Ehdollinen FTF -äänestys

Yleistä keskustelua kätköilystä

Mitä teet kun kätkökuvauksessa on annettu lisäehtoja FTF-loggaukselle?

En noudata ehtoja eikä FTF-lisäehtoja saisi mielestäni päästää edes tarkastuksesta läpi
38
47%
En aio koskaan noudattaa tällaisia ehtoja
5
6%
En noudata ehtoja, jos ne estävät normaalin FTF:n saannin
2
2%
Noudatan ehtoja, jos sillä konstilla saan ylimääräisen FTF:n
1
1%
Noudatan tai rikon ehtoja, riippuen siitä, kummalla tavalla saan FTF:n
3
4%
En noudata ehtoja, jos ne ovat mielestäni sopimattomia
24
30%
Noudatan aina tällaisia ehtoja
8
10%
 
Ääniä yhteensä: 81

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 12.10.2012 17:13

Vaikea valinta?
Viimeksi muokannut arisoft, Pe 12.10.2012 19:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Viestit: 127
Liittynyt: La 18.09.2010 22:42

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja TomppaJr » Pe 12.10.2012 17:44

Voisiko käsitteen "Ehdollinen FTF äänestys" selventää meille, jotka eivät sitä ymmärrä? :?:
Jeejee!

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 12.10.2012 17:49

Valinnoista puuttuu JIM/EVVK

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 12.10.2012 18:04

TomppaJr kirjoitti:Voisiko käsitteen "Ehdollinen FTF äänestys" selventää meille, jotka eivät sitä ymmärrä? :?:
Siitä jäi tavuviiva pois ennen "äänestys" sanaa.
arnevala kirjoitti:Valinnoista puuttuu JIM/EVVK
EVVK on jo mukana, jos katsot tarkkaan. JIM vaatii täsmentämistä, onko se jokin näistä:

JIM Journal of Internal Medicine
JIM Japanese Invasion Money (WWII)
JIM Journal of International Management
JIM Jesus in Me
JIM Journal of Investigative Medicine
JIM Joint, Interagency, and Multi-national
JIM Job Information Memorandum
JIM Jamaican Institute of Management
JIM Jaish-I-Mahdi (Mahdi Army-Armed Malitias in Iraq)
JIM JESS Intelligence Model
JIM Juno Instant Messenger
JIM Jazz in Marciac (France)
vai
JIM Jossain Ihan Muualla

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Pe 12.10.2012 18:07

Mulle jemmaajana jemmojeni mahdollinen FTF hunttaus lähtökohtaisestikkin on ollut kyllä niin pieni osa jemman odotettua elinkaarta että ei oo kyllä tullut mieleenkään että jossain jemmauksessa pitäisi asettaa FTF:lle mitään ehtoja? Mutta ehkäpä olen aika vihreä vielä koko hommassa muutenkin. Ehkä jos ois niin päätä että tulisi väkästettyä hankalia ja monitahoisia mystejä tai sellaisia jossa oikeasti kiinnostaisi kuka sitten on niin se nokkelin tai terrainin osalta fyysisesti taitavin että ekana ratkaisee niin vois ehkä tulla mieleen jotain ehtoja viritellä (esim tuollainen toisessa säikeessä oleva kiipeilykätkö) mutta aika kaukaiselta tuntuisi sittenkin enkä oikein näe mitä se sitten palvelisi. Eiköhän ne paikalla olijat kuitenkin itse tiedä kuka sen purkin sitten varsinaisesti on ensimmäisenä näppiinsä saanut. Ja Ennemminkin tuollaisessa tapuaksessa tulisi mieleen asettaa ehtoja oikealla varustukselle että ei mennä hulluna huonoilla varusteilla ja harkitsematta FTF:n perässä vaan asiallisesti siten että kenellekkään sitten ei satu mitään...

Aloittamassani Hämeenlinnan aakkossarjassakin puhutaan jostakusta ensimmäisten joukossa olevista löytäjistä sarjan mahdollisina jatkajina eikä nimenomaan FTF löytäjästä. Tuossa on mielestäni enemmän ajatuksena se että syntyisi pikkuhiljaa paikkakunnalle tätäkin kautta uusia kätköjä, mutta uuden kätkön tekeminen ei ole mitenkään ollut sen uusimman jemman FTF:n kirjaamisen ehtona. Onpa tuota eteenpäin siirtämisen mahdollisuutta käytettykkin...

Toisessa maakätkössäni ensimmäisten löytäjien kanssa juteltiin maakätköjen FTF:stä mutta eipä se oikein noiden luonteeseen edes kuulu. Eipä tuolla nyt minulle ollut kyllä mitään merkitystäkään kuka ensin kävi paikalla ja kuka sen sähköpostin minulle ensin laittoi.

Kaikkien Löydettäväksihän niitä jemmoja kai piilotellaan eikä sen takia että voisi ne löytäjät jotenkin laittaa paremmuusjärjestykseen? Tai niin minä ainakin olen ajatellut.

Eipä tuo FTF nyt ihan merkityksetön ole minullekkaan ollut, kun sattui kerran fi aukeamaan niin otolliseen aikaan että yksi FTF on tilillä, mutta eipä se nyt varsinaisesti mitenkään hakusessa ollut. Mukavaltahan se tuntui ensimmäisenä löytää, mutta eipä se kokemusta olisi niin kovasti muuttanut vaikka olisin sen minuutin toiseen suuntaan ollut paikalla....

Muuten kyllä ajattelisin niin että jos jemmaaja haluaa FTF:lle tai löydölle muuten jotain ehtoja asettaa niin miksi niitä sitten pitäisi olla noudattamatta? Jotta voi sitten päteä että "tämä ehto oli sääntöjen vastainen" tai muuten vain tyhmän oloinen löytäjän mielestä. Kai se sitten on kiva kiusailla ja aiheuttaa kränää jos vain pystyy.
Aika usein tuntunut viimeisiä keskustelu lueskellessa että miksi pitää mukavasta harrasruksesta tehdä itselleen niin vaikeaa. Minen ainakaan viitti niin tuttua miestä kuin itseäni moisilla kiusata. Ainakin toistaiseksi jemmoilla on ollut mukava käydä ja hauska on ollut niitä piiloitella. Toivottavasti etsijöilläkin on ollut kivaa, on sitten löytynyt ftf:ät tai muuten ...

Ehkäpä tämäkin nyt meni ihan asian viereen ja pieleen ja ei liity mitenkään tohon äänestykseen, mutta tulipa nyt kirjuuteltua mitä tuli pieneen mieleen.
Noista äänestyksen kysymyksistäkään en oikeestaan kovin montaa ees ymmärtänyt mitä ne käytännössä tarkottaisivat... :roll:
Viimeksi muokannut Maitomies, Pe 12.10.2012 18:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Pe 12.10.2012 18:12

Anonyymisti voi klikata mitä vaan, mikä tietysti helpottaa oman mielipiteen kertomista, mutta ei voi tietää, vastaako joku ihan piruuttain vain jotain. Vaikea noista oli valita, mutta otin sen "noudatan, jos ehto ei ole sopimaton" vai miten se nyt meni. Eli jos joku vaatii, että pitää logata alasti, niin en aio noudattaa :lol: .

Jos ehto on "järkeenkäypä", niin noudatan. Vaikka ei kai niitä ehtoja saisi edes mennä tarkastuksesta läpi? Toiveita aina voi esittää ja niitä pyrin noudattamaan. Aakkossarjoissa on ollut toiveena, että FTF:n hakija tekee seuraavan kirjaimen ja tästä syystä olen jopa vältellyt niiden FTF:iä. Pari kertaa olen vahingossa meinannut lähteä, kunnes huomasin, että kyseessä on aakkospurkki.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Pe 12.10.2012 18:16

Listasta puuttuu:

A) Mikä on FTF?
B) Kysyy kätköttäjältä, missä viiraa tälläisten lisävaatimusten kanssa?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 12.10.2012 18:35

Mileleo kirjoitti:Listasta puuttuu:

A) Mikä on FTF?
Äänestys etsii tällä kertaa vastauksia - ei kysymyksiä. Mutta vastaus kysymykseen löytyy täältä: http://geowiki.fi/FTF
Mileleo kirjoitti: B) Kysyy kätköttäjältä, missä viiraa tälläisten lisävaatimusten kanssa?
Se voisi olla tuo ensimmäinen vaihtoehto, jos tuntuu sopivimmalta.

Longhorn_
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 24.01.2012 1:14

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja Longhorn_ » Pe 12.10.2012 18:47

Etsin vaihtoehtoa "Loggaan ihan normaalisti, enhän itse kuitenkaan ole se ensimmäinen paikalla..."

Vaihtoehdoista ehkä kuitenkin lähinnä omaa ajatustani on tuo sopimattoman vaatimuksen esittäminen. Missä kulkee sitten sopimattoman ja sopivan vaatimuksen raja? Yksiselitteistä vastausta ei varmasti ole, mutta jossain sääntöjen ja henkilökohtaisen tulkinnan salliman unionin rajoissa kait :)

Edit:
Oletan että JIM tarkoittaa erään näköradion B-kanavanipun kanavan tunnuslausetta "Jotain Ihan Muuta".

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 12.10.2012 18:56

Longhorn_ kirjoitti:Etsin vaihtoehtoa "Loggaan ihan normaalisti, enhän itse kuitenkaan ole se ensimmäinen paikalla..."
Mutta entäpä jos FTF menisi lisäehdoissa ensimmäiselle, jonka nimimerkki alkaa L-kirjaimella ja sinä olisit ensimmäinen sellainen? Ottaisitko FTF:n vastaan? Vai olisiko tuo sopimaton ehto?

Äänestys on siitä epäselvä, että vaihtoehdot ovat osin päällekkäisiä. Itse en ole osannut päättää minkä valitsisin. Kaikki vaihtoehdot ovat niin houkuttelevia.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 12.10.2012 19:17

Minkähän laisista lisäehdoista tässä nyt oikein puhutaan?
Itse en ole näet sellaisiin törmännyt joten hieman on vaikea sen pohjalta sanoa juuta taikka jaata.

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Pe 12.10.2012 19:22

Ensimmäistäkää FTFää en oo saanut, muutaman kerran oon ollut toisena kätköllä. Mutta jos "hunttiin" lähden, tulee kätkökuvaus yleensä lukaistua aika pikaisesti, joten mahdolliset ehdot loggaamiselle saattavat jäädä huomaamatta.
~Don't worry, be happy!~

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 12.10.2012 19:34

arnevala kirjoitti:Valinnoista puuttuu JIM/EVVK
Tarkoitin vaihtoehtoa, ettei asialla ole merkitystä vastaajalle.
No, näkeehän sen tietysti vastausten lukumäärästä monelleko asialla on merkitystä. Vastaamatta ei vaan näe tulosta
En kyllä vaihtoehdoista löytänyt aivan sopivaa vaihtoehtoa

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 12.10.2012 19:42

arnevala kirjoitti:
arnevala kirjoitti:Valinnoista puuttuu JIM/EVVK
Tarkoitin vaihtoehtoa, ettei asialla ole merkitystä vastaajalle.
No, näkeehän sen tietysti vastausten lukumäärästä monelleko asialla on merkitystä. Vastaamatta ei vaan näe tulosta
En kyllä vaihtoehdoista löytänyt aivan sopivaa vaihtoehtoa
Oikea vastaus ei voi olla EVVK jos silti haluaa nähdä tulokset - sellainen dilemma siis...

Jos täysin sopivaa ei ole niin valitse lähinnä sopivin.

Mitä tulee esitettyyn toiseen kysymykseen "millaisista ehdoista on kyse", niin vastaus on, kaikenlaisista. Eihän niitä paljoa ole, mutta esimerkiksi FTF-löytäjän on toivottu tekevän jotain tai on asetettu ehtoja, joiden perusteella löytöä voi kutsua FTF:ksi.

Longhorn_
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 24.01.2012 1:14

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja Longhorn_ » Pe 12.10.2012 20:26

arisoft kirjoitti:Mutta entäpä jos FTF menisi lisäehdoissa ensimmäiselle, jonka nimimerkki alkaa L-kirjaimella ja sinä olisit ensimmäinen sellainen? Ottaisitko FTF:n vastaan? Vai olisiko tuo sopimaton ehto?
Minusta tuo olisi aika sopimaton ehto, olin paikalla sitten ensimmäisenä tai myöhemmin...

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 12.10.2012 20:56

arisoft kirjoitti: Oikea vastaus ei voi olla EVVK jos silti haluaa nähdä tulokset - sellainen dilemma siis...

Jos täysin sopivaa ei ole niin valitse lähinnä sopivin.
Vastauksella tai mielipiteellä ei ole minulle merkitystä, kyselyssä kiinnostaa ainoastaan moniko asiaa pitää merkityksellisenä.
Aloin tuossa miettimään, että ehkä ftf ei tullut viralliseksi nimenomaan siihen liittyvien ongelmien ja sivuvaikutusten takia

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 12.10.2012 21:07

evek
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ehdollinen FTF äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 13.10.2012 0:13

arnevala kirjoitti:
arisoft kirjoitti: Oikea vastaus ei voi olla EVVK jos silti haluaa nähdä tulokset - sellainen dilemma siis...

Jos täysin sopivaa ei ole niin valitse lähinnä sopivin.
Vastauksella tai mielipiteellä ei ole minulle merkitystä, kyselyssä kiinnostaa ainoastaan moniko asiaa pitää merkityksellisenä.
Aloin tuossa miettimään, että ehkä ftf ei tullut viralliseksi nimenomaan siihen liittyvien ongelmien ja sivuvaikutusten takia
Ei tuo mene EVVK gategoriaan, jos asia kerran hieman kiinnostaa. Jos olet utelias jotain tietämään niin kyllähän se selvästi kiinnostaa. Minulla ei ollut mitään ennakkokäsitystä siitä miten äänet jakautuvat. Opportunististen vaihtoehtojen äänimääräjakauma on tosin yllätys, mutta selittynee sillä, että osin vaihtoehdot menee päällekkäin.

Itse arvelen ihan samaa kuin sinä tuosta syystä, miksi FTF ei kuulu viralliseen ohjelmaan. Sama syy on ymmärtääkseni syynä myös ALR ehtojen kiellolle.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » La 13.10.2012 12:57

Vastasin "En noudata ehtoja, jos ne ovat mielestäni sopimattomia"
Perustelut tälle ovat seuraavat. Jokainen purkki jonkun omaisuutta ja pyrin aina kunnioittamaan kätköttäjän toiveita. Jos toive on sellainen mistä en pidä en mene koko purkille. (Joskus kierueella näitä kuitenkin pääse läpi jos kätkökuvausten lukemisen kanssa ei olla tarkkana.) Mikä sitten on sopimaton ehto? Selvin tapaus on sellainen joka ei ole tasapuolinen kaikille tai edes mahdollinen. Eräässä kätkössä on ehto että pitää lokata nettiin 72h aikana. Mielestäni reilua koska kyseisessä ajassa tuon pystyy tekemään niin halutessaan, vaikka sitten niin että pyytää kaveria lokkaamaan notella "Jykk€ baanalla mutta hänelle ftf@11:16" Tätä kunnioittaisin eikä ehto ole minulle mikään ylivoimainen koska olen itsekkin tämän tyylisuunnan edustaja. Esimerkki siitä mitä en kunnioittaisi on esim. ns. Synttäri kätköt. Mister X 60V. Ftf varattu X:lle muut pysykööt poissa kunnet X on "lahjansa" noutanut. Jos tälläisen haluaa tehdä sen voi tehdä esim. mystinä jonka sijainti on jossakin kulkiassa. Antaa kulkian X:lle tai leipoo vaikka kakun missä on kulkirin koodi päällä :D . Paljon parempi idea ja mukavempi muille. Onko se sitten yhtään tasapuolista mene ja tiedä mutta jostakinhan se kulkija pitää liikkeelle laittaa eikä Joukon kakku ole yhtään hullumpi paikka.

Jykk€

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Ehdollinen FTF -äänestys

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Su 14.10.2012 14:18

Minulle tuli noista AFLR:istä (additional FTF logging requirements :)) mieleen lähinnä eventtien, kuten CITOjen, muistopurkit, ja vastasin "En noudata ehtoja, jos ne estävät normaalin FTF:n saannin". Jos siis purkki piilotetaan ja julkaistaan vasta eventin jälkeen, eikä eventissä sovittu, mihin purkki tarkkaan ottaen asetetaan eikä sieltä saanut muutakaan olennaista tietoa uuden purkin löytämiseksi, niin minusta se on vapaata FTF-riistaa kaikille, vaikka kätkökuvauksessa sanottaisiinkin, että tapahtuman osallistujat eivät saa logata FTF:ää. Ja tässä siis painotan vastauksessani kohtaa "normaali FTF", eli ei tietenkään voi tehdä niin, että julkaisusta kertovan viestin jälkeen menee heti nettiin loggaamaan, vaan paikalla on tosiaan käytävä fyysisesti signeeraamassa se lokikirja ensimmäisenä. (Eikä sekään minusta ole normaali FTF, jos purkki on jo tapahtuman aikaan julkaisujonossa, ja sitten jäädään paikalle kärkkymään sitä julkaisua.)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”