viestit: 64
Liittynyt: La 21.02.2009 12:08

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja SkyFly84 » Su 06.04.2014 21:43

Morjens

Minua kiinnostaa tämä aihe kovastikkin ja olisin tiedustellut onko tapahtunut ohjelmien saamisessa helpotusta? Esim saako Jollaan jo Munzee ohjelman?
Ja olisi kiva kuulla käyttökokemuksia laitteesta... + ja -, jos joku haluaa niitä jakaa

Kampfpinguin
Viestit: 54
Liittynyt: To 27.02.2014 14:47

Re: Jolla ja kätköily

Viesti Kirjoittaja Kampfpinguin » Ma 07.04.2014 22:47

Sain Jollani joululahjaksi enkä ymmärrä kovin paljon ohjelmoinnista tai miten google play kauppa asenettaan, mutta käytän cgeo joka toimii ilman mitään ongelmia.
Se on mun ainoa ohjelma jonka saan jollaan, ja onneksi se toimii. Kartta, kompassi, kaikki! Se kuitenkin vaati android sovelluksen. Ei saa jolla kaupasta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”