Colorado 300 ja SuomiPro

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
geomalmi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 22.05.2009 14:03

Colorado 300 ja SuomiPro

Viesti Kirjoittaja geomalmi » Ti 20.10.2009 21:04

Heipa

Rekisteröin uuden karhean Colorado 300:ni Garminin sivuilla ja samalla päivittyi ohjelmistokin uuteen versioon.Sitten ajattelin huipentaa iltani laittamalla siihen SuomiPro kartta sirun SD asemaan. Sitten tulikin onnen täyttymyksen sijasta ilmoitus karttaa ei voi avata. :? :cry:
Siiinä kokeilin sitten eri asentoja ja latauksia Garminin sivuilta mutta mikää ei auttanut

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia SuomiPro karttasirusta. Ajattelin tuossa joska kokeilisin siruania johonkin toiseen Garminiin (aika rohkeaa) :roll:
josko se selvittäisi onko vika sirussa ja vai GPS.ssä.

Tuntuuko kenestäkään tälläinen ilmiö tutulta

Syysterveisin Saaristomereltä
GeoMalmi

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Colorado 300 ja SuomiPro

Viesti Kirjoittaja Joorz » Ti 20.10.2009 21:30

Kyllä ne kartat tuolla muistikortilla ovat kyllä, muuten ei gepsi herjaisi.
Itse ottaisin yhteyttä kartan myyjään ja kertoisin ongelmastani.

-Joorz-

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Colorado 300 ja SuomiPro

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 21.10.2009 9:09

Mä päivitin uusimman beta- ohjelmiston koneeseen ja sen jälkeen mulla on alkanu tekemään sellasta, että kadottaa koko muistikortin. Eli kaikki tiedot mitkä on kortilla katoaa ihan kun ei olis korttia koneessa ollenkaan. Sammutus, akkujen tai kortin irrotuskaan ei auta. Kone pitää vaan olla päällä niin muutaman minuutin päästä toimii taas.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
geomalmi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 22.05.2009 14:03

Re: Colorado 300 ja SuomiPro

Viesti Kirjoittaja geomalmi » To 22.10.2009 22:57

Hei taas
Kiitos tuesta ja tiedoista kaikille asianosaisille. Olin tässä yhteydessä myös Garminin huoltoon, joka minun tapauksessa oli hyvin ystävällinen ja ymmärtäväinen. ( kaikki huollot eivät aina ole ,kirjoittajan huomio).
Myönsivät että korteissa on aina silloin tällöin viallisia ja lupasivat vaihtaa. Samalla suosittelivat kokeilla sitä Nuvi 200, joka minulla on myös käytössä. Eli kuten arvelinkin toisella laitteella suljetaan pois laitevika.

Kunhan täältä mereltä kerkeän niin kertoilen miten kävi Nuvin, Coloradon ja Suomi Pron kanssa. Josko siitä on jollekulle vinkkiä tulevaisuudessa.
Jos joku ihmettelee laitevalikoimaani niin Colorado on osoittanut kätevyytensä geovaimon käsissä, jotka arvostavat suoria ja selkeitä toimintoja. Toistaiseksi hän on ollut tyytyväinen, kunhan vielä se kartta(kyllä varsin arvokas :? ) saadaan pelittämään.

Airiston selältä terveisin
GeoMalmi

Avatar
geomalmi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 22.05.2009 14:03

Re: Colorado 300 ja SuomiPro

Viesti Kirjoittaja geomalmi » Su 01.11.2009 23:43

Heippa taas
Jotain iloistakin kerrottavaa. Garminin huolto toimi varsin nopeasti ja päivitetty Suomi Pro siru tuli paluu postissa ja toimi niinkuin pitikin.
Paitsi tuo Garminin esitteessä näkyvä aluerajaus on todellisuudessa sen verran idässä Helsinkiin nähden, että oli tuo alue 1 myös hankittava. [:?] Jälkeenpäin ajateltuna olisi siihen pitänyt varautua. No kaikesta joutuu maksamaan. Itse käytän enimmäkseen E71 liveä mutta Colorado on lahja innostuneelle (geo)vaimolle kiitokseksi yhteisistä vuosista, jotka ovat saaneet hyvän piristyksen kätkötaipaleilla. [:D] Hänelle tuo Golorado ja kätköjen lataukset istuvat paremmin käyttöön.
Jossain vaiheessa pitää askarrella myös noiden muiden karttalähteiden kanssa, joista toisaalta ollaan ansioituneesti kirjoiteltu.

Tämän juttustelun rohkenen päättää tähän.

Hyvää ja laadukasta Geoaikaa kaikille

Syysterveisin 0-pisteestä
GeoMalmi (uros)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”