OV2 lataamisen TomTomiin

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
bababuu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.04.2009 22:23

OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja bababuu » Pe 01.05.2009 22:55

Teenkö jotai väärin mutta enä ei OV2 lataaminen onnistuu minulta, tiedoston koko on kovin pieni vaikka kätköja on 1000 kpl (en muista minkä kokoinen se ennen on ollut kun olen saanut sen toimimaan ).

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Jouko » La 02.05.2009 7:33

Vaikea sanoa, mikä voisi olla pielessä, kun et kerro tarkemmin. Ei "lataamisessa" pitäisi olla mitään ihmeellistä. Tiedosto kopioidaan Tomtomiin siihen hakemistoon, jossa on käytettävä karttatiedosto (en muista paikkaa eikä tällä hetkellä ole Tomtomia kytkettävissä tietsikkaan). Edellytyksenä tietenkin on, että kopioitava tiedosto on ehjä. Minä olen luonut tiedostot GSAK:lla ja aina ovat toimineet.
Video meliora proboque deteriora sequor.

bababuu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.04.2009 22:23

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja bababuu » La 02.05.2009 8:23

kyllä lataaminen onnistuu normaalisesti , tiedosto syntyy kopion sen tomtomiin mutta ei näky yhtää kätkö tomtomissa . Ennen sain tämän toimimaan tätä kautta mutta nyt on ongelma

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Jouko » La 02.05.2009 9:32

Unohtui edellisessä mainita, että ko. hakemistossa tulee olla ov2-tiedostoa vastaava kuvaketiedosto. Eli jos sulla on tradit.ov2, niin pitäisi olla myös tradit.bmp (muistaakseni .bmp, joka sisältää 22x22 pix kuvan, joka näytetään kartalla). Tiedostomuotoa ja kuvan kokoa en siis pääse nyt tarkastamaan, mutta muistelen, että ne olisi noin.
Video meliora proboque deteriora sequor.

bababuu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.04.2009 22:23

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja bababuu » La 02.05.2009 9:51

Jepp on olemassa mutta onko ov2 tiedosto muodostunut oikein ?? Voiko sivussa olla joku virhe että tiedosto on virheellinen

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ma 04.05.2009 9:16

No niin, nyt sitten on taas Tomtom One käsillä, joten jatketaan:

Näyttääkö laite kätköluettelon? Minulla toiminnot ovat: Navigoi kohteeseen - Kiinnostava paikka - KP lähellä (tai KP lähellä kotia). Siinä näytössä näkyy se kuvake, jonka olen liittänyt ao. kätkötyyppiin. Siitä kuvakkeesta taas avautuu luettelo kätköistä.

Jos ei löydy, OV2 voi olla rikki. Mistä olet saanut tiedoston tai millä olet sen luonut? Onhan OV2 ja BMP varmasti nimetty samalla tavalla?
Video meliora proboque deteriora sequor.

bababuu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.04.2009 22:23

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja bababuu » Ma 04.05.2009 10:34

sama nimiset tiedistot kyllä ,on luotu Geocache.fi sivusta , aina ennen tämä on toiminut ok mutta nyt tökki. TomTomissa ei löydy lista vaan se on tyhjä siksi epäilen että sivuston lataamis rutiini ei toimii. Jos esim. otan koko suomen geokätköt jostain muualta un tästä sivusta kaikki mene ok mutta ei goecache.fi kautta

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 27.07.2009 22:16

Olen ihmetellyt myös, kun ei toimi Tomtomissa lataamani kätkötiedostot. Latasin Premiur käyttäjän sivulta OV2 tiedoston ja tein oikeanlaisen Bittimaskitiedoston tietysti samalle nimelle. Tämä ryhmä sitten löytyy ja voi laitta esille näkymään ja etäisyyshälytysmäärittelytkin tehdä. Sitten kun yrittää laittaa kohteeksi jonkun kätkön, ei löydykkään tätä kiinnostavaa paikkaa (KP).
Sitten tein testejä eli hain tehtaanmyymälät ja tein sille kuvan ja tämä löytyi ja toimi tomtomilla normaalisti. Sitten hain PekkaR sivulta suomen geocachet.ov2 tiedoston ja sille vastaava kuvatiedoston. Nyt tämä toimi normaalisti. Tämä PekkaR:n tiedosto vain on yli vuoden vanha.

Tästä kaikesta pitänee vetää se johtopäätös, että geocachi.fi sivun ov2 generoinnissa on tällä hetkellä jotakin häikkää?? Tämä on ollut varmaan koko kesän, kun en ole saanut uusia ov2 tiedostoja tehtyä koko premiur jäsenyyteni aikan toukokuusta saakka.

haq100
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 01.08.2007 9:59

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja haq100 » Ti 28.07.2009 16:15

Piti oikein kokeilla ja tuntui toimivan ihan normaalisti TomTomissa 100lla Vantaan tradi purkille.
Kesäkuussa otin isomman satsin ja toimi silloinkin hyvin.

Outoa jos toimii muilla OV2 tiedostoilla mutta ei .fi:tä haetuilla. Ei tule mieleen kuin väärään tiedostoon kopioiminen.
Kopioitko suoraan tiedostoon vai käytätkö TomTom Homea? Itse poistin koko TTHomen se on melko turha, kaikki toimii TTssä pelkällä copy/pastella suoraan hakemistoihin.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Pe 31.07.2009 8:02

Nämä ohjelmahommat ovat ihmeellisiä vai voisiko sanoa ohjelmaa sisältävät laitteet.
Nyt kokeilin ja testasin uudestaan näitä ov2 tiedostoja. Tein erilaisia tiedostoja: G-tradit, G_multit, G_mysteerit, G_muut ja G_loydetyt. Nyt näistä toimii kaikki muut paitsi G_multi ja G_mysteeri tiedosto. Sitten vielä toimii tuo kaikki kätköt sisältävät cahcet tiedosto. Käytän latauksissa suoraan Resussienhallinta ohjelmaa, eli en mitään Tontomhome viritystä. Poistin kaikki vanhat kätkötiedostot laitteesta ensin ja sitten latasin uudet. Pitää jatkaa vielä kokeiluja, jos vaikka saisi kaikki tiedostot toimimaan. Aikaisemmin minulla oli myös toinen vanhempi Tomtom, joka toimi samoin näiden kätkötiedostojen kanssa.
Olen kyllä kohta vahvasti sitä mieltä että näiden laitteiden toiminta perustuu sattumaan ja on ihme että ne ylipäätään toimivat.

Mutta lopputoteamuksena kaikki on melkein hyvin ja taisin haukkua vähän väärää puuta.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 31.07.2009 10:02

Tarkistithan että Tompasta löytyy jokaiselle ov2 tiedostolle myös <nimi>.bmp.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
kosh63
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.07.2008 9:53
Paikkakunta: Littoinen

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja kosh63 » Pe 31.07.2009 10:13

Moi!

Olen huomanut, että jos tallentaa .ov2 -tiedostoon myös Additional Waypointit, ei tiedosto toimi, ei löydy yhtään poi:ta filestä. Jos tallentaa ainoastaan kätköjen koordinaatteja, toimii file ihan OK.

- Tomppa -

Avatar
jkukkola
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 05.09.2008 10:09
Paikkakunta: Kouvola, Kaipiainen

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja jkukkola » Pe 30.10.2009 12:28

Auttaisiko joku sormi suussa olevaa vasta-alkajaa ?
Lueskelin tätä säiettä mutta ei tälläiselle tumpelolle oikein auennut.
Käytössä on Tomtom Go 730 autonavi ja kiinnostaisi miten siihen saa nuo kätköt ja selostukset siirrettyä ?
Kiinnostaisi saada kätköt näkymään tomtomin kartalla ja kuvauksiakin olisi mukava päästä lukemaan reissussa ollessa.

Pitääkö ladata ensin tuo gpx tiedosto koneelle muuttaa se sitten GSAK:illa ov2 muotoon ja sitten siirtää tomtomiin ?
Mihinkä paikkaan tomtomin hakemistossa ov2 pitää laittaa ja tarvitseeko vielä jotain muutakin tiedostoja ?

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 30.10.2009 14:12

jkukkola kirjoitti: Pitääkö ladata ensin tuo gpx tiedosto koneelle muuttaa se sitten GSAK:illa ov2 muotoon ja sitten siirtää tomtomiin ?
Mihinkä paikkaan tomtomin hakemistossa ov2 pitää laittaa ja tarvitseeko vielä jotain muutakin tiedostoja ?
Juuri näin, OV2 kopioidaan Tomppaan samaan hakemistoon jossa kartta sijaitsee, lisäksi pitää olla bitmap-ikoni (Gsak generoi senkin mutta voit editoida sen mieleiseksesi). OV2 ja ikonitiedostojen nimi pitää olla sama, siis esim Notfound.ov2 ja Notfound.bmp
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Su 01.11.2009 8:25

Näistä OV2 tiedostojen lataamisesta vielä. Minulla oli tuolla premium käyttäjän sivulla, josta saa tehtyä itse sopivia tiedostoja, kaikissa tiedostoissa mukana waypointit. Tämä luultavasti aiheuttaa ainakin minun tomton ONE 1G laitteen Länsieuroopan kartoilla jotakin hämminkiä. Tiedostot eivät löytyneet, kun waypintit olivat mukana. Kun sitten postin waypointit, näkyivät tiedostot ja niissä olevat kätköpisteet. Hyvin monen kokeilun jälkeen tämä tapahtuma toistui. Välillä olin melkein toivoton, kun en saanut mitään tietoja näkymään kätköistä. En osaa sanoa aiheuttaako yleensä nämä waypointit tämän ilmiön minulla vai onko vain joidenkin kätköjen waypointeissa tämä ominaisuus. Mutta loppujen lopuksi kyllä näilläkin eväillä nyt pääsen kätköjen lähelle suunnistamaan autolla. GeocachingLIVEllä saan sitten tarvittaessa ongittua nuo waypointtien koordinaatit jos niitä on tarvis joskus erityisesti.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja salonse » Su 01.11.2009 11:45

Kyllä minulla TomTom ONEssa (3rd edition, v8.016, GPS v1.21, Scandinavian kartat v835.2420) homma toimii, vaikka olisi waypointit mukana. Luonnollisesti waypointit näkyvät samanlaisina ikoneina kuin kätköt, koska ovat samassa ov2-tiedostossa.
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
pajat
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 20.05.2008 15:36

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja pajat » To 07.01.2010 15:50

Olettekos kokeilleet GSAK:n tomtom scriptiä?
Olen itse käyttänyt sitä välivaiheena siirtäessäni kätköjä wayfinderiin (geocaching-->gsak-->tomtom-->wayfinder :) )
Sillä olen saanut additional waypointeille (p-paikoille) aikaiseksi omat ikonit.

Alkoi TomTom:kin kiinostamaan ja törmäsin tähän ketjuun kun Wayfinderin lisenssi meni vanhaksi ja pitäisi päättää vieläkö ostan lisäaikaa vai vahdanko TomTomiin.

-T-

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: OV2 lataamisen TomTomiin

Viesti Kirjoittaja Jouko » Pe 08.01.2010 16:00

pajat kirjoitti:Olettekos kokeilleet GSAK:n tomtom scriptiä?
Käytän kutakuinkin säännöllisesti. Jotain hämminkiä on jossakin: joskus makro kaatuu kesken ajon, joskus menee läpi. En ole viitsinyt kysellä apuja. Tallennan makron tuotoksen tietsikan levylle, josta siirrän yleensä vain jotkin pistetyypit Tomtomiin.

Toinen ongelma oli Tomtomin näytöllä: kuvakkeet tulivat näytölle oikeina, mutta lähestyessään ne muuttuivat lähes poikkeuksetta maapalloiksi (earth cache). Siihen en keksinyt muuta, kuin jättää lataamatta earth cachet. Sen jälkeen pisteet ovat näkyneet oikeina.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”