tilastoista

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.06.2014 23:18

cossu2 kirjoitti:Noin, sinnehän se arvattu pallurakin ilmestyi :)

Miltäs haksu tietovirta näyttää. Jokos niitä saa ympättyä tännekkin?
Enpä ole varma mihin pallura ilmestyi, itselläni ainakaan ei ole mihinkään ilmestynyt palluroita tai paukamia, paitsi hyttysten aiheuttamia.

Mutta suurin kysymys asiassa on se, miten, jos jotenkin, lab cachet tulisivat apista, niin miten ne tulisivat. Tätä odotellessa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.06.2014 23:52

haksu10 kirjoitti:Enpä ole varma mihin pallura ilmestyi, itselläni ainakaan ei ole mihinkään ilmestynyt palluroita tai paukamia, paitsi hyttysten aiheuttamia.

Mutta suurin kysymys asiassa on se, miten, jos jotenkin, lab cachet tulisivat apista, niin miten ne tulisivat. Tätä odotellessa.
Itse itselleni vastaten:

nyt ilmestyi paukama. Apin kautta ei mitään tietoa lab cacheista tule joten ainakaan toistaiseksi ei siis mitään muutoksia ole asian suhteen luvassa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja cossu2 » To 05.06.2014 13:28

Itse koitin vilkuilla tilastosivun lähdekoodia ja en tajunnut tiriä enkä taria :shock: . Tämä toki ei yllättänyt itseäni mitenkään :D. Jostain se kuitenkin käy imuroimassa tarvittavat tiedot.
Näkeekös haksu sieltä, mistä tieto tulee?
Kuva

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja Mileleo » To 05.06.2014 15:18

cossu2 kirjoitti:Itse koitin vilkuilla tilastosivun lähdekoodia ja en tajunnut tiriä enkä taria :shock: . Tämä toki ei yllättänyt itseäni mitenkään :D. Jostain se kuitenkin käy imuroimassa tarvittavat tiedot.
Näkeekös haksu sieltä, mistä tieto tulee?
Ei näy. Haksun kannalta on irrelevanttia, jos gc.com osaa näyttää tilastot. Ainut olennainen asia on, että antaako API tiedon vai ei. Jossei se anna, niin gc.fi ei tilastoissa niitä näytä.

-Ozzi-
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.05.2013 21:51

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja -Ozzi- » Pe 25.07.2014 21:58

Liekö syytä huoleen, kun gc.fi:n tilastoissa näyttäis olevan viiden vajaus kokonaislöydöissä. Aivan kuin puolet megan labeista ei nostais tilastoa. Sinänsä outoa kun minusta ne oli jossain vaiheessa jo ok, mutta silloin perustilasto näytti vielä sekä 10 labsia että 10 ?-merkkiä.

-Ozzi-
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.05.2013 21:51

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja -Ozzi- » Pe 25.07.2014 22:01

Liekö syytä huoleen, kun gc.fi:n tilastoissa näyttäis olevan viiden vajaus kokonaislöydöissä. Aivan kuin puolet megan labeista ei nostais tilastoa. Sinänsä outoa kun minusta ne oli jossain vaiheessa jo ok, mutta silloin perustilasto näytti vielä sekä 10 labsia että 10 ?-merkkiä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 26.07.2014 2:10

-Ozzi- kirjoitti:Liekö syytä huoleen, kun gc.fi:n tilastoissa näyttäis olevan viiden vajaus kokonaislöydöissä. Aivan kuin puolet megan labeista ei nostais tilastoa. Sinänsä outoa kun minusta ne oli jossain vaiheessa jo ok, mutta silloin perustilasto näytti vielä sekä 10 labsia että 10 ?-merkkiä.
Ei mitään syytä huoleen, vasta jos toisen kerran ongelman huomaat niin sitten onkin syytä huoleen.
-Ozzi- kirjoitti:Liekö syytä huoleen, kun gc.fi:n tilastoissa näyttäis olevan viiden vajaus kokonaislöydöissä. Aivan kuin puolet megan labeista ei nostais tilastoa. Sinänsä outoa kun minusta ne oli jossain vaiheessa jo ok, mutta silloin perustilasto näytti vielä sekä 10 labsia että 10 ?-merkkiä.
Kyllä vaan on syytä huoleen!

Pitkällisen selvitystyön jälkeen asiaa selvittänyt työryhmä totesi, että viime päivien helteiset säät ovat aiheuttaneet ongelman api-dataliitynnän datan lukemiseen. Apista tuleva käyttäjän tietokoneen prosessorin sekä kodin sisälämpötilan summa on normaalisti alle 100 astetta joten lukuprosessissa oli varattu tilaa vain kaksinumeroiselle kokonaislukuarvolle.

Nyt kuitenkin monella käyttäjällä on kodin sisälämpötila kolmenkymmenen hujakoilla ja prosessori menee yli 70 asteessa jolloin lämpösummaksi tulee yli 99 astetta. Tällöin luvusta tippui ykkönen edestä pois ja esim. 102 astetta muuttuikin kahdeksi asteeksi. Koska arvo oli alle oletetun minimin (yhteensä 20 astetta, jossa olettama että sekä sisälämpötila että prosessorin lämpötila on 10 astetta) arvo hylkääntyi ja prosessin suoritus keskeytyi.

Nyt asia on korjattu ja ilmaston lämpenemisen vuoksi on varattu peräti neljä numeroa tilaa lämpötilasummalle. Uskoisin, että kodin lämpötilan ja prosessorin lämpötilan summa ei ylitä edes tulevaisuudessa 9999 astetta joten todennäköisesti jatkossa siis tämän suhteen ei tule ongelmia.

Osalla käyttäjistä korjaus on jo päivittynyt tilastonumeroihin, osalla pitäisi päivittyä aamuyön ajossa. Tilastokuviin korjatut lukemat päivittyvät sitä mukaa kuin tilastokuvien välimuistiaika täyttyy jne.

PS: Ylläolevaa lämpötilaselvitystä tylsempi selitys olisi hiljattain toteutettu feature, joka esti apiongelmatilanteissa premiumtiedon katoamisen putiikista ostettujen premiumien kohdalla (kun niistä on tieto että premium on voimassa). Featuren toteutuksessa vain unohtui se, että käyttäjän tiedot on pakko hakea apista koska sieltähän premiumtiedon lisäksi luetaan kokonaislöytömääräkin mikä tarvitaan labcache -purkkaa varten.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

EgyLynx
Viestit: 95
Liittynyt: Su 25.08.2013 22:40

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja EgyLynx » La 26.07.2014 12:03

Helteiden oottamista pois niin tilastotkin korjaantuu... :roll:
eikun?

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Su 27.07.2014 21:38

Tässä oottelen, että mullakin korjaatuis, mutta mielestäni labit ei näy mulla vieläkään kokonaismäärässä, 13 puuttuu ja se on just lab määrä. Varmaankin jostain mun ymmärtämättömyydestä taas johtuu, mutta kysynpä kuitenkin. :?: :mrgreen:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 27.07.2014 23:34

tuulituuli kirjoitti:Tässä oottelen, että mullakin korjaatuis, mutta mielestäni labit ei näy mulla vieläkään kokonaismäärässä, 13 puuttuu ja se on just lab määrä. Varmaankin jostain mun ymmärtämättömyydestä taas johtuu, mutta kysynpä kuitenkin. :?: :mrgreen:
Äh, tätä tutkin pitkään ja hartaasti ja ihmettelin, kun tietoihisi on kirjattu aamuyöllä 2672 löytöä mutta nyt geocaching.com:n api-dataliitynnästä (jatkossa "api") tuleekin 2690 löytöä, eli eroa oli 18 kätkön verran. Mietin jo miten saan kerättyä talteen kaiken apista tulevan datan selvittääkseni, onko apissa jotain vikaa.

Mutta sitten kun katselin profiiliasi hoksasin, että niin... ja katsoin kätkölöytösi, ja tänään olet löytänyt 18 kätköä. Aamuyön lukema on siis ollutkin aivan oikein.

Mainittakoon että tilastosivun yläosan inforuudussa on teksti "Tilastot päivittyvät automaattisesti Suomessa tehtyjen loggausten osalta enintään parin vuorokauden viiveellä." ja tämä pitää siis paikkaansa. Ei ole mitään mahdollisuutta pitää käyttäjien tilastoja reaaliaikaisesti ajan tasalla, yksinkertaisesti siksi että käyttäjiä on PALJON, dataa pitää siirtää PALJON ja laskettavia tilastonumeroita on PALJON ja apin suorituskyky on aivan muuta kuin PALJON ulos antava.

Kokonaislöytömäärä, mikä on tarpeen labkätkö -määrän selvittämiseksi, saadaan aamuyön päivitysajoissa kun käyttäjän perusdatat ladataan, samalla mm. premiumtieto yms. päivittyy. Vain aamyöllä on aikaikkuna, jolloin on riittävän vähän kuormaa ladata käyttäjätiedot eikä myöskään käyttäjätietojen lataamisen aiheuttama kätködatan ajantasaisuuden heikkeneminen ole yhtä merkittävää.

Koska kuitenkin tämä tarkastusmäärä taasen saa apin vakauden horjumaan voi tulla tilanteita, ettei edes uusintayrityksillä saa kaikkien käyttäjien tietoja ladattua. Niistä sitten aloitetaan seuraavan aamuyön ajot jolloin on melko todennäköistä, että tällöin tiedot sitten saa. Siksi tuossa on varattu pari vuorokautta viiveelle. Äärimmäisessä poikkeustapauksessa jopa tämäkin voi ylittyä, jos apissa on totaalinen katkos toisena aamuyönä päivitysajon aikaan ja apin perusongelmat iskevät hankalasti toisena aamuyönä.

Mutta siis lab -leikkikätköjä löytäneillä tilastot laahaavat pahemmin jäljessä kuin niitä löytämättömillä. Lab -"kätköistä" onkin tilastosivun yläosan inforuudussa linkkejä. Itse toivosin että geocaching.com tajuaisi poistaa labsit kokonaan (kun eivät saa niistä edes itse kunnolla dataa, saati että saisivat sitä jaettua ulos) koska ne ovat järjetön ja jatkuva riesa ylläpidollisesti mm. koska niiden takia saa jatkuvasti selittää ja selvittää asioita jne. Mutta onneksi minulla ei ole asiaan sanavaltaa jotta nämä hienot ja jännät ja vaikka-mitä-muuta-tahansa -leikit voivat jatkua.

(Edit: niin, ja tuo 13:n ero on sattumalta ollut sama kuin labkätköjen määrä, tuo olisi voinut olla hetkestä ja katsomista ennen/jälkeen tulleista lokeista yms. seikoista riippuen välillä 0 - 18)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Su 27.07.2014 23:59

Kiitti, kyl sä sit oot viisas ja jaksat pitää tota rautalankaa aina mukana. :D

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 28.07.2014 7:59

Tilastossa Kätköilijät - Lokkausmäärät - Omat kätköt http://www.geocache.fi/players/finlogs. ... ku=#result
kummittelee nimimerkki seitsemännellä tilalla 148 omaa kätköä tehneenä Kampfpinguin. Profiilin http://www.geocaching.com/profile/defau ... ?a=8606062 mukaan hänellä on viisi omaa kätköä. Mistähän tämä johtuu?

Näihin tilastoihin olisi hyvä saada juuri tuohon omat kätköt sarakkeeseen valinta, jossa ei olisi arkistoidut mukana eli vain aktiiviset (ja myös hyllyllä olevat) näkyisivät tilastoissa.

Kampfpinguin
Viestit: 54
Liittynyt: To 27.02.2014 14:47

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja Kampfpinguin » Ma 28.07.2014 15:34

Terve Pek47ka, tällä Kampfpinguin.
Minulla ei ole hajuakaan mistä ne 148 omaa kätköä tulee!!!
Harrastan kätköily vähän yli puoli vuota ja minulla itse on 5 (kirjoitettu: viisi) omaa kätköä! Ei ole mitään arkistoitu tai sen sellaista.
Huomasin se vasta kun laitoin ulkomaailla löydetyt kätköt geo.fi sivulle.
Olimme nyt kesällä 5 viikkoa Kanadassa ja Californiassa ja päivitin löydetyt kätköt suomen sivuille, löysin jos muistan oikein 136 kätköä. Sen jälkeen olen huomannut että minulla olisi muka 148 omaa kätköä! :) Voi olla että se on ollut jo aikaisemmin, kun en seurannut niin tiivisti tota tilastoa.
Ehkä joku muu voi seltää tämä fenomeeni. Olisi kiva tietää, mitkä on ne 148 oma kätköä, voisin hakea ne ja saada loggaus :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 28.07.2014 15:50

Pek47ka kirjoitti:Tilastossa Kätköilijät - Lokkausmäärät - Omat kätköt http://www.geocache.fi/players/finlogs. ... ku=#result
kummittelee nimimerkki seitsemännellä tilalla 148 omaa kätköä tehneenä Kampfpinguin. Profiilin http://www.geocaching.com/profile/defau ... ?a=8606062 mukaan hänellä on viisi omaa kätköä. Mistähän tämä johtuu?

Näihin tilastoihin olisi hyvä saada juuri tuohon omat kätköt sarakkeeseen valinta, jossa ei olisi arkistoidut mukana eli vain aktiiviset (ja myös hyllyllä olevat) näkyisivät tilastoissa.
Omat ulkomailla sijaitsevat kätkönsä käyttäjä voi määritellä suoraan geocache.fi:ssä jotta api-lupia ei ole omien kätköjen määrää varten pakko antaa. Valitettavasti muutamalla käyttäjällä on kuitenkin määrittely mennyt pieleen ja niinpä lukemat onkin vallan mielenkiintoiset. Täytyy nyt miettiä pitääkö tämäkin siirtää apipohjaiseksi toiminnoksi.

Vain aktiivisten kätköjen lukemaan sisältyy nyt ja myös mahdollisen apipohjaisuuteen siirtymisen jälkeenkin se ongelma, että lukemaa ei saa kaikille käyttäjille oikein. Ulkomaisista kätköistä kun ei ole tiedossa niiden tilaa joten ne täytyisi siis olettaa aktiivisiksi, mikä taasen ei olisi täydellinen ratkaisu.

Toivelistalle toki tämäkin pistin. Kuitenkin tavoitteena on tällä hetkellä ensin saada koko tilastonumerojärjestelmä ja tilastokuvien muodostus jne. vastaamaan kasvanutta kätköilijämäärää, sitä ennen ei oikein viitsi taas yhtä lisäkenttää tuoda käyttäjätilastoihin. Tilastokuvien osalta toki homma on käynnissä ja pikku hiljaa niille saa nopeutta ja vähitellen alkaa muodostumaan kuva, mitä tietoja tarvitaan siinä määrin että niiden muodostus tausta-ajona on järkevämpää kuin että tilastokuvat itsenäisesti niitä keräävät.

Käyttäjän tilastonumeroita laskeva härvelikään ei tällä hetkellä taivu aktiiviset -käsitteeseen eli sen keveys- ja tehokkuustavotteiden johdosta sillä ei ole mitään ylimääräistä tietoa käytettävissä. Niinpä se ei tiedä kätköjen aktiivisuustilaa eikä tätä tietoa sille pysty (ilman outoa purkkaa) myöskään lisäämään. Vaatii siis uudelleenkirjoituksen siinä vaiheessa kun on tiedossa, mitä kaikkea muuta sen kannattaa laskea nykytilanteeseen verrattuna.

Niin, ja toki sitten aktiviset -asiassa on yksi lisäongelmakin: kun tämä numero olisi tarjolla kuuluisi pyyntöjä että omissa tilastoissa voisikin näkyä tämä lukema, joku haluaisi että kätköilijöiden loggausmäärätilastossa omien ja löydettyjen suhde perustuisinkin tähän lukemaan jne. Jokainen uusi ominaisuus kun on aina tuonut toivelistalle melkoisen pitkän listan uusia toiveita. Tosin myönnettäköön ettei enää tuosta listasta pysty mitään hyötyä ole koska ei sitä jaksa lukea.

Mutta on työlistalla toki myös toivejärjestelmä johon käyttäjät voivat lisätä toiveitaan ja muut sitten klikata itselleenkin tarpeellisille plussan. Tämän jos joskus saa toteutettua niin saa jonkinlaisen hallinnan toiveisiin ja myös tietoa siitä, mitä todellisuudessa halutaan. Sitten voisi priorisoida toivotuimpia ensiksi toisin kun nyt, kun jotain poimin heti toteutukseen olettamalla että on toivottu ja toisia taas tiputan listan hännille olettamalla että olisi vain muutamalle käyttäjälle tarpeellinen.

Tämä viesti kyllä ajautui aivan sivuraiteelle... nooh, mutta olkoot.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 28.07.2014 19:23

Tuli tässä mieleen, että oletko harkinnut tilastokuvien muodostamisen keveyttämiseksi valintaa, jossa tilastokuvat pitäisi laittaa itse päivittymään automaattisesti (tai sitten "hieno" automaatio)? Näin tilastoja seuraamattomien käyttäjien tilastoja ei tarvitsisi päivittää.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 28.07.2014 19:39

aku506 kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että oletko harkinnut tilastokuvien muodostamisen keveyttämiseksi valintaa, jossa tilastokuvat pitäisi laittaa itse päivittymään automaattisesti (tai sitten "hieno" automaatio)? Näin tilastoja seuraamattomien käyttäjien tilastoja ei tarvitsisi päivittää.
Ei noita päivitetä automaattisesti vaan ainoastaan kun tilastokuvaa ladataan, jos se on yli neljä tuntia sitten muodostettu (tai se ei ole olemassa).

Mutta kun tilastokuvien määrä on yksi kerrallaan lisääntynyt eikä missään välissä ole ollut aikaikkunaa tehdä keskitettyä datalähdettä niille niin perin monta tilastokuvaa kerää dataa mm. suoraan reilu 7.5 miljoonaa loggausta sisältävästä lokitietokannasta. Tuo on hidas ja raskas kanta joten hommassa ei ole mitään järkeä, mutta kun ei vaan ole aikaa jarruttaa ja paneutua sivuston tukijuurten kunnostamiseen.

Ehkä kuitenkin vielä joku päivä tähänkin asiaan ehtii, ellei sitten keksi parempaa / tuottavampaa työtä taikka sivuston talous lopullisesti romahda ja sivut häivy bittitaivaaseen (en nykyisellään ole varma onko nämä huonoja vaihtoehtoja... :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja Pete_P » Ti 17.03.2015 9:20

owncaches_cut.png
owncaches_cut.png (52.77 KiB) Katsottu 4827 kertaa
Olen aikani ihmetelly miksi "omat kätköt" tilastoissa D/T-luokitukset ovat ns. väärinpäin, eli T/D muodossa? Tähän on varmaan joku historiallinen kädenvääntö syynä, mutta mielelläni kuulisin sen koska tuon kuvan katsominen on aina jotenkin outoa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 17.03.2015 13:50

Pete_P kirjoitti:Olen aikani ihmetelly miksi "omat kätköt" tilastoissa D/T-luokitukset ovat ns. väärinpäin, eli T/D muodossa? Tähän on varmaan joku historiallinen kädenvääntö syynä, mutta mielelläni kuulisin sen koska tuon kuvan katsominen on aina jotenkin outoa.
Syynä oli se, että ne oli kirjoitettu näkymään ensiksi maasto, sitten vaikeus. Näiden järjestykseen kun ei ole olemassa speksejä :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja Pete_P » Ti 17.03.2015 14:08

haksu10 kirjoitti:
Pete_P kirjoitti:Olen aikani ihmetelly miksi "omat kätköt" tilastoissa D/T-luokitukset ovat ns. väärinpäin, eli T/D muodossa? Tähän on varmaan joku historiallinen kädenvääntö syynä, mutta mielelläni kuulisin sen koska tuon kuvan katsominen on aina jotenkin outoa.
Syynä oli se, että ne oli kirjoitettu näkymään ensiksi maasto, sitten vaikeus. Näiden järjestykseen kun ei ole olemassa speksejä :)

Kuulostaa loogiselle, kiitokset vastauksesta :D

Heluna.
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.11.2014 8:31

Re: tilastoista

Viesti Kirjoittaja Heluna. » Ma 17.08.2015 15:24

Pahoitteluni jo alkuun siitä, että sohaisen taas aihetta "lab".

En ollut tajunnut kuin vasta äskettäin, että nämä pahamaineiset leikkikätköt sotkevat tilastoja. Sinänsä, ei sillä itselle niin kovin väliä. Mutta kun nyt luin läpi tämän ketjun, osiot usein kysyttyä ja tilastosivulta labien osuuden ja muutoinkin mitä näistä olen löytänyt, olen edelleen kysymysmerkkinä. Nimittäin siitä, kuuluuko labien nyt oikeasti päivittyä kokonaislöytömäärään nimenomaan .fin puolella vai ei (.comin puolella näkyvät kyllä)?

Ymmärrän että tänään loggaamani kätköt eivät vielä näy .fin puolella, mutta viime kesän megan labit eivät näy kokonaismäärässä eivätkä missään. (On siinä muutenkin jotain mitä en ymmärrä, kun .fin puolelta puuttuu tällä hetkellä 16 kpl, mutta tänään loggasin 8 ja viime kesän labeja on 10.)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”