samsung galaxy s2 ja bt-gps

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
miquell80
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 30.08.2011 12:10

samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja miquell80 » Ti 30.08.2011 15:34

Tarttis infoa bt-gps mokkulan ostoon.
Onko näilä gps mokkuloilla eroja esim. puhelin mallien välillä vai toimiiko ihan minkä luurin kans vaan ja miten tuo toimivuus ton groundspeakin oman softan kans?
Tai jos jollaki kokemusta mikä tähän samsungiin soveltuu nii seki tieto auttas.

calmari
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 26.07.2010 11:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja calmari » Ti 30.08.2011 15:41

Tällainen sinälläään paitsi offtopic, myös täysin tarpeeton kysymys, mutta asia aidosti kiinnostaa minua.

Minkä vuoksi haluat liittää BT GPS:n Galaxyyn?

Asia kiinnostaa siksi, että itselläni on myös Galaxy, joskin vanhempi malli.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 30.08.2011 15:43

Testattu Android ja GS:n sovellus ja muutkin yleisimmät toimiviksi Holuxin BT-palikalla. Tullu koko kesä käytettyä suuremmitta ongelmitta.

Teippaa vastaanotin hattuun tai pyöräilykypärään niin saat parhaan mahdollisen signaalin :!:

Olettaisin että nuo on aika standardeja mutta pieniä eroja on piirisarjojen ja herkkyyksien suhteen. Kannattaa satsata sellaiseen jolle luvataan hyvä herkkyys.

Avatar
JasoX
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 02.08.2010 19:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja JasoX » Ti 30.08.2011 15:50

pakko kysyä miksi bt mokkula?

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 30.08.2011 17:08

Kannattaa käyttää Android luurissa tätä softaa: https://market.android.com/details?id=c ... rch_result Ja puhelimen sisäinen gps riittää. Ei ole mitään järkeä ostaa kallista erillistä gps palikkaa..

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ti 30.08.2011 17:13

Ulkoinen gps-palikka taitaa vaan kummasti pidentää luurin akun kestoaikaa?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 30.08.2011 18:14

Ulkoinen antaa heti oikeat naatit kun kännykän avaa koska se pysyy lukittuna satelliitteihin koko ajan. Kännykän oma näyttää hetken aikaa hyvin epätarkasti ja välillä ei lukitu lainkaan heikkoon signaaliin esim. metsässä. Ohjalmasta tässä ei ole kyse koska tokihan kaikki ohjelmat saavat GPS:ltä saman koordinaattitiedon. Kyse on siis ihan siitä millaista tarkkuutta ja toimintaa etsii. Kyllä kännykän omalla suuntii oikeaan katuosoitteeseen helposti.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 30.08.2011 22:15

Itse olen etsínyt Lg Optimus 2X puhelimen C:geo sovelluksella jo yli 50 kätköä... Ja kaikki ovat löytyneet puhelimen omalla gps paikantimella... Joten aika tarkka sen on silloin oltava... Itse kun en halua kännykän ympärille turhaa sälää mukaan kannettavaksi. Mieluummin kannattaisi hankkia tämä: http://www.mobilefun.co.uk/pama-plug-n- ... p27922.htm Niin ei akkukaan lopu aivan heti... Minulla kännykän akku kestää sen yhden päivän, jos gps on jatkuvasti päällä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 30.08.2011 22:37

Vingeri kirjoitti:Itse olen etsínyt Lg Optimus 2X puhelimen C:geo sovelluksella jo yli 50 kätköä... Ja kaikki ovat löytyneet puhelimen omalla gps paikantimella... Joten aika tarkka sen on silloin oltava...
Eikös tuo todista juuri päinvastaista sillä aika moni kätkö on kuitenkin useita metrejä sivussa ilmoitetusta paikasta.

Esim. kätköt, joista näkee jo tarkasta kartasta niiden olevan ihan väärässä kohtaa, löytölogeissa usein lukee, että känny gps:llä päästiin juuri kohdalle :lol: :lol:

Toki se kasvattaa geosilmää kun ei voi luottaa laitteeseen :!: Edes silloin kun se löytää purkin :shock:

miquell80
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 30.08.2011 12:10

Re: samsung galaxy s2 ja bt-gps

Viesti Kirjoittaja miquell80 » Ke 31.08.2011 13:40

Hei ja kiitos kaikille vastanneille.

Kiinnostus tähän mokkulaan lähti siitä että kävin lukemassa foorumeita niin niissä puhutiin akun kestävän paremmin ja joissain tapauksissa oli myös tarkkuus parantunut.
Käytän tätä puhelinta muuhunkin kun navigointiin niin olisi mukava ettei navigointi heti syö akkua loppuun. Ja kyllä, tiedän että laturit on keksitty mutta ei jaksas aina laturissa pitää ku tarttee liikkuakki :)
Vielä jos tarkkuus navigoinnissa paranee nii sehän on vain plussaa.

Eilen kävin paikallisista liikeistä kyselemässä niin ei ollu mokkulaa eikä juuri tietoakaan. Tuumailivat vaan että netistä löytyy paremmin :)

Nyt sitten muutamia vaihtoehtoja selaillut:

http://www.digimesta.com/gps_vastaanott ... _5704.html
http://www.insmat.fi/fi/tuotteet/gps-tu ... nin/logger
http://www.jt-net.fi/product_details.php?p=5973

Eipä näistä hirveesti itse ymmärrä mut vissiin mitä enemmän kanavia sen parempi ja herkkyys tietenki. Merkeistä ku ei tiedä taas yhtään mitään...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”