Usean gpx:än lataus sivustolta?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Pe 27.11.2009 20:39

Pahoittelen newbie kysymyksiä, mutta en löytänyt samasta aiheesta infoa.
Eli pitääkö nuo gpx. tiedostot tallentaa jokainen yksitellen täältä tai geocaching.com -sivustolta?
Ajattelin, että olisi hieman kätevämpää jos voisi rajata tietyn alueen ja tallentaa kerralla
kaikki kätköt.. Toinen asia liittyy näiden gpx. -tiedostojen siirtämiseen Garminiin;
siirretäänkö ne aina tuohon itse laitteeseen, eikä Mapsourceen? Itsellä laitteseen
tulee siis Vapaa-ajan karttoja sekä City Navigator. Olisi kätevää jos voisi laittaa kätkön
kohteeksi ensin tuohon City Navigatoriin kun ajelee autolla ja sitten Vapaa-ajan karttaan
kun jatkaa jalan.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Pe 27.11.2009 20:57

http://www.geocache.fi/caches/cacheinfo.php on paikka josta teet valinnat mitkä kätköt tai mistä haluat läjän gpxiä. Lataat sen koneelle ja siirrät sen Garmin/gpx kansioon sellaisenaan.
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
Enppu&Iloma
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 14.07.2009 13:16

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Enppu&Iloma » Pe 27.11.2009 21:02

Noyboy kirjoitti:http://www.geocache.fi/caches/cacheinfo.php on paikka josta teet valinnat mitkä kätköt tai mistä haluat läjän gpxiä. Lataat sen koneelle ja siirrät sen Garmin/gpx kansioon sellaisenaan.
Tämähän voisikin muuten olla metka ominaisuus. Eli kun listaa vaikka sata kätköä, niin voisi ruksittaa ne esim. kuvauksen perusteella mielenkiintoiset, jotka haluaisi löytää ja yhtenä gpx-pakettina voisi siirtää ne gepsukkaan.
Kuulimme että herra on ruvennu kätköjä tekeen ja kattosimme vähän missä ne olis (Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla)

chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Pe 27.11.2009 21:21

Mitenkäs noiden toimivuus sitten kahden eri kartan kanssa? Jos toinen on sisäisessä muistissa ja toinen kortilla.
Ilmeisesti siirretään molempiin nämä kaikki gpx:ät? Gpx:än ei siis tarvitse olla yhteensopiva kartan kanssa;
jos kartta toimii paikantimessa, näkyvät siinä myös kätköt. Olenko oikeassa?

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Pe 27.11.2009 21:27

chocoeye kirjoitti:Mitenkäs noiden toimivuus sitten kahden eri kartan kanssa? Jos toinen on sisäisessä muistissa ja toinen kortilla.
Ilmeisesti siirretään molempiin nämä kaikki gpx:ät? Gpx:än ei siis tarvitse olla yhteensopiva kartan kanssa;
jos kartta toimii paikantimessa, näkyvät siinä myös kätköt. Olenko oikeassa?
Olet. Gpxt on koneessa ja toimii, vaikka ei olisi karttaa laisinkaan. Yhteenpaikkaan vaan laitat, niin ei laitteet sekoile. Ja sitten kartta-asetuksista tai gepsin esimääritellyistä profiileista vaihtelet mieleiseen karttaan.
-Noyboy-
serial cacher

chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Pe 27.11.2009 21:37

Ok. Eli mistä tarkalleen saan ladattua pakettina vaikkapa 50 kätkön gpx:ät?
Nyt näkyy itsellä listassa 50 kätköä 10km säteellä. Mistä klikkaan? Ei vain löydä... :)

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Pe 27.11.2009 21:43

Listauksen yläpuolella lukee jotain löytyi X kätköä, X kilometrin päästä tms. Siinä ihan oikealla on nappi "Lataa". Painaa siitä. Jos painat lähetä Garminiin kamat menee reittipisteiksi, jota ei nyt tässä haeta.
-Noyboy-
serial cacher

chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Pe 27.11.2009 22:12

Noyboy kirjoitti: Siinä ihan oikealla on nappi "Lataa". Painaa siitä.
Ei ole...

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 27.11.2009 22:13

Latauksista vielä: vakaasti suosittelen kokemuksen syvällä rintaäänellä, että lataat GPX tiedostot ensisijaisesti aina MUISTIKORTILLE, ei gepsin muistiin. Jos jossakin siirrossa sattuisi tapahtumaan joku virhe, esim tiedostojen osittainenkin korruptoituminen tai vastaava virheellisen, yhteensopimattoman tiedon siirto, asia ei ole mikään ongelma muistikortilla. Sen kun vaan poistat kortin ja GPS toimii. Gepsin muistissa oleva viallinen tiedosto sen sijaan saattaa jumittaa koko laitteen huoltokuntoon.
Minulle on käynyt niin Coloradolla, ei täältä ladatuilla, mutta muistaakseni geotoadilla ladatulla GPS-tiedostolla.

chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Pe 27.11.2009 22:22

Tässä capture. En näe "Lataa" painiketta.
Liitteet
Geo.JPG
Geo.JPG (84.4 KiB) Katsottu 2730 kertaa

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 27.11.2009 22:27

Taitaa tuo GPX-lataaminen olla premiumjuttuja?

chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Pe 27.11.2009 22:29

Bombur1 kirjoitti:Taitaa tuo GPX-lataaminen olla premiumjuttuja?
Minä olen Premium jäsen.. Tosin vasta tänään sen ostin. Geocaching.com sivulla näkyi heti.

Ok. Nyt selvisi. En ollut vahvistanut tunnustani, eikä Premium tiedot olleet siirtyneet..
Ehkä kohta alkaa näkymään painikkeet :)

Millä ohjelmalla nuo gpx:ät on muuten paras siirtää muistikortille? Käytän Maccia.
Viimeksi muokannut chocoeye, Pe 27.11.2009 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 27.11.2009 22:39

chocoeye kirjoitti:
Bombur1 kirjoitti:Taitaa tuo GPX-lataaminen olla premiumjuttuja?
Minä olen Premium jäsen.. Tosin vasta tänään sen ostin. Geocaching.com sivulla näkyi heti.
Se tieto gc.comin premiumstatuksesta ei automaattisesti siirry tänne. Siitä on jossakin oma valintatäppä tai vastaava. Sen aktivoituminen kestää kai vähän kauemmin. Siitä on mainintoja helpeissä tai muissa tiedonannoissa ja/tai viesteissä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 28.11.2009 1:11

Bombur1 kirjoitti:
chocoeye kirjoitti:
Bombur1 kirjoitti:Taitaa tuo GPX-lataaminen olla premiumjuttuja?
Minä olen Premium jäsen.. Tosin vasta tänään sen ostin. Geocaching.com sivulla näkyi heti.
Se tieto gc.comin premiumstatuksesta ei automaattisesti siirry tänne. Siitä on jossakin oma valintatäppä tai vastaava. Sen aktivoituminen kestää kai vähän kauemmin. Siitä on mainintoja helpeissä tai muissa tiedonannoissa ja/tai viesteissä.
Jep, geocache.fi on itsenäinen sivusto ja meillä ei ole mitään supertiedonkeruuta; siksi nykyisellä käyttäjämäärällä ei premiumliittymisiä ole mahdollista tarkastaa automaattisesti (vaatisi kaikkien tuhansien käyttäjien profiilien lataamisen www-sivulta ja sieltä sitten tutkia tieto)

Siksi käyttäjäkohtaista premiumtarkastusta olen mainostanut keskustelussa, uutisissa sekä ainakin seuraavilla sivuilla:

Tärkeimpänä (yllättäen) eiusivultakin löytyvä UKK: http://www.geocache.fi/terms/faq.php
http://www.geocache.fi/terms/pr_edut.php
http://www.geocache.fi/premium/

Sekä lisäksi yksitellen jokaiselle uudelle premiumkäyttäjälle vastauksena sähköpostikyselyyn "Olen premium gc.comissa mutta tieto ei ole päivittynyt geocache.fi -sivustolle"...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Su 29.11.2009 7:38

chocoeye kirjoitti: Millä ohjelmalla nuo gpx:ät on muuten paras siirtää muistikortille? Käytän Maccia.
Riippuu mistä Garminista puhutaan. Useimmat näkyvät tietokoneeseen kytkettäessä massamuistina, aivan kuten esim. muistitikku. Sellaiseen on helpointa siirtää tiedostot yksinkertaisesti raahaamalla kuvake Finderissa oikeaan paikkaan (Garmin/GPX -kansioon).

Jotkin Garminit, esim. tietyt eTrex-sarjan laitteet, eivät näy massamuistina koneeseen kytkettäessä. Sellaiseen kapulaan tarvitaan tiedostojen siirtoa varten ohjelma, jollaisia löytyy useita. Itse käytin aikanaan eTrexin kanssa ohjelmaa nimeltä GPSBabel+, joka löytyy täältä: http://www.gpsbabel.org/download.html

edit: koska puhut muistikortille siirtämisestä, uskoisin että kyse on tuosta ensimmäisestä tavasta sinun kohdallasi. Ottaa vaan kuvakkeesta kiinni ja raahaa.

chocoeye
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.11.2009 17:12

Re: Usean gpx:än lataus sivustolta?

Viesti Kirjoittaja chocoeye » Ti 01.12.2009 19:15

Tänään toi Fedex Oregon 550:sen. Toimitusaika englannista vuorokausi.. Toimii :)
Siirsin gpx tiedoston muistikortin kansioon Garmin/GPX/caches.gpx, mutta mitään
ei näy tuolla Geocatches osiossa? Muistikortilla myös City Navigator Europe sekä vapaa-ajan kartta 1.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”