gpx filut ja niiden sisältö

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

gpx filut ja niiden sisältö

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ti 25.08.2009 16:46

Kun GPX-filuja heittää jopa garminin sovelluksiin niin ne tuntuvat näkyvän vain waypointteina.
Garminin laitteistoa minulla on vain Etrex vuosituhannen alusta. Siinä tuo on ymmärrettävää, mutta mobile XT sanoo liki samat sanat.
On noita smart gpx sovelluksiakin kokeiltu kännykässä, mutta kun sinne lataa edes puolet suomen kätköistä niin nokialainen hyytyy.

Garminin autonavikin hyytyy siihen 500 ekaan ja antaa saman laatikon kuvan oli siinä mikä kätkö tahansa.
Teenkö jotain täysin väärin vai askartelenko garminin rajoitusten piirissä.
Minulla on käsitys että gpx-filu garminin navikaattorissa vosi kertoa paljonkin, esim atribuutit ja jopa edelliset lokit.

Yhtä huonoja kokemuksia minulla on isojen gpx-filujen konvertoinnista muihin formaatteihin. Mutta en voi valitaa kun aluperäisetkään fileet eivät toimineet garminissa.

Pitääkö taas asentaa se GsaK vai toimiiko nuo pure GPX-filut jotenkin muuten jollain tavalla garminin softalla, kuin pelkässä hype-kapulassa?
Viimeksi muokannut Eniz, Ke 26.08.2009 9:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: gpx filut ja niiden siältö

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ti 25.08.2009 16:58

Siis sama lyhyesti pre-jäsen saa ladata noita gpx-filuja mutta tekeekö köyhä niillä mitään ellei omista garminXXX-kapulaa. Mullei sellaista oel testamentattu vielä ja mietin mitä hyötyä minulle on jäsenyyksistä. Siis onko mulla eka ja vika vuosi menossa...

GeoAri
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 25.03.2009 20:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: gpx filut ja niiden siältö

Viesti Kirjoittaja GeoAri » Ti 25.08.2009 18:41

Itsellä on Garmin etrex legend HCx ja kun .fi sivuilta lataan kätköjä, niin näkyvät myös vain waypointteina. Asetus kyllä on 'tutut kätkökuvakkeet käytössä', vaan eipä onnistu. .com:in puolelta menee kyllä ihän ok. Osaako joku sanoa mikä on vikana? Thank's!

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: gpx filut ja niiden siältö

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Ti 25.08.2009 20:35

EnizBambeniz kirjoitti:Siis sama lyhyesti pre-jäsen saa ladata noita gpx-filuja mutta tekeekö köyhä niillä mitään ellei omista garminXXX-kapulaa. Mullei sellaista oel testamentattu vielä ja mietin mitä hyötyä minulle on jäsenyyksistä. Siis onko mulla eka ja vika vuosi menossa...
Gpsbabelilla pitäisi onnistua: http://www.gpsbabel.org/

Tuota tuli käytettyä säännöllisesti eTrex Cx:n kanssa. Muistaakseni windows-versiossa on mukana GUI.
Kuva

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: gpx filut ja niiden sisältö

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ke 26.08.2009 12:25

Ehkä kokeilen liian isoilla tiedostoilla, mutta syökö mapsource ohjelma gpx-infon. Siis siirrän sillä tietoja lähinnä garmin mobileen ja etrexiin. Sen ymmärrän että etrex-issä ei ole kuin waypointit. Mutta mobilekin tuntuu tukehtuvan 500 pisteeseen ja nekin se tuntuu ottavan lähinnä waypointtina, siis ei saa navista oikein muuta tietoa kuin waypointin nimen ja koordinaatit.
IGO autonaviin taas putoaa huoletta koko suomen kaikki kätköt ja niihin liittyvät parkkipaikat.
Onko garmin jälkijunassa vai oonko vaan törppö tai lisäksi vielä köyhä.
Nykyään online kätköily on helppoa kiitos ohjemien. Tosin ainakin tuo navigator tulee maksulliseksi ja silläkin yhden vilolaisen kätkön haku maksoi liki 5 euroa.
Paperiton off-line kiinnostaisi mutta taitaa vaatia yhden vehkeen valmiiksi ladattujen gpx-tiedostojen plaraamiseen ja toisen hakemiseen.
Garmin mobile ei kai suostu pyörimään kännykässä jos on useampi muu sovellus auki.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”