Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja lpohjala » La 08.11.2008 12:09

Hieno juttu. Olin kyllä jo varautunut maksamaan jonkunasteisen käyttölisenssin.

Edit: Tuli jälkeenpäin mieleen, että maksan sen Haksun tilille jos ei muuten kelpaa! :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 08.11.2008 13:07

lpohjala kirjoitti:Hieno juttu. Olin kyllä jo varautunut maksamaan jonkunasteisen käyttölisenssin.

Edit: Tuli jälkeenpäin mieleen, että maksan sen Haksun tilille jos ei muuten kelpaa! :)
Ilmaiseksi mennään edelleen, nyt tuonne joulukuun puoleenväliin... sitten lienee vuorossa beta3-vaihe tms :)

Vaikkei vielä(kään) ole mitään tarkkoja suunnitelmia jatkon suhteen niin onhan tätä projektia kehitelty jo niin paljon - ja kehitetään edelleen - ettei ainakaan unholaan Trackonfy:tä enää haudata eli ohjelma pysyy kyllä valikoimassa. Hinnoittelustakaan vielä ei ole tietoa eli tuleeko loppukäyttäjille ohjelmalle jokin ( kohtuullinen) käyttömaksu vai saako rahoituksen kehiteltyä jotain muuta kautta.

Paljon on ideoita ja parannuksia listalla ja niitäkin aletaan nyt toteuttamaan, toiveita ja ehdotuksia sekä bugi-ilmoituksia toki vastaanotetaan edelleen. Toivon mukaan myös seuraavan kuukauden ajanjakson aikana myös selviää tarkemmat suunnitelmatkin.


Ai niin, geocache.fi -puolen trackonfly -osuudet (omissa asetuksissa sekä oikean yläkulman "trackonfly"-linkki omiin muistiin merkittyihin kätköihin) ovat poistumassa ja trackonfly -sivuston "Oma TOF" -osuus palvelee näissä asioissa. Syynä on se että nykyinen "kaksinkertainen" tietojenhallinta vaatisi aina muutokset kahteen paikkaan ja toisaalta olisi tarkoitus saada TOF:n ja geocache.fi:n väliset riippuvuudet hieman purettua, nykyisellään tietoa on molempien sivujen tietokannoissa ristiin rastiin mikä hankaloittaa huomattavasti koko toimivuuden tajuamista.

Tosin ennen kuin geocache.fi:n puolelta osuudet poistuu teen valmiiksi trackonfly:n puolelle kunnolliset istuntohärvelit, nyt trackonfly -sivujen istunto päättyy turhan nopeasti. Toivon mukaan tänä viikonloppuna saan uudistetut rakenteet kuntoon.

Ai niin, ja toki tuo allaoleva "hermoromahduskotisivuni" -linkki palvelee tukimaksutiedoin jos joku haluaa muistaa... tosin tässä on muuttunut viimeaikojen talouspulmien myötä niin äkäiseksi ettei kukaan sitä halua tehdä :P No joo, tosin samaa talousongelmaahan on ollut viimeiset pari vuotta joten pitäisihän tässä ollut jo tottunutkin ja niin, onhan tuo tukimaksu täysin vapaaehtoinen ja toivottavasti näiden kaikkien härveleiden myötä pääsee vielä tilanteeseen missä saisi jopa palkantapaista korviketta. Äh, taas tää meni joksikin omitukseksi nyyhkytykseksi... pitäkää siis lippu korkealla ja muistakaa, että "Tyhjä säkki ei pysy seisaallaan". TÄH?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 08.11.2008 18:25

Löysin ongelman. Kun tein multia ja mittailin waypointtien koordinaatteja TOFilla tallentuivat WP:t ihan hyvin kartalle. Kun reilun kahden tunnin talsimisen jälkeen erehdyin sulkemaan ohjelman ja avasin sen uudelleen, olivat tallentamani pisteet kadonneet ohjelmasta.

Piti sitten tehdä uusi kierros. Kunto parantui, mutta polvi jotenkin hajosi, kun potkaisin tyhjää, eikun astuin kuoppaan. Liekkö kierukka tai ristiside ottanut itseensä. Seurantaa viikonloppu ja jos ei helpota, pitää kai käydä näyttämässä. Muuten on ollut loistava ohjelma.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Noyboy » La 08.11.2008 19:53

Itse kaipaisin jotain windows tyyppistä "tiimalasia" kun lataa esim kätköjä palvelimelta. Aina ei näytöltä tiedä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja rixu » La 08.11.2008 19:54

Mulle kävi sama kuin Dragonfly Vetille, mutta ONNEKSI en luota tekniikkaan (kiitos pitkän alalla vietetyn työajan) ja olin kirjannut koordinaatit myös vihkoon ylös 8)

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 08.11.2008 20:16

Noyboy kirjoitti:Itse kaipaisin jotain windows tyyppistä "tiimalasia" kun lataa esim kätköjä palvelimelta.
Minä taas haluaisin bluescreenin ja keltaisia puhekuplia alareunaan.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Huoltokatko Trackonfly -palvelussa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 08.11.2008 21:33

Näyttää siltä että Trackonfly:n istuntojärjestelmän uudistus voisi vielä tämän yön aikana toteutua.

Siispä alustavasti varoituksena että puolen yön jälkeen voi trackonfly.com -sivusto poistua joksikin aikaa käytöstä. Katkon jälkeen sivustolle pitää kirjautua uudelleen koska istuntojärjestelmä vaihtuu täydellisesti uuteen versioon.

Samoin mahdollista on että itse softan serveriä täytyy säätää joka voi aiheuttaa väliaikaisia ongelmia tiedonsaannissa kännykkään; tältä osin kuitenkin pyrin minimaalisiin taukoihin siltä varalta että yön selässä on kätköilijöitä toffeesta nauttimassa :D

Koska koko palvelun taustaosuudet muuttuvat voi ongelmiakin ilmentyä testaamisesta huolimatta. Toivotaan että kovin suurta määrää bugeja en tällä kertaa onnistu mukaan generoimaan. Siispä kauhulla odottaen...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 09.11.2008 1:38

Toffin sivujen kartta toistaiseksi pois ja kirjautuminenkaan ei onnistu jne; ei vaan jaksa enää, korjaan toivottavasti sunnuntain aikana
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 09.11.2008 12:15

No niin, jotenkin jo tof-sivut toimii... homma jatkuu...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

heikkiuu
Viestit: 28
Liittynyt: Su 28.01.2007 21:20

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja heikkiuu » Su 09.11.2008 20:39

TOF/puhelin jatkaa suojausvaroituksen antamista ohjelman ajon aikana aina kun se yrittää ottaa yhteyttä verkkoon. Puhelin on Nokia 6210 navigator ja TOFin versio viimeinen. Miten tuo varoitus saadaan pois? Onko se ohjelman vai puhelimen ominaisuus?
heikkiuu

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 09.11.2008 20:55

heikkiuu kirjoitti:TOF/puhelin jatkaa suojausvaroituksen antamista ohjelman ajon aikana aina kun se yrittää ottaa yhteyttä verkkoon. Puhelin on Nokia 6210 navigator ja TOFin versio viimeinen. Miten tuo varoitus saadaan pois? Onko se ohjelman vai puhelimen ominaisuus?
heikkiuu
Kyselin itse tuota samaa aiemmin tässä viestiketjussa. Mene puhelimen sovellusasetuksiin ja muuta sinne "kysy ensimmäisellä kerralla". Selaa taaksepäin noita viestejä niin sieltä löytyy selvemmät ohjeet.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

woltti22
Viestit: 17
Liittynyt: Su 27.04.2008 22:33

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja woltti22 » Su 09.11.2008 21:16

Mikähän mättää, viime viikolla pääsin pöytäkoneen kautta katselemaan kartan elämää. Nyt ei sitten millään, näkyy että olen kirjautunut sisään siitä huolimatta ohjelma pyytää kirjautumaan. Viikonloppuna asensin n95 kännyyn ohjelman eikä sekään toimi, sijaintini näkyy kuitenkin oikein. Ohjelman olen ladannut muutaman kerran uudelleen. Kännyn näyttöön tulee usein teksti: trakonfly on betavaiheessa tarjolla rajoitetusti.

heikkiuu
Viestit: 28
Liittynyt: Su 28.01.2007 21:20

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja heikkiuu » Su 09.11.2008 22:08

Kyselin itse tuota samaa aiemmin tässä viestiketjussa. Mene puhelimen sovellusasetuksiin ja muuta sinne "kysy ensimmäisellä kerralla". Selaa taaksepäin noita viestejä niin sieltä löytyy selvemmät ohjeet.[/quote]

Olipa valikkopolku erilainen, mutta löytyi kuitenkin perille, kiitos!
heikkiuu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 09.11.2008 22:57

woltti22 kirjoitti:Mikähän mättää, viime viikolla pääsin pöytäkoneen kautta katselemaan kartan elämää. Nyt ei sitten millään, näkyy että olen kirjautunut sisään siitä huolimatta ohjelma pyytää kirjautumaan. Viikonloppuna asensin n95 kännyyn ohjelman eikä sekään toimi, sijaintini näkyy kuitenkin oikein. Ohjelman olen ladannut muutaman kerran uudelleen. Kännyn näyttöön tulee usein teksti: trakonfly on betavaiheessa tarjolla rajoitetusti.
Uskoisin että nyt toimii kunnolla; juuri klikkailin vahvistuksia läpi. Jos vielä on ongelmia niin viestitä.

Ja näin yleisesti: jos trackonfly:n sivuilla ilmenee jotain erikoisuuksia niin pistäkää viestiä. Juuri luulen saaneeni istuntouudistuksen valmiiksi kaikilta osin mutta... mun bugimäärä lienee jo yleinen vitsi joten niitä riittänee
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ma 10.11.2008 13:21

Jostain syystä eivät viestit webistä luuriin lennä. Luurista webbiin liikkuu bitti vikkelään...
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 10.11.2008 14:04

oh3mbc kirjoitti:Jostain syystä eivät viestit webistä luuriin lennä. Luurista webbiin liikkuu bitti vikkelään...
Tämä saattaa olla nyt korjattu
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ma 10.11.2008 16:25

Mitäs tämä tuki OpenStreet Mapille käytännössä merkkaa tai siis miten se toimii?

penttipoika
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.10.2008 13:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja penttipoika » Ma 10.11.2008 17:08

Noniin! Mitäs tää Trackonfly nyt sit merkitsee ,katsokaas meikä ,,vaari eitota lontoota ymmärrä, sorivaan, ihan soamel olen tähän asti pärjänny mut saisko seliseli ,(eisaa nauraa) ei ainaskaa leveesti.Muuten nää keskustelu sivut on kiinnostavia mutta no teitin frac,,, ym, eimee jakeluun,nii ovat hianoja nimiä.Katotaas kuin "naurettavia" vastauksia tähän saan, katsokaas kun kiinnostaa kovin ku viel ymmärtäs, terveisin Penttipoika/ponttipeika

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ma 10.11.2008 18:31

penttipoika kirjoitti:Noniin! Mitäs tää Trackonfly nyt sit merkitsee ,katsokaas meikä ,,vaari eitota lontoota ymmärrä, sorivaan, ihan soamel olen tähän asti pärjänny mut saisko seliseli ,(eisaa nauraa) ei ainaskaa leveesti.Muuten nää keskustelu sivut on kiinnostavia mutta no teitin frac,,, ym, eimee jakeluun,nii ovat hianoja nimiä.Katotaas kuin "naurettavia" vastauksia tähän saan, katsokaas kun kiinnostaa kovin ku viel ymmärtäs, terveisin Penttipoika/ponttipeika
Juu hauskaa on lukea näiden tietokoneihmisten kirjoituksia. Haksultakin tulee monesti sellaista tekstiä ettei siitä tällainen tavallinen lisensiaatti ymmärrä yhtään mitään. Hienon ohjelman on jätkät kuitenkin vääntäneet. Eikös tuon Trackonflyn suora suomennos voisi olla vaikkapa suunnistaa/jäljittää lennossa. Minusta oikein kuvaava nimi ohjelmalle, joka hoitaa paitsi suunnistuksen hakee myös lähimmät kätköt ja niiden kuvaukset ihan missä vain satut kännykkäsi kanssa olemaan. Melkein niinkuin meikäläisen nimimerkki, joka ei tarkoita raahaa lennossa eläinlääkäriä, vaikka niinkin sen voisi kääntää.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja rixu » Ke 12.11.2008 10:31

Tuon omien löydettyjen kätköjen filtteröinnin lisäksi olisi kiva jos se filtteröisi itse tekemät kätköt pois. Pitää aina käsin tuhota ne kun hyppivät häiriköimään listoille :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”