Tahtoo löytää kätkön...

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
4raccoons
Viestit: 31
Liittynyt: La 16.05.2009 13:56

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja 4raccoons » To 13.08.2009 19:57

Geocaching navigatorin ilmaisella versiolla voi kätköillä 12.9.2009 saakka, niin ainakin oma puhelimeni ilmoittaa, en tiedä toimiiko tuon jälkeen, se jää nähtäväksi. Saa nähä mitä sitten sen jälkeen rupeaa käyttämään. Yksi mahdollisuus kätköillä on navigami, joka löytyy osoitteesta http://www.navigami.com/, itse olen sitä kokeillut ja toimii, mutta siihen täytyy syöttää naatit käsin, ja voi laittaa myös waypointteja, hain tuolla esim tourujoki walk kätkön jyväskylästä ja toimi oikeen hyvin. Karttaa en ole saanut ohjelmassa toimimaan, enkä tiedä onko tuota ohjelmaa miten paljjon kehitelty. Sivulta voi lukea ohjeita, ja katsoa toimiiko omassa käytössä.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja fifixi » To 13.08.2009 22:52

naskuli kirjoitti:Saa nähä mitä sitten sen jälkeen rupeaa käyttämään.
Tämä Locify mainittiin eräässä toisessa ketjussa. Olen asentanut, mutta käytännön kokemusta ei ole. Jos joku kokeilee, niin voisi avata vaikka uuden viestiketjun tälle.

http://www.locify.com/

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 13.08.2009 23:43

naskuli kirjoitti:Geocaching navigatorin ilmaisella versiolla voi kätköillä 12.9.2009 saakka, niin ainakin oma puhelimeni ilmoittaa, en tiedä toimiiko tuon jälkeen, se jää nähtäväksi. Saa nähä mitä sitten sen jälkeen rupeaa käyttämään.
Aaargh! Olen jumittunut täysin ko. ohjelmaan, olen löytänyt kaikki kätköni sillä. Tosin viime aikoina se ei ole toiminut ihan niin hyvin kuin ennen. Islannissa olin koko ajan meressä. Uutuusominaisuus on myös se, että kätkö ei näy kartalla, vain missä itse olet.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja rtl » Pe 14.08.2009 0:06

tanjuli kirjoitti:
naskuli kirjoitti:Geocaching navigatorin ilmaisella versiolla voi kätköillä 12.9.2009 saakka, niin ainakin oma puhelimeni ilmoittaa, en tiedä toimiiko tuon jälkeen, se jää nähtäväksi. Saa nähä mitä sitten sen jälkeen rupeaa käyttämään.
Aaargh! Olen jumittunut täysin ko. ohjelmaan, olen löytänyt kaikki kätköni sillä. Tosin viime aikoina se ei ole toiminut ihan niin hyvin kuin ennen. Islannissa olin koko ajan meressä. Uutuusominaisuus on myös se, että kätkö ei näy kartalla, vain missä itse olet.
Tuon olen myös huomannut. Se ei n.s. zoomaa oikealle etäisyydelle, vaan aina joutuu tekemään "zoom out" operaation (paina näppäintä "3") jotta sekä nykyinen positio, että kätkö näkyy.

Itsekin olen jotenkin kiintynyt tuohon, ja maksoin sen 30 e, vaikka Livekin (käytän sitäkin, tosin en ihan ole onnistunut pääsemään sinuiksi kaikilta osin, joten sorruin tuon 30 e maksun maksamaan) varmaan hoitaisi saman. Vanhaa koiraa on vaikeaa opettaa istumaan :wink:.

Slinna
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 24.06.2009 1:17
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja Slinna » Pe 14.08.2009 0:45

Mitä kautta rthomasl tuon maksun hoiti? OVI store? Eikö saanutkaan sitä gcn:n mainitsemaa 50% alennusta jos päivittää sen upgrade-nappulan kautta.
Ite asensin tuon locifyn ja huomenna pääsee testaamaan sitä tositoimissa. Jos ei tuo miellytä, niin olen vielä kahden vaiheilla, maksaako tuon 30€ vai sitten ottaako gc.comiin premium jäsenyyden, jotta näkisi sitten gclivellä enemmän kätköjä.
Kuva

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja rtl » Pe 14.08.2009 1:20

Slinna kirjoitti:Mitä kautta rthomasl tuon maksun hoiti? OVI store? Eikö saanutkaan sitä gcn:n mainitsemaa 50% alennusta jos päivittää sen upgrade-nappulan kautta.
Ite asensin tuon locifyn ja huomenna pääsee testaamaan sitä tositoimissa. Jos ei tuo miellytä, niin olen vielä kahden vaiheilla, maksaako tuon 30€ vai sitten ottaako gc.comiin premium jäsenyyden, jotta näkisi sitten gclivellä enemmän kätköjä.
Maksoin ihan kylmästi tuon 30e. OVI storen (tai OVI palvelun kautta ainakin) kautta maksoin. En sen ihmeemmin miettinyt, kun tätä kerran ympärivuotisesti tulee harrastettua, ja 1 vuoden maksu tuosta oli <3e/kk (joka ei siis vuosimaksu, vaan ilmoituksen mukaan kertamaksu). Luulen että kätköilen vielä vuoden päästä. Kyllä meikäläinen noita softakehittelijöitä voi ihan omakätisesti tuon verran suosia (sama koskee kyllä LIVE porukkaakin). Kaiken kaikkiaan järkevänlainen hinta mielestäni. Mitäköhän karttatehtailijat vastaavanlaisesta olisi veloittaneet? 60000e, jos koko suomen palvelut haluaa, ja päivitykset myös? Sitten ihmettelyä miksi volyymit on pieniä :?:. Ja nuo tehdään (alusta loppuun, enemmän tai vähemmän) kaiken lisäksi kai verovaroin? Kuka tämän politiikan on valinnut?

jarialf
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 13.04.2009 21:41

Re: Tahtoo löytää kätkön...

Viesti Kirjoittaja jarialf » Pe 14.08.2009 17:48

Miten nopeasti Premium-jäsenyys on päivittynyt teillä Liveen?
Tuttavalla Premium-jäsenyys on ollut jo toista viikkoa gc.com:kin mukaan, ja Live itsepäisesti hakee vain 5 lähintä kätköä. Itselläkin aikanaan oli parin päivän viive, eikä vaatinut mielestäni ainakaan tällöin mitään lisäkikkailuja ohjelmassa. Vai muistanko nyt väärin?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”